Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de Nederlandse politiek een beetje zat in mijn ogen is er geen enkele partij die de belangen voor mij goed behartigen, ik heb bij iedere partij het gevoel dat ze er niet zitten voor de burger.

De PVDA heeft er in mijn ogen altijd een potje gemaakt en nu hebben ze een ex milieu activist als leider, dus daar wil ik ook niet op stemmen.

De SP heeft volgens mij een dubbele agenda en hun programma's zijn net sprookjes, dus daar wil ik ook niet op stemmen.

De Kunduzpartijen zijn de politieke partijen die de VVD nog even geholpen hebben om nog wat leuke bezuinigen door te voeren die de burger erg hard kunnen treffen, je zult maar ver van je werk wonen.

De PVV zou normaal gesproken mijn keuze zijn, maar ik geloof niet dat Wilders genoeg zetels zou krijgen om alleen de regeren.

De andere partijen heb ik me niet zo in verdiept maar ik vraag me dus af of wij burgers niet beter Blanco kunnen stemmen, zo'n stem telt ja niet mee of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:03:
Ik ben de Nederlandse politiek een beetje zat in mijn ogen is er geen enkele partij die de belangen voor mij goed behartigen, ik heb bij iedere partij het gevoel dat ze er niet zitten voor de burger.
Misschien ligt dat gevoel wel meer aan jou dan aan die partijen. Verwacht je misschien teveel? Onderschat je de problemen waar politici mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Zo'n stem telt niet mee in heeft geen invloed op de uitslag, maar wel in het opkomstpercentage. Ik denk dat je voor jezelf maar moet bepalen of je uit principe blanco wilt stemmen of niet, maar of je er uiteindelijk een signaal mee afgeeft; ik betwijfel het.

Als jij normaalgesproken PVV wilt stemmen, waarom zou je dan niet gewoon PVV stemmen? Je hebt geen kristallen bol; waarom zou je er vanuit gaan dat Wilders toch niet genoeg zetels krijgt voor het één of het ander?

De andere partijen heb ik me niet zo in verdiept maar ik vraag me dus af of wij burgers niet beter Blanco kunnen stemmen, zo'n stem telt ja niet mee of wel?
Een goed alternatief kan dan zijn om je toch eens te verdiepen in de andere partijen. Pak dan alleen de partijen die mogelijk aan kunnen sluiten op jouw eigen belangen of idealen, of wat dan ook, dan ben je sneller klaar. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 18-07-2012 15:10 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:07:
[...]

Misschien ligt dat gevoel wel meer aan jou dan aan die partijen. Verwacht je misschien teveel? Onderschat je de problemen waar politici mee te maken hebben?
Nee ik zie gewoon dat de politiek in Nederland er een potje van maakt, er gaat zoveel mis en er zijn politieke partijen die het echt verpruts hebben.

Normaal zou ik op de PVV stemmen, ik kan me wel enigzins in campagne van Wilders vinden, maar het is niet realistisch, dat gaat er ja nooit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Misschien moet je dat maar eens doen, wie weet vind je bij een kleinere partij wel je gading?

Mensen vinden het vaak dom om voor een partij te stemmen omdat die toch de kiesdrempel niet halen, maar zo komen ze natuurlijk nooit aan de bak. Met een blanco stem hou je alsnog het huidige systeem in stand, maar als er genoeg mensen voor een kleinere partij stemmen worden ze mogelijk een factor om rekening mee te houden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Cyphax schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:07:
Zo'n stem telt niet mee in heeft geen invloed op de uitslag, maar wel in het opkomstpercentage. Ik denk dat je voor jezelf maar moet bepalen of je uit principe blanco wilt stemmen of niet, maar of je er uiteindelijk een signaal mee afgeeft; ik betwijfel het.
In je eentje niet, waarschijnlijk. Als er inderdaad meerdere mensen zijn welke deze mening delen (en daarmee een significant deel blanco wordt gestemd) denk ik dat dat best een signaal zou kunnen afgeven. Ik denk alleen niet dat het gewenste resultaat daarmee behaald wordt: zou dat kwartje zomaar vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Ja en wat gaat er dan gebeuren volgens jou? of wat zou je willen dat er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nope. Blanco stemmen is zinloos. Er is namelijk niemand die weet waarom die mensen blanco stemmen. Waar zijn ze dan ontevreden over? Wat willen ze precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:07:
Ik denk dat je voor jezelf maar moet bepalen of je uit principe blanco wilt stemmen of niet, maar of je er uiteindelijk een signaal mee afgeeft; ik betwijfel het.
Moet je eens kijken wat er gebeurd als men massaal blanco gaat stemmen, dan breekt de pleuris uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Bastiaan schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:13:
[...]

In je eentje niet, waarschijnlijk. Als er inderdaad meerdere mensen zijn welke deze mening delen (en daarmee een significant deel blanco wordt gestemd) denk ik dat dat best een signaal zou kunnen afgeven. Ik denk alleen niet dat het gewenste resultaat daarmee behaald wordt: zou dat kwartje zomaar vallen?
Sja en dan heb je een signaal afgegeven en dan? Wat zou er dan moeten gebeuren? Als je het met niemand eens bent, vind dat het beter kan en denkt dat vele mensen het met je eens zijn, dan doe je er beter aan om zelf een partij op te richten.

Probleem is alleen dat je dan ook ineens een mening moet hebben ipv alleen maar overal tegenaan te schoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 18-07-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:15:
Ja en wat gaat er dan gebeuren volgens jou? of wat zou je willen dat er gebeurd?
Ik heb geen idee en hoef daar niet over na te denken: ik heb ook nergens gezegd dat ik hetzelfde standpunt heb als dat de TS heeft :>
Dat stukje heb ik er uitgehaald om het principe dat je in je eentje niet veel uit kunt halen, maar met grotere getalen wél een signaal af kan geven.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 18-07-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

downtime schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Nope. Blanco stemmen is zinloos. Er is namelijk niemand die weet waarom die mensen blanco stemmen. Waar zijn ze dan ontevreden over? Wat willen ze precies?
Je hebt wel heel weinig vertrouwen in de politiek als ze het niet snappen in Den Haag als er opeens bakken vol blanco stemmen zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja en dan?

en uit de tweede kamer klonk "ooo ze zijn ons geklooi zat, we gaan het nu maar goed doen!!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De PVV zou normaal gesproken mijn keuze zijn, maar ik geloof niet dat Wilders genoeg zetels zou krijgen om alleen de regeren.
Alleen regeren gaat een partij in Nederland sowieso niet lukken, het is vooral een coalitiepolitiek waar er compromissen gesloten moeten worden.
Dat is nu eenmaal een gegeven. En, mijns inziens, maar beter ook.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat een partij geen macht heeft als het minder dan de meerderheid heeft, zo heeft de PVV de afgelopen 2 jaar aardig wat punten (mede) binnengehaald
* Immigratie is een stuk strenger geworden
* Ontwikkelingssamenwerking is flink gesloopt
* 130km/uur op de snelweg
* Niet gemorreld aan de HRA
* Minder kunstsubsidies
* Boerkaverbod
* Verbod dubbel paspoort
Dat lijken me stuk voor stuk zeer belangrijke winstpunten voor de PVV :)
Al zitten sommige dingen nog in de pijpleiding.

En als ze niet uit het Catshuisberaad waren weggelopen hadden ze waarschijnlijk nog meer kunnen verzilveren.

