Mijn mond valt open van verbazing: ze laten het via twitter weten? Dat is wel héél onpersoonlijk. Het zegt wel iets over het niveau van de heren
LOLWUT
Het kan echt waar zijn, het kan een accounthack zijn, het is in ieder geval bizar.
Het kan echt waar zijn, het kan een accounthack zijn, het is in ieder geval bizar.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
De PVV heeft zijn verkiezingsprogram bekend gemaakt, het kan dus daarmee te maken hebben.
edit: yep, Kortenoeven en Hernandez zijn respectievelijk woordvoerders Europa en Europese zaken. Die zullen het niet eens geweest zijn met de manier waarop hun terrein aan het populisme gevoerd werd.De PVV richt zich voor de Tweede Kamerverkiezingen op "alles wat met de Europese Unie te maken heeft".
Dat zei PVV-leider Geert Wilders dinsdag bij de presentatie van het verkiezingsprogramma van zijn partij. De verkiezingen van 12 september zijn volgens hem een referendum over Europa.
Wilders stelt: "De PVV kreeg het verwijt een one-issue partij te zijn. We zijn dat niet alleen, we blijven dat ook." Volgens de partijleider legt hij met het programma meer een onafhankelijkheidsverklaring af. "Vandaag verklaren wij ons onafhankelijk," aldus Wilders. "Wij zijn pragmatisch en patriottisch."
Dat moet wat hem betreft ook met symbolen duidelijk worden. "Het is een vernedering dat bovenop de Tweede Kamer nog de vlag van de Europese Unie wappert. Die moet zo snel mogelijk weg."
Wilders maakte maandag al bekend dat het programma de titel van het programma Hún Brussel, óns Nederland is. Daarin herhaalt de PVV het standpunt dat Nederland uit de Europese Unie moet en geen cent meer naar Brussel moet overmaken.
Andere punten uit het programma zijn dat de AOW-leeftijd op 65 jaar blijft en dat politici geen dubbele nationaliteit mogen hebben. De stijgende zorgkosten denkt Wilders voornamelijk te kunnen bestrijden door meer efficiëntie door te voeren. Het eigen risico in de zorg mag niet omhoog.
Ook stelt de PVV voor om het 'kwartje van Kok' terug te geven. Verder moeten hoogte en duur van de ww ongewijzigd blijven en mag aan de ontslagvergoeding van werknemers niet getornd worden.
Ook voegde Wilders toe: "Islam blijft natuurlijk een belangrijk punt."
http://www.nu.nl/politiek...raaien-pvv-alleen-eu.html
[ Voor 5% gewijzigd door RaCio op 03-07-2012 11:47 ]
Woordvoerderschap is inwisselbaar.RaCio schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:42:
edit: yep, Kortenoeven en Hernandez zijn respectievelijk woordvoerders Europa en Europese zaken.
Want dat gebeurde de afgelopen jaren namelijk niet ...Die zullen het niet eens geweest zijn met de manier waarop hun terrein aan het populisme gevoerd werd.
Het kan inderdaad hoor, het blijft vooralsnog speculatie. Misschien zijn ze niet tegen de EU maar wel tegen bepaalde onderdelen ervan en aangezien dit het grote thema voor de PVV is hebben ze hun conclusies getrokken.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Heb net even het programma doorgebladerd. Vrees dat het sommige bevolkingsgroepen wel aan zal spreken. Op elke school een Nederlandse vlag, Nationale Holocaustherdenking, verplichting holocaust in geschiedenisles (ondanks 'islamitische bezwaren'), enthousiaste steun Israël, weg uit euro en EU.
Verder geen JSF, F-16's in aantal terugbrengen en enkel meedoen aan vredesmissies waar er een Nederlands belang is. Daarnaast nog een bult cadeautjes (65=65, geen aanpassing pensioenen, verlagen accijns brandstoffen).
Opvallend is wel dat de PVV zich meer lijkt in te zetten voor burgerrechten en privacy (maar alleen voor de échte Nederlanders, blijkbaar).
Vraag me trouwens af of Wilders met het behandelen van de zwarte pagina('s) van onze geschiedenis meer bedoelt dan alleen de holocaust: als je zo specifiek spreekt over zwarte pagina's die in het klaslokaal behandeld dienen te worden, horen de politionele acties daar zeker ook bij.
Verder geen JSF, F-16's in aantal terugbrengen en enkel meedoen aan vredesmissies waar er een Nederlands belang is. Daarnaast nog een bult cadeautjes (65=65, geen aanpassing pensioenen, verlagen accijns brandstoffen).
Opvallend is wel dat de PVV zich meer lijkt in te zetten voor burgerrechten en privacy (maar alleen voor de échte Nederlanders, blijkbaar).
Vraag me trouwens af of Wilders met het behandelen van de zwarte pagina('s) van onze geschiedenis meer bedoelt dan alleen de holocaust: als je zo specifiek spreekt over zwarte pagina's die in het klaslokaal behandeld dienen te worden, horen de politionele acties daar zeker ook bij.
[ Voor 29% gewijzigd door nXXt op 03-07-2012 11:53 ]
Dat vind ik helemaal niet gek. Dat is ook de manier waarop Geert Wilders zelf over het algemeen communiceert. Het is in ieder geval snel, direct en efficiënt.D-e-n schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:38:
Mijn mond valt open van verbazing: ze laten het via twitter weten? Dat is wel héél onpersoonlijk. Het zegt wel iets over het niveau van de heren
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Persco aan de gang, is in ieder geval geen accounthack dus 
Ron Fresen op de twitters:
Ron Fresen op de twitters:
Jeroen van Dommelen:Volgens #Hernandez #PVV heeft het wél met verkiezingsprogram te maken; Wilders brak met kabinet zonder overleg zegt Hernandez
Dus ...Fijne sfeer in de #PVV-fractie, zo te horen. #Hernandez #Noordkorea #Stemvee
En nu de oproep aan andere #PVV-ers om er ook uit te stappen. #Hernandez
Als het goed is, is het PVV programma te uit en te na in de partij besproken en daarna goedgekeurd. Om dan nu pas op te stappen is wel erg zielig en niet meer dan aandachttrekkerij.kenneth schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Het kan inderdaad hoor, het blijft vooralsnog speculatie. Misschien zijn ze niet tegen de EU maar wel tegen bepaalde onderdelen ervan en aangezien dit het grote thema voor de PVV is hebben ze hun conclusies getrokken.
