Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Afgelopen weekend de Zoom Capaciteiten van mijn Camera is onder de loop genomen en ik was aangenaam verrast =).

Echter wanneer ik tijdens het Filmen in zoomde stelde de Camera de ene keer wel en de andere keer niet scherp, wat resulteerde in een wazig onderwerp.

Is er een manier waarop ik zijn "auto focus" kan forceren om scherp te stellen op het object waar zojuist op is ingezoomt? De Camera knop bracht dit resultaat in ieder geval niet te weeg.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je inzoomen tijdens het filmen? Kijk eens goed naar films/tv en tel het aantal keren dat een cameraman inzoomt. Het gaat je een hoop tijd kosten om 1 keer te ontdekken (brakke journaal items uitgezonderd). Kortom, eerst inzoomen en dan pas beginnen met filmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:57:
Waarom zou je inzoomen tijdens het filmen? Kijk eens goed naar films/tv en tel het aantal keren dat een cameraman inzoomt. Het gaat je een hoop tijd kosten om 1 keer te ontdekken (brakke journaal items uitgezonderd). Kortom, eerst inzoomen en dan pas beginnen met filmen. ;)
Haha, goed argument. Ik vind echter dat het wel een bepaald Charme heeft om heel langzaam van een Specifiek object naar het geheel uit te zoomen en soms dus ook het tegenovergestelde daarvan. En aangezien een soortgelijke functie ook aanwezig is op Semi-Professionele SLR's had ik goede hoop =).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Het beste is om eerst in te zoomen op je onderwerp, dat scherpstellen, uitzoomen naar je begin punt en dan beginnen met filmen, als je dan zo nodig wil zoomen (over het nut daarvan valt inderdaad te twijfelen) naar je onderwerp zal dat altijd scherp zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
JunkieXP schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:52:
[...]

Haha, goed argument. Ik vind echter dat het wel een bepaald Charme heeft om heel langzaam van een Specifiek object naar het geheel uit te zoomen en soms dus ook het tegenovergestelde daarvan. En aangezien een soortgelijke functie ook aanwezig is op Semi-Professionele SLR's had ik goede hoop =).
Er wordt best wel eens 'ingezoomd' tijdens professionele dingen, maar dat gebeurt meestal door de camera dichter bij het onderwerp te brengen, niet door aan de lens te draaien of op het knopje 'inzoomen' van je camera te drukken.

The devil is in the details.