Ebay verkoper foutje 75% korting

Pagina: 1
Acties:
  • 5.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Ik heb dinsdag wat besteld op Ebay wat mij in eerste instantie vrij goedkoop leek, maar je kent het wel die Chinese rotzooi kost niks maar vaak is het ook niks.

Dus ik voor 10dollar een keycam gekocht. Dit is een klein handzaam cameratje in de vorm van een sleutelhanger. Deze komt onder mijn RC helikopter zodat ik kan filmen vanuit de lucht.
Ik even verder speuren op zijn ebay-winkel en zag een kleine muis met zo'n draadloos mini usb connectortje. Erg handig en hier was ik ook al even naar opzoek. Voor een prijs van 3dollar kon ik het niet laten liggen.

Ik helemaal blij, 13dollar voor een cameratje en een muis.

Nu kreeg ik gister een mail van de verkoper in het chinenglish dat hij per ongeluk een fout had gemaakt.
(voor de duidelijkheid maar het bericht gekopieerd)
Beste 'Mijn naam',

Hi friend,

Thanks a lot for your purchase from us and we value our customers.

I am very sorry but we actually made a terrible mistake. We were using the ebay marketing tool to put our some items on sell, to markdown 25%. But we misunderstood the discount term and chose 75% off, and applied the sales to all items on our store by mistake. The sales were scheduled on mid night of China. The items were already purchased before we found out the mistake in the morning.

The lost is much too large and we really can not afford it as a small family business. I am begging you, my friend, and ask if you can forgive us, and if it's acceptable we issue a full refund to you and cancel the transaction. We are an honest and responsible seller. We really don't want any customer disappointed and angry. We want to develop our business at ebay. Your favor and your kind understanding will save us.

We also totally understand if it's not acceptable, please kindly advise how we should do.

Regards,
Naam verkoper
Als ik dat zo lees dan vind ik het wel zielig, hij heeft het over een heel groot verlies en z'n kleine familiebedrijf.
Dat vind ik dan wel lullig maar moet ik dit serieus nemen? of wordt ik zelf gewoon geflapdrolt?

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Contact opnemen met eBay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mooi lullen kunnen ze daar wel!

Geen ganade, gewoon laten bezorgen.

Zoveel verlies maakt'ie heus niet hoor. Als het nu om tientallen of honderdtallen dollars gaat ok maar van die paar dollar gaat'ie heus niet falliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:
Dat vind ik dan wel lullig maar moet ik dit serieus nemen? of wordt ik zelf gewoon geflapdrolt?
Kijk ook even naar zijn eerdere recensies, hoewel er daarin alleen afgeronde kopen staan (voor zover ik weet) kan je daaruit vaak wel opmaken of hij een beetje eerlijk is of niet.

Ik vermoed dat je hem, met de nodige moeite, wel zou kunnen dwingen tot levering van dat product voor die prijs, maar of je dat moet willen (proberen) is natuurlijk aan jou. Contact met eBay zou inderdaad geen slecht idee zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
De voorwaarden volgens eBay zijn bindend, zowel voor verkoper als voor klant. Wat dat betreft heeft hij pech, jij geluk.
Als je het zelf niet erg vind de nieuwe prijs te betalen, dan doe je dat en maak je extra geld over ( / koop je meer van die dingen en zet je in de opmerking dat hij ze niet hoeft te leveren).

Zwart-wit gezien heeft hij pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
eBay staat er bij mij nog altijd om bekend dat een koop bindend is. Kennen we de rechtzaken nog voor de huizen, auto's, noem maar op die voor 1 USD van de hand gegaan zijn omdat het via eBay ging, en de verkoper even niet oplette.

Als jij compassie hebt met die gast en je wil er in de toekomst nog eens iets kopen, kun je ervoor kiezen van de koop af te zien. Als je denkt screw it en jij gaat er lekker cheap vandoor met de spullen die je gekocht hebt, kan niemand daar iets over zeggen.

Maar ik zou toch de voorwaarden er even op na zien, en volgens mij heeft 'Cheng Wong' pech

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Was het echt zo goedkoop? (bieden andere verkopers het idd aan voor een hogere prijs?)

9 vd 10 verkopers op Ebay halen het gewoon lokaal en verkopen het, waardoor een product meestal wel bij 10+ verkopers aangeboden wordt.

Zo ja, dan moet je zelf de afweging maken: Geef je toe of ga je voor het uiterste? In theorie moet ie het gewoon leveren, t is aan jouw gevoel om er wat mee te doen.

Als het een verkoper is die al 10.000+ score heeft, dan heeft ie marge genoeg gemaakt om een keertje een foutje te veroorloven.

Hetzelfde in NL: als een webshop iets verkoopt voor een lage prijs moeten ze gewoon leveren, tenzij er duidelijk op=op bij staat of de prijs aannemelijk te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 06:07

Bob

Ik zou 'm zijn geld teruggeven. Iedereen blij, jij verliest niks (tenzij je keihard vindt dat je recht hebt op onderprijsde stuff) en hij is ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
loewie1984 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:22:
eBay staat er bij mij nog altijd om bekend dat een koop bindend is. Kennen we de rechtzaken nog voor de huizen, auto's, noem maar op die voor 1 USD van de hand gegaan zijn omdat het via eBay ging, en de verkoper even niet oplette.
Afbeeldingslocatie: http://t.qkme.me/35reel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:33
Het verschil tussen 3 dollar en 12 dollar. Gun je die Chinees 9 dollar extra voor het draadloze connectortje?
Zoja: geef je het hem, Zonee: screw him, eis dat ding op voor 3 dollar, Zonee2: zie af van de koop.
Afbeeldingslocatie: http://memecrunch.com/meme/8ZR/chinese/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De concurrentie op eBay is moordend voor kleine verkopers. En ik snap dat dit aanzienlijk in z'n budget hakt. Terwijl het voor jou bar weinig uitmaakt.
Ja, je staat in je recht om levering af te dwingen, maar ik zou het niet doen.
De verkoper weet dat ook, en daarom vraagt hij je om een refund te accepteren.

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 12-07-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Persoonlijk zou ik er met de buit vandoor gaan, na dat zeikmailtje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Ik zie dat de keycam bij andere verkopers ongeveer 40$ kost.
De muis.. zo'n 12 dollar.

dus in totaal heeft hij dan zo'n 40$ verlies gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik zou hem voorstellen om de producten voor hém tegen inkoop te verzenden. Jij wat korting, hij geen verlies, iedereen wint.

En ja, dan moet je hem dus maar op zijn blauwe ogen vertrouwen dat hij de correcte inkoopprijs aan je geeft. Is dit naar jouw mening te hoog; sue the bastard!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 19:10 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:44

paQ

eigenlijk geloof ik er weinig van.

Chinezen zijn erg goed in het bedenken van zielige smoezen.
- ik verdien helemaal niks
- mijn baas is boos op me
- ik ben maar een alleenstaande moeder met een klein salaris
- dit moet ik nu uit mijn salaris betalen en is de helft!

blblablablaaaaaa

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We kunnen allemaal raad geven over hoe je het beste moet handelen, maar er is er maar 1 die daar over beslist en dat ben jezelf. Als je gevoel zegt, dat de verkoper eerlijk en oprecht een fout heeft gemaakt en dat dit hem gewoon geld gaat kosten en je gelooft hem, dan is de keuze als die aan mij was heel makkelijk.

Ik heb dit hier ook wel eens meegemaakt en na uitleg van de persoon per mail, er vanuit gegaan, dat de persoon eerlijk en oprecht was. Toen gewoon gekozen om het product niet te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
paQ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:54:
eigenlijk geloof ik er weinig van.

