Interview microfoon met minijack

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405856

Topicstarter
Voor interviews wil ik een nieuwe microfoon kopen en omdat draadloos gewoon geen optie is door tè dure apparaten ben ik dus op zoek naar een leuke microfoon voor interviews met kabel die aansluitbaar is op mijn Canon 600 d.

Ik zat dus aan deze microfoon te denken http://www.videocamerasho...w-spraak/shure-vp64a.html geen idee of hij goed is maar hij ziet er goed uit voor de prijs (wil niet te veel uitgeven).

Volgens mij heb ik dan deze erbij nodig: http://www.videocamerasho...crofoonkabel-5-meter.html

En deze om die weer aan die kabel aan te sluiten? http://www.musicallin.nl/musicallin/shop/product/18341

Klopt dit en werkt dit? Of hebben jullie betere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Waarom omnidirectioneel? Ik zou voor cardioid gaan: geluid komt van boven de mic in, niet vanaf de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48
En voeding?

Je linkt naar een condensatormicrofoon, die heeft fantoomvoeding nodig en dat geeft je Canon niet.

Je moet dan dus een voeding ertussen hangen, of een andere microfoon.

Afhankelijk van je doel en budget heb je dan dus meerdere opties, superbudget (maar toch vrij goed volgens de reviews) is de Behringer XM8500. Redelijk vergelijkbaar met de Shure SM58 volgens veel mensen, alleen stuk goedkoper.

Alternatief is om een 'echte' videomic te kopen zoals een Rode Videomic oid.
Of als je wat flexibeler wilt zijn kwa plaatsing en betere opnamekwaliteit een Zoom H1 oid en achteraf monteren.

En voor interviews lijkt me een omnidirectionele microfoon niet echt handig, ik zou dan idd voor nier gaan. Bij een interview wil je immers alleen het geluid van de persoon die je interviewd, juist niet alle omgevingsgeluiden.

In alle gevallen, zeker waar je je camera gebruikt voor het opnemen van het geluidsspoor, Magic lantern erop (en even spelen met AGC, die uit is voor interviews denk ik t beste)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 12-08-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hebben jullie dan een idee kwa een goede microfoon die ik aan mn canon kan hangen voor interviews? Als ik er ook nog eens een voeding aan moet hangen dan word het wel een hele installatie zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48
Anoniem: 405856 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:41:
Hebben jullie dan een idee kwa een goede microfoon die ik aan mn canon kan hangen voor interviews? Als ik er ook nog eens een voeding aan moet hangen dan word het wel een hele installatie zo..
Lees eens wat topics door en google eens wat?
Het video-dSLR hardware topic

Genoeg opties die genoemd worden, Rode microfoons, Zoom recorders enz. Ik mis eigenlijk wat je verder al gezocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rode microfoons als interview micrfoon????? Ik wil gewoon de micrfoon in mn hand hebben..

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 12-08-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
In tegenstelling tot wat velen hier beweren is een omnidirectionele microfoon juist wel handig. Deze is namelijk per definitie veel minder gevoelig voor bijgeluiden die onstaan doordat je de microfoon of kabel beweegt (aanraakgeluiden). In jouw geval moet het wel een dynamische microfoon zijn, geen condensatormicrofoon. Laat nou de meeste interviewmicrofoons ook dynamisch zijn! Een goede interviewmicrofoon hoeft niet duur te zijn (pakweg 200 euro). Bijvoorbeeld een Electro Voice RE50 (zo'n beetje de standaard in Europa). Ook een Sennheiser MD42 is een goede keuze (of een MD46, wel cardioid).

Wat wel belangrijk is, is dat je volgens mij met je camera niet goed handmatig het opnameniveau in kunt stellen. Een kleine fieldmixer is daarom wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 22:53
Batterij gevoede condensator zou evt nog wel kunnen.

Blijf aub weg bij de SM58.. prutsding, behalve als je spijkers de muur in moet slaan :p

Let wel op dat er redelijk wat kracht op die minijack komt te staan, beetje microfoonkabel weegt wel wat meer dan simpel koptelefoonsnoertje.
In plaats van een langere XLR/minijack kabel kan je ook nog kiezen voor een kort verloopje van XLR/minijack te kopen en die te verlengen met een langere xlr kabel voor wat meer flexibiliteit (meerdere lengtes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De SM58 een prutsding? Voor wat de TS wil wellicht ja, maar dat ding is al 50 jaar dé de-facto microfoon voor podiumgebruik, samen met de SM57.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik heb zelf erg veel succes gehad met een Audio Technica ATR-3350 dasspeld mic van 40 euro i.c.m. een Fiio E6 versterker van 20 euro. Interviews voor bedrijfsfilms gedaan, gefilmd met een Panasonic GH2/ M42 adapter/ Nikon 50mm F1.8

Afbeeldingslocatie: http://www.audio-technica.com/cms/resource_library/product_images/f2dc3bb57ae2e2a3/at_atr3350_acc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.houseofdap.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/fiio_e6_01.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zat te kijken naar de Electro Voice RE50 en zag dat je dus best wel geluid kan horen van de achtergrond. Nu ga ik de microfoon vooral gebruiken om verslag te doen op bijvoorbeeld drukke beurzen, dus ik weet niet of dat dan zo ideaal is?
Pagina: 1