Zijn daar alle goede plekken inmiddels al niet van bezet ?
De BB bij ons in de buurt draait goed, maar ik heb altijd een beetje het 'hard voor weinig' idee erbij..
En kijk ook even na de verwachte omzet die je wil gaan halen.
400-500k lijkt heel wat. Maar trek je huur eraf, je personeel, je inkoop en je de rest van de kosten.
Je wil er ook een leuk salaris + extra aan overhouden lijkt me ?
Zelf heb ik een franchise-zaak. Ik ben tevreden. Niet in de horeca overigens.
Franchise of niet, je moet er gewoon ( kei- ) hard voor werken.
Als je een franchise zaak in de horeca wil beginnen moet je jezelf afvragen. Waarom ?
Je werkt nu niet in de horeca. Dus voor de passie van het vak zal je het niet doen lijkt me ?
If so, begin dan eerst eens fulltime in loondienst in een soortgelijke zaak om te kijken of het je echt ligt.
Die stap is wat laagdrempeliger dan gelijk een X bedrag in de leggen en eigen ondernemer te worden, in een franchiseformule.
Als je het niet voor de passie doet, waarom doe je het dan ? Voor het geld ? Kan een goede reden zijn.
Want je hoeft geen kok te zijn om een restaurant te runnen. Echter wel visie en een gezonde mate van ondernemerschap. Het aanvoelen van je klanten en het kunnen werken met je personeel.
Maar ik lees dat je met 2 a 3 man personeel wil gaan werken. In de horeca betekend dat waarschijnlijk dat je zelf gewoon operationeel erbij betrokken bent. Ik zou je toch sterk willen adviseren eerst wat meer praktijkervaring op te gaan doen alvorens je jezelf in een avontuur stort.
Dat is juist de luxe van franchise. Als jij weet dat jij je ding kan doen in het betreffende vakgebied. Dan hoef je er , bij wijze van spreken, niet over na te denken. Dat doet de franchiseorganisatie voor je. Jij doet je ding, en verkoopt zoveel mogelijk hamburgers / donuts / koffie of whatever. En de betreft marketing en pr , en alle andere media, dat wordt voor je gedaan. Easy.
Alleen moet je goed kunnen verkopen. Goed met mensen zijn. En zeker weten dat wat je doet je de komende 10 jaar leuk vind om te blijven doen.
Succes !
[
Voor 68% gewijzigd door
Lasteraar op 05-07-2012 22:07
]