Je moet zo denken:
Hoe groter een partij hoe meer ze kunnen verzilveren en hoe meer kracht ze achter hun eigen programma kunnen zetten. En elke stem telt.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 18-07-2012 15:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:19:
Ja en dan?

en uit de tweede kamer klonk "ooo ze zijn ons geklooi zat, we gaan het nu maar goed doen!!"?
Dan kunnen ze inpakken en vertrekken omdat ze de kiesdrempel niet meer halen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

TS: Waarom zou je niet op een partij stemmen waarmee je het meeste mee verbonden voelt. Als iedereen zo denkt komt geen enkele partij aan voldoende stemmen.

Maar regeren is geen garantie dat ze dingen weten te realiseren, vaak zal je moeten compenseren voor je coalitiepartners.

Maar niets mis met een oppositiepartij: meeste voorstellen die aangenomen zijn door de kamer kwamen van de Christen Unie.

Dus gewoon stemmen op de partij waarmee je het meeste hebt. Blanco stemmen is net zoals een aantal voorgangers melden: geeft geen duidelijk signaal af en kan resulteren dat reststemmen raar verdeeld gaan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Barrycade op 18-07-2012 15:26 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:15:
Nou het hele systeem zou moeten veranderen vind ik, democratie werkt duidelijk niet in tijden van crisis de koningin mag wat mij betreft wel ingrijpen in de politiek.

Bijvoorbeeld salarissen van die Kamerleden en ministers mogen flink verlaagt worden, ze zitten er voor de burgers, niet om te profiteren, in tijden van crisis vind ik dat deze mensen ook in mogen leveren.

En vooral van ministers, die krijgen meer dan 139.000 salaris per jaar, dat vind ik absurd wij de burger die mogen inleveren maar in Den Haag zitten ze te prutsen en krijgen ze ook nog zo'n hoog salaris.

Plan van SP is dan wel leuk, maar ze willen met gedeelte van minister salarissen de partijkast spekken.

Wat dat betreft spreekt de PVV me nog steeds het meeste aan, maar terug gaan naar gulden zal ook niet zonder risico zijn, maar dat wij als Nederland onze soevereiniteit terug moeten krijgen ben ik wel eens, nu bepaald Brussel gewoon wat er gebeurd en door Griekenland, Spanje enzo zijn wij de dupe als Nederlandse burgers.

Maar plan de PVV lijkt me zo onuitvoerbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
warp schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:17:
[...]

Moet je eens kijken wat er gebeurd als men massaal blanco gaat stemmen, dan breekt de pleuris uit. :D
Tja, er zijn zoveel dingen die we massaal kunnen doen waar de pleuris van uit zou breken. :P
Ik denk niet dat je daar je stem op moet baseren, dan kun je niet meer stemmen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:25:
[...]

Nou het hele systeem zou moeten veranderen vind ik, democratie werkt duidelijk niet in tijden van crisis de koningin mag wat mij betreft wel ingrijpen in de politiek.

Bijvoorbeeld salarissen van die Kamerleden en ministers mogen flink verlaagt worden, ze zitten er voor de burgers, niet om te profiteren, in tijden van crisis vind ik dat deze mensen ook in mogen leveren.

En vooral van ministers, die krijgen meer dan 139.000 salaris per jaar, dat vind ik absurd wij de burger die mogen inleveren maar in Den Haag zitten ze te prutsen en krijgen ze ook nog zo'n hoog salaris.

Plan van SP is dan wel leuk, maar ze willen met gedeelte van minister salarissen de partijkast spekken.

Wat dat betreft spreekt de PVV me nog steeds het meeste aan, maar terug gaan naar gulden zal ook niet zonder risico zijn.
Nofi, maar die conclusie had ik al getrokken nav de rest van je post.

De PVV is ook zo heerlijk goed in het focussen op onzinpunten die er niet toe doen. Wat denk je nou dat het concreet voor voordeel biedt als die 15 ministers 50k per jaar minder krijgen? Pure symboolpolitiek waarmee echte pijnpunten (spanningen in de samenleving, luie economie, huizenmarkt die op zijn gat ligt) niet geholpen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das toch bijna een miljoen dan die je bespaard alleen al op de ministers, als je dan ook nog wat salaris weg neemt van de Kamerleden dan kom je zo over die miljoen.

Maar geen elke partij die zoiets voor zal stellen, want dat is hun geld, voor mijn gevoel zitten ze er niet meer voor de burgers, maar voor zichzelf, politiek verdiend immers zeer goed blijkbaar, dus de PVV vind ik ondertussen ook niet meer geloofwaardig.

Die Dion Graus zou mij nog terug bellen, maar nooit meer gebeurd, dus vandaar dat ik denk over Blanco stemmen, je zou zeggen ik zou eigenlijk op de SP moeten stemmen, maar van die denk ik dat ze een dubbele agenda hebben en sowieso die plannen van SP helpen ons als land nog meer in de shit.

De PVV die wilt tenminste ontwikkeling geld naar derde wereld landen verminderen, laat dat geld maar in Nederland gebruikt worden, want we kunnen het hard gebruiken.

Maar vanwege een paar puntjes waar ik met de PVV eens ben ga ik er niet op stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja en dan heb je een paar miljoen en dan? Ontwikkelingshulp kan niet gek veel minder, want dat zijn EU regels.

De economie moet op gang komen, net als de huizenmarkt. Daar moet je je op focussen. Niet op ongein als de salaris van ministers.

Maar helaas scoort dat goed, want dat is waar de hele PVV op gebouwd is, schreeuwen over kleine dingen waar het volk zich door laat opjutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:35:
Das toch bijna een miljoen dan die je bespaard alleen al op de ministers, als je dan ook nog wat salaris weg neemt van de Kamerleden dan kom je zo over die miljoen.

Maar geen elke partij die zoiets voor zal stellen, want dat is hun geld, voor mijn gevoel zitten ze er niet meer voor de burgers, maar voor zichzelf, politiek verdiend immers zeer goed blijkbaar, dus de PVV vind ik ondertussen ook niet meer geloofwaardig.

Die Dion Graus zou mij nog terug bellen, maar nooit meer gebeurd, dus vandaar dat ik denk over Blanco stemmen, je zou zeggen ik zou eigenlijk op de SP moeten stemmen, maar van die denk ik dat ze een dubbele agenda hebben en sowieso die plannen van SP helpen ons als land nog meer in de shit.

De PVV die wilt tenminste ontwikkeling geld naar derde wereld landen verminderen, laat dat geld maar in Nederland gebruikt worden, want we kunnen het hard gebruiken.

Maar vanwege een paar puntjes waar ik met de PVV eens ben ga ik er niet op stemmen.
Ten eerste, zoveel verdienen ministers niet voor een baan van 80 uur in de week. Ten tweede vind ik dat een minister een goed salaris verdient. Het vergt veel van iemand en je hebt er kwaliteiten voor nodig. Of ze dat ook hebben heden ten dage doet niet ter zake in die discussie. Daarbij vind ik het tamelijk raar om te denken 'dat ze er voor zichzelf' zitten, je hebt blijkbaar echt geen enkel benul van de inhoud van de baan als minister.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dan wel benul wat een baan als minister in houd? Ik denk dat niemand dat weet want meeste gebeurd achter gesloten deuren.

Maar ik weet gewoon niet welke partij ik moet vertrouwen, als ik niet ga stemmen dan gaat mijn stem gewoon naar de grootste, als ik blanco stem dan krijg geen een partij mijn stem.