Ik wil niet zeggen dat ik met het PVV programma eens ben, maar ze weten wel goed in te spelen op het anti-EU sentiment dat nu heerst. Nu maar eens kijken welk deel van het electoraat het verstandigst stemt
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Persconferentie is nu aan de gang.
Te volgen via @SchoppertRTL:
Ze zijn behoorlijk open over hoe het er bij de PVV aan toe gaat:
Volgens Hernandez gaf Wilders achter gesloten deuren toe dat groot deel verkiezingsprogramma onuitvoerbaar zou zijn
Geert leeft in totaal isolement, en is niet eens bereikbaar voor eigen kamerleden, laat staan voor Henk en Ingrid
Politbureau' PVV controleert op Noord-koreaanse wijze persverzoeken fractieleden." Mogen niet zelf kamervragen indienen.
Hernandez: "ik kan niet langer verraad plegen aan waarden die me in krijgsmacht zijn bijgebracht". "Heb mezelf vandaag vrijgevochten"
Hernandez zegt dat er meer collega's zo over denken. Roept ze op zijn voorbeeld te volgen.
Kortenoeven begint snikkend aan zijn betoog. Hernandez zit naast hem, huilend. #pvv #perscokaping
Te volgen via @SchoppertRTL:
Ze zijn behoorlijk open over hoe het er bij de PVV aan toe gaat:
Volgens Hernandez gaf Wilders achter gesloten deuren toe dat groot deel verkiezingsprogramma onuitvoerbaar zou zijn
Geert leeft in totaal isolement, en is niet eens bereikbaar voor eigen kamerleden, laat staan voor Henk en Ingrid
Politbureau' PVV controleert op Noord-koreaanse wijze persverzoeken fractieleden." Mogen niet zelf kamervragen indienen.
Hernandez: "ik kan niet langer verraad plegen aan waarden die me in krijgsmacht zijn bijgebracht". "Heb mezelf vandaag vrijgevochten"
Hernandez zegt dat er meer collega's zo over denken. Roept ze op zijn voorbeeld te volgen.
Kortenoeven begint snikkend aan zijn betoog. Hernandez zit naast hem, huilend. #pvv #perscokaping
" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"
LIveblog op RTL Nieuws:
http://www.rtl.nl/compone...n-stappen-uit-fractie.xml
http://www.rtl.nl/compone...n-stappen-uit-fractie.xml
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik dacht dat niet bizarder kon in de politiek, alleen maar harder en schaamtelozer. Maar dit. WTF!
Voor hen die opeens een nieuw topic in hun MyReact vonden: dit is afgesplitst vanaf De Nederlandse landelijke politiek
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens mij gelooft niemand dat Hernandez en Kortenhoeven vrijwillig uit de fractie stappen omdat het ze niet bevalt. Na al die jaren.
Het lijkt me eerder dat ze de kandidatenlijst hebben gezien voor de aankomende verkiezingen, zien dat ze er niet op staan, of op een onverkiesbare plek staan, en daardoor de eer aan zichzelf houden.
Al dat geblaat over hoe het er in de PVV aan toe gaat en dat ze het er zogenaamd niet mee eens zijn lijkt me pure fluff.
Het lijkt me eerder dat ze de kandidatenlijst hebben gezien voor de aankomende verkiezingen, zien dat ze er niet op staan, of op een onverkiesbare plek staan, en daardoor de eer aan zichzelf houden.
Al dat geblaat over hoe het er in de PVV aan toe gaat en dat ze het er zogenaamd niet mee eens zijn lijkt me pure fluff.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 03-07-2012 12:10 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoezo? Twitter is toch hét communicatiemedium van de PVV? Wilders debateert bijvoorbeeld bijna exclusief via TwitterD-e-n schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:38:
Wel goede zaak dat ze eruit stappen imho, zo verzwakt de PVV nog verder, en dat lijkt me persoonlijk iets wat alleen maar toe te juichen is.
Mjah, is dat zo verassend dan? Israël en daaraan verbonden organisaties is nota bene de hoofdsponsor van de PVV, het is nogal logisch dat ze dan ook een grote stempel drukken op het programma.nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:51:
Heb net even het programma doorgebladerd. Vrees dat het sommige bevolkingsgroepen wel aan zal spreken. Op elke school een Nederlandse vlag, Nationale Holocaustherdenking, verplichting holocaust in geschiedenisles (ondanks 'islamitische bezwaren'), enthousiaste steun Israël, weg uit euro en EU.
En de anti-euro en anti-EU toestanden is ook niet bepaald nieuw, Wilders loopt daar al sinds het begin der tijden niet-onderbouwd tegen te ranten.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben daar niet geheel zeker van. Het is lang niet zeker dat die lijst al bekend is en in principe is de het verkiezingsprogramma wel een redelijke trendbreuk. De PVV ging van zeer eurosceptisch naar ronduit anti-EU en doet steeds meer beloften die ze nooit waar zullen kunnen maken.anandus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:08:
Volgens mij gelooft niemand dat Hernandez en Kortenhoeven vrijwillig uit de fractie stappen omdat het ze niet bevalt. Na al die jaren.
Het is niet nieuw, maar het is wel steeds explicieter en men schuift steeds verder op in hun extremisme.wildhagen schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:10:
[...]
Mjah, is dat zo verassend dan? Israël en daaraan verbonden organisaties is nota bene de hoofdsponsor van de PVV, het is nogal logisch dat ze dan ook een grote stempel drukken op het programma.
En de anti-euro en anti-EU toestanden is ook niet bepaald nieuw, Wilders loopt daar al sinds het begin der tijden niet-onderbouwd tegen te ranten.
[ Voor 66% gewijzigd door nXXt op 03-07-2012 12:12 ]
Nou, Hero Brinkman heeft toch gelijksoortige zaken gezegd. Bovendien lijkt GW me ook wel iemand die autoritair is en nog meer dan andere partijen fractiediscipline eist.anandus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:08:
Al dat geblaat over hoe het er in de PVV aan toe gaat is pure fluff.
Maar het is goed dat er een aantal afvallen want er zat natuurlijk een hoop rommel in die fractie; mede daarom heeft GW het waarschijnlijk laten aankomen op nieuwe verkiezingen.
