Plexiglas verven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Het is weer zomervakantie en ik ben van plan om te beginnen met mijn allereerste casemod! :D
Deze oude PowerMac G4 is het slachtoffer:

Afbeeldingslocatie: http://i444.photobucket.com/albums/qq162/JuniorJoost/powermac_thumb.png

Nu ben ik van plan deze te gaan verven, maar aan de hand van de FAQ vroeg ik mij af of ik het plexiglas (wat aan de buitenkant van deze case zit) ook zou moeten schuren?
Als ik dit volgens jullie zou moeten schuren voordat ik primer aanbreng, welke korrel schuurpapier raden jullie mij dan aan? De primer die ik aanbreng moet gewoon multifunctioneel zijn?

Alvast heel erg bedankt! :)

Groet,
Rutger

[ Voor 6% gewijzigd door Zerfox op 04-07-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
dag, ik zou als ik jou was de kappen er af schroeven, dan het apple logo wat zit vast geplakt met dubbelzijdige tape er af halen. hierna met een schoonmaak middel schoon maken, zodat hij helemaal vetvrij wordt. daarna ben je in principe klaar om te spuiten want, tenzij je er scheuren in hebt, is het plastic al glad.
spuit hem even met een poleyester primer, Motip heeft een hele goede in hun assortiment. daarna kan je hem gewoon lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

je kan ook de binnenkant van het doorzichtige plastic verven, dan kijk je wel tegen de 1e (+2e/3e) laag aan die je dr op spuit, maar dan krast het dr niet af als je dr aan de buitenkant aan zit..

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 04-07-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
AlexanderB schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:07:
je kan ook de binnenkant van het doorzichtige plastic verven, dan kijk je wel tegen de 1e (+2e/3e) laag aan die je dr op spuit, maar dan krast het dr niet af als je dr aan de buitenkant aan zit..
Is uiteraard alleen mooi indien het plexiglas zelf niet vol met krassen al zit ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet om de binnenkant van het plexi te verven, mocht een plexi laag eromheen niet mooi zijn dan kan ik altijd nog de buitenkant spuiten :-)

Volgens jctjepkema kan ik dus zonder te schuren de primer aanbrengen? Ik las op de FAQ dat het schuren zorgt voor een groter oppervlak. Ik zal ook even kijken naar die Motip poleyester primer! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zerfox op 04-07-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zerfox schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:00:
Allemaal bedankt voor de reacties!
Ik zal eens kijken hoe het eruit ziet om de binnenkant van het plexi te verven, mocht een plexi laag eromheen niet mooi zijn dan kan ik altijd nog de buitenkant spuiten :-)

Volgens jctjepkema kan ik dus zonder te schuren de primer aanbrengen? Ik las op de FAQ dat het schuren zorgt voor een groter oppervlak. Ik zal ook even kijken naar die Motip poleyester primer! ;)
Als je de binnenkant schildert, dan zeker niet schuren. De buitenkant schilderen kan je wel schuren. Het schuren vrgroot inderdaad het oppervlakte, maar maakt het ook helemaal vet-vrij waardoor de hechting veel beter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou het ook vanaf de binnenkant doen. De buitenkant kan je altijd polijsten om de krassen eruit te halen.
Maar volgens mij zijn de binnenkanten van de kappen al gespoten, lijkt me lastig om dat er netjes af te krijgen.

Mocht je de buitenkant doen, dan zou ik het wel licht opschuren, zodat de primer net ff wat beter hecht.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Kunststof / plexiglas / acryl moet je altijd voor behandelen met een zogenoemde 'weekmaker' anders hecht de lak laag simpelweg niet. Als je het van binnenuit besluit te spuiten kun je dit soort primers niet gebruiken. Deze primers maken de toplaag van het kunststof week waardoor je geen helder materiaal meer hebt. Je hoeft de kunststof delen ook niet te schuren als je gebruik maakt van zo'n primer, tenzij het bekrast is oid, maar niet voor de hechting ervan.

Voor velen zal Motip wel voldoen, persoonlijk moet ik er niks van weten.

[ Voor 12% gewijzigd door UgotHeinzzd op 04-07-2012 19:19 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 13:39
maar de kappen van een powermac g4 zijn aan de binnenkant geverfd waardoor ik dacht beter spuit je hem niet aan de binnenkant. ik heb de kappen van een powermac g3 gespoten met die polyester primer en de buiten kant eerst vet vrij gemaakt en daar dus over heen gespoten. werkt perfect maar in principe is die kap al hele maal glad dus hoef je niet te schuren. wat je wel zou kunnen doen is na het spuiten van de kleur en je ook meerdere lagen hebt gebruikt, het helemaal op poetsen met commandant zodat het een mooie diepe glans krijgt en daarna een blanke lak ter bescherming er over heen.
Pagina: 1