Ik heb sinds kort een Fritzbox 7390 aan mijn glasvezel verbinding hangen via Tweak groen (KPN).
Echter is er een probleem ontstaan waar ik niet uit kom. Heeft iemand deze combi al aan de praat gekregen ?
Het volgende is er bij mij aan de hand :
Op de laatste softwareversie van de FB (Firmware 84.05.22) valt bij mij om de paar minuten de verbinding compleet weg en verschijnen er de volgende meldingen in het logboek van de FB :
Connection cleared : The remote site does not respond to any LCP echo requests.
Vervolgens wordt door de FB de internetverbinding gereset en hersteld.
Volgens AVM ligt het probleem bij de ISP, en Tweak geeft aan geen ervaring met de FB7390 te hebben en daain dus geen ondersteuning levert.
Heb nu zelf de firmware gedowngrade naar firmware 84.05.06 en het LCP echo probleem is verdwenen.
Wat er nu nog wel gebeurt is dat mijn IPTV beeld om de paar minuten heel even vast loopt.
Ook tijdens het bellen over voip valt het geluid soms even weg,
Met andere woorden, het probleem is er nog wel, maar de verbinding wordt nu niet automatisch gereset.
Ik heb van tweak de volgende instellingen gekregen en geprobeerd :
PPPoE: Authenticatie methode PAP
Username: TK********@cambrium-access.nl
Password: kpn
Vlan 4: is voor TV, geen authenticatie
Vlan 7: VoIP, enkel gebruiken als Experiabox wordt ingezet icm eigen router (config kan lastig zijn, in dat geval internet vlan gebruiken voor VoIP)
vlan 6: Is voor Internet PPPoE authenticatie
Wanneer ik de Experiabox terug plaats valt er niets meer weg, dus nu voor nood de FB maar achter de EB gehangen. Heb dus het vermoeden dat ik iets in de FB niet goed heb staan.
Echter is er een probleem ontstaan waar ik niet uit kom. Heeft iemand deze combi al aan de praat gekregen ?
Het volgende is er bij mij aan de hand :
Op de laatste softwareversie van de FB (Firmware 84.05.22) valt bij mij om de paar minuten de verbinding compleet weg en verschijnen er de volgende meldingen in het logboek van de FB :
Connection cleared : The remote site does not respond to any LCP echo requests.
Vervolgens wordt door de FB de internetverbinding gereset en hersteld.
Volgens AVM ligt het probleem bij de ISP, en Tweak geeft aan geen ervaring met de FB7390 te hebben en daain dus geen ondersteuning levert.
Heb nu zelf de firmware gedowngrade naar firmware 84.05.06 en het LCP echo probleem is verdwenen.
Wat er nu nog wel gebeurt is dat mijn IPTV beeld om de paar minuten heel even vast loopt.
Ook tijdens het bellen over voip valt het geluid soms even weg,
Met andere woorden, het probleem is er nog wel, maar de verbinding wordt nu niet automatisch gereset.
Ik heb van tweak de volgende instellingen gekregen en geprobeerd :
PPPoE: Authenticatie methode PAP
Username: TK********@cambrium-access.nl
Password: kpn
Vlan 4: is voor TV, geen authenticatie
Vlan 7: VoIP, enkel gebruiken als Experiabox wordt ingezet icm eigen router (config kan lastig zijn, in dat geval internet vlan gebruiken voor VoIP)
vlan 6: Is voor Internet PPPoE authenticatie
Wanneer ik de Experiabox terug plaats valt er niets meer weg, dus nu voor nood de FB maar achter de EB gehangen. Heb dus het vermoeden dat ik iets in de FB niet goed heb staan.