Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een relatief goedkope en mooie oplossing voor een mediacenter.
Ik heb een server staan waar al mijn media op staat. (iso/MKV) deze media wil ik graag op TV kunnen kijken met behulp van XBMC. Hier zoek ik een mooie (lees goedkope) oplossing voor. Ik heb aardig wat research gedaan maar er zijn ZOVEEL mogelijkheden/opties op dit gebied dat ik jullie advies nodig heb.

Ik wil het boeltje indien mogelijk graag gaan bedienen met iPad of iPhone

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 12:49

geerttttt

Manisch positief

Mijn advies, een apple TV 2. Tenminste als je voldoende hebt aan 720p resolutie. Dan zijn die dingen prima.

Zo niet, dan zijn er kastjes met XBMC, of kun je zelf wat maken. Zo heb ik zelf een barebone pctje die toch al heel wat jaren oud is perfect lopen met XBMC.

Ik heb er XBMC live op geinstalleerd, ik heb een media center remote (maar via iphone/ipad kan je hem ook besturen met de xbmc remote app). Verder heb ik er om de performance goed te maken een PCI Nvidia simpel videokaartje ingedaan. Eentje die vdpau (zeg ik dat goed?) ondersteund is voldoende. Nu kan ik 1080p streamen vanaf mijn nas zonder haperingen en perfect beeld en werkt alles echt super!

Oost west, 127.0.0.1 best!

Verwijderd

Topicstarter
Appletv2 is mooi, maar 1080P support is toch wel een must tegenwoordig.
Appletv3 is nog steeds niet en misschien wel nooit te jailbreaken anders had ik die aangeschaf.
Een HTPC is toch ontzettend duur? (300-400minimaal?)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 14:44
Zijn meerdere mogelijkheden, zoals al genoemd dus de ATV2, maar je kan ook een Raspberry Pi nemen (als je eraan kan komen), of een Android USB-stick aangezien XBMC voor Android nu ook al te vinden is (zou overigens ook op andere platformen waar android op draait moeten werken).
Wil je een kant en klare oplossing, dan kan je bijvoorbeeld een Boxee Box nemen. Deze draait een afgeleide versie van XBMC. Aangepaste grafische schil, maar de basis is hetzelfde.

iRacing Profiel

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Kort geleden zat ik met eenzelfde uitdaging. Zie het bijbehorende topic. Belangrijk om te weten is of er nog andere restricties zijn om rekening mee te houden, zoals bijvoorbeeld uiterlijk van het mediacenter. En wat bedoel je precies met goedkope oplossing?

Zoals kroegtijger al aangaf is een boxee box geen verkeerde oplossing. Ik heb zelf ook twee xbmc machines maar mijn boxee bevalt ook erg goed. Speelt ook alles af. Uiterlijk is wel geinig, maar je moet er wel van houden. Kost ongeveer 180 euro maar dan ben je ook klaar.

Ik heb inmiddels ook een apple tv 2 met jailbreak en XBMC en dat werkt voldoende goed. Inderdaad geen 1080p output en ik merk ook wel wat haperingen/buffering zo nu en dan. Groot voordeel voor mij was dat ik deze gewoon achter de tv kon wegstoppen, dus qua looks ideaal. Apple tv 2 is alleen 2de hands te koop.

Verder heb ik een asrock 330 ion. En dat werkt zeker soepeler dan de apple tv. Kost ook meer (350 euro?) en is minder klein. Je kan dan ook kijken naar de zotac boxjes.

Ik ben wel erg benieuwd naar die android spelers die momenteel op de markt komen i.c.m. XBMC. Erg interessant. Ik vraag me wel af of dit qua souplesse op kan tegen asrocks en zotacs etc.

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:17:
Appletv2 is mooi, maar 1080P support is toch wel een must tegenwoordig.
Appletv3 is nog steeds niet en misschien wel nooit te jailbreaken anders had ik die aangeschaf.
Een HTPC is toch ontzettend duur? (300-400minimaal?)
Tja ik heb zo'n 5-6 jaar geleden een asus S-presso gekocht, dat is zo'n barebone pc. Heb ik voor 100 euro toen op de kop getikt, dus als je zoiets kunt vinden is het nu helemaal niks meer waard natuurlijk. Verder zit er nu dus een pci videokaartje in wat zo'n (ik geloof 70 euro? was), en dat moest maar pci zijn omdat er nog geen pci-express in dat ding zat, anders had het nog goedkoper gekund.

Verder, 1gb geheugen, een oude hdd met weinig ruimte. Draait 100% perfect en snel. Ik wil hem alleen nog is fluisterstil maken, maar verder kan ik er geen verbeteringen aan toepassen!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Om te beginnen gewoon een oude xbox pakken en daar mee experimenteren :) kost je niets en je kunt goed ervaring op doen. Als je geen Full HD wilt spelen dan is dit perfect, gebruik er 3 thuis :)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Koenzie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:27:
Om te beginnen gewoon een oude xbox pakken en daar mee experimenteren :) kost je niets en je kunt goed ervaring op doen. Als je geen Full HD wilt spelen dan is dit perfect, gebruik er 3 thuis :)
Dat is wel een hele setback, daar kun je niet eens hd ready op afspelen.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 03:18

Quindor

Switching the universe....

Koenzie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:27:
Dat lijkt me niet echt handig. De versie voor de xbox word ook al tijden niet meer onderhouden, etc.

Wat hij zoekt is eigenlijk 'net' nog niet uit. Op dit moment is er door de raspberry pi en windows voor ARM veel intresse gewekt voor ARM architectuur. Een dual-core A9 chippie met fatsoenlijke videokaart of zelfs een quad-core A9 kan perfect XBMC verzorgen en alles vloeiend afspelen. Je kunt op deze sticks veelal perfect ubuntu draaien, dus voor het software gedeelte ben je gecovered. Het is nu alleen zaak dat XBMC ook de GPU van een SOC goed gaat ondersteunen voor 1080p playback.

Dan zou je met bijvoorbeeld zoiets : http://www.dealextreme.co...ck-4gb-1gb-ddr-iii-143431 klaar zijn.

Helaas zijn de optimalisaties daarvoor dus nog niet helemaal klaar, maar ik verwacht dat er de komende maanden veel belangstelling voor is en aan gewerkt word. OpenELEC heeft ook al aangegeven voor de raspberry Pi en vergelijkbare bezig te zijn. Eigenlijk heeft de raspberry Pi voor XBMC net te weinig CPU power en geheugen namelijk.

Dus op dit moment ben je een beetje gebonden aan x86 als je de ultieme ervaring wilt. Denk bijvoorbeeld aan zoiets : http://www.anandtech.com/...he-small-form-factor-pc/1 of zie ook : http://nl.hardware.info/r...11-plus-extreem-kleine-pc. Weinig power usage en voldoende kracht om alles te draaien (3D full blu-ray misschien niet) en makkelijk ergens weg te moffelen. Helaas wel ~350 euro.... Dan ben je wel meteen klaar, WiFi (raad ik niet aan, gewoon met kabels werken), geheugen, cpu, SSD, etc. Top ding.

Just my 2 cents.

[ Voor 5% gewijzigd door Quindor op 18-07-2012 16:52 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• DavidAxe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 23:42
Quindor schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Dus op dit moment ben je een beetje gebonden aan x86 als je de ultieme ervaring wilt. Denk bijvoorbeeld aan zoiets : http://www.anandtech.com/...he-small-form-factor-pc/1 of zie ook : http://nl.hardware.info/r...11-plus-extreem-kleine-pc. Weinig power usage en voldoende kracht om alles te draaien (3D full blu-ray misschien niet) en makkelijk ergens weg te moffelen. Helaas wel ~350 euro.... Dan ben je wel meteen klaar, WiFi (raad ik niet aan, gewoon met kabels werken), geheugen, cpu, SSD, etc. Top ding.

Just my 2 cents.
Zijn er ook speciale distributies die HW-accelleratie op de AMD chips (zoals in de genoemde Zotac) ondersteunen? M.a.w. wordt het gemak van de inmiddels verouderde ION's (bijv. Asrock 330) al benaderd? Daarvoor zijn speciale CD's te downloaden die Ubuntu + XBMC in nog geen 10 minuten installeren. Ook hoeft er dan niks geconfigureerd te worden, want alles (remote, HDMI etc.) werkt meteen.

XBMC nog op een oplossing installeren die geen full-HD ondersteunt zou ik ook niet meer aanraden. Dan heb je meteen al een verouderde oplossing (tenzij je iets tweedehands voor een paar tientjes op de kop tikt : )

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Tja er is vanalles mogelijk. Beneden draaien wij ook XBMC, daar staat een Apple TV 1, welke destijds voor zo'n 100 euro op de kop getikt is, inclusief een broadcom kaartje ter vervanging van de wifi chip. Dit is een kaartje welke hardware decoding doet van videomateriaal.

Werkt ook prima dus, ook 100 euro, en ziet er wel slick uit. Enige wat ik daar nog niet tevreden over ben is het aantal knoppen op de remote, maar als je het wil besturen met je iphone/ipad heb je daar natuurlijk geen omkijken naar...

Pagina: 1