Heeft er wellicht ook mee te maken dat hier veel eerder en makkelijker 'vlekjes' uitgedeeld worden die iemand meteen stigmatiseren? En dat voor alle 'vlekjes' meteen een fikse pot subsidiegeld klaargezet wordt?defiant schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:53:
Het land of de bedrijven? Het zijn de bedrijven die vaak geen brood zien in mensen met een 'vlekje'.
Denk je dat in de landen waar ik het over heb 'vlekjesquota' gelden voor bedrijven, die vervolgens gecontroleerd worden door de overheid of ze genoeg 'vlekjesmensen' in dienst hebben? Of dat de overheid daar zoals hier 'vlekjeswerk' zwaar subsidieert?De Nederlandse overheid wil daar geen directe invloed op uitoefenen, iets met vrije markt ofzo.
Zijn er in Nederland geen banen waarvoor lagere eisen gelden?Daarnaast, zijn in 2e of 3e wereld landen de eisen voor banen en de levensstandaard een stuk lager, daar kan iedereen werken en in z'n levensonderhoud voorzien.
Waarom moet in Nederland verplicht perse een bepaalde - hoge - levensstandaard opgehouden worden?
Ik heb het hier niet over mensen die echt gehandicapt zijn, maar over mensen die een afwijking hebben en daarom als gehandicapt weggezet worden. Voor de rest van hun leven.Mensen die echt gehandicapt zijn worden vaak onderhouden in daar nog sterke familiebanden.
En over familiebanden gesproken: is het in Nederland niet een enorme 'handicap' dat de familie vaak in plaats van de handschoen op te nemen en actief bezig te gaan met zorg en het zoeken van een oplossing maar wat blij is dat die verantwoordelijkheid voor vader, moeder, broer, zus, zoon en dochter kan worden afwenteld op de overheid -> want die zorgt immers wel voor huisvesting, opleiding, (baan,) verzorging en maandelijks geld terwijl zij rustig ongestoord kunnen doorgaan met hun eigen egoistische leventje?
Natuurlijk wel. Je argumenten waarom Nederland zou afwijken van een groot deel van de rest van de wereld gaan i.m.h.o. niet op. Dat het in de praktijk zo is ga ik niet ontkennen, sterker nog dat is de hele aanleiding van mijn uitspraak.Die vergelijking gaat imho dus niet op.
Ik betwist echter dat het perse zo moet zijn en maar als 'fact of life' geaccepteerd moet worden: het systeem in dit land - waarbij mensen als 'afwijkend' gebrandmerkt worden en vervolgens in een geldverslindende zieligemensensubsidiemolen belanden waar ze nooit meer uit komen en waar vooral de daarop parasiterende zieligemensenindustrie rijk van wordt - is i.m.o. gewoon verrot.
[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 19-07-2012 00:36 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz