Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-10 07:02
Hey iedereen,

ik ben steeds meer bezig ( voor de warme dagen) met cablemanagement,
alleen ik weet niet hoe ik de volgende ( Rood omcircelde) kabels netjes kan wegwerken
kan ik bv aan de bovenkant gewoon een klein plankje voor doen ( Wel netjes natuurlijk) of hebben jullie andere ideeën?

Ook bij de hdd & DVD drive, daar loopt nog een pata kabel, en een klein bosje met de molex, hoe kan ik deze netjes kwijt/bedekken?

dit is ongeveer mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Xaser Swing VB6000BNS Zwart€ 0,-€ 0,-
1MSI K9N6SGM-V€ 0,-€ 0,-
1AMD Athlon 64 X2 4200+€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Elite Power 400W€ 30,90€ 30,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,90

wil het namelijk zo goedkoop mogelijk houden

Edit: was t linkje vergeten te plaatsen :P http://imgur.com/vvzGE

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om wat foto's/schetsen neer te zetten van wat je nu wilt, want het is me niet echt duidelijk waar je een plankje wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
linkje geplaatst :P http://imgur.com/vvzGE

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

PATA-kabels zijn idd een pain in the ass om weg te werken. Je kunt ze vouwen, dat dan weer wel, maar dan houdt het ook wel zo'n beetje op.

Ik zou gewoon overgaan op SATA. Nieuwe optische drives kosten toch niets meer.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
daaronder ligt ook nog een pata hdd die ik graag wil behouden, en wil low budget houden xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven gezegd overgaan naar een sata driver en ik zou persoonlijk een andere behuizing halen.
Betere airflow en makkelijker ivm kabelmanegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
de meeste kabels zijn al wel weg gewerkt hoor :P maar bovenin loopt nu alles naar achter het mobotray :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

PATA harddrives is wel érg oud. Dat is nog een stuk trager ook... Helaas zijn harddrives de laatste paar jaar wel érg duur dus je kunt inderdaad misschien beter even wachten met het upgraden daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
daarom wacht ik ook, maar moet ook eerst weer een baantje vinden :P
maar in iedergeval bedankt voor de tips, ik ga er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bouw die HD met een inbouwsetje van 3,5 inch -> 5,25 inch op de plaats van zo'n optisch station. Dan heb je ruimte voor airflow boven en onder je disk. Dan kast dicht en klaar. Want je hebt nu al zeeen van ruimte in de kast, dus warmte zal geen probleem zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
ja, die tip kreeg ik al ja, heb ik ook al aan zitten denken,
koeling is geen probleem maar in mn case zit een window, en dan moet alles wel netjes wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je zou je PSU-kabels nog kunnen sleeven. Maar dat kost wel veel tijd. Ziet er wel veel mooier uit imho.

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 17-07-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Vouw alle kabels die je niet nodig hebt op, en werk ze naast je voeding zo strak mogelijk tegen de bodem van de kast.

Voor de IDE/PATA kabels: er bestaan deze :Afbeeldingslocatie: http://www.marktcirkel.nl/images/producten/rounded_IDE_geel_24.jpg

Een goedkope oplossing lijkt mij: klein tie-wraps om de kabel heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
sleeven ga ik niet aan beginnen, te veel tijd :P

Die rounded ide heb ik ook al aan zitten denken, alleen nieuw zijn ze zo duur,
ik dacht dat ik er nog 1 had liggen, wordt dus ff goed zoeken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjezzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-03 10:23
Je kunt ook de isolatie tussen de aders los snijden, en dan net als Kangaroehenkie zegt tie-wraps eromheen. zelfde effect als bovenstaande plaatje.

CCIP UltraThin Sponsors: Fractal-Design Techflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
ja, ik had het al zo eromheen gedaan, maar binnen no-time deed hij t niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Die oude flatcables zijn juist ideaal om weg te werken, je moet alleen wel een beetje handig vouwen, en neem een kabel die lang genoeg is... Ik heb er ooit zelfs eens een tutorial over geschreven, maar die staat nergens meer online helaas.

Een beetje creativiteit doet wonderen. Tip: de 90cm-kabels bij de MyCom (geel van kleur, beetje stroef) werken het prettigst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
gewoon tweakers V&A Even vragen om zo'n rounded IDE kabel :)
Zijn wel mensen die die dingen voor weinig weg doen ;)
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
t is allemaal al zo goed als opgelost,
binnenkort een bracket om mn hdd in een 5.25" bay te monteren en dan kan de kabel ook netter weg,

maar carpento als je me tips kunt geven, altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

MrMilco schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:46:
ja, ik had het al zo eromheen gedaan, maar binnen no-time deed hij t niet meer :P
Dan moet je voorzichtiger vouwen en de tie-raps er niet te strak omheen doen...

Ik heb het nu al bij een aantal computers gedaan, je vouwt de kabel aan beide kanten een stukje naar binnen (een beetje over elkaar heen ofzo) en dan een tie-rap er omheen en gewoon aantrekken tot het goed zit, hoeft niet tot 'ie niet verder kan.

Het kan best zijn dat het beter kan, maar dit is wat ik een beetje uitgeprobeerd heb.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
heb van Carpento al een paaar tips gehad via dm, en ik hoop er zo snel mogelijk weer tijd voor te hebben :P

tot zover, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Zou je die tips hier misschien kunnen delen? Ik denk dat andere mensen ook wel benieuwd zijn naar tips voor cable management als ze dit topic via Google vinden of iets dergelijks ;) .

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Hoeveel wil je je kabels nog wegwerken? Zoals ik het op de foto's kan zien is er meer dan zat ruimte voor airflow om alle onderdelen heen hoor.

Als je het voor de mooi wil doen kun je je natuurlijk helemaal uitleven, maar erg nodig is het niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
haha ja, ik wil t mooi hebben xD, maar van carpento heb ik tips gekregen om om te kunnen gaan met IDE Kabels
Even met pen en stift aan de slag geweest, heb even de drie belangrijkste dingen uitgetekend:

http://oi50.tinypic.com/33k51yp.jpg
http://oi49.tinypic.com/2zg7o6s.jpg

• [1] Hoe ga je strak een haakse bocht om (terwijl de kabel plat blijft)
• [2] Hoe kun je de andere kant van de kabel naar boven krijgen (bijvoorbeeld als de stekkers aan de verkeerde kant uitkomen). Dit is eigenlijk twee keer [1] achter elkaar en dan terug dubbel gevouwen.
• [3] Hoe kun je de kabel smaller maken, als je minder ruimte hebt. In feite twee keer [2] achter elkaar, en dan in de lengte dubbel gevouwen. De arcering klopt trouwens niet helemaal bij dat plaatje, maar denk wel dat het duidelijk is.

En verder gewoon experimenteren
Heb even zn bericht geciteerd, hoop dat het goed is, maar verwacht het wel :P

Heb vandaag van Thermaltake ook een pakketje binnengehad, daar zaten o.a. kabelbinders van hun in, die heb ik ook maar in gebruik genomen, en het wordt steeds netter, morgen de laatste dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Let er wel op dat je kans krijgt op breuken als je die IDE-kabels te veel of te scherp vouwt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KangaroeHenkie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:17:

Een goedkope oplossing lijkt mij: klein tie-wraps om de kabel heen :+
Die ronde IDE kabels hebben vaak extra shielding , net als de moderne sata kabel :)
Pagina: 1