Toon posts:

Windows 8 + Mediaplayer + FFDShow/AC3Filter = langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu al sinds de komst van de Release Preview Windows 8 als hoofdbesturingsysteem. Het eerste wat ik altijd doe is het installeren van de FFDShow als codecpack en de AC3Filter voor de audio.

Nu valt het me op dat wanneer een video FFDShow en AC3Filter als codec gebruikt, het meer dan een minuut duurd voordat de video daadwerkelijk opent.

De video's draaien vanaf een Synology NAS DS411.

Met VLC-Player heb ik dit probleem niet. Deze speelt het meteen af (ik geef alleen de voorkeur aan WMP).
Ook als ik de video's eerst kopieer naar mijn SSD dan is de afspeeltijd van dit soort video (met WMP) vrijwel meteen.

Ik heb geen idee waar ik dit probleem moet zoeken, in mijn NAS, videocodec, Windows 8? Ik heb de resource monitor gebruikt om te achterhalen wat WMP precies doet tijdens het laden van de video. Het schrijft wat weg in de CurrentDatabase_400.wmdb maar voor de rest lijkt het niets te doen.
Verder heb ik verschillende versies van FFDshow en de AC3Filter codecs geprobeerd.
(Het streamen met mijn tablet vanaf een SMB/CIFFS netwerkshare gaat ook snel)

Heeft iemand enig idee of hetzelfde probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....Windows 8 vragen en ervaringen svp alleen in het [Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2-topic.....

Stel je vraag daar svp nog een keer...deze gaat dicht..

Dit topic is gesloten.