Toon posts:

Welke behuizing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een behuizing die het beste aan mijn eisen en wensen voldoet. Kunnen jullie mij helpen?

Maximale afmetingen:

Breedte: 262mm
Diepte: 540mm
Hoogte: 580mm

Eisen:
- Stil
- Plek voor minstens 2 HDD's, een SSD en 2 Optische drives
- Stoffilters
- Kabelmanangement

Wensen:
1. Zwart
2. Goede koelprestaties
3. USB3.0 aan de voorkant
4. Hotswap bay

Ik zoek een behuizing die in ieder geval aan al mijn eisen voldoet. Hiermee kwam ik uit op onder andere de volgende behuizingen:

- Corsair Obsidian 550D
- Antec Eleven Hundred
- Corsair Carbide 500R Black
- Cooler Master Silencio 550
- Cooler Master CM 690 II

Nu gaat dit mijn eerste keer worden dat ik de componenten zelf in ga bouwen, dus ik weet nog niet zo goed waar ik precies rekening mee moet houden. Zelf dacht ik dat een fancontroller wel erg makkelijk zou zijn, zodat ik de fans zachter kan laten draaien als de computer aan het idlen is. Ik ben niet van plan om zware games te gaan draaien, dus er hoeft geen gigantische airflow in de behuizing te zijn.

Zelf vind ik de Corsair Obsidian 550D er het mooist uitzien en deze heeft ook nog een geluiddempend materiaal. Dat m'n computer stil is vind ik belangrijker dan dat ik mijn onderdelen ook koel kan houden als ik ze aan het stressen ben.

Welke behuizing zouden jullie nemen?

Verwijderd

Ikzelf ben fan van de Zalman Z11 plus

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:33:
Ikzelf ben fan van de Zalman Z11 plus
Deze behuizing past niet eens in m'n kast, daar is 'ie te breed voor. Ook vind ik het een te extreem design, ik zoek meer een 'nette' behuizing. Als niemand mij kan overtuigen ga ik maar voor de Corsair Obsidian 550D denk ik.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ieder het zijne, en ik het mijne. Maar een kast van 240 euro......

Ikzelf ben een fan van Fractal design. Heb daar wel zelf een hot-swap bay bij moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:03:
Ieder het zijne, en ik het mijne. Maar een kast van 240 euro......

Ikzelf ben een fan van Fractal design. Heb daar wel zelf een hot-swap bay bij moeten kopen.
Welke kast kost volgens jou €240 dan?

Welke type Fractal Design kast bedoel je?

• Reepje
  • Niet online
hmm, ging blijkbaar iets fout.

Kan je bij mijn wenslijst kijken, daar staat mijn kast. Fantastisch ding, superstil, zeer goede materialen.

• Nilsepils
  • Laatst online: 03-03 14:13
zien er allemaal wel goed uit hoor ;) ik zou alleen persoonlijk niet voor de antec kiezen, de rest is allemaal gewoon goed! (antec ook maar vind die gewoon niet mooi :P) :D

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:08:
zien er allemaal wel goed uit hoor ;) ik zou alleen persoonlijk niet voor de antec kiezen, de rest is allemaal gewoon goed! (antec ook maar vind die gewoon niet mooi :P) :D
Mee eens, ik vind de Corsair Carbide 500R en de Cooler Master CM 690 II eigenlijk ook niet zo mooi, alhoewel het wel hele populaire kasten zijn, dus ze zullen wel van goede kwaliteit zijn dan.

• Nilsepils
Ik heb de 690 zelf, anders dan de silenceo/550D maar wel erg goede features voor het geld ;) als je dus wat minder uit wil geven voor die gaan, anders gewoon lekker voor de 550D gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:06:
hmm, ging blijkbaar iets fout.

Kan je bij mijn wenslijst kijken, daar staat mijn kast. Fantastisch ding, superstil, zeer goede materialen.
Die Fractal Design Define Mini vind ik ook wel strak ogen, maar is wel aan de kleine kant met een hoogte van ~40cm. Ik vraag me af of ik dan niet al te snel tegen een ruimtebeperking oploop. Voor €25 meer heb ik de Corsair 550D. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:14:
Ik heb de 690 zelf, anders dan de silenceo/550D maar wel erg goede features voor het geld ;) als je dus wat minder uit wil geven voor die gaan, anders gewoon lekker voor de 550D gaan :)
Ik krijg 'm voor m'n verjaardag, dus dan ga ik niet bezuinigen, haha! :P

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09
cooler master silencio 550 is de beste optie.

• Nilsepils
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Ik krijg 'm voor m'n verjaardag, dus dan ga ik niet bezuinigen, haha! :P
of kast + nog wat fans ed.? :P maarja zou ik ook inderdaad zoveel mogelijk eruit te halen :P

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart (HD7770) en SSD (Crucial M4 128GB) heb ik al. Wellicht nog een nieuwe voeding en een nieuwe HDD, dan ben ik klaar.