Maar ik moet eens de kieswijzer invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:45:
Heb jij dan wel benul wat een baan als minister in houd? Ik denk dat niemand dat weet want meeste gebeurd achter gesloten deuren.

Maar ik weet gewoon niet welke partij ik moet vertrouwen, als ik niet ga stemmen dan gaat mijn stem gewoon naar de grootste, als ik blanco stem dan krijg geen een partij mijn stem.

Als je enigszins politiek geëngageerd bent, door bijvoorbeeld zoals ik al jaren lid te zijn van een partij of daadwerkelijk debatten te volgen, heb je daar wel degelijk in zekere maten een beeld van. Ook bieden interviews met bewindslieden interessante inzichten in de dagelijkse bezigheden van een minister. Dus ja, ik denk dat ik daar wel een redelijk idee van heb. Daarbij gebeurd het meeste niet achter gesloten deuren maar juist het minste.

(als je niet gaat stemmen gaat je stem niet naar de grootste, waarom zou dat zo zijn? Je bepaald alleen niet hoe de verdeling zal zijn in de kamer)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat slaat nergens op idd.

En je moet ook snappen dat je niet op elk punt het met je partij eens kan zijn. Er zijn ook een aantal punten in het VVD programma die mij niet zo aanstaan (PGB-verhaal onder andere), maar het is wel de partij waar ik het meeste vertrouwen in heb. Vind sowieso dat de VVD de meeste capabele politici hebben, als ik zie naar wat de SP en de PVDA hebben rondlopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk wil ik dus gewoon op geen een partij stemmen, maar wil ik liever ook geen linkse robin hood partijen aan de macht zien, op de lange duur help ons dat nog meer in de shit.

Ik word ook wel moe om zo vaak te moeten stemmen, een kabinet hoor eigenlijk 4 jaar te zitten en das al jaren niet meer het geval.

De VVD vind ik inderdaad wel een partij die verantwoordelijkheid neemt, was bij laatste verkiezingen mijn tweede keuze, alleen jammer van die bezuinigen op het woon en werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stem dan gewoon op D'66. Lekker middle of the road, doet niets verkeerd, Peggold is zo'n fijne vent...

Of ben je echt een xenofoob, dan moet je namelijk gewoon PVV stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:51:
Dat slaat nergens op idd.

En je moet ook snappen dat je niet op elk punt het met je partij eens kan zijn. Er zijn ook een aantal punten in het VVD programma die mij niet zo aanstaan (PGB-verhaal onder andere), maar het is wel de partij waar ik het meeste vertrouwen in heb. Vind sowieso dat de VVD de meeste capabele politici hebben, als ik zie naar wat de SP en de PVDA hebben rondlopen :X
Ja Teeven is top :X Serieus....als er een reden is om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van bewindslieden zijn het de ministers/staatssecretarissen van de vvd wel.
bof awards 2012 - maar liefst 3 vvd-ers
In de categorie personen: VVD-kamerlid Afke Schaart vanwege haar systematische privacy-onvriendelijke stemgedrag. Minister Edith Schippers vanwege het forceren van een private doorstart van het EPD (dit is echt heel lomp), nadat het wetsvoorstel in de Eerste Kamer op privacybezwaren was gestrand. En staatssecretaris Fred Teeven vanwege zijn niet aflatende inzet om privacywetgeving af te zwakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:56:
Stem dan gewoon op D'66. Lekker middle of the road, doet niets verkeerd, Peggold is zo'n fijne vent...

Of ben je echt een xenofoob, dan moet je namelijk gewoon PVV stemmen.
Maar de PVV is ook een Robin Hood-partij ;)

Maar inderdaad, kijk dan naar D66 of VVD. Eventueel zelfs het CDA.
Misschien bevallen die partijen je meer dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens zo'n stemwijzer komt mijn keuzes op de vragen meest overeen met de SGP 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:25:

Dus je vindt belangrijk dat
- we de democratie moeten afschaffen/inperken
- de ministers veel minder moeten gaan verdienen (bijv. 2x modaal: 65000 bruto/jaar)?

Dan ga je inderdaad geen partij vinden die bij je aansluit.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:45:
Zou ik zeker doen, misschien komt daar voor jou een heel onverwachtse partij uit rollen (zou best kunnen, je zegt zelf de programma's slecht te kennen), en dan kun je altijd nog dat partijprogramma doorlezen of het iets is.

Eerlijk gezegd denk ik, aan de hand van jouw reacties hier en in andere topics, geen enkele partij goed aansluit met jouw ideeen. Dus je moet maar eens nadenken wat je dan wilt doen, niet of blanco stemmen, of misschien taktisch stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:58:
Volgens zo'n stemwijzer komt mijn keuzes op de vragen meest overeen met de SGP 8)7
De stemwijzer voor 2010?
Ik zou even wachten tot er een stemwijzer voor 2012 uitkomt, die zal wat meer bij-de-tijdse punten hebben :)

Sowieso zijn de verkiezingen nog een aantal maandjes verwijderd, dus je hebt alle tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 18-07-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze http://www.stemwijzer.nl/

Maja de VVD die wouden ja de wajong aanpakken, ik word eind Oktober werkeloos dus kom weer terug in me wajong en wil graag dat stukje zekerheid blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Deze of deze?
De eerste is de stemwijzer van 2010, de tweede is de stemmentracker, dan kan je zien welke partij het meest met jouw antwoorden overeenkomen op basis van wat de partijen daadwerkelijk in de tweede kamer hebben gestemd.

Maar als de Wajong je zo dierbaar is zou ik eens naar de PVV, PvdA of SP kijken :)
Voor een comfortabele Wajong-regeling moet je juist bij Robin Hood-partijen zijn, vrees ik.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 18-07-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Wat je op de VVD tegen kunt hebben, is dat zij niet, zoals je vaak ziet, zich vertillen aan het kleine graaien.
Zij gaan meteen voor het grote graaien. :+

Het is iets te veel een "Old Boys Network van gestreepte dassen" waar je net als in Wallstreet iets te vaak het Greed?? Greed is GOOD hoort.
Het belang voor de natie zijn zij lang geleden kwijtgeraakt, het spekken van de eigen zak op grote schaal is er voor teruggekomen.
Ik zie het meer dat de VVD mensen wat meer dwingt zelf moeite te doen

Maja de VVD die wouden ja de wajong aanpakken, ik word eind Oktober werkeloos dus kom weer terug in me wajong en wil graag dat stukje zekerheid blijven houden.
Heel erg slim om op de korte termijn te denken en vooral voor jezelf te stemmen.

Ik stem altijd al VVD, ook als student, ook als taxichauffeur. Ik stem niet voor mijzelf, maar voor wat ik het beste vind voor het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• europatriot
  • Laatst online: 10-09 22:43
In het tijdperk van de stemcomputer werd de blanco stem nog ordinair in de categorie "ongeldig" gegooid.
Ik verwacht dat het nu dus niet veel anders zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is ook exact hetzelfde. Zetels worden verdeeld over uitgebrachte stemmen. Wat zou er anders moeten gebeuren? Lege stoelen in de 2e kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:07:
[...]

Zo is het man.
En de Turk die na 40 jaar arbeid werkloos wordt, trem je meteen terug naar z'n vaderland. :+
Welkom bij de PVV. :X
Precies. En als je nu al weet je dat in oktober werkloos wordt, waarom zou je dan nu actie ondernemen als je gewoon ff een wajong ken pakke togh?

dan past je attitude idd niet bij de VVD (of D'66)

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:05:
[...]