Heb het verkiezingsprogramma vandaag gelezen en ik zou bijna (weer) op de PVV stemmen. Er zijn echter een aantal 'breekpunten'.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn, aldus het artikel 'Wilders veroorzaakt zelf ruzies in PVV' van eerder deze weekLordy79 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Nou, Hero Brinkman heeft toch gelijksoortige zaken gezegd. Bovendien lijkt GW me ook wel iemand die autoritair is en nog meer dan andere partijen fractiediscipline eist.
Hij schijnt intern nogal te zwalken.
Virussen? Scan ze hier!
Dit begrijp ik niet. Ieder weldenkend mens moet toch zien dat het overgrote deel van het programma volkomen onuitvoerbaar is? Enorme extra uitgaven doen, veel zaken handhaven en zeer beperkt bezuinigen, gekoppeld aan een exit van de EU (wat zonder meer geld en invloed gaat kosten).Lordy79 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Heb het verkiezingsprogramma vandaag gelezen en ik zou bijna (weer) op de PVV stemmen. Er zijn echter een aantal 'breekpunten'.
Het is van de tot nu toe gepresenteerde programma's met afstand het meet consistente en beste programma om van Nederland binnen no-time een ontwikkelingsland te maken.
Mja, ik heb zelf ook het idee dat hij veel van zijn standpunten helemaal niet meent. Zijn economische politiek staat voor het overgrote deel loodrecht op dat van de VVD, waar hij toch Kamerlid van was (hij wilde wel van de VVD een puur rechts-conservatieve partij maken, maar niet iets als de PVV). Hij heeft dus ofwel de VVD als springplank naar de rechtse kiezer gebruikt, ofwel de PVV als vehikel voor persoonlijke glorie en ultiem opportunisme.wildhagen schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:13:
[...]
Dat schijnt dus niet helemaal zo te zijn, aldus het artikel 'Wilders veroorzaakt zelf ruzies in PVV' van eerder deze week
Hij schijnt intern nogal te zwalken.
[ Voor 36% gewijzigd door nXXt op 03-07-2012 12:17 ]
Inderdaad, het PVV-programma is één van de meest rampzalige programma's voor Nederland.nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Het is van de tot nu toe gepresenteerde programma's met afstand het meet consistente en beste programma om van Nederland binnen no-time een ontwikkelingsland te maken.
Zoals uit de EU en de euro stappen. Daar gaat onze handelspositie tov het buitenland, en dat is waar de Nederlandse economie op drijft.
En dan die xenofobische haat tegen alles wat anders is, dat doet ons ook bepaald geen goed...
Als het PVV-programma uitgevoerd zou worden zouden we binnen een halfjaar afzakken van één van de meest solide economiën van Europa tot een van de zwakste landen van Europa.
En dat is kennelijk wat 1.6 miljoen mensen ook willen....
Virussen? Scan ze hier!
Intern wel, vrijdag komt de PVV met hun kandidatenlijst.nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Ik ben daar niet geheel zeker van. Het is lang niet zeker dat die lijst al bekend is [...]
Zeker, maar het is iets wat de kiezer verwacht van de PVV (een autoritaire partij die om 'Geert' draait), het is iets dat Wilders verwacht en als je je aanmeldde als kandidaat bij de PVV met de verwachting dat je meer zou zijn dan puur stemvee dan was je we heel erg naief.Lordy79 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:11:
[...]
Bovendien lijkt GW me ook wel iemand die autoritair is en nog meer dan andere partijen fractiediscipline eist.
Weldenkende mensen stemmen dan ook niet op de PVVnXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Ieder weldenkend mens moet toch zien dat het overgrote deel van het programma volkomen onuitvoerbaar is?
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 03-07-2012 12:24 ]
Ik mis in het PVV-programma nog dat "Wien Neêrlands bloed" weer het volkslied moet gaan worden
Volgens mij valt alles weg tegen de steun aan Israël; als ik Lordy79's andere posts mag geloven. Dat bedoel ik niet lullig overigens.nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Dit begrijp ik niet. Ieder weldenkend mens moet toch zien dat het overgrote deel van het programma volkomen onuitvoerbaar is? Enorme extra uitgaven doen, veel zaken handhaven en zeer beperkt bezuinigen, gekoppeld aan een exit van de EU (wat zonder meer geld en invloed gaat kosten).
Ik ben heel erg bang dat Wilders het in debatten alleen maar over Europa wil hebben en een paar andere cadeautjes; en dat er pas na de formaties de apen uit de mouw komen, net als vorige keer.
Klopt, alle andere zaken zijn voor de PVV niet belangrijk, ze willen alleen EU-ranten, geeft Wilders zelf aan vandaag: Verkiezingen draaien voor PVV alleen om EU.Roamor schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:18:
[...]
Ik ben heel erg bang dat Wilders het in debatten alleen maar over Europa wil hebben
Ook wel aardig om te zien hoe hij zwalkt:
Toch typisch dat hij het niet over moslims meer gaat hebben, dat was immers zijn ding toch? Maar aangezien hij zélf al aangeeft one-issue te zijn, en zelf aangeeft dat dat one-issue de EU is, is kennelijk de integratie van moslims (waar hij eerst zo op aandrong) geen issue meer.Wilders stelt: "De PVV kreeg het verwijt een one-issue partij te zijn. We zijn dat niet alleen, we blijven dat ook."
Lekker consequent weer...
Virussen? Scan ze hier!
Wat is daar nieuw aan in politiek-Nederland? Per saldo kijkt iedereen eerst naar zijn eigen situatie en dan pas naar het grote plaatje, de partij die daar in mijn punten het dichts bij zit, krijgt mij stem. Of dat nu PVV is of een andere partij. En of die punten achteraf nu haalbaar zijn of niet, uiteindelijk komen er toch nieuwe regels en maatregels die lang niet altijd gelijklopen met het uitgangspunt van de programma's.Roamor schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:18:
Ik ben heel erg bang dat Wilders het in debatten alleen maar over Europa wil hebben en een paar andere cadeautjes; en dat er pas na de formaties de apen uit de mouw komen, net als vorige keer.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2012 12:23 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Nee. Weldenkende mensen laten andere mensen in hun waarde, onafhankelijk waar ze op stemmen.
