Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Glasvezel van KPN slechter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Nederweert is de 30% peiling van Reggefiber van start en de verkopers van de providers liggen als Jehova's achter iedere struik om ons het licht te brengen.
Nu ben ik aan het vergelijken geslagen en heb al heel wat topics hier doorgespit.
Nu wordt er in een aantal topics gehint dat je van KPN moet wegblijven.
Doordat ze het anders doen dan de rest.
Maar het hoe en waarom dit slechter zou zijn wordt naar mijn idee niet beantwoord.

Op zich is KPN wel een aardige optie mede doordat ze spotify premium gratis leveren dat kost mij nu 10 euro per maand. en dat valt dan weg.

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-11 15:23

nimmer

hai :O

Heb al bijna een jaar glasvezel van KPN nu en het bevalt me prima. Heb wel een managed switch zodat ik vlans kan splitsen en dus mijn eigen router kan gebruiken voor het internet en alleen afhankelijk ben van de kpn experiabox voor de telefoon (wat het overigens prima doet).

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat de meeste klachten ook gingen over televisie.
De kanalen van kpn zouden geknepen zijn zodat de kwaliteit van beeld achteruit zou gaan.
Maar het enige wat ik vind is hearsay.

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-11 13:46
Het enige nadeel wat ik de laatste 2 jaar met KPN glasvezel heb ondervonden, is dat die Experia box die je erbij krijgt echt een monster is om mee om te gaan. Als je wilt gaan gamen zou ik net als @nimmer een managed switch nemen zodat je er zelf een router op je internetlijn kan hangen.

Ik heb van velen alleen maar lovende verhalen over de Experiabox gehoord, maar die van mij is super traag met navigeren door de menu's, en port forwarden lukt niet, wat je ook probeert.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het hangt wellicht af van de Experiabox die je krijgt, maar ik heb hier die van Arcadyan en die werkt eigenlijk voor mij prima. Forwarden werkt goed, ding is stabiel (heb tot nu toe geen crashes of wat dan ook gezien) en in de paar maanden dat wij nu glasvezel hebben heb ik ook nog geen klachten of snelheid, stabiliteit of wat dan ook :)
Voor mij in ieder geval positief dus. Maar ik moet wel zeggen, wij hebben enkel internet & bellen, geen TV via KPN.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34

TdV

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:51:
De kanalen van kpn zouden geknepen zijn zodat de kwaliteit van beeld achteruit zou gaan.
Maar het enige wat ik vind is hearsay.
Dat klopt volgens mij nog steeds, tv van kpn is niet zo goed als van ziggo. Ik heb zelf ziggo genomen nadat ik kpn iptv op glasvezel bij mijn broer gezien heb. Het hangt er vanaf hoe kritisch je bent maar de tv kwaliteit is beduidend slechter bij kpn en alle providers die iptv van kpn leveren. Hier op got zijn veel ervaringen te lezen, zoek op iptv kwaliteit , glasvezel en je zal wel de juiste topics vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:38:
In Nederweert is de 30% peiling van Reggefiber van start en de verkopers van de providers liggen als Jehova's achter iedere struik om ons het licht te brengen.
Nu ben ik aan het vergelijken geslagen en heb al heel wat topics hier doorgespit.
Nu wordt er in een aantal topics gehint dat je van KPN moet wegblijven.
Doordat ze het anders doen dan de rest.
Maar het hoe en waarom dit slechter zou zijn wordt naar mijn idee niet beantwoord.

Op zich is KPN wel een aardige optie mede doordat ze spotify premium gratis leveren dat kost mij nu 10 euro per maand. en dat valt dan weg.
Van wat ik op verschillende sites heb gelezen gaat het met name om de volgende 2 dingen:
- de experiabox is verplicht. Niet iedereen is daar blij mee omdat dat ding niet overal evengoed werkt. Voor telefonie kom je er niet vanaf, maar voor internet kun je een VLAN-capable switch plaatsen en daar je eigen router op aansluiten.
- tv: Schijnt qua kwaliteit minder goed te zijn omdat KPN zelf nog wat met de tv-signalen uitspookt. Andere providers sturen het onaangepast door, KPN niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-11 15:23

nimmer

hai :O

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 08:51:
Voor mij was de digitale tv van Ziggo slechter dan wat ik nu heb bij KPN, maar moet er wel bij zeggen dat het Ziggo signaal niet super sterk/goed was in mijn appartement.