Ik zie het meer dat de VVD mensen wat meer dwingt zelf moeite te doen

[...]

Heel erg slim om op de korte termijn te denken en vooral voor jezelf te stemmen.

Ik stem altijd al VVD, ook als student, ook als taxichauffeur. Ik stem niet voor mijzelf, maar voor wat ik het beste vind voor het land.
Ik heb vorige jaar ook gewoon op PVV gestemd, ook al heb ik een Chinese vriendin, je zou zeggen dat ik dan juist op de PVDA moest stemmen.
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:08:
[...]

Precies. En als je nu al weet je dat in oktober werkloos wordt, waarom zou je dan nu actie ondernemen als je gewoon ff een wajong ken pakke togh?

dan past je attitude idd niet bij de VVD (of D'66)
Ik onderneem nu al actie, maar ik werk in de WSW en daar is geen passend werk meer voor me, dus als ik toch geen vast contract krijg en dus weer in wajong terug kom, wat ik eigenlijk liever niet had, maar ik ben tussen 80% en 100% afgekeurd arbeid ongeschikt en vind gewoon geen werk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De PVDA heeft er in mijn ogen altijd een potje gemaakt en nu hebben ze een ex milieu activist als leider, dus daar wil ik ook niet op stemmen.

De SP heeft volgens mij een dubbele agenda en hun programma's zijn net sprookjes, dus daar wil ik ook niet op stemmen.

De Kunduzpartijen zijn de politieke partijen die de VVD nog even geholpen hebben om nog wat leuke bezuinigen door te voeren die de burger erg hard kunnen treffen, je zult maar ver van je werk wonen.

Hmmm... ik krijg een beetje een 'onderbuik'-gevoel van je post waar het gaat om wat "niet PVV". Volgens mij zou je er goed aan doen om je te verdiepen in wat de partijen ons doen voorkomen dat hun plannen zijn. Nu klink je een beetje als een Geenstijl-echo.

En nee... ik neem aan dat niet 51% van Nederland op Wilders gaat stemmen. Wat ik wel weet, is dat jou blanco stem sowieso een stem is die niets zegt. Daar worden zowel Wilders als Samson niet heel veel beter van. Alhoewel je het natuurlijk ook kan uitleggen als een stem die niet naar de [vul maar een partij in] gaat; alleen is dat een minder zekere manier van je voorkeurspartij ondersteunen.

Uiteindelijk denk ik dat je grootste makke zit in dit:
maar ik geloof niet dat Wilders genoeg zetels zou krijgen om alleen de regeren
Je snapt blijkbaar niet dat een democratie uiteindelijk draait om het behalen van een consensus.

* Jester-NL is eigenlijk wel blij dat er helemaal geen partijen zijn die de mogelijkheid hebben/krijgen/behalen om alleen te regeren... de meeste hebben een programma waar ik het niet volledig (of volledig niet) mee eens ben.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:')

Haha, jij bent wel vrij episch "Ik heb PVV gestemd, ondanks dat ik een chinese vriendin heb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

europatriot schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:06:
In het tijdperk van de stemcomputer werd de blanco stem nog ordinair in de categorie "ongeldig" gegooid.
Ik verwacht dat het nu dus niet veel anders zal zijn.
Klopt. Als mensen dit jaar massaal blanco gaan stemmen zal de politiek waarschijnlijk de vraag stellen of het stembiljet dit jaar misschien te ingewikkeld was, omdat er geen onderscheid tussen blanco stemmen en ongeldige biljetten wordt gemaakt. Het heeft verder geen consequenties. Die 150 kamerbankjes worden echt wel gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij telt een blanco stem juist niet mee bij de uitslag, dat maakt het beter dan helemaal niet gaan stemmen.

Wikipedia: Blanco stem
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:11:

Haha, jij bent wel vrij episch "Ik heb PVV gestemd, ondanks dat ik een chinese vriendin heb"
Ja toch op welke partij moet je niet stemmen als je een buitenlandse vriendin heb, okay mijn vriendin zou toch wel binnen kunnen komen denk ik dus de PVV is meer nadelig voor Nederlandse vrouwen met van die geïmporteerde moslim mannen uit Afrika.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:11:

Wow instant classic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Jester-NL schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:11:
* Jester-NL is eigenlijk wel blij dat er helemaal geen partijen zijn die de mogelijkheid hebben/krijgen/behalen om alleen te regeren... de meeste hebben een programma waar ik het niet volledig (of volledig niet) mee eens ben.
Dat heeft iedereen, maar na al die compromissen, komt het resultaat daarvan dan meer overeen met wat je wilt?

Compromissen zijn niet alleen maar goed, het kan ook helemaal fout gaan als jouw belangrijke punten daardoor verdwijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 18-07-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:16:
Volgens mij telt een blanco stem juist niet mee bij de uitslag, dat maakt het beter dan helemaal niet gaan stemmen.

[...]

Ja toch op welke partij moet je niet stemmen als je een buitenlandse vriendin heb, okay mijn vriendin zou toch wel binnen kunnen komen denk ik dus de PVV is meer nadelig voor Nederlandse vrouwen met van die geïmporteerde moslim mannen uit Afrika.
:') Gozer alsjeblieft, snap je er wel iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

anandus schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:58:
[...]
Maar de PVV is ook een Robin Hood-partij ;)
een robin hood partij laame nie lache , dat is het pas als wilders rond gaat rennen in een groene panty en een groen hoedje op zn geblondeerde bolletje
tot dan is het gewoon een populistische schreeuwlelijk die gewoon slim kijkt met welk geblaat hij mensen achter zich krijgt zonder verder inhoudelijk te worden. als ik die man zie op foto`s is mijn eerste gedachte altijd "psychopaat!" en 2e gedachten is "dat zijn stemmers dat niet zien!?" begrijp echt niet hoe mensen op hem kunnen stemmen 8)7

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:19:
[...]

:') Gozer alsjeblieft, snap je er wel iets van?
Nee ik snapte jou droge humor niet, ik dacht dat je bedoelde dat wilders voornamelijk arabieren buiten de deur wilt houden en niet Chinezen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:16:

Je bron even wat beter lezen. ;)
Blanco stemmen tellen niet mee in de uitkomst (duh, "geen partij" staat er niet tussen), maar wel in de OPKOMST.
Bij verkiezingen wordt een blanco stem vaak als een duidelijker protest gezien dan onthouding van stemmen. Wanneer iemand zich onthoudt van stemmen is dat vaak omdat hij gewoon niet geïnteresseerd is in politiek, terwijl mensen die blanco stemmen dat juist wel zijn.
Ik sta voor dezelfde keuze overigens en ben er nog niet uit. Toen ik laatst echter een sneer van iemand kreeg die zei "niet stemmen=bek houden" bedacht ik me dat het wat dat betreft beter is om blanco te stemmen ipv. onthouding....

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 18-07-2012 16:24 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX

Even los van alle ongein: jij bent met jouw wajong het meest gebaat bij een socialistische partij. Ik weet niet of je dat doorhebt, maar partijen als VVD hebben een hele andere achterban die jou liever aan het werk zet, met alle moeilijkheden voor jou tot gevolg. Als je voor je eigen belangen wilt stemmen, blijf daar dan uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:20:
[...]

Nee ik snapte jou droge humor niet, ik dacht dat je bedoelde dat wilders voornamelijk arabieren buiten de deur wilt houden en niet Chinezen.
De PVV heeft moeite met mensen die de islam hier willen brengen en zich vasthouden aan hun geloof en daardoor niet meedoen in de maatschappij.