Chinezen zijn erg goed in het bedenken van zielige smoezen.
- ik verdien helemaal niks
- mijn baas is boos op me
- ik ben maar een alleenstaande moeder met een klein salaris
- dit moet ik nu uit mijn salaris betalen en is de helft!

blblablablaaaaaa
Maar waarom zou deze verkoper dat doen? 't Is niet zoals de Nederlandse webshop die dan vraagt of je even 400 euro wilt bijbetalen voor de goedkope laptop. Bijbetalen is geen optie, geld terug wel.
En de Chinees doet dit echt niet express: geld terugbetalen kost de verkoper tegenwoordig ook geld bij Paypal (tot voor kort was dat kosteloos), eBay kost ook geld voor de advertentie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
De gemiddelde nederlandse webwinkel stuurt je per e-mail een middelvinger toe en laat je in de stront zakken. Deze verkoper legt eerlijk uit dat hij een fout gemaakt heeft en vraagt je vriendelijk om van de verkoop af te zien.

Ik heb altijd respect voor mensen die hun fouten toegeven en vriendelijk vragen(!) om iets te corrigeren - dus ik zou die bestelling annuleren. En dan maakt het mij niet uit of het een chinees, duitser of nederlander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:42:
Ik zie dat de keycam bij andere verkopers ongeveer 40$ kost.
De muis.. zo'n 12 dollar.

dus in totaal heeft hij dan zo'n 40$ verlies gemaakt.
Volgens mij heb ik die keychains voor minder 10 dollar ofzo inclusief verzendkosten gekocht, Dus ik weet niet om welke het gaat,die van mij waren de betere van de goedkope keychain camera's (type 3 uit mijn hoofd).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
MrSleeves schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:16:
[...]

Volgens mij heb ik die keychains voor minder 10 dollar ofzo inclusief verzendkosten gekocht, Dus ik weet niet om welke het gaat,die van mij waren de betere van de goedkope keychain camera's (type 3 uit mijn hoofd).
Het is de #16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Die keycam zijn rond de 10 dollar te verkrijgen je wordt er mee dood gegooid momenteel 10 dollar is meestal buyout.

http://www.ebay.com/sch/i...cam&_nkwusc=keycam&_rdc=1

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Koopjes
Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/dutch.JPG

Als ik het zo zie zijn die dingen zelfs nog goedkoper te krijgen, ik zou gewoon annuleren geld terug en ergens anders kopen jij je producten misschien zelfs goedkoper en hun geen gezeur.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
50 / 50 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
Wat een haat jegens Chinezen hier zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:01

3DDude

I void warranty's

Vraag hem gewoon wat ze echte inkoop prijs is.

En zeg dat je daarvoor + verzendkosten. Voor deze keer akkoord gaat.

maakt hij geen verlies, en jij hebt toch nog een leuke aankoop.

Zo zou ik het doen.
Vind niet dat een van de 2 dan maar alles moet opgeven:
Gewoon beiden wat water bij de wijn doen ofzo toch? |:(

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
vanaalten schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:11:
De gemiddelde nederlandse webwinkel stuurt je per e-mail een middelvinger toe en laat je in de stront zakken. Deze verkoper legt eerlijk uit dat hij een fout gemaakt heeft en vraagt je vriendelijk om van de verkoop af te zien.

Ik heb altijd respect voor mensen die hun fouten toegeven en vriendelijk vragen(!) om iets te corrigeren - dus ik zou die bestelling annuleren. En dan maakt het mij niet uit of het een chinees, duitser of nederlander is.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Eerst dacht ik, fuck it, risico van verkopen en een koopje is altijd mooi meegenomen, maar de toon onde e-mail vind ik erg bijzonder. Of het nou waar is of niet, dat laat ik in het midden, het gaat mij om de toon. Netjes en vriendelijk gevraagd, niks mis mee.

