Externe Hardeschijf niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 22:01
Ik heb hier van een kennis gekregen; een externe hardeschijf die niet meer te benaderen valt. Uiteraard geen backup, want dit is de backup. Je kent het wel.

Hij spint 10 keer op na aansluiten en doet vervolgens niets meer. Wat ik al heb gedaan:
  • Andere PC -> probleem blijft.
  • Andere voeding - probleem blijft.
  • Uit de behuizing gehaald en intern aangesloten -> probleem blijft.
Heb via de search in ieder geval een recoverybedrijf gevonden die voor €220,- 20GB kan recoveren op basis van no cure no pay.

Zijn er nu nog andere opties dan datarecovery?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Thematopic: Datarecovery voor wat je nog kunt proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Probeer eerst zelf eens een Datarecovery met bepaalde (gratis) programma's, tenminste, dat zou ik doen :)

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 22:01
Veel programmaatjes uit de faq geprobeerd, maar geen enkele kan hier nog wat mee. In de BIOS staat een leeg vakje bij SATA4 en dus ook onder Windows niets te vinden. Dan valt er natuurlijk vrij weinig te recoveren op softwaregebied, ook met de programmaatjes die buiten Windows om werken.

Gedoe met printplaten gaat mijn petje wat te boven, dus ga ik die relatief goedkope datarecovery aanraden. €200,- voor 20GB van je belangrijkste data lijkt me geen slechte deal. :)