Als jij als turk, afrikaan of waar je vandaan komt meedoet in de maatschappij maakt dat toch niet uit. Waar haal jij het idee vandaan dat Wilders íets tegen chinezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij wilde toch juist vooral PVV stemmen? Die willen vast Wajong in stand houden zo niet verhogen voor autochtonen. Zolang we de 'massa-immigratie' en 'brussel' maar stoppen leven we immers in het paradijs waar nergens een gebrek aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:30:
Hij wilde toch juist vooral PVV stemmen? Die willen vast Wajong in stand houden zo niet verhogen voor autochtonen. Zolang we de 'massa-immigratie' en 'brussel' maar stoppen leven we immers in het paradijs waar nergens een gebrek aan is.
Gelukkig zjin de slechte wereldwijde economische situatie, de vergrijzing en de exploderende zorgkosten alleen maar linkse fabeltjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:29:
[...]

De PVV heeft moeite met mensen die de islam hier willen brengen en zich vasthouden aan hun geloof en daardoor niet meedoen in de maatschappij.

Als jij als turk, afrikaan of waar je vandaan komt meedoet in de maatschappij maakt dat toch niet uit. Waar haal jij het idee vandaan dat Wilders íets tegen chinezen heeft?
Nou niet tegen Chinezen, maar als er een immigratie beleid verscherpt word, dan raakt dat niet alleen alles wat moslim is maar dus ook Chinezen.

Hij heeft dan niet zelf iets tegen Chinezen, maar ik denk dat iedere buitenlander buiten Europa gewoon de dupe zou zijn, moslim of geen moslim, alleen als Chinezen hier komen dan brengen ze nog lekker eten mee of ze brengen hun kennis mee ( stukje over eten als grap zien ), dus die mensen zullen wel door de eisen van Wilders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cyphax schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:28:
... partijen als VVD hebben een hele andere achterban die jou liever aan het werk zet ...
Ik denk dat ze'm veelal liever niet aan het werk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
furby-killer schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:30:
Ja das mijn voorkeur bij meeste verkiezingen geweest, ik kan natuurlijk ook op een mooie vrouw stemmen, maja stemmen op uiterlijk heeft weinig zin.

Maja veel mensen stemmen uit protest op de PVV.
begintmeta schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Ik zou juist graag zien als mensen zoals ik gewoon kunnen werken in een vrij bedrijf, maar dat willen de meeste bedrijven nou eenmaal niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
begintmeta schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:33:
[...]

Nou niet tegen Chinezen, maar als er een immigratie beleid verscherpt word, dan raakt dat niet alleen alles wat moslim is maar dus ook Chinezen.

Hij heeft dan niet zelf iets tegen Chinezen, maar ik denk dat iedere buitenlander buiten Europa gewoon de dupe zou zijn, moslim of geen moslim, alleen als Chinezen hier komen dan brengen ze nog lekker eten mee of ze brengen hun kennis mee ( stukje over eten als grap zien ), dus die mensen zullen wel door de eisen van Wilders komen.
Als iemand hier komt en mee wil doen in de maatschappij is er geen probleem volgens mij hoor.

Als je hier als gelukszoeker komt dan is het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:51:
Als iemand hier komt en mee wil doen in de maatschappij is er geen probleem volgens mij hoor.

Als je hier als gelukszoeker komt dan is het anders.
Wat de PVV betreft is vrijwel elke buitenlander een gelukszoeker. Vlamingen zijn misschien een uitzondering. Als ik 't goed begrepen heb wil Wilders graag "hereniging" met Vlaanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 09-09 09:53
Ik schat zo in dat ieder mens wel een gelukzoeker is. Streven naar geluk is nog altijd een hele grote motivator. En maar goed ook, een samenleving met alleen maar tevreden mensen brengt niet zo veel meer voort.

Het is de manier waarop we naar geluk zoeken, waar we een mening over hebben en de één toleranter in is dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

__fred__ schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:11:
Ik schat zo in dat ieder mens wel een gelukzoeker is. Streven naar geluk is nog altijd een hele grote motivator. En maar goed ook, een samenleving met alleen maar tevreden mensen brengt niet zo veel meer voort.

Het is de manier waarop we naar geluk zoeken, waar we een mening over hebben en de één toleranter in is dan de ander.
Der is natuurlijk ook niks echt mis met gelukszoekers. Alleen zijn wij ergens toch een beetje egoïstisch door te zeggen dat in principe het geluk alleen voor ons eigen soort mensen is. Zonder daar trouwens een waarde-oordeel bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gelukzoekers in deze context zijn mensen die willen profiteren van het sociale systeem zonder daar zelf alteveel voor te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wel leuk om te lezen dat TS niet wil dat de linkse partijen aan de macht komen omdat we dan nog dieper in de shit komen, maar die linkse partijen wel de enige partijen zijn die hem als arbeidsongeschikte een beetje ontzien. Hij wil geen Robin Hoods, terwijl de meeste NLers Wajong-ers juist als lui uitschot zien en elke partij die flink blijft uitgeven aan die uitkeringstrekkers een Robin Hood partij noemt.

Ikke nie snap nie. :?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FunkyTrip schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:19:
Wel leuk om te lezen dat TS niet wil dat de linkse partijen aan de macht komen omdat we dan nog dieper in de shit komen, maar die linkse partijen wel de enige partijen zijn die hem als arbeidsongeschikte een beetje ontzien. Hij wil geen Robin Hoods, terwijl de meeste NLers Wajong-ers juist als lui uitschot zien en elke partij die flink blijft uitgeven aan die uitkeringstrekkers een Robin Hood partij noemt.

Ikke nie snap nie. :?
Ik hoop dat je begrijpt waar een wajong uitkering voor bedoeld is, das niet dezelfde uitkering als een bijstands uitkering.

En ik ben ook wel mee eens dat er iets aan de WSW en de uitkeringen mogen gedaan worden, maar dan hoop ik ook dat ik als wajonger dan eindelijk gewoon werk kan gaan doen bij een vrij bedrijf, want nu wilt niemand mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

wat is een vrij bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een bedrijf waar ''normale'' mensen werken, zeg maar een gewoon bedrijf, een WSW bedrijf is geen gewoon bedrijf want die krijgen € 22000 subsidie per geïndiceerde wsw werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:27:
...
Ik hoop dat je begrijpt waar een wajong uitkering voor bedoeld is ... bijstandsuitkering
...
Waar is die voor bedoeld? Is die bedoeling wezenlijk anders?

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:35:
[...]

Een bedrijf waar ''normale'' mensen werken, zeg maar een gewoon bedrijf, een WSW bedrijf is geen gewoon bedrijf want die krijgen € 22000 subsidie per geïndiceerde wsw werknemer.
Waarom krijgen die bedrijven subsidie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:39:
[...]

Waar is die voor bedoeld? Is die bedoeling wezenlijk anders?
De wajong is bedoel voor jongeren die niet kunnen functioneren op de arbeidsmarkt en als ze als kunnen werken dan leveren ze niet genoeg op en WSW werkplekken die zijn er niet veel meer en moet maar geschikt zijn.

