Moederbord voor I5 3550

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garieb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-05-2013
Na advies over de CPU, nu de vraag welke moederbord het meest geschikt is voor mij.

Mijn hoofddoel voor het gebruik is ten behoeve van mijn studie Software Engineering. Ik ga er geen games op spelen.

Eisen:

- moet uiteraard compatible zijn met de i5 3550, plus hier goed gebruik van kunnen maken (zijn specs tot zijn recht laten komen)
- ik moet er 2 beeldschermen op kunnen aansluiten
- moet virtualisatie/hackintosh aankunnen
- moet een SSD erop kunnen plakken
- moet 16 GB RAM aankunnen (liefst 32 GB om toekomstproof te zijn)

Verder weinig eisen. Ik heb geen 12 USB aansluitingen nodig en ik zie me voorlopig nog geen USB 3 gebruiken, al is het natuurlijk handig voor de toekomst. De audio specs zijn ook onbelangrijk voor mij. 1 HDD naast de SSD zal ook wel genoeg zijn.

Overklokken ga ik ook niet doen. Budget? Het meest goedkope met deze benodigdheden. Volgens mij zit ik dan rond de 100, maar het mag best wat meer zijn als je me kan overtuigen dat het nodig is : )

Ik heb totaal geen voorkeur voor een merk.

[ Voor 9% gewijzigd door garieb op 16-07-2012 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 14:54

MadMan

What the....

Met die eisen is het bijzonder simpel in de pricewatch een keuze te maken, eventueel met behulp van de best buy guides. Een beetje eigen zoekwerk is nooit slecht, en dit hangt vooral af van eigen voorkeur. Houd je aan een A merk en dan komt de rest vanzelf goed.
Ieder moederbord voor die cpu is geschikt voor virtualisatie, minstens 16gig ram en een SSD.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garieb
Goede links!! ik hoef dus geen z77 te hebben is me duidelijk. Dat scheelt al in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garieb
Wat is jullie mening over de ASRock H77 Pro4/MVP

Ik zie dat ie goedoper is dan de meeste borden. Wat is daarvan de reden? Dat het geen A merk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 16:25

Pykow

Angelo OTR

garieb schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 02:34:
Wat is jullie mening over de ASRock H77 Pro4/MVP

Ik zie dat ie goedoper is dan de meeste borden. Wat is daarvan de reden? Dat het geen A merk is?
Ik heb hier zelf sinds vorige week een intel i5 3550 en de ASRock H77 Pro4/MVP.
Waarom die goedkoper is dan andere moederborden is vrij simpel.

het moederboard is een Micro ATX (staat niet aangegeven) maar in mijn Corsair 400R kast zit hij toch echt geplaatst in de schroeven van de Micro ATX, dus de prijs is daarmee ook verlaagd.
Daarnaast is het een H77 en geen Z77, als je niet wil overclocken is de H editie ruim voldoende.
ASrock moederboard zijn in het algemeen een stuk goedkoper dan een gigabyte of Asus, maar qua prestaties doen ze echt niet onder.

Daarnaast heb je ook een Driver Virtu MVP
hiermee kan je ervoor zorgen dat je kan wisselen tussen de GPU kaart of de GPU op de processor.
ook kan je er een boost aangeven, mocht je pc iets niet lekker kunnen draaien.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? al eens bekeken. Die kan heel handig zijn bij het uitzoeken van een moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
ASRock is een budget merk van Asus, daarom is hij goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garieb
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:23:
Heb je *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? al eens bekeken. Die kan heel handig zijn bij het uitzoeken van een moederbord.
Ja deze heb ik bekeken. Alleen is het gericht op oudere moedeborden en heb ik niet alles eruit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garieb
Pykow schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:14:
[...]

Ik heb hier zelf sinds vorige week een intel i5 3550 en de ASRock H77 Pro4/MVP.
Waarom die goedkoper is dan andere moederborden is vrij simpel.

het moederboard is een Micro ATX (staat niet aangegeven) maar in mijn Corsair 400R kast zit hij toch echt geplaatst in de schroeven van de Micro ATX, dus de prijs is daarmee ook verlaagd.
Daarnaast is het een H77 en geen Z77, als je niet wil overclocken is de H editie ruim voldoende.
ASrock moederboard zijn in het algemeen een stuk goedkoper dan een gigabyte of Asus, maar qua prestaties doen ze echt niet onder.

Daarnaast heb je ook een Driver Virtu MVP
hiermee kan je ervoor zorgen dat je kan wisselen tussen de GPU kaart of de GPU op de processor.
ook kan je er een boost aangeven, mocht je pc iets niet lekker kunnen draaien.
Stond er inderdaad niet bij dat het een mATX is. In de reviews zie ik ook dat ze niet onder doen voor zogenaamde A merken. Lijkt me een beetje het Acer verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

garieb schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:14:
[...]

Ja deze heb ik bekeken. Alleen is het gericht op oudere moedeborden en heb ik niet alles eruit kunnen halen.
Hoezo is die gericht op oudere moederborden? Het is juist geschreven op het uitzoeken van nieuwe moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 13:24
Misschien is de MSI Z77A-G43 iets voor jou.

Specs van het bord
Pagina: 1