Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik een Canon 600D waarmee mijn hoofddoel het filmen is, nu wil ik graag voor interviews een draadloze microfoon gebruiken en daarvoor heb ik natuurlijk ook een ontvanger nodig. Ik ben dus opzoek naar zon klein kastje die je kunt aansluiten aan de microfoonaansluiting op de camera en kunt bevestigen op die aansluiting aan de bovenkant van de camera.

Mijn budget is niet meer dan 200 euro, ikzelf heb er naar gezocht maar kon niks bruikbaars vinden. Als jullie iets weten?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Voor dat budget gaat dat niet lukken ben ik bang.

http://www.bax-shop.nl/ca...ekijk-alle-producten.html
Overigens kun je deze niet bevestigen op de hotshoe van je camera. Ik betwijfel ook of dat er uberhaupt is.

Het beste kun je je budget ietsje oprekken of je zult het moeten doen met een vaste spanningspunt in de buurt en een verlengsnoer.

Of je moet gaan kijken naar andere mogelijkheden met toch een microfoon aan draad of microfoon op je camera.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Voor interviews kan je deze apparatuur ook prima huren.
Als het apparaat een statief aansluiting heeft, dan kan je die met een mini ballhead (10 euro via ebay) op de camera monteren.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom, Azden WMS Pro. ;)

Ik vraag me overigens af of die is toegestaan in NL in verband met de gebruikte frequentiebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 12:46

McMiGHtY

- burp -

U sure?

http://alatest.nl/reviews...-system/po3-32191366,128/

Enne..schijnt op een verboden frequentie te werken..

What about:

http://www.samsontech.com...tems/airline/um1-airline/

[ Voor 42% gewijzigd door McMiGHtY op 17-07-2012 13:07 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vandaar dat ik het mij afvraag. Hoewel ik mij afvraag of het iemand opvalt tijdens het reviewen van een product. Ik weet dat het gebruik van afwijkende frequentiebanden als storend ervaren kan worden in ruimtes met meerdere zenders/ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 12:44
Een oplossing die een stuk goedkoper is: losse audio recorder met lavalier microfoon. Zoom H1 (of vergelijkbaar apparaat met externe microfoon aansluiting) +/- 100 en lavalier microfoon 40+

Nadeel is dat het audiosignaal dus niet opgenomen wordt via de camera en je dit dus naderhand moet mixen. Voordeel is dat de Zoom H1 een betere audiokwaliteit heeft dan de microfoon in de camera.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja die samson is ideaal, maar dan heb je het over ~€400,- voor alleen de ontvanger. Dan moet TS nog een handheld wireless samson mic erbij aanschaffen.
Aha, even verder gekeken dan m'n neus lang was: linkje naar bax-shop
Deze kost je 309 euro en is speciaal gemaakt voor wat jij wil. Is een combinatie van zender en ontvanger met een lavalier mic. Maargoed, wel te duur al. Als je naar de handhelds wil dan kan je deze overwegen, die echter nog duurder is. En dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van Samson gehad :X Ik zou zelf nooit Samson kopen in ieder geval, dan zou ik eerder voor dit setje van Shure gaan, dat echter veel te duur is voor TS.
Al met al is het het advies voor een losse audiorecorder zoals een Zoom met redelijke microfoon veel goedkoper en prima voor wat TS wil denk ik (tenzij je live wilt uitzenden...). Die recorder stop je in de zak van de interviewer, je klapt een keer in beeld voor de sync en klaar ben je.

[ Voor 45% gewijzigd door Wokkels op 17-07-2012 17:50 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Danjel schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:11:
Voor dat budget gaat dat niet lukken ben ik bang.

http://www.bax-shop.nl/ca...ekijk-alle-producten.html
Overigens kun je deze niet bevestigen op de hotshoe van je camera. Ik betwijfel ook of dat er uberhaupt is.
Voor 200 euro heb je inderdaad niet zo snel een (goede) draadloze set, overigens zijn die Sennheiser ontvangers met een clip op de hotshoe te bevestigen, die clip krijg je meegeleverd :)

Ik zou in het begin eerst een setje huren, kun je kijken of het een beetje naar je zin is en wat voor microfoon je het liefst wil hebben. Na verloop van tijd kun je altijd nog een set aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 12:46

McMiGHtY

- burp -

Al iets gevonden?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm allemaal hoge prijzen, weten jullie toevallig wat dit is dan?

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/view.php?pic=2hfphk4&s=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:40:
Hmm allemaal hoge prijzen, weten jullie toevallig wat dit is dan?

[afbeelding]
Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2hfphk4.jpg
Dit is Lok :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over het apparaatje op zn camera ja xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
;) Volgens Google is het een Azden 325ULT UHF Wireless Combo Microphone System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet goedkoop te vinden dus... :S Hoe moeilijk is het om dit goedkoop in de markt te brengen haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:14:
Niet goedkoop te vinden dus... :S Hoe moeilijk is het om dit goedkoop in de markt te brengen haha :P
ik denk dat het moeilijker is om dit goedkoop in de markt te zetten dan dat het is om even door te sparen :+

vergeet ook niet dat je hier typische gadgets vraagt die ook niet in miljoenen aantallen over de toonbank gaan dus relatief veel R&D zit er in het product verrekend tov gadgets die een veel breder gebruik kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan nu zoeken naar een goede met draad, Interview microfoon met minijack hier een link
Pagina: 1