Das wezelijk anders, een wajonger heeft er niet voor gekozen niet mee te kunnen doen op de arbeidsmarkt, iemand met bijstand uitkering word werkeloos met andere reden.
bonzz.netninja schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Waarom krijgen die bedrijven subsidie?
Omdat deze mensen niet snel genoeg kunnen werken en allerlei aanpassingen nodig hebben om te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:48:
[...]
Das wezelijk anders, een wajonger heeft er niet voor gekozen niet mee te kunnen doen op de arbeidsmarkt, iemand met bijstand uitkering word werkeloos met andere reden.
Mensen die in de bijstand zitten kiezen daar ook niet altijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:51:
[...]
Mensen die in de bijstand zitten kiezen daar ook niet altijd voor ;)
Nee maar die hebben ooit wel waarschijnlijk gewerkt, iemand met wajong is vanaf zijn 18e gewoon afgekeurd en dan begint de ellende, vrolijk word je er niet van.

Dat WSW bedrijf op mijn CV maakt mijn kansen op de arbeidsmarkt ook niet beter, een werkgever denkt oh heeft bij WSW bedrijf x gewerkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het staat je vrij om iets niet op je CV neer te zetten hoor.

Als ik solliciteer als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg, zet ik ook niet neer dat ik foldertjes rondbracht. Wel licht ik mijn snuffelstage wat duidelijker toe.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:27:
En ik ben ook wel mee eens dat er iets aan de WSW en de uitkeringen mogen gedaan worden, maar dan hoop ik ook dat ik als wajonger dan eindelijk gewoon werk kan gaan doen bij een vrij bedrijf, want nu wilt niemand mij.
Wat wil je dat de politiek er aan gaat doen? Dat ze dit bij de bedrijven gaan afdwingen, dus een verplichting dat bedrijven zoveel % wajongers of bijv. gehandicapten moeten aannemen, of dat ze een subsidie krijgen als ze dit doen?
Indien ja, dan heb je de meeste kans bij de 'sociale' linkse partijen, rechtse partijen zijn over het algemeen meer voor marktwerking en het omlaag brengen van dit soort subsidies.

Ik vrees dat je het woord 'wajong' niet veel in verkiezingsprogramma's zult tegenkomen, maar je hebt toch wel door dat je tot een zogenaamde 'kwetsbare' groep hoort? Dus ik zou eens even wat lezen welke partijen voor de belangen van deze groepen opkomen.

[ Voor 16% gewijzigd door sewer op 18-07-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Er is al een subsidie om arbeidsongeschikten te laten werken in je bedrijf.

Op een rechtse partij stemmen zal er alleen wel voor zorgen dat die subsidie er waarschijnlijk vrij snel aangaat, dus minder werk voor jou. En partijen zoals de VVD houden ook niet van uitkeringen, dus die gaan ze ook snoeien, of in ieder geval niet laten meegroeien met de inflatie.

Stel je namelijk eens voor dat iemand voor de lol arbeidsongeschikt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

VasZaitsev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:00:
Stel je namelijk eens voor dat iemand voor de lol arbeidsongeschikt is....
Of iemand voor de lol in de bijstand zit...
Wat dat betreft vinden de meeste NLers Wajong en bijstand gewoon 1 pot nat: allemaal steuntrekkers. Klaar uit. Vandaar dat ik de generalisatie van Diqiu over linkse partijen en politici frappant zit, temeer hij zelf tegen vooroordelen op moet boksen als arbeidsongeschikte.
En dan nog serieus nadenkt over de PVV, de partij die opbloeit bij vooroordelen, generalisaties en gehak op steuntrekkers.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik kan me gedeeltelijk wel vinden in de TS. Ik voel me op dit moment ook niet echt vertegenwoordigd door een van de politieke partijen die op dit moment in de kamer zit.

Al laat ik me dan niet verder uit over mijn mening van de zittende partijen.

Een blanco stem heeft in zoverre zin dat je een statement maakt. Je hebt geen invloed op de uitkomst maar wel op het opkomst percentage. Je moet dan echter wel niets op het stembiljet zetten, want met de tekst blanco of iets van rood op het vel betekend het dat je een ongeldige stem hebt uitgebracht.

De vraag is in hoeverre men zich in Den Haag hiervan wat zal aantrekken. Met name als de hoeveelheid blanco stemmen gering is. Historisch gezien zullen ongeïnteresseerde kiezers zich nl. eerder onthouden van stem.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FunkyTrip schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:25:
[...]

Of iemand voor de lol in de bijstand zit...
Wat dat betreft vinden de meeste NLers Wajong en bijstand gewoon 1 pot nat: allemaal steuntrekkers. Klaar uit. Vandaar dat ik de generalisatie van Diqiu over linkse partijen en politici frappant zit, temeer hij zelf tegen vooroordelen op moet boksen als arbeidsongeschikte.
En dan nog serieus nadenkt over de PVV, de partij die opbloeit bij vooroordelen, generalisaties en gehak op steuntrekkers.
Nou.. De wajong stimuleert niet echt tot werken. Je weet nu dat je in oktober werkloos bent en in plaats van werk zoeken en hopen dat je wat vindt ga je er nu al vanuit dat je wajong krijgt.

Ik ben tegen de wajong omdat t gewoon veel te vaak wordt misbruikt door mensen met motivatieproblemen door teveel blowen... En de mensen die het nodig hebben lijden onder de misbruikers

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in de WSW en zelfs zij hebben geen geschikt werk voor mij, dan verwacht jij dat ik even nieuw werk vind terwijl waar ze me passend werk moeten bieden zijn ze niet in staat om dat voor mij te bieden.

Dus vertel mij dan wat een normale werkgever met mij moet, ik heb het ter vergeefs geprobeerd om werk buiten de WSW te vinden.

Ik krijg geen wajong, ik heb al een wajong sinds 2006, enige verschil is die wajong keert op het moment niet uit, die is wat ze noemen bevroreren, maar binnen 5 jaar kan ik daar op terug vallen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En ondertussen kan je wel op vakantie naar china?

En waarom kan je niet werken als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Nou.. De wajong stimuleert niet echt tot werken. Je weet nu dat je in oktober werkloos bent en in plaats van werk zoeken en hopen dat je wat vindt ga je er nu al vanuit dat je wajong krijgt.

Ik ben tegen de wajong omdat t gewoon veel te vaak wordt misbruikt door mensen met motivatieproblemen door teveel blowen... En de mensen die het nodig hebben lijden onder de misbruikers
Hoe groot zal het percentage misbruikers zijn? 0,001%?

En dan doen ze maar betere controle, arbeidsongeschikt, en al helemaal 80%-100% is vrij moeilijk voor elkaar te krijgen, volgens mij zit je dan al in een rolstoel, ben je zwaar epileptisch of ben je spasticus autisticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Blanco stemmen heeft volgens mij niet veel zin, zie reactie van Shuriken.
Verder is het raadzaam te proberen zo onafhankelijk mogelijk te worden van een overheid die zich gaandeweg steeds dieper in het de schuldenberg graaft, al dan niet indirect via Europa.
Ga dus voor jezelf na wat je zou doen als morgen je uitkering zou worden gestopt en je in het weekeinde honger begint te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shuriken schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:44:
Ik kan me gedeeltelijk wel vinden in de TS. Ik voel me op dit moment ook niet echt vertegenwoordigd door een van de politieke partijen die op dit moment in de kamer zit.
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is
* of er dan helemaal geen partijen zijn die punten hebben die je belangrijk vindt (bijv. doordat er nog geen Piratenpartij in de kamer zit),
* of heb je het gevoel dat je niet vertegenwoordigd wordt omdat de enige partijen die je zouden kunnen vertegenwoordigen voor jou conflicterende punten hebben (bijvoorbeeld tegen moslims, maar voor Europa, dus geen PVV),
* of is het gewoon dat bepaalde partijen gewoon 'niet voldoende' punten hebben om jou te vertegenwoordigen (bijv het gebrek aan een echte liberale (of zelfs libertaire) partij, waardoor de alternatieven (VVD/D66/GL) geheel niet genoeg zijn?
* of is het iets anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:41:
En ondertussen kan je wel op vakantie naar china?

