Keuze glasvezel KPN - XS4all - Tweak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 00:24
Hier in rotterdam is recent glasvezel uitgerold. Op het moment is alleen KPN (en dochters/resellers) hier beschikbaar.
Nu moet ik dus kiezen tussen KPN of XS4all. Tweak is ook beschikbaar, maar duurder dan de eerste twee.

KPN is het goedkoopst op het moment. 45 euro voor de eerste drie maanden, daarna 66 euro/maand voor een pakket van internet/bellen/tv - 100mbit

XS4ALL rekent daar daar 75 euro voor, en heeft ook wat acties, maar niet met direct financieel voordeel.

Tweak glas groen is ook een optie. Deze kost 55 euro/maand voor het complete pakket op 100mbit, maar heeft geen spotify en maar 1 HD tv ontvanger. Wel weer usenet account erbij.

Wie raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Dat heb ik al gedaan, en bij alle drie lees je voor's en tegen's. Vaak komen de klachten neer op slechte KPN service. Helaas zit ik bij alle drie daarmee. Daarmee wordt de prijs dus al snel doorslaggevend. Tenzij mensen andere gedachten daarover hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN = Experiabox en PPPoE. Ik krijg er al rillingen van. Laat maar gauw liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Ben zelf tevreden over Tweak en is volgens mij juist goedkoper dan KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lmax
Als je dezelfde pakketten kiest, dus geschikt voor 2 tv's en een spotify premium accountje meerekent is het circa even duur.
Ik hoor veel slechte dingen over de experiabox. Tweak gebruikt die ook volgens mij. En xs4all als kpn dochter vast ook wel. Door de kpn monopolie hier zal ik daar helaas wel aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Bij xs4all krijg je geen experiabox maar een FritzBox 7390. Ik denk dat overigens dat de experiabox voor de meeste gebruikers prima zal voldoen. Bovendien heb je de mogelijkheid om een eigen router in te zetten en de EB enkel nog voor telefonie te gebruiken, in het KPN topic is daar voldoende info over te vinden. Je leest ook nog wel eens wat negatieve verhalen over de beeldkwaliteit van KPN, ook dat blijkt in de praktijk wel erg mee te vallen. Velen zullen niet eens verschil zien tussen de verschillende aanbieders.
Pagina: 1