Toon posts:

Kan niet schrijven naar Externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Ik probeer een bestand van rond de 5gig te schrijven naar een externe HD van 250gig. Windows geeft aan dat het bestand te groot is om naar de HD te schrijven, echter is er genoeg ruimte over op de HD.

Hoe kan dit? Is hier een oplossing voor?

(Ik kan wel kleinere bestanden, rond de 1gig, kopiëren).

Groet

Harmen

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01 13:20
Laat me raden... Je externe harde schijf is FAT32 geformatteerd? Dan kun je er namelijk alleen bestanden kleiner dan 4 GB op zetten.

Oplossing zou zijn om je externe harde schijf te herformatteren als NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Is nooit in me opgekomen. Bedankt voor deze tip!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:51
Zie hier OM FAQ voor meer info :).

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, echter ondersteund mijn tv (toch vrij nieuw), geen MKV bestanden. Het beeld wel, de audio-codec niet. jammer...

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
En ext3/4?? Vaak ondersteunen dat soort apparaten wel de Linux bestandsindelingen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33

D4NG3R

kiwi

:)

Bartjezz schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:54:
En ext3/4?? Vaak ondersteunen dat soort apparaten wel de Linux bestandsindelingen.
MKV is MKV, of dit nou vanaf een linux of ntfs partitie gebeurd 8)7 .

Welke audiocodecs worden er gebruikt in je MKV bestandje? Het lijkt me stug dat een gewone mp3 stream niet word ondersteund.

Eventueel bak je ze om met handbrake? MP4'tje met MP4 video codec en MP3 audio moet gewoon werken. Subs kan je simpelweg inbakken (Burn-in).

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 13-07-2012 16:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:14:
Het werkt, echter ondersteund mijn tv (toch vrij nieuw), geen MKV bestanden. Het beeld wel, de audio-codec niet. jammer...
Heeft die vrij nieuwe TV wel een netwerk aansluiting (en de mogelijkheid om vanaf een media-server streams af te spelen) ?. Dan zou je kunnen proberen om direct vanaf je PC de stream naar de TV te sturen. Afhankelijk van de media-server software (zoektermen: uPnP DLNA) kun je dan de stream on-the-fly transcoden naar een formaat dat je TV wel ondersteund. Ik ben zelf bezig om voor Serviio een goed werkend profiel voor mijn nieuwe Samsung TV te maken :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:33

D4NG3R

kiwi

:)

u_nix_we_all schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:03:
[...]

Heeft die vrij nieuwe TV wel een netwerk aansluiting (en de mogelijkheid om vanaf een media-server streams af te spelen) ?. Dan zou je kunnen proberen om direct vanaf je PC de stream naar de TV te sturen. Afhankelijk van de media-server software (zoektermen: uPnP DLNA) kun je dan de stream on-the-fly transcoden naar een formaat dat je TV wel ondersteund. Ik ben zelf bezig om voor Serviio een goed werkend profiel voor mijn nieuwe Samsung TV te maken :P
Heeft natuurlijk wel als nadeel dat dit niet op elke PC even lekker gaat, en dat het ook nog eens vereist dat je PC aanstaat terwijl je TV wilt kijken ;) . Het is wel de makkelijkste optie omdat je niet eerst iets moet converteren voordat je het wilt kijken. (Nouwja dat gebeurt on-the-go natuurlijk).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1