Verwijderd

KPN heeft voordelen en nadelen, je moet je eerst even afvragen wat je wilt.

Ik ben een gemiddelde gebruiker, wil port forwarding voor VNC en FTP maar heb verder geen aparte VoIP provider omdat ik nooit bel of andere eisen stel. Ik gebruik de Arcadyan VGV7519 Experia box.

Wat betreft de HD streams, die van UPC heb ik ook gehad en die zijn iets beter, moet je wel op het scherm gaan staan wil je dat zien. Als je scherm een normaal formaat voor je huiskamer heeft (dus niet 50inch op 10m2) heb je daar dus geen last van.

Voor de veeleisende gebruiker die maximaal gebruik maakt van de diensten zal KPN vast niet voldoen. Maar voor de gemiddelde gebruiker is er volgens mij niets te klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp en wijzen in de richting van Iptv kpn.
Maar ik denk dat ik het boekje glasvezel voor dummies maar eens koop.
Ik verzuip in termen als xms wgdo wba.

Het schijnt dat kpn zijn iptv stream knijpt tot 8 mbit en dat de rest dat niet doet behalve als kpn achter de glasvezel zit.
Nu legt Reggefiber het hier aan maakt dit verschil.

Wie weet wat klopt van mijn redenering? en wie heeft eventueel een linkje naar het glasvezel voor dummies topic. waarin de termen uit de doeken worden gedaan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:21:
Het schijnt dat kpn zijn iptv stream knijpt tot 8 mbit en dat de rest dat niet doet behalve als kpn achter de glasvezel zit.
Dat maakt geen bal uit dan voor de meeste Nederlandse zenders : Die komen niet verder dan 9 Mbps gemiddeld en dan heb ik het over HD kanalen : SD zit er ver onder :)

Je kan dit checken bij iemand die schotel heeft. Alleen kanalen als Discovery HD of BBC HD zitten rond de 20 Mbps bijvoorbeeld.

Sowieso ... wees blij dat je glasvezel kan krijgen !!! Waar ik woon kan dat niet en zie ik ook niet 1,2,3, gebeuren :( Daarnaast wil ik gewoon een fiber kabeltje + ethernet converter in huis hebben dan regel ik de router zelf wel : Een klant die alleen internet via glasvezel wil... hoe moeilijk kan het zijn zou je denken, maar nee hoor... beginnen ze niet aan :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:41

mwa

Ik heb nu driekwart jaar glasvezel van KPN (100/100) in Amsterdam (Oost). Ben er zeer tevreden mee, haal ook de volle snelheid. Daarnaast is TV prima, en de gratis Spotify is ook aller aardigst. Ik ben ook blij met mn contract, 12 maanden waarvan 6 maanden gratis! :D Komt dus neer op 40euro per maand voor alles bovenstaand.

Verwijderd

Neen, Reggefiber is de beheerder van de kabel en de centrales, die hebben verder geen invloed op de kwaliteit van het signaal (behalve negatief als ze niet goed beheren ;)) dat KPN zal doorgeven.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
Het klopt inderdaad dat KPN zijn TV streams knijpt, en dit ligt meer in de trend van 5Mbit.

Verder heb je 2 aanbieders van TV, te zijne KPN en GlashartMedia.
KPN geeft geen analoog signaal door, GHM doet dit wel (deze zijn dan ook DVB-C (standaard digitale TV kwaliteit, net zoiets als bij Ziggo).

Daarnaast hangt het er vanaf wat voor gebruiker je bent.
De Experia box is een dichtgetimmerde router waar je zelf niet veel mee kan doen, ga je gamen enzo heb je kans dat je gaat ergeren.
Ben je een average user dan heb je nergens last van en kan je inderdaad je voordeel halen uit "LiveTV" en "Spotify Premium". (LiveTV heb je nu ook bij GlashartMedia, maar dit loopt nog niet storm).

Verwijderd

Tot nu toe is het HD beeld van KPN beduidend slechter als van de kabelaars.