Verwijderd
Daar zeggen de heren zelf iets anders over, namelijk dat ze het 30 minuten hebben mogen inzien. Aandachttrekkerij is het natuurlijk zowiezo maar als ze gelijk hebben (en er zijn toch wel erg veel signalen die daarop wijzen) kan het helemaal geen kwaad als er naar buiten komt hoe het er binnen de PVV aan toe gaat.Als het goed is, is het PVV programma te uit en te na in de partij besproken en daarna goedgekeurd. Om dan nu pas op te stappen is wel erg zielig en niet meer dan aandachttrekkerij.
bron: http://www.volkskrant.nl/...politieke-klaploper.dhtml
De timing is geniaal: het nieuws is nu dat de eigen fractie het niet eens is met het verkiezingsprogramma, im plaats van het verkiezingsprogramma zelf.
Meest interessante vervolgstap zou zijn dat als de lijst definitief is, dat een aantal verkiesbare mensen ook uit de fractie stappen maar wel op de lijst blijven staan. Dan is de chaos compleet.
Meest interessante vervolgstap zou zijn dat als de lijst definitief is, dat een aantal verkiesbare mensen ook uit de fractie stappen maar wel op de lijst blijven staan. Dan is de chaos compleet.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Je begrijpt toch wel dat hier op T.net een bepaalde 'anti' heerst tegen PVV (en stemmers), weldenkend heeft daar nog weinig mee te makenVerwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:24:
Nee. Weldenkende mensen laten andere mensen in hun waarde, onafhankelijk waar ze op stemmen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er is één belangrijk punt: het ESMnXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:14:
Dit begrijp ik niet. Ieder weldenkend mens moet toch zien dat het overgrote deel van het programma volkomen onuitvoerbaar is? Enorme extra uitgaven doen, veel zaken handhaven en zeer beperkt bezuinigen, gekoppeld aan een exit van de EU (wat zonder meer geld en invloed gaat kosten).
40 miljard naar het ESM waarbij er nu al gesproken wordt over een verdubbeling van het ESM. En dat is dweilen met de kraan open want de tekorten bij de landen die geld uit het ESM krijgen worden niet opgelost.
Verder ben ik ook voor minder immigratie, afschaffen ontwikkelingshulp en wat mij betreft schaffen we defensie helemaal af.
Overigens gaat het uit de EU stappen veel te ver, gebeurt toch niet, maar je zou wel kunnen teruggaan naar de EU zoals deze was toen het nog wel goed functioneerde. Dus de euro afschaffen en in plaats daarvan een stuk of 4 valuta her-invoeren.
Maar de kanttekening is dat het gaat om een partij die andere mensen niet in hun waarde wil laten. Respect is tweerichtingsverkeer.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:24:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit is een open deur, maar ik heb liever dat het in dit topic niet hierover gaat. Er zijn momenteel belangrijker problemen om ons mee bezig te houden... Maar respect moet er zijn, inderdaad.gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:33:
[...]
Maar de kanttekening is dat het gaat om een partij die andere mensen niet in hun waarde wil laten. Respect is tweerichtingsverkeer.
Dus omdat Wilders niet respectvol is, mogen anandus en anderen met gestrekt been in op kiezers?gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:33:
[...]
Maar de kanttekening is dat het gaat om een partij die andere mensen niet in hun waarde wil laten. Respect is tweerichtingsverkeer.
Wauw.
Verwijderd
Ik heb het niet over de partij maar over weldenkend gedrag op Tweakers tussen de users zelf . Als je jouw redenering volgt kan je elke user wel veroordelen/flamen voor een bepaald standpunt van een politieke partij.gambieter schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:33:
[...]
waar hij of zij op stemt en dat gooien onder "respect is tweerichtingsverkeer". Ik post hier met andere users, en niet met politieke partijen waardoor dat "verkeer" dus tussen de users verloopt.
Laten we dat in acht nemen en iedereen hier met respect behandelen ongeacht politieke voorkeur. Juist van een mod zou je dit soort reacties niet verwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 12:42 ]
Stem dan SP. Die zijn ook tegen ESM maar hebben nog een enigzins compleet en samenhangend programma itt de PVV.
Overigens ben ik voorstander van het ESM als enige mogelijkheid. Hadden we al veel eerder moeten doen, als we dat meteen hadden gedaan toen de crisis begon, en niet penny-wise pound foolish debatteren over elke euro extra, hadden we nu een stuk minder ellende gehad.
Overigens onzin dat we onze souveraniteit met ESM kwijt zouden zijn. Die soeveraniteit hebben we decennia al niet meer, economisch zijn we echt al heel lang een provincie van Frankrijk en Duitsland.
Dan kunnen we die realiteit maar beter democratisch regelen door veel verder gaande integratie van Europa met een gekozen Europese president die een Europese regering samensteld op basis van Europese partijcoalitities.
Alleen dan hebben we nog enige democratische invloed.
(ben kortom erg voor een federaal Europa. Overigens ook voor ruimer asielbeleid, dus we zijn sowieso elkaars politieke tegenpool)
dat programma is een drama maar het zal wel een stemmentrekker worden ben ik bang. Dus we moeten maar zien waar dit op uit gaat draaien.nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:51:
Er zullen meer kamerleden zijn die Wilders de rug toe willen draaien.
Als het waar is dat je zegt dat Wilders alleen dingen voor "echte Nederlanders" wil dan is het gewoon absurd en onaanvaardbaar.
Nope, dat staat er niet en wordt ook niet geimpliceerdkenneth schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:38:
Dus omdat Wilders niet respectvol is, mogen anandus en anderen met gestrekt been in op kiezers?
Wauw.
Op het moment dat je vind dat iemand een flame of troll plaatst, dan kun je een TR plaatsen om de crew hiervoor te waarschuwen. Het geeft je niet het recht om een preek te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:41:
Ik heb het niet over de partij maar over weldenkend gedrag op Tweakers tussen de users zelf . Als je jouw redenering volgt kan je elke user wel veroordelen/flamen voor een bepaald standpunt van een politieke partij.
waar hij of zij op stemt en dat gooien onder "respect is tweerichtingsverkeer". Ik post hier met andere users, en niet met politieke partijen waardoor dat "verkeer" dus tussen de users verloopt.
Dan mag je zelf een goed voorbeeld gaan geven, want mijn modstatus heeft niets te maken met jouw verkeerde interpretatie van mijn tekstLaten we dat in acht nemen en iedereen hier met respect behandelen ongeacht politieke voorkeur. Juist van een mod zou je dit soort reacties niet verwachten.