En waarom kan je niet werken als ik vragen mag?
Ben je jaloers dat ik zelfstandig naar China kan reizen en daar een privé vertaalster heb aka Chinese vriendin die mij ook help met alles?

Want ik zie niet in waarom een wajonger niet naar China zou kunnen gaan, ik denk niet dat jij met mij wilt ruilen. Ik heb nets iets verteld over dat ik een passende werkplek nodig heb, ik heb dat in andere topic ook al verteld en ga daar verder niet op in, ik ben 80% tot 100% arbeid ongeschikt verklaard en plezier is dat niet hoor een leven zonder succesvolle carrière.

Als je wilt weten waarom ik niet kan werken, zoek dan op Google waar de wajong voor bedoeld is en je heb je antwoord.
VasZaitsev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:45:
[...]

Hoe groot zal het percentage misbruikers zijn? 0,001%?

En dan doen ze maar betere controle, arbeidsongeschikt, en al helemaal 80%-100% is vrij moeilijk voor elkaar te krijgen, volgens mij zit je dan al in een rolstoel, ben je zwaar epileptisch of ben je spasticus autisticus
Het beeld wat mensen hebben van arbeid ongeschikten zijn mensen die het symdroom van down hebben of zeer laag begaafd zijn, laag geletterde etc of in rolstoel zitten, maar denken niet aan vormen van autisme of dergelijke want ze kunnen niks aan mensen met autisme zien en horen ook niet.

Veel wajongers zijn autist, ik kan er hier op tweakers.net ook, dus een wajong krijg je niet alleen omdat je in een rolstoel zit.

En je moet mij niet vragen waarom ik afgekeurd ben, maar zal je wat leuks vertellen, ondanks mijn wajong wou ik het leger in, maar ik hoef nooit meer op keuring te komen, ik ben ongeschikt bevonden tijdens de keuring, het fysieke gedeelte hoefde ik zelfs niet meer te doen, ik was daar voor al afgekeurd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vind t wel apart dat je van steun moet leven en toch naar china kan. Dat redden de meeste mensen met minimumloon niet (ik zie namelijk niet in waarom iemand met een uitkerong meer geld zou moeten krijgen dan iemand die wel werkt)

www.cpb.nl/persbericht/3210919/groei-wajong-zorgwekkend

ik geloof niet dat zon stijging komt door mensen die écht niet kunnen werken

[ Voor 55% gewijzigd door 418O2 op 18-07-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

een groot deel van de chinezen in nederland, is best wel vermogend, misschien zijn vriendin ook wel? Of, de familie in China? Er leven niet alleen maar boeren en arbeiders in China hoor. Of misschien wel de ouders van TS, onder het mom "Hij moet er even uit, is goed voor hem"

Maar, vooral niet verder denken. Hij moet wel onterecht een uitkering vangen met 80-100 procent afkeur, iedereen kan namelijk voor 100% afgekeurd worden.

Ik ken mensen in rolstoelen die voor 50% werden afgekeurd, onder het mom "ja, maar, u bent nog goed bij de geest, en de rest van uw lichaam is nog prima, ga maar werken!" Dus, TS moet het aardig bont gemaakt hebben.

Lees de inleidende tekst van het bericht wat je post! "De toename komt grotendeels doordat mensen die vroeger in de bijstand zaten, door de gemeenten richting de Wajong worden gedirigeerd."

Ik heb de oorzaak gevonden, krijg ik nu een koekje?

[ Voor 15% gewijzigd door RobinHood op 18-07-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben het er wel eens met de hopeloosheid van de politiek. Ze zijn veel te veel gericht op de zeikende Nederlanders in plaats van een land van hoop en mogelijkheden creeëren.
Mede daarom ben ik verbaasd over jouw houding omdat jij zo'n typische Nederlander is die lekker aan het zeuren is. Lekker bijdehand en alles beter weten; De Nederlanders waar de politiek nu alleen maar rekening mee houdt, gewoon puur omdat de zeikerds de media overheersen.
Niets mis met dat slag mensen, die zijn er nou eenmaal, maar ik hoop gewoon op een partij die wat meer in mogelijkheden denkt in plaats van moeilijkheden.
Bekijk de partijprogramma's van alle partijen en de belangrijkste standpunten zijn dingen waar ze tegen zijn.

Overigens vind ik het geen reden om niet te stemmen op de partij waar je voor bent omdat die niet alleen zou kunnen regeren. Beter een half ei dan een lege dop enzo, maar dat zal wel weer te positief gedacht zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38

defiant

Moderator General Chat
418O2 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:23:
Maar dan ben je toch niet tegen de wajong, maar tegen het misbruik?

En misbruik van sociale voorziening gebeurd vaak ook niet door personen zelf, overheden en het bedrijfsleven werken hier net zo hard aan mee om problemen over de schutting te gooien. Het WAO debacle in de jaren 80/90 is met volle medewerking van bedrijven gebeurd om personeel te lozen, alleen zijn die bedrijven daar nooit voor gestraft. En gemeentes dumpen jongeren in de wajong omdat ze zo de de lasten van bijstand die uit o.a. gemeentemiddelen wordt betaald niet meer hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:53:
ik ben 80% tot 100% arbeid ongeschikt verklaard
De Wajong is er voor mensen zonder arbeidsverleden, daardoor zegt het arbeidsongeschiktheidspercentage bij de Wajong eigenlijk totaal niets. Want het arbeidsongeschiktheidspercentage wordt berekent aan het inkomensverlies wat je lijdt door je handicap, en aangezien je zonder arbeidsverleden zit wordt dat altijd op 80-100% gezet.

Het zegt dus helemaal niets over je vermogen en niveau van werken.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 18-07-2012 23:12 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

defiant schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:
En gemeentes dumpen jongeren in de wajong omdat ze zo de de lasten van bijstand die uit o.a. gemeentemiddelen wordt betaald niet meer hebben.
Hoe "dump" je mensen vanuit de bijstand in de wajong? Hoeven die mensen niet door een keuring te gaan? Komt daar geen arts aan te pas?

Het lijkt me eerder dat er een categorie gehandicapten onterecht in de bijstand zat, omdat ze hoopten ooit nog een baan te krijgen, die nu (terecht, want kansloos op de arbeidsmarkt) in de wajong beland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

downtime schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Hoe "dump" je mensen vanuit de bijstand in de wajong? Hoeven die mensen niet door een keuring te gaan? Komt daar geen arts aan te pas?

Het lijkt me eerder dat er een categorie gehandicapten onterecht in de bijstand zat, omdat ze hoopten ooit nog een baan te krijgen, die nu (terecht, want kansloos op de arbeidsmarkt) in de wajong beland is.
Nou, wat ik ook wel gewoon zie gebeuren, is dat je toch vrij snel autistisch bent hoor. Ja, er zijn echte autisten in nederland, en dat kunnen er ook best veel zijn.

Maar, een vriendin van me is autistisch bevonden omdat ze stil, gesloten en slecht tegen stress kan.