Als je de camera voor de correcte prijs wil, dan zou ik wat bijleggen. Is ie ergens anders goedkoper, dan geld terugvragen. Niemand die iets verliest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:16
Eeerlijk is eerlijk, je krijgt van de verkoper 2 opties :

1. De koop ontbinden
2. Een tegenbod doen met als doel de verkoper quitte te laten spelen.

Hij geeft jou dus wel de mogelijkheid een (leuke) korting te verkrijgen, zeurmail of niet(en waar of niet), de verkoper is bereid jou als klant toch nog een korting te geven of de koop te laten ontbinden.
Hiermee voldoet hij aan zijn verplichting als verkoper,

ik zou de koop ontbinden, om verder gezeur over de prijs te voorkomen, zou ik vaker met de verkopen in zee zijn geweest zonder problemen zou ik proberen een leuke korting te regelen.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:34
Ze zijn duur geworden. Bijna een jaar geleden waren ze ong. 6 dollar incl shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsk87
  • Laatst online: 03-08 14:00
Ik denk dat het er op neer komt of jij als koper het risico wil lopen dat deze meneer de waarheid spreekt of niet.
Is dat niet zo dan wordt je wellicht opgelicht. (kijken naar de feedbackscore van deze meneer zou je hier een idee van kunnen geven)
Als deze meneer de waarheid spreekt en hij hard knokt voor zijn familiebedrijfje en gewoon een stomme fout heeft gemaakt ben jij in de positie om hier gebruik van te maken en alsnog de goedkope spullen te krijgen. Of je zou een oplossing kunnen zoeken met deze meneer. Zoals bijvoorbeeld bijbetaling t/m de inkoopprijs zoals eerder voorgesteld.

Dit wordt denk ik een gevalletje 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten'. Er zijn blijkbaar nogal wat mensen die denken dat elke Chinees een oplichter is. Ik ben het daar niet mee eens, zijn mail klinkt in elk geval oprecht en hij vraagt je heel netjes of je hem tegemoet wil komen. Ik zou persoonlijk last van mijn geweten krijgen als ik deze meneer alsnog 'dwing' om te leveren.

Ik hoop dat je een update zult geven van je beslissing want ik ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Scorpion2k schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:35:
Ze zijn duur geworden. Bijna een jaar geleden waren ze ong. 6 dollar incl shipping.
Voor zover ik weet zit er een enorm kwaliteitsverschil in die cameraatjes, allemaal hetzelfde uiterlijk, maar wat er in zit scheelt nogal.
martijnsk87 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:50:
Dit wordt denk ik een gevalletje 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten'. Er zijn blijkbaar nogal wat mensen die denken dat elke Chinees een oplichter is. Ik ben het daar niet mee eens,
In mijn ervaring zijn Chinezen goudeerlijke mensen die hard werken voor (voor ons) weinig geld! Je moet er alleen geen USB-sticks bestellen :X

[ Voor 40% gewijzigd door RemcoDelft op 12-07-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:44
Ik zou van de koop afzien. Om een dollar te verdienen moet een Chinees heel wat meer doen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

MrSleeves schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:16:
[...]

Er is ook een HD-versie (geen upscale, ze zijn ècht scherper), die zijn wel duurder.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Scorpion2k schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:35:
De #3 misschien. De #11 (Die ik ook heb) is afaik nooit zo goedkoop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je er hier een topic over opent zegt toch al genoeg? Als je een beetje een fatsoenlijke vent bent dan annuleer je de verkoop en bestel je het opnieuw. Als je dat niet bent doe je dat niet, simpel. Maar wat is het nut van zo'n topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 20:18:
Dat je er hier een topic over opent zegt toch al genoeg? Als je een beetje een fatsoenlijke vent bent dan annuleer je de verkoop en bestel je het opnieuw. Als je dat niet bent doe je dat niet, simpel. Maar wat is het nut van zo'n topic?
mensen zoals jou te irriteren, logisch toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat berichtje doet mij meer denken aan andere zielige verhalen zoals die van Nigeriaanse prinsen die niet bij hun fortuin kunnen komen tenzij jij ze helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Hij vraagt je nergens om. Alleen om de koop te ontbinden, niet om hem geld te sturen ofzo.

Ik zou gewoon zeggen; prima joh, ik koop t wel ergens anders. Maar blijkbaar denkt de gemiddelde tweaker iets minder sociaal dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:12:
Dat berichtje doet mij meer denken aan andere zielige verhalen zoals die van Nigeriaanse prinsen die niet bij hun fortuin kunnen komen tenzij jij ze helpt.
Ik heb nog nooit een scam meegemaakt waarbij mij werd gevraagd de koop te annuleren, terwijl ze mijn geld al binnen hadden. Beetje kortzichtig om meteen te roepen dat het om een scam gaat terwijl dat helemaal niet voor de hand ligt.

En nee, ik heb uberhaupt nog nooit een scam IRL meegemaakt, maar toch. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:11:

Inderdaad, de verkoper stuurt je direct een e-mail en legt het uit, als het product elders $ 10 zou kosten dan is $ 3 inderdaad wel erg laag.

Ebay is inderdaad alles goed geregeld, maar nou stel je jij hebt perongeluk iets gekocht wat je achteraf niet wilt, dan vind je toch ook fijn als de verkoper de koop voor je ongedaan maakt, dus ik vind inderdaad dat je er goed aan doet om die bestelling te annuleren.

Een Chinees heeft trouwens wellicht maar € 200 a € 300 inkomen per maakt en ik geloof niet dat ze op eBay veel winst maken, want het spul is nauwelijks duurder dan als ik het in Guangzhou zou kopen.

En als TS de koopt ontbind heeft hij ook nog een goeie daad gedaan, het niet ontbinden zie ik als egoïstische, want het verlies wat die man maakt is veel, de lonen in China zijn ja niet hoog.

En ja ik ook ben van mening dat Chinezen eerlijke mensen zijn, ze behandelen je erg goed, een gemiddelde Chinees gaat je echt niet oplichten hoor, dat volk is beter volk dan vele Nederlanders, vraag een laag betaalde brigadier de weg en hij helpt je gewoon, mensen in China zijn echt behulpzaam en echt geen slecht volk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Chinezen werken een hele dag voor $1, dus de $8 dollar verlies die hij maakt door dat foutje is 8 dagen werken voor hem.
Tel daarbij op dat honderden mensen dat misschien besteld hebben in die uren, dan kan hij dus maanden werken om het geld terug te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

doe gewoon waar jij je goed bij voelt want dat is het enige dat telt in deze zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Mastermind schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:
Chinezen werken een hele dag voor $1, dus de $8 dollar verlies die hij maakt door dat foutje is 8 dagen werken voor hem.
Jij kent deze man persoonlijk en weet "dus" exact zijn inkomen en "dus" wat hij nu voor verlies maakt?

Over generaliseren gesproken |:(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Brad Pitt schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:11:
[...]

Jij kent deze man persoonlijk en weet "dus" exact zijn inkomen en "dus" wat hij nu voor verlies maakt?

Over generaliseren gesproken |:(
We weten allemaal dat dit soort ebay handelaren in klein elektronisch grut niet het meest riante salaris hebben. Persoonlijk zou ik na een mailtje waarin het gewoon aardig gevraagd wordt, de bestelling annuleren.

Bedenk wel dat zo'n kerel failliet kan gaan door een fout als dit, en eBay is een genadeloze organisatie wat dat betreft, je komt er niet meer op terug als je account eenmaal geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
thaan schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:17:
We weten allemaal dat dit soort ebay handelaren in klein elektronisch grut niet het meest riante salaris hebben.
Ik weet echt niet of deze man nu $1 of $9 of $250 of $1200 per dag verdient hiermee.
Persoonlijk zou ik na een mailtje waarin het gewoon aardig gevraagd wordt, de bestelling annuleren.
Ja uiteraard, same here.
Bedenk wel dat zo'n kerel failliet kan gaan door een fout als dit
Nogmaals, dat weten wij helemaal niet. Da's gewoon puur speculatief en op niets gebaseerd.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 16:10
kaasaanfiets schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
De koop ontbinden, dan zijn er geen verliezers. Een beetje compassie met je medemens mag best, ook als die duizenden kilometers verderop zit. Ik zou het risico niet willen nemen iemand financieel de afgrond in te sleuren voor een paar dollars.

Het valt me eerlijk gezegd tegen hoeveel mensen (ook in dit topic) daar anders over denken. Het zal wel aan de ik-maatschappij liggen.

edit:
en nog iets. Als die man bakken met geld verdiende, zou hij niet de moeite hebben genomen voor dit mailtje.

[ Voor 9% gewijzigd door SlaadjeBla op 13-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Sja ook weleens 3 mp3 spelertjes gekocht die het mbr aangepast hadden zodat ze een grotere opslag leken te hebben.. Met als resultaat dat je er helemaal niets aan hebt, ook niet iets ofzo..

China is niet zo lief als een aantal hier willen doen geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
hoop reacties, zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik zou de verkoop cancellen, omdat de toon in de mail me oprecht genoeg klinkt.
Die paar euro eet ik geen hap minder om.

Als ik ervanuit ga dat de situatie echt is, houdt dat voor hem misschien wel het verschil tussen doorgaan of failliet in. Dat wil ik niet om mijn geweten hebben.

Te vriendelijk van mij, kan... maar zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten toch O-)
Ik geloof ook best dat er genoeg bullshit in de wereld rondgaat, maar ik twijfel bij deze. Zeker omdat hij het ook prima vind als je cancelled. In dat geval heeft ie dus niets verkocht en geen geld binnengehaald.

Succes, en laat je niet gekmaken door de reacties hier, bedenk zelf wat je ermee doet. 8)

Laat het nog even weten, ben wel benieuwd wat je gekozen hebt en vooral waarom.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

pennywiser schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:22:
Sja ook weleens 3 mp3 spelertjes gekocht die het mbr aangepast hadden zodat ze een grotere opslag leken te hebben.. Met als resultaat dat je er helemaal niets aan hebt, ook niet iets ofzo..

China is niet zo lief als een aantal hier willen doen geloven..
China is inderdaad één persoon. De persoon die in de TS genoemd wordt, is dus dezelfde als die Vinzz opgelicht heeft. Ik zou daarom geen compassie tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
1 miljard mensen over een en dezelfde kam scheren... ben benieuwd hoelang die kam meegaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 16:10
vegtem schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:35:
1 miljard mensen over een en dezelfde kam scheren... ben benieuwd hoelang die kam meegaat ;)
is het een Chinese kam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:08:
Tel daarbij op dat honderden mensen dat misschien besteld hebben in die uren, dan kan hij dus maanden werken om het geld terug te verdienen.
Jij leeft zeker nog onder een steen ofzo? Die werken echt niet voor $ 1 per dag, laat die verkoper misschien 2000 yuan verdienen? Dus ze verdienen toch ongeveer 100 yuan per dag denk ik, maar ze werken wel 6 dagen in de week.

Zelfs in een fabriek in China verdien je gauw 2000 yuan.

Mijn bron is mijn Chinese vriendin, die verdient uiteraard beter dan zo'n verkoper want ze is afgestudeerd aan een universiteit, maar die zal ook niet meer dan € 500 verdienen denk ik, maar dat word wel steeds meer en euro is minder waard nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
2000 yuan is 257,67 euro. (net even snel opgezocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en dat is het alleen vanwege de zwakke euro, je moet eigenlijk zo zien, 10 yuan is wat hier in Nederland € 1 want de wisselkoers is iets van € 1 voor 8 yuan nu en ik heb al zelfs onder 8 yuan gekregen, hij staat nu zelfs op 7.78 yuan voor een euro.

Met de zwakke wisselkoers in mijn hoofd verdienen die Chinezen ja meer dan we denken, maar het houdt alleen in dat de yuan kopen duurder is voor ons, de chinees heeft niet meer te besteden.

Dus als wij iets op eBay kopen dan vinden we dat nu misschien duur, maar op 29 April 2011 kreeg je zelfs 9.65 voor een euro.

Dus je kunt wel stellen dat als prijs gemiddeld zelfde is gebleven dat het voor ons toch 20% duurder is geworden zonder dat we er stil bij staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rename naar "Het grote gok-wat-een-Chinese-online-winkelier-verdient-topic"?

Naast dat het niet met zekerheid te zeggen is hoeveel de meneer in kwestie verdient en of hij het kan missen, lijkt me dat ook niet erg relevant. Al verkoopt hij veel, als hij toch de moeite neemt om een net en vriendelijk mailtje te typen verdient hij toch dezelfde behandeling als een verkoper die minder verdient, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
bwerg schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:33:
[...]

China is inderdaad één persoon. De persoon die in de TS genoemd wordt, is dus dezelfde als die Vinzz opgelicht heeft. Ik zou daarom geen compassie tonen.
Wees jij lekker naief dan :) haha :*) ..ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Nu online
Ik zou gewoon niets teruggeven
Zelf heb ik ooit eens micro sd kaartje bestelt op ebay
Kreeg ik een week later een mail dat ze perongeluk 2 pakketjes hadden verzonden met ieder 1 micro sd kaart
Ze vroegen me het eerste pakketje dat aankomt terug te sturen,
Ik heb dit natuurlijk nooit gedaan , ik heb ook nooit een 2de pakketje gekregen

Gewoon oplichters
Alhoewel ik moet zeggen dat ik deze persoon wel geloof, maarja, je moet ook maar geen stomme fouten maken

Ebay werkt gewoon zo, je betaalt de prijs die de koper geeft, punt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
pennywiser schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:08:
[...]

Wees jij lekker naief dan :) haha :*) ..ieder zijn ding.
Dus al die mensen zouden eenzelfde mentaliteit hebben en als je dat anders ziet zou dat naief zijn.
Das nog eens een vernieuwende definitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als verkoper ben je op eBay wel altijd de gebeten hond, om zo goedkoop mogelijk aan ons te verkopen verzenden ze met goedkope verzendwijze en die zijn niet tracebaar of niet goed genoeg tracebaar, bijvoorbeeld er zit wel tracking code bij soms maar die houdt alleen het stuk in China bij.

Dus een koper kan een verkoper makkelijkere oplichten dan andersom, je hoeft maar een paypal geschil te open na een maandje na aankoop datum en zeggen dat je niks ontvangen heb, er kan niet nagegaan worden of de koper de waarheid spreek, maar toch krijgt koper dan het geld terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

bwerg schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 12:33:
[...]

Flashgeheugen uit China is ook vrijwel altijd oplichterij. Maakt niet uit waar of van wie je het koopt, tis altijd nep. Heb er zelf ook eentje gehad: Goedkope USB stick uit China: bagger of gewoon nep?

Dus gewoon nooit producten met flashgeheugen kopen in China..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:43
Wat ik hier zou doen is gewoon akkoord gaan met dat ze het geld terug storten. Echter is dat binnen een paar dagen niet gebeurd, dan zou ik direct contact met Ebay opnemen en ze het uitleggen.

Of het verhaal waar is? Ik denk zelf van niet, maar dat is omdat ik chinezen niet vertrouw met wat ze zo op internet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat TS voldoende adviezen heeft vergaard en dat dit topic inmiddels all over the place is. Ik doe hem op slot voordat het helemaal een zooitje wordt :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.