Dit wordt 'm denk ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 550D€ 114,90€ 114,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 35,90€ 35,90
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 48,50€ 48,50
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 531,25

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:18:
cooler master silencio 550 is de beste optie.
En waarom? Waarom is 'ie volgens jou beter dan de 550D? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:18:
[...]

of kast + nog wat fans ed.? :P maarja zou ik ook inderdaad zoveel mogelijk eruit te halen :P
Ik denk dat ik voor wat extra Noctua fans ga, die schijnen erg goed te zijn en vooral weinig geluid te produceren. :D

• Nilsepils
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:19:
[...]

Ik denk dat ik voor wat extra Noctua fans ga, die schijnen erg goed te zijn en vooral weinig geluid te produceren. :D
ja lekker stil en koelen gewoon voldoende :) moet je alleen wel van de kleur houden :P maar je hebt geen window dus dan maakt t niet zo veel uit :P

edit:
scyte mine 2 is nu goedkoper: pricewatch: Scythe Mine 2 en koelt beter :)

oeps, wordt wel heel krap dan:
http://www.silentpcreview.com/article1255-page4.html

By our measurements, the maximum CPU heatsink height is 17.9 cm but the release mechanism for the side panel sticks inward, possibly causing interference. With our system configuration there was only 4 mm of clearance above the 156 mm tall FZ120 cooler.

[ Voor 44% gewijzigd door Nilsepils op 05-07-2012 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:22:
[...]

ja lekker stil en koelen gewoon voldoende :) moet je alleen wel van de kleur houden :P maar je hebt geen window dus dan maakt t niet zo veel uit :P

edit:
scyte mine 2 is nu goedkoper: pricewatch: Scythe Mine 2 en koelt beter :)

oeps, wordt wel heel krap dan:

[quote]http://www.silentpcreview.com/article1255-page4.html

By our measurements, the maximum CPU heatsink height is 17.9 cm but the release mechanism for the side panel sticks inward, possibly causing interference. With our system configuration there was only 4 mm of clearance above the 156 mm tall FZ120 cooler.
[/quote]
Ze zijn zalmroze he? Echt een vieze kleur inderdaad, maar gelukkig zie ik ze niet.

Ik denk dat ik wel uit ben zo. Bedankt voor jullie hulp. d:)b

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:19:
[...]

En waarom? Waarom is 'ie volgens jou beter dan de 550D? :)
hij is stiller, heb ze laatst nog naast elkaar gezet, die Silencio 550 is stiller.

Daarnaast: waarom koop je geen mooie, ruime, onopvallende (strakke) kast en ga je er zelf geen fans, geluids dempende foam, panty's in plaatsen??
dat werkt soms veel beter. :/

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Deze gezien : reviews: Corsairs Obsidian 550D: stille nacht ??

Persoonlijk vind ik deze leuk, maar die is te groot helaas : pricewatch: Xigmatek Elysium
Kan je bovenaan snel een HDD of SSD inprikken om te testen of wat dan ook :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:31:
[...]

hij is stiller, heb ze laatst nog naast elkaar gezet, die Silencio 550 is stiller.

Daarnaast: waarom koop je geen mooie, ruime, onopvallende (strakke) kast en ga je er zelf geen fans, geluids dempende foam, panty's in plaatsen??
dat werkt soms veel beter. :/
Het wordt de eerste keer dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten, dus ik houd het liever een beetje simpel. Het is niet zo dat ik streef naar perfectie wat betreft geluidsproductie, ik wil gewoon een redelijk stille kast. Verder ga ik er geen high-end spullen in hangen, dus zoveel geluid zal er niet geproduceerd gaan worden. :D

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:36:
Deze gezien : reviews: Corsairs Obsidian 550D: stille nacht ??

Persoonlijk vind ik deze leuk, maar die is te groot helaas : pricewatch: Xigmatek Elysium
Kan je bovenaan snel een HDD of SSD inprikken om te testen of wat dan ook :*)
Die review heb ik inderdaad gelezen.

Die Xigmatek lijkt me meer een kast voor echte tweaker, niet geschikt voor mij dus. :) Toch bedankt voor het meedenken. ;)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 17:14:
Die Fractal Design Define Mini vind ik ook wel strak ogen, maar is wel aan de kleine kant met een hoogte van ~40cm. Ik vraag me af of ik dan niet al te snel tegen een ruimtebeperking oploop. Voor €25 meer heb ik de Corsair 550D. ;)
Het prijsverschil is 40 euro toch? In de Define Mini kunnen 6 HDDs en 2 ODDs, is dat niet genoeg?
Waarom wil je eigenlijk 2 ODDs? DVD fabriekje? :p
Anders is er nog de Define R3.

Wat voor componenten ga je gebruiken? IGP of R7970 is nogal een verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-07-2012 19:46 ]

Pagina: 1