Onbegrijpelijk als je zo'n geweldig transportmiddel hebt als glas dat je als bedrijf toch in staat bent er te zwaar gecomprimeerd beeld over heen te sturen.
Wat een prutsers daar bij KPN !!!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 09:08
KPN is gewoon waardeloos, blijf er heeel ver weg van !!! (zeer slechte ervaring met die bende)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:18
@ Rubucop: Glasvezel voor dummies :-)
Voor Nederweert: Internet en telefonie werken allemaal wel. Daar zit het onderscheid niet. Wat TV betreft: KPN en XS4all leveren alleen TV via IP. De digitale coax televisiesignalen (analoog en DVB-C) die over de tweede vezel je huis zouden kunnen binnenkomen worden niet gebruikt. Dus voor elke TV in huis een eigen decoder, aan te sluiten vanaf de Experiabox met UTP kabels. Bestaande coax bekabeling is niet meer te gebruiken. Dat kan een nadeel zijn.
Daarnaast hebben KPN en XS4all het TV signaal bij de bron gecodeerd en flink gecomprimeerd om geen aparte datastromen te hoeven maken voor hun ADSL TV en hun glasvezel TV. Dat wordt pas bij jou thuis weer gedecodeerd en uitgepakt (upscaling). Veel mensen ervaren dat beeld als minder. Niet zozeer in Mbit per seconde maar in kleur, levendigheid en scherpheid. Maar er zijn ook mensen die het niet zien.. Ik zie het wel en vind het minder mooi. Maar ik ben gewend aan Ziggo (Overijssel) en die hebben gewoon erg goede HD televisie. Beter dan UPC in ieder geval.

Dan Vodafone, Solcon, OBN, Lijbrandt en Concepts: Geen verschil in de diensten onderling, namelijk internet, bellen en TV via IP maar hier wel TV via DVBC (en zelfs ook nog de " oude" analoge zenders). Op het glasvezelmodem zit dan ook een coax aansluiting waar je je huistv's weer op aan kan sluiten. Klein nadeel is wel dat daar maar 40 zenders op zitten en dat zijn niet de Pluspakket zenders maar het meer gebruikelijke basispakket
Daarnaast ook hier TV via IP dus met eigen decoder per televisie die met een UTP kabel wordt aangesloten vanaf het glasvezelmodem.
Al deze providers nemen hetzelfde produkt af bij een tussenleverancier (GlasHartMedia). Dat verpakken ze net iets anders, met iets andere prijskaartjes en soms met gratis routers, meer gratis HD zenders etc. Het verschil moet gemaakt worden met service. Wat dat betreft moet je echt zelf kijken wat er het beste uit komt. Ik zelf zit bij Concepts en ben zeer tevreden over de service. Korte lijnen, normaal helpdesknummer, lange openingstijden etc.

Enige kleine verschil dat nog op te merken is: Alle providers die via Glashart Media diensten afnemen en aan jou leveren hebben hetzelfde zenderpakket, behalve Vodafone. Als wereldwijd bedrijf hebben ze de mogelijkheid om zelf rechten voor zenders te kopen en die in hun pakket op te nemen in plaats van andere zenders. Dat pakket wijkt dus licht af. Voor het meest actuele pakket van Glashart Media TV zenders (dus bij de voornoemde providers): zie http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/
En voor de vergelijking de Vodafone zenderlijst:
http://vast-bellen-en-int...rzicht_a4_online_lr-3.pdf

Ik heb de twee kleinzakelijke providers er maar buiten gelaten en het hele WBA, WGDO verhaal etc is op dit moment voor jou niet interessant en verandert niets aan bovenstaand verhaal.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Niet naar KPN! Al is het maar om de belabberde service. Vandaag weer meegemaakt. Kastjes niet verstuurd, tja daar hebben we vaker last van, kan helaas niets anders doen dan maar weer bestellen, router niet meegeleverd, maar meneer u heeft nu toch al een router...

Erover klagen heeft geen zin, ik kan helaas niets voor u doen meneer is het meest gehoorde bij de "klantenservice" van KPN....

Niet gek dat het niet goed met dit bedrijf
Pagina: 1