En ze kan geen werk vinden hier in Friesland, want ja, een stille meid wil je niet in je winkel hebben. Dus, ze kan[doet ze niet] bijstand vangen. En als de gemeente weinig geld heeft, kan ze zo de wajong ingezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
downtime schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:13:

Dat klopt, het zijn waarschijnlijk mensen die eerst in de bijstand zaten. Maar dat verklaart wel de toename van de Wajong. Blijkbaar zat er verborgen arbeidsongeschiktheid, maar de motivatie van gemeentes is voor een groot deel een financiële motivatie.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defiant schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:08:
De Wajong is er voor mensen zonder arbeidsverleden, daardoor zegt het arbeidsongeschiktheidspercentage bij de Wajong eigenlijk totaal niets. Want het arbeidsongeschiktheidspercentage wordt berekent aan het inkomensverlies wat je lijdt door je handicap, en aangezien je zonder arbeidsverleden zit wordt dat altijd op 80-100% gezet.

Het zegt dus helemaal niets over je vermogen en niveau van werken.
Klopt en ik heb hem dan ook van 18 jaar gekregen op school werd daar door mij lerares grapjes over gemaakt, wij waren rijke leerlingen, we kregen en een wajong en studie financiering.

Maar je moet je voorstellen ik ben nu 24, andere van mijn leeftijd hebben nu al een succesvolle carriere en ik heb geprobeerd werk te vinden ondanks mijn beperking en wajong stempel en enige wat ik kreeg was een dienstcontract bij een WSW bedrijf en ik heb daar nooit een functie uitgeoefende ik zat in soort verkapte leerwerkplek.

Na 1 jaar en 2 maanden kreeg ik te horen, sorry je komt zonder object te zitten want we hebben een overbezetting en je bent niet geschikt voor de helpdesk, dus dan zie je hoe moeilijk het is want er zelf geen geschikt werk voor mij is bij dat bedrijf wat voor mensen zoals ik bedoeld.

Maja dat krijg je als je de ICT afdeling perse met 50% niet WSWers moet vullen, die mensen nemen plekken in waar een persoon met een beperking hadden moeten werken vind ik.
VasZaitsev schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:17:
[...]

Nou, wat ik ook wel gewoon zie gebeuren, is dat je toch vrij snel autistisch bent hoor. Ja, er zijn echte autisten in nederland, en dat kunnen er ook best veel zijn.

Maar, een vriendin van me is autistisch bevonden omdat ze stil, gesloten en slecht tegen stress kan.

En ze kan geen werk vinden hier in Friesland, want ja, een stille meid wil je niet in je winkel hebben. Dus, ze kan[doet ze niet] bijstand vangen. En als de gemeente weinig geld heeft, kan ze zo de wajong ingezet worden.
In feite ben je dan ook arbeid ongeschikt, maar alleen omdat ze het beestje een naam moeten geven zeggen ze dat je autistische bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:21:
Maar je moet je voorstellen ik ben nu 24, andere van mijn leeftijd hebben nu al een succesvolle carriere en ik heb geprobeerd werk te vinden ondanks mijn beperking en wajong stempel en enige wat ik kreeg was een dienstcontract bij een WSW bedrijf en ik heb daar nooit een functie uitgeoefende ik zat in soort verkapte leerwerkplek.
Les nr1 bij dat soort hulpverlening: ze zijn er niet om je verder te helpen, ze zijn allang blij dat iemand is weggezet, case closed. Wil je meer en kan je meer, dan moet je het heft in eigen handen nemen. De Wajong geeft recht op re-integratie en er bestaan best serieuze initiatieven die mensen naar regulier werk ICT begeleiden (o.a. deze). Het klinkt ironisch, maar juist als je in zo'n situatie zit is initiatief nemen en pro-actief zijn (door jezelf of iemand anders) de enige weg vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Het grootste deel van de mensen die hier de WAO, wajong en bijstand in gepropt worden zou in het grootste deel van de andere landen ter wereld gewoon moeten werken voor de kost om rond te komen. En doet dat ook in die landen. Hoog tijd dat dit land gaat denken in mogelijkheden in plaats van in beperkingen.

Wat betreft stemmen: ik doe ook niet mee aan dat faalhazencircus incl. dito poppenkast. Sorry. Waarom vertrouwen geven aan dat wat universeel keer op keer op keer bewijst onbetrouwbaar te zijn, en daarmee jezelf er nog medeverantwoordelijk aan maken ook? Dit afgezien van dat ik van mening ben dat verreweg het grootste deel van de lui die op minister- en straatssecretaris-posten en in de kamer zit ongeschikt is voor hun functie, om te beginnen al omdat ze niet over de benodigde inhoudelijke expertise beschikken en veelal puur om politieke redenen daar beland zijn.
Met de rol die de EU inmiddels speelt valt er trouwens ook bar weinig te kiezen. De EU heeft ondertussen op vrijwel alle relevante onderwerpen een dikke vinger in de pap. Zo ongeveer alle partijen die serieus kandidaat worden geacht voor deelname aan een coalitie zijn EU-jaknikkers die elke verkiezingsronde meer macht afdragen aan de EU en minder macht overlaten voor hun eigen stemmers. Waarmee ze niet alleen zichzelf, maar ook vooral de stemmer buitenspel zetten.

Kort door de bocht? Ja.
Maar tevens geen zin om er een genuanceerder verhaal van te maken als de hoofdlijn zo duidelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 18-07-2012 23:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Cheetah schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:40:
Het grootste deel van de mensen wat hier de WAO, wajong en bijstand in gepropt wordt zou in het grootste deel van de andere landen ter wereld gewoon moeten werken voor de kost om rond te komen.En doet dat ook in die landen. Hoog tijd dat dit land gaat denken in mogelijkheden in plaats van in beperkingen.
Het land of de bedrijven? Het zijn de bedrijven die vaak geen brood zien in mensen met een 'vlekje'. De Nederlandse overheid wil daar geen directe invloed op uitoefenen, iets met vrije markt ofzo. Daarnaast, zijn in 2e of 3e wereld landen de eisen voor banen en de levensstandaard een stuk lager, daar kan iedereen werken en in z'n levensonderhoud voorzien. Mensen die echt gehandicapt zijn worden vaak onderhouden in daar nog sterke familiebanden.

Die vergelijking gaat imho dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defiant schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:39:
[...]

Les nr1 bij dat soort hulpverlening: ze zijn er niet om je verder te helpen, ze zijn allang blij dat iemand is weggezet, case closed. Wil je meer en kan je meer, dan moet je het heft in eigen handen nemen. De Wajong geeft recht op re-integratie en er bestaan best serieuze initiatieven die mensen naar regulier werk ICT begeleiden (o.a. deze). Het klinkt ironisch, maar juist als je in zo'n situatie zit is initiatief nemen en pro-actief zijn (door jezelf of iemand anders) de enige weg vooruit.
Leuke site maar ik woon in Parkstad Limburg, verhuizen naar die regio waar die vacatures zijn is geen optie voor iemand als mij.

Maar klopt heb via UWV ook een opleiding voor ICT kunnen doen en afgerond en het UWV is dus ook echt niet blij dat de WSW werkgever dus mij geen geschikt werk kunnen geven, het UWV heeft in mij geïnvesteerd en zo'n bedrijf wat je dan geschikt werk zou moeten geven faalt daar gewoon in, wat moet ik dan nog? Ik heb al zelf gesolliciteerd maar hier in Parkstad Limburg is bijna geen werk.
Pagina: 1 2 Laatste