Toon posts:

[OSx86] Computer blijft hangen bij loading screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb sinds een paar dagen geleden een probleem, zonder dat ik iets heb geïnstalleerd;

Als ik het systeem start blijft het hangen aan het loading screen (met het appeltje dus) maar als ik start vanaf de mac lion dvd en herstart vanuit de dvd, start de pc perfect, totdat ik hem herstart, herhaalt het probleem zich weer.. :(

Iemand die er iets van kent?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

[google=osx86 freezes on load screen]

[ Voor 39% gewijzigd door Daedalus op 15-07-2012 21:38 . Reden: dat kan ook zonder lmgtfy-link ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Duidelijk een foute kext in de Extra/Extensions folder
Of een verkeerde smbios.plist

Omdat hij wel op start met CD

Maar start hem is verbose op(-v) en kijk wat hij zegt

EDIT:
Ik ga er trouwens zowiezo van uit dat je chameleon gebruikt anno nu

[ Voor 18% gewijzigd door HitDyl op 15-07-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jullie allebei gaven is allebei n teken dat jullie het verkeerd verstaan hebben, maar kan aan mij liggen :-p
Dus ik start de PC op, en hij blijft hangen bij het logotje, en blijft draaien.
IK herstart en boot de DVD, vanaf de DVD herstart ik de pc en ik laat hem terug in osx booten, wat hij ook doet dan.

HitDyl; Daar blijft hij gewoon hangen bij een random ding, iets van USBMC ofzoiets :)

EDIT: Nee, ik gebruik Chimera :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb de topictitel aangepast van "OSX86 Dringende hulp" naar "[OSx86] Computer blijft hangen bij loading screen", aangezien dat wat beter de lading dekt (en schreeuwen om hulp ook niet echt wordt gewaardeerd).

Om te beginnen, wat heb je zelf al gezocht, gevonden en uitgeprobeerd. Zoeken via Google, of kijken in[OSx86] Installatie ervaringen & discussie levert je al de nodige hints op wat je kunt proberen. Daarnaast is het fijn als je de volledige specificaties van je computer meldt, hoe je OSx86 hebt geïnstalleerd (welke distributie), welke foutmeldingen je krijgt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:42:
Heb de topictitel aangepast van "OSX86 Dringende hulp" naar "[OSx86] Computer blijft hangen bij loading screen", aangezien dat wat beter de lading dekt (en schreeuwen om hulp ook niet echt wordt gewaardeerd).

Om te beginnen, wat heb je zelf al gezocht, gevonden en uitgeprobeerd. Zoeken via Google, of kijken in[OSx86] Installatie ervaringen & discussie levert je al de nodige hints op wat je kunt proberen. Daarnaast is het fijn als je de volledige specificaties van je computer meldt, hoe je OSx86 hebt geïnstalleerd (welke distributie), welke foutmeldingen je krijgt.
IK heb al op 1001 plaatsen gezocht.

HP pavilion G6 1280sb, osx geinstalleerd met Unibeast en Multibeast (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:09
Chimera = Chameleon.

Je geeft aan dat je herstart van de DVD, maar je geef ook aan dat je Unibeast gebruikt? Wat gebruik je nou?
Verder zou is sowieso eens beginnen met myHack, of in ieder geval je foutmelding hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 15:28
Tja... zo werkt dat natuurlijk niet.
Je kunt niet verwachten dat ook maar iemand je verder kan helpen als je niet meer info geeft.

Men is hier best bereid met je mee te denken, maar dan hebben we wel een betere probleemomschrijving nodig.
Als je unibeast gebruikt, start je helemaal niet van DVD maar van usb stick.

Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd je install te starten mbv die unibeast stick?
Of als het iets met timing of iets dergelijks is, al eens geprobeerd de chimera bootloader even te laten wachten door op pijltje opzij te drukken en dan na 10 seconden ofzo je lion startdisk op te starten?

In elk geval, beetje meer info graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:40:
Wat jullie allebei gaven is allebei n teken dat jullie het verkeerd verstaan hebben, maar kan aan mij liggen :-p
Dus ik start de PC op, en hij blijft hangen bij het logotje, en blijft draaien.
IK herstart en boot de DVD, vanaf de DVD herstart ik de pc en ik laat hem terug in osx booten, wat hij ook doet dan.

HitDyl; Daar blijft hij gewoon hangen bij een random ding, iets van USBMC ofzoiets :)

EDIT: Nee, ik gebruik Chimera :)
Kan je er een foto van maken?, de error die hij geeft is heel erg van belang om er achter te komen wat er aan de hand is. Het is namelijk een kext die niet werkt met jou pc die hij inlaad of je mist juist een kext die je nodig hebt die wel op de DVD staat in de extra map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-10 08:43
Op het moment dat je via de CD boot, laadt ie weer de originele kernel van de installatie DVD en slaat ie de extensies in de /Extra folder op je disk over. Je hebt waarschijnlijk een apple update gedraaid, waardoor er nu een niet bootende combo van extensies en kernels op de HDD staat.

Opstarten in chimera met -v en kijken wat er voorbij schuift. Op het moment dat ie hangt, ff een foto maken en plaatsen.

Er zijn 1000 redenen om te blijven hangen bij boot, zeker met een hackintosh, omdat je nogal wat kunstgrepen uit moet halen om de hardware aan de praat te krijgen. Welkom in de wondere wereld van de hackintosh, waar je uren kunt pielen en zoeken om iets te fixen.

(Heb zelf een mediacenter hackintosh)
Pagina: 1