Maar goed, ik ben het wel eens met:
En die open deur zal gebruikt worden voor verdere posts over weldenkendSpotmatic schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:35:
Dit is een open deur, maar ik heb liever dat het in dit topic niet hierover gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 03-07-2012 20:26 ]
De SP wil in ultiem geval 100% belasting (ja echt waar). Dat kan ik niet serieus nemen.xahmol schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:41:
Stem dan SP. Die zijn ook tegen ESM maar hebben nog een enigzins compleet en samenhangend programma itt de PVV.
dat laatste klopt, maar het ESM is alleen maar een nieuw hoofdstuk in het penny-wise pound debatteren. De enige oplossing is het openzetten van de geldkraan. Gewoon een paar biljoen euro's bijdrukken en dit naar ratio van inwonertal aan alle landen geven. Dus Nederland krijgt ook gewoon een flink bedrag gestort van de ECB en kan dit naar eigen inzicht besteden. Een goed idee is om de het geld te gebruiken om de enorme inflatie-effecten te dempen.Overigens ben ik voorstander van het ESM als enige mogelijkheid. Hadden we al veel eerder moeten doen, als we dat meteen hadden gedaan toen de crisis begon, en niet penny-wise pound foolish debatteren over elke euro extra, hadden we nu een stuk minder ellende gehad.
Vervolgens de probleemlanden uit de euro zetten en daarna uithuilen en opnieuw beginnen.
Economisch wel ja, maar Brussel gaat over veel meer zaken. En tot voor kort konden we zelf kiezen of we schulden wilden maken of niet en nu zitten we aan een 3% leiband. (Op zich ben ik wel voor die leiband). En er zijn nog veel meer zaken waar Brussel invloed op heeft en helemaal niet nodig is.Overigens onzin dat we onze souveraniteit met ESM kwijt zouden zijn. Die soeveraniteit hebben we decennia al niet meer, economisch zijn we echt al heel lang een provincie van Frankrijk en Duitsland.
Nederland heeft dan net zoveel invloed als jij invloed hebt op de samenstelling van de 2e Kamer: een homeopatische invloed...Dan kunnen we die realiteit maar beter democratisch regelen door veel verder gaande integratie van Europa met een gekozen Europese president die een Europese regering samensteld op basis van Europese partijcoalitities. Alleen dan hebben we nog enige democratische invloed.
Jepben kortom erg voor een federaal Europa. Overigens ook voor ruimer asielbeleid, dus we zijn sowieso elkaars politieke tegenpool
edit: het zou verboden moeten worden om in discussies het moderator-schap van users te benoemen. Het zijn twee volledig verschillende zaken. Dat iemand moderator is impliceert niet dat iemand een betere of slechtere debater is of een nobeler of minder nobel mens dus het is ongepast iemand hierop aan te spreken. Verder is het ronduit ergerlijk dat mensen moderators impliciet of expliciet beschuldigen van machtsmisbruik.
[ Voor 8% gewijzigd door Lordy79 op 03-07-2012 12:53 ]
Bron?Lordy79 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:49:
[...]
De SP wil in ultiem geval 100% belasting (ja echt waar).
Virussen? Scan ze hier!
Dus.[message]Frits Wester schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:48[/message]:
Ja ze zijn er. 13.00 uur RTLZ. Uiteraard is Geert Wilders ook uitgenodigd om zijn visie te geven.
[ Voor 15% gewijzigd door Krisp op 03-07-2012 12:53 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Een leiband waar verschillende Nederlandse regeringen overigens van harte aan hebben meegewerkt. Alle schuld voor het moeten terugdringen van het begrotingstekort bij 'Brussel' leggen is gewoon niet terecht.Lordy79 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:49:
[...]
Economisch wel ja, maar Brussel gaat over veel meer zaken. En tot voor kort konden we zelf kiezen of we schulden wilden maken of niet en nu zitten we aan een 3% leiband. (Op zich ben ik wel voor die leiband). En er zijn nog veel meer zaken waar Brussel invloed op heeft en helemaal niet nodig is.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/emileroemer1.html
Dat klopt. We zijn een deel van Brussel en een heleboel zaken heeft Nederland aan meegewerkt; ook aan de Euro bijvoorbeeld. Maar dat betekent toch niet dat je niet kunt terugkeren op je schreden?Ook al Bezet schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:52:
[...]
Een leiband waar verschillende Nederlandse regeringen overigens van harte aan hebben meegewerkt. Alle schuld voor het moeten terugdringen van het begrotingstekort bij 'Brussel' leggen is gewoon niet terecht.
[ Voor 57% gewijzigd door Lordy79 op 03-07-2012 12:55 ]
Dit is niet een topic over de SP, maar over Kortenoeven en Hernandez. Als mensen het verkiezingsprogramma van de PVV willen bespreken, en welke alternatieven er voor de verschillende speerpunten er zijn, dan lijkt me dat iets voor een apart topic
*knip*
Zie modbreak erboven
Zie modbreak erboven
[ Voor 104% gewijzigd door gambieter op 03-07-2012 13:03 ]
Verwijderd
*knip*. Commentaar op de moderatie hoort niet in een topic, maar mag per DM
On topic:
Ben benieuwd wat Geert bij RTL gaat zeggen (en of de focus op het vertrek of het programma ligt) maar als de verlaters deze dag wilden saboteren lijkt dat goed gelukt. Zoals een andere poster al aangaf overschaduwt het vertrek het programma, zo lijkt het wel.
On topic:
Ben benieuwd wat Geert bij RTL gaat zeggen (en of de focus op het vertrek of het programma ligt) maar als de verlaters deze dag wilden saboteren lijkt dat goed gelukt. Zoals een andere poster al aangaf overschaduwt het vertrek het programma, zo lijkt het wel.
[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 03-07-2012 13:04 ]
Ahahaa heerlijke TV bij Fritsie Wester 
Kapot hakken van Wilders deel II is begonnen...
En de winnaars?
Mr. Roemer en Mr. Rutte...

Kapot hakken van Wilders deel II is begonnen...
En de winnaars?
Mr. Roemer en Mr. Rutte...
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Wester stelt zich redelijk terughoudend op op dit moment, hij laat beide heren zeggen wat ze willen zeggen. En dat is best veel, alles moet er in een keer uit.
Ik weet niet wat ik erger vind. Het gedrag van Wilders, of de uitlatingen van de 2 uitstappers.
"Henk & Ingrid? Geert Wilders weet niet eens wie dat zijn"
Ja, lekker Hernandez, dat wist je 2 jaar geleden ook al. De partij uitstappen en direct bij een persconferentie de vuile was buiten hangen, dan ben je ook diep diep gezonken.
Nouja, de kiezers zijn dit straks allang weer vergeten, veel effect zal het allemaal niet hebben helaas.
Ja, lekker Hernandez, dat wist je 2 jaar geleden ook al. De partij uitstappen en direct bij een persconferentie de vuile was buiten hangen, dan ben je ook diep diep gezonken.
Nouja, de kiezers zijn dit straks allang weer vergeten, veel effect zal het allemaal niet hebben helaas.
Verwijderd
*knip* zie boven
On-topic:
Wie zijn er bij dat gesprek allemaal aanwezig naast Wester en Geert? Zijn Roemer en Rutte nu ook aanwezig of lees ik een post verkeerd?
On-topic:
Wie zijn er bij dat gesprek allemaal aanwezig naast Wester en Geert? Zijn Roemer en Rutte nu ook aanwezig of lees ik een post verkeerd?
[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 03-07-2012 13:21 ]
Dat gold ook al voor Brinkman natuurlijk. Theo Maassen verwoordde het goed bij de DWDD: het is hetzelfde als een café met een Darkroom binnenstappen en op het moment dat er iemand aan je begint te zitten zeggen dat je niet van mannen houdt.PWM schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:17:
Een paar uitlatingen zijn wel ernstig. Dat Wilders zou hebben gezegd dat het merendeel niet uitvoerbaar is, doet het niet goed. Daarnaast is het geheel aan uitlatingen niet prettig voor hem. Het momentum voor zijn verkiezingsprogramma is volkomen weg. Daar zal hij goed de balen van hebben. Maar: vrijdag mag hij in de herkansing.PWM schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:17:
Ik weet niet wat ik erger vind. Het gedrag van Wilders, of de uitlatingen van de 2 uitstappers.
Daarnaast is dit al het tweede bericht in korte tijd wat stelt dat Wilders zwalkt/de weg kwijt is. Dat doet zijn imago niet goed. Daarnaast zal het binnen de PVV nu wel stormen: wie zijn die 5, wie kun je nu nog vertrouwen, wie niet? De nieuwe generatie PVV-ers zal zich wellicht ook achter de oren gaan krabben. Geert heeft nu op de langer termijn wel een behoorlijk probleem.
edit: Schitterend: de heren verwijzen naar Thomas Hobbes. Ik vraag me af of de heren het zelf gelezen, danwel begrepen hebben. Of dat ze vervolgens ook Spinoza, Rousseau en Kant hebben gelezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 03-07-2012 13:25 ]
Ik denk dat dit de PVV wel kan schaden in de verkiezingen. De SP en VVD en eventueel de DPKP zullen hier best eens zetelwinst bij kunnen boeken.
Geert reageert nu op politiek 24 tegenover Twan Huijs: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Na een paar weken bakken op de Spaanse stranden is de gemiddelde kiezer dit al lang weer vergeten denk ik...nXXt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:30:
Ik denk dat dit de PVV wel kan schaden in de verkiezingen. De SP en VVD en eventueel de DPKP zullen hier best eens zetelwinst bij kunnen boeken.
Op RTL-Z zijn Hernandez en Kortenoeven al een uur bezig bij Frits Wester.Krisp schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:43:
Geert reageert nu op politiek 24 tegenover Twan Huijs: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Strakke actie van Wilders om gelijk in de media terug te slaan, die man weet hoe het werkt.
edit:
Wat een prachtige tv, Wester krijgt in z'n oortje te horen wat Wilders op NOS zegt zodat de 2 ex-PVV'ers erop kunnen reageren.
Wat een prachtige tv, Wester krijgt in z'n oortje te horen wat Wilders op NOS zegt zodat de 2 ex-PVV'ers erop kunnen reageren.
[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 03-07-2012 13:54 ]
Yep. Op 12 september zijn Hernandez en Kortenoeven alweer 2,5 maand weg en is het PVV programma er nog steeds.Fiber schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:44:
[...]
Na een paar weken bakken op de Spaanse stranden is de gemiddelde kiezer dit al lang weer vergeten denk ik...
Ik moet zeggen dat ik het met het complete PVV programma niet eens ben, maar het is ook maar een menukaart met dingen die ze straks bij regeringsdeelname ter sprake willen brengen. Ze weten zelf ook dat het gros gewoon niet uitgevoerd gaat worden maar dat wil niet zeggen dat Geert zich er niet sterk voor gaat maken.
Je weet nu in ieder geval beter wat de intenties van de PVV zijn.
Zoals gezegd: het programma zelf vind ik niets, maar ik moet wel toegeven dat de achterliggende gedachten mij wel degelijk aanspreken. Want ik heb zelf wel het gevoel dat de EU ons nu overkomt in plaats van dat wij er deel van uitmaken. Ik ben dan ook absoluut niet gelukkig met het verlies van de Nederlandse identiteit aan het idee van een Europese superstaat waarin we zelf niets meer in de melk te brokkelen hebben. De macht van Frankrijk en Duitsland steeds meer voelbaar...
Je bedoelt dat ze nu helder op tafel komen, want voelen konden we altijd al. De macht hadden ze altijd al en wordt juist niet ontleent aan de EU, maar ingeperkt door de EU. Dat was (en is) ook het doel van de EU, zodat niet weer een economische (en militaire) macht in EU (dus frankrijk of duitsland, maar is er niet meer) het alleen voor het zeggen krijgen door hun economische en militaire macht (wat sinds 1860 wel het geval is geweest tot de EU werd opgericht).Spotmatic schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:51:
Ik ben dan ook absoluut niet gelukkig met het verlies van de Nederlandse identiteit aan het idee van een Europese superstaat waarin we zelf niets meer in de melk te brokkelen hebben. De macht van Frankrijk en Duitsland steeds meer voelbaar...
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat schrijf je nu wel, maar in de praktijk is de macht van Frankrijk en Duitsland onverminderd groot, zij het dan onder de vlag van de EU en niet in militair opzicht. Echter worden we wel financieel gepiepeld.Cyberpope schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:17:
[...]
Je bedoelt dat ze nu helder op tafel komen, want voelen konden we altijd al. De macht hadden ze altijd al en wordt juist niet ontleent aan de EU, maar ingeperkt door de EU. Dat was (en is) ook het doel van de EU, zodat niet weer een economische (en militaire) macht in EU (dus frankrijk of duitsland, maar is er niet meer) het alleen voor het zeggen krijgen door hun economische en militaire macht (wat sinds 1860 wel het geval is geweest tot de EU werd opgericht).
Ik vind de PVV en Wilders werkelijk verachtelijk op alle gebieden, en dus juich ik deze vuilspuiterij van Hernandez & Kortenoeven van harte toe. Of het iets uit gaat maken voor Wilders? Gekeken naar de peilingen heeft Wilders altijd al een bijzonder sterke resistentie tegen negatief nieuws gehad.
Behalve als er nu nog meer PVV'ers gaan volgen de komende tijd voorzie ik dat ook dit voor de kiezer niet het verschil gaat maken.
Overigens vermoed ik dat dat komt door Wilders zijn opzet van de PVV: juist door zijn partijgenoten/leden feitelijk "niks anders dan stemvee" te laten zijn, worden ook de uitlatingen van die partijgenoten/leden maar weinig serieus genomen.
Behalve als er nu nog meer PVV'ers gaan volgen de komende tijd voorzie ik dat ook dit voor de kiezer niet het verschil gaat maken.
Overigens vermoed ik dat dat komt door Wilders zijn opzet van de PVV: juist door zijn partijgenoten/leden feitelijk "niks anders dan stemvee" te laten zijn, worden ook de uitlatingen van die partijgenoten/leden maar weinig serieus genomen.
Of het veel uitmaakt allemaal valt te betwijfelen, ben het eens met
https://twitter.com/KustawBessems/status/220098862558363648
https://twitter.com/KustawBessems/status/220098862558363648
Die 20% kiezers moet toch ergens terecht en het maakt niet echt uit wat er in het programma staat of wie eruit stapt.Opluchting over problemen #PVV ongepast. Onderwerpen niet weg, kiezers niet weg, traditionele partijen nog even slecht toegerust als ervoor
Verwijderd
Ach, er is altijd wel 20% van de kiezers te vinden die het ergens niet mee eens. Gezien het feit dat de grootste partijen in de peilingen op 30 zetels staan, kennelijk voor elke partij zelfs minimaal 80%. Dat eeuwige gezeik over de eeuwig miskende Wilders achterban is inmiddels een kaalgedraaide plaat. Laat ze lekker hun stem door de plee spoelen door op Wilders te stemmen, wat maakt het uit.
Het zou leuk zijn als alle andere partijen hun eigen achterban weer gingen vertegenwoordigen, in plaats van met populistische winden mee proberen te waaien.
Het zou leuk zijn als alle andere partijen hun eigen achterban weer gingen vertegenwoordigen, in plaats van met populistische winden mee proberen te waaien.
Op NRC.nl staat een uitgebreid dossier over de PVV, al geeft Wilders (uiteraard) aan dat het totaal niet op waarheid berust.
Goh, wat een toeval dat dat net een paar dagen geleden geplaatst is (in samenwerking met deze Judassen opgesteld).
Tsja, Judassen zijn het, aan de andere kant, Wilders heeft zich zelf met dit soort mensen omringt. Allemaal foute mannen, de 1 sloeg zijn vrouw, de ander de kroegbaas, weer 1 kopstootte een gast in een cafe, en dan hebben we het nog niet over de dronken rijders, belastingontduikers en "piemel door de brievenbus"stoppers.
Allemaal niet relevant geacht voor het beoefenen van het vak, wel een voorbode van de (komt ie...) normen en waarden, van deze personen.
Allemaal niet relevant geacht voor het beoefenen van het vak, wel een voorbode van de (komt ie...) normen en waarden, van deze personen.
Inderdaad, hij heeft ze zelf geselecteerd, en kennelijk heeft daar dan iets gefaald. Of de screening, of binnen de partij zelf faalt er wat, als nu al drie TK-leden opstappen.Wilders heeft zich zelf met dit soort mensen omringt.
Nu.nl heeft er ook wel een aardige cartoon over imho:

Het is eigenlijk absurd, maar zo lijkt het in de PVV wel te werken, gebaseerd op de vuile was die af en toe buitengehangen wordt (nu, en na het opstappen van Brinkman, bijvoorbeeld).
Virussen? Scan ze hier!
True true, dat was ook zeker twijfelachtig, maar ik ben en blijf van mening dat er op dat gebied echt een hetze gewoed heeft zodra het over de PVV ging. Als de hele kamer doorgelicht wordt dan zijn er ongetwijfeld meerdere (nu "nette") politici die vroeger wel eens dronken gereden/belasting ontdoken/ piemel door de brievenbus gestopt te hebben.PWM schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:14:
Tsja, Judassen zijn het, aan de andere kant, Wilders heeft zich zelf met dit soort mensen omringt. Allemaal foute mannen, de 1 sloeg zijn vrouw, de ander de kroegbaas, weer 1 kopstootte een gast in een cafe, en dan hebben we het nog niet over de dronken rijders, belastingontduikers en "piemel door de brievenbus"stoppers.
Maar goed, dit is "met de kennis van nu". Want hoe sta je dan tegenover politici die zich vroeger ook niet zo netjes gedragen hebben (lid van schimmige groeperingen bijv.) en die er nog steeds zitten?
Geldt daar datzelfde niet voor?
Ben wel benieuwd naar welke kant dit op zal gaan: wordt het een LPF-verhaal of zal Wilders hier sterker uitkomen. Wat ik wel weet is dat er een hoop lieden in hun handen staan te wrijven bij de eerste optie.
Mijn voorkeur: ik weet het allemaal niet meer met die politiek van tegenwoordig. Ik wil echt mijn stem laten gelden, maar ik heb totaal geen vertrouwen meer, in welke partij dan ook.
Verschuil je nu niet achter de media. RTL heeft volgens mij de hele kamer al eens doorgelicht. Ze hebben toen volgens mij alle kamerleden laten weten dat ze dat gingen doen, zodat ze de kans hadden bepaalde zaken nog vooraf te melden.SuBBaSS schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:49:
[...]
Als de hele kamer doorgelicht wordt dan zijn er ongetwijfeld meerdere (nu "nette") politici die vroeger wel eens dronken gereden/belasting ontdoken/ piemel door de brievenbus gestopt te hebben.
Wilders heeft gewoon een grotere kans op "gekken". Accepteer dat. Bij de meeste partijen komen lopen idioten lokaal of bij congressen e.d. wel tegen de lamp. Maar Wilders wil zo'n partijstructuur niet. Nou, dan krijg je dit.
Zit nu Frits Wester met de 2 mannen te kijken. Wow, met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Zitten daar nu een bak stront over Wilders heen te kieperen van 3 jaar lang. Onbegrijpelijk dat je dat durft, terwijl je er.... 3 jaar bij zit
En dan ook nog via Twitter aankondigen 
Ik hoop van harte dat Wilders op 0 zetels staat na de verkiezingen. Ik nodig toch liever Geert op mijn verjaardag uit dan deze 2, en zeker die Hernandez, die werkelijk elk prive gesprek gewoon op tafel legt.
Ben benieuwd wat ze gaan doen. Als de echt wilden klooien, deden ze dit vlak voor de verkiezing. Zal dit betekenen dat de 2 zich ergens aansluiten voor de nieuwe verkiezingen?
EDIT: Wel knap van die Wilders trouwens dat hij ze binnen 20 seconden nadat hij het nieuws hoort, ze wegschuift door de discussie over plek op de lijst te openen.
Ik hoop van harte dat Wilders op 0 zetels staat na de verkiezingen. Ik nodig toch liever Geert op mijn verjaardag uit dan deze 2, en zeker die Hernandez, die werkelijk elk prive gesprek gewoon op tafel legt.
Ben benieuwd wat ze gaan doen. Als de echt wilden klooien, deden ze dit vlak voor de verkiezing. Zal dit betekenen dat de 2 zich ergens aansluiten voor de nieuwe verkiezingen?
EDIT: Wel knap van die Wilders trouwens dat hij ze binnen 20 seconden nadat hij het nieuws hoort, ze wegschuift door de discussie over plek op de lijst te openen.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 03-07-2012 19:36 ]
Ik vond het helemaal mooi dat-ie het over de lijst had nog voor hij had gehoord wie er waren vertrokken uit de partijPWM schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:35:
Kortenoeven over Wilders die iets doms over Joden had gezegd:
Over op de orde van de dag zou ik zeggen, en gewoon het programma van de PVV lezen en oordelen, niet dit soort malloten.
Aldus Kortenoeven. Je weet gewoon dat hij dat niet heeft gezegd, nooit. Als hij dit soort dingen kon zeggen, waren ze nu niet weggeweest.Wilders: Sorry, ik had het niet zo bedoeld
Kortenoeven: Niet zo bedoeld? Niet zo bedoeld? Ga je mond maar wassen!
Over op de orde van de dag zou ik zeggen, en gewoon het programma van de PVV lezen en oordelen, niet dit soort malloten.
Ik had er aan toe moeten voegen dat ik doelde op dat soort vergrijpen _zonder_ veroordeling cq. strafblad. Of ze daarmee vrijwillig naar buiten waren gekomen lijkt me stug eerlijk gezegd. Desondanks ben ik het (heus) eens met wat je in je laatste alinea zegt en het verbaast me ook niets. Dat geldt niet alleen voor de partij maar zeker voor een deel van haar kiezers.D-e-n schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 17:02:
[...]
Verschuil je nu niet achter de media. RTL heeft volgens mij de hele kamer al eens doorgelicht. Ze hebben toen volgens mij alle kamerleden laten weten dat ze dat gingen doen, zodat ze de kans hadden bepaalde zaken nog vooraf te melden.
Wilders heeft gewoon een grotere kans op "gekken". Accepteer dat. Bij de meeste partijen komen lopen idioten lokaal of bij congressen e.d. wel tegen de lamp. Maar Wilders wil zo'n partijstructuur niet. Nou, dan krijg je dit.
Het is me er dan ook totaal niet om te doen om Wilders te verdedigen, maar wat deze twee mannen vanmiddag zaten te doen vind ik echt een triest dieptepunt in de politieke poppenkast van de afgelopen tijd.
Ik kijk het allemaal op afstand aan en maak pas op het allerlaatste moment mijn keuze, daar zal het op neer gaan komen.
Ik pikte laatst ergens een quote op: "De enige eerlijke politici zijn die die elkaar voor leugenaar uitmaken". Dat is hier wel redelijk van toepassing, maar het moment en de stijl van doen van de heren compenseren dat ruimschoots in negatieve richting.
Al zou maar de helft van die verhalen waar zijn, dan is het al erg genoeg. En je kan zoiets onmogelijk allemaal verzinnen, dat kan gewoon niet. Ik vind deze verhalen ook redelijk consistent met die van Hero Brinkman en met wat er al eerder naar buiten gekomen was. Maar ik denk dat het veel kiezers niets kan schelen, die staan gewoon achter de ideeën van Wilders, hoe onzinnig en onreälistisch die ook zijn.
Heh. Als je toeval zoekt, vanavond in een gemeenschapshuis hier in de buurt geweest waar iemand stond te verkondigen dat de twee verraders zich hadden laten omkopen om vandaag de stunt uit te halen. Met geld van zakenvrienden van de VVD leiding. Dat had ze uit betrouwbare bron. Die ze niet kon aangeven. Duurde een half uur voordat ze met het idee kwam dat ze haar bron niet kon vrijgeven, want dat was gevaarlijk.SuBBaSS schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:55:
Goh, wat een toeval dat dat net een paar dagen geleden geplaatst is (in samenwerking met deze Judassen opgesteld).
Werkelijk, knetter.
Kan zijn, er beginnen inderdaad steeds meer tekenen aan de wand te komen, zeker. Maar goed. Als de PVV nu als partij geëvolueerd was, dan had je dit soort situaties maar ook de gebeurtenissen en processen die er aan de grond van liggen op kunnen vangen. Natuurlijk, er waren ook wel incidenten geweest, maar dan was er minder sprake geweest (op zijn minst kans op) van situaties waar Wilders als enige baas van boven af ingrijpt op detail niveau zonder zