seagate 2TB biept en tikt

Pagina: 1
Acties:

• Maxicose
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-01 23:27
beste tweakers :)

ik heb zoals titel zegt een seagate van 2TB die biept en tikt

volgens mij en andere is hij kapot of iets met de leeskop..
maar is er ergens nog een manier ik die even kan fixen? want er staan ng bestanden op die ik egt nodig heb..
en jammer genoeg nog geen back up van gemaakt heb ;o

meer info over hdd:
S/N: 6YD1DP81
Seagate barracuda green
2000GB

hopelijk weet iemand hoe ik er ng even wat leven kan inkrijgen ;o
alvast dank

mvg
Max

Verwijderd

Post dan ook even je SMART gegevens.

En je hebt geen backup van je gegevens terwijl die wel belangrijk zijn? Sommigen op dit forum zullen stellen dat dit een contradictie in terminis is, omdat gegevens die niet zijn gebackupped kennelijk niet belangrijk genoeg waren.

Verder geef je niet aan of de schijf nog functioneel is ja of nee. Zo ja, dan kun je op dit moment een backup maken van al je belangrijke bestanden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En voor het terughalen van gegevens kun je Thematopic: Datarecovery eens doornemen.

• Maxicose
beste,

wanneer ik pc opstart heeft de hdd biepjes en tikt hij, in bios herkent hij hem niet meer dus werkt niet meer...

en wrm ik geen back-up heb van die gegevens omdat ik weekelijks maar 1 back-up maak (namelijk elke zondag) en net zondag is hij gestorven...

maar is er geen enkele mogelijk dat ik hem even ng in gang krijg om die gegevens vlug te kopieren?
ik hoorde dat je er een harde tik tegen geeft hij soms ng even kan werken?

of is er echt niets meer te doen met die hdd?

mvg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie het recovery topic. Als het echt belangrijk is, ga er niet zelf mee klooien, maar breng het ding naar een recoverybedrijf. Anders kun je zelf nog eea gaan proberen.

• Maxicose
recovery bedrijf is me jammer genoeg te duur... (zoveel geld heb ik ook niet...) liever had ik een makkelijk middeltje gehad om hem even werkend te krijgen en zo vlug alles te kopieren.. maar zotezien is er jammer genoeg egt geen manier...

volgens een kennis is er iets met de leeskop.. dus wrs ben ik egt fucked...

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie Misschien heb je hier ook iets aan. (Je zou hem ook nog kunnen invriezen)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Tip voor de toekomst, werk met de 2 hd's.
Dan belangrijke mappen, kopieren naar de 2e hd, dmv knop die een backup maakt of bij het opstarten bepaalde mappen laten kopieren. Let op dit is alleen voor "korte tijd backup", dus geen echte backup, maar helpt als een hd defect raakt.
Pagina: 1