Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:15
Ik kreeg zojuist een melding dat ik 90% van mijn datategoed (1 Gb) heb verbruikt voor deze maand.
Normaal kom ik niet verder dan 300 Mb aangezien ik het meeste via wi-fi doe.

Het viel mij op dat het Androidsysteem heel erg veel data heeft verbruikt. Dit heb ik nooit eerder gezien. Iemand die weet hoe dit komt?

Ik heb de afgelopen dagen wel veel radio geluisterd via de Radio 1 app. Maar die staat ook gewoon in het rijtje met een verbruik van 18 Mb (wel erg weinig voor een uur of 6 luisteren??)

Zie ook onderstaande screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/3338/screenshot2012071909075.png

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 21:50
Heb je toevallig een update binnengehaald?

http://androidforums.com/...ge-android-os-solved.html

heb je iets van databackup aan staan? Of dat je elke gemaakte foto automatisch upload naar picasa?

[ Voor 71% gewijzigd door 418O2 op 19-07-2012 09:38 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 09:04
Zjoske78 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:35:
Ik heb de afgelopen dagen wel veel radio geluisterd via de Radio 1 app. Maar die staat ook gewoon in het rijtje met een verbruik van 18 Mb (wel erg weinig voor een uur of 6 luisteren??)
Dan weet je toch genoeg? Elk weldenkend mens kan toch snappen dat je niet 6 uur radio kan luisteren en slechts 18MB data daarmee verstookt? Dat de aanduiding in dat lijstje dat niet specifiek aangeeft is wat anders, dat is wel vaag. Maar goed, stop even met radio luisteren en kijk wat er gebeurt met het dataverbruik en klaar?

Nickname does not reflect reality

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-11 14:15
Brad Pitt schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:48:
[...]

Dan weet je toch genoeg? Elk weldenkend mens kan toch snappen dat je niet 6 uur radio kan luisteren en slechts 18MB data daarmee verstookt? Dat de aanduiding in dat lijstje dat niet specifiek aangeeft is wat anders, dat is wel vaag. Maar goed, stop even met radio luisteren en kijk wat er gebeurt met het dataverbruik en klaar?
Ja, is voldoende aannemelijk, maar vind het raar dat er een gedeelte dan van het dataverbruik valt onder de Radio 1 app en het grootste gedeelte onder Android systeem. Vanwaar die splitsing, waarom niet alles onder de Radio 1 app?

Een andere vraag: ik heb nog een contract van mei 2011 van Vodafone. Wat gebeurt er als ik over die 1 Gb heen ga? Volgens mij heb ik nog de Fair Use Policy in mijn contract staan, maar dat weet ik niet zeker.
Zo ja, dan heb ik geen extra kosten als het redelijk binnen de perken blijft? Vandaag weer een mooie bergetappe dus zet het liefst zo Radio 1 weer aan ;-)