Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Fritz!box 7390 i.c.m. Tweak fiber groen

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Fritzbox 7390 i.c.m. Tweak fiber groen (KPN) ?
Zit hier met het volgende probleem :

Op de laatste firmware (48.05.22) versie klapt de verbinding er regelmatig uit op de melding "Connection cleared : The remote site does not respond to any LCP echo requests. Hierna word de internetverbinding gereset, en heb na een paar seconden weer internet. Ook stotterd continue het televisie beeld.

Heb vervolgens de Fritz!box gedowngraded naar V 84.05.06. Het LCP echo request probleem ben ik kwijt. Ook het resetten van de internet verbinding is opgelost.

Het probleem is echter dat de TV nog steeds stotterd en tijdens het bellen valt soms ook even het geluid weg. Het lijkt er op dat de internetverbinding soms heel even weg valt. Hier is nu niets meer van te vinden in het logboek van de Box. Heb contact met Tweak gehad en deze heeft geen ervaring met de Fritz!box, dus geen support. Ook gebeld met AVM, deze verwijst me door naar mijn I.S.P. Tweak dus.

Heb de volgende instellingen gebruikt :

PPPoE: Authenticatie methode PAP
Username: TK********@cambrium-access.nl
PassVlan 4: is voor TV, geen authenticatie
Vlan 7: VoIP, enkel gebruiken als Experiabox wordt ingezet icm eigen router (config kan lastig zijn, in dat geval internet vlan gebruiken voor VoIP)
vlan 6: Is voor Internet PPPoE authenticatieword: kpn

Heb nu de Experiabox maar weer geplaatst en mijn TV signaal daar uit geplukt en beeld stotterd niet meer.
Fritzbox nu maar gebruikt achter de Experiabox.

Wie o wie heeft er nog een idee ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit topic is gesloten.