Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 16:45
Hey,
Ik wil graag de thuisserver bouwen van de bbg van mei maar welk besturingssysteem zou ik nemen?
Is misschien een stomme vraag maar kan ik ook met de Windows home server .exe files openen en wat zijn de verschillen met bvb w7 ulti? Of zou ik voor een echte server gaan maar wat zijn dan de mogelijkheden?

Wat ik wil kunnen?
Minecraftserver
media streamen
Back-up ( handmatig is oké)
ftp server
Informatie doorsturen naar mijn programma's over updates enzo en ook doorsturen van updates ( ik heb geen grf prgm dus max (1 mb) .

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 16:23

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ja, Home Server kan .exe files openen.
Groot verschil met tussen OEM licenties: WHS is stukken goedkoper (40 euro tegen 160+ ofzo).

Je keuze is tussen een OS voor een werkstation en een OS voor een server. Voor iets wat jij gaat gebruiken als server. Welke denk je dat ik aan zou raden? ;) Verder is daar overigens heel wat over te vinden via google.

Met de eisen die je hebt kan je prima met WHS2011 af. Streamen werkt prima (mijn ervaring is dat het in ieder geval stukken sneller gaat dan wanneer je XP pro gebruikt als server, met Win7 heb ik nooit geprobeerd ;)), backupen kan automatisch en je kunt prima een FTP server draaien (http://www.marc-lognoul.m...figuring-FTP-Service.aspx).

Er is inderdaad heel wat meer info (en volgens mij ook vergelijkbare vragen) te vinden in het WHS topic waar abusimbal naar verwijst.

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rupie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:16:
Ja, Home Server kan .exe files openen.
Maar het is geen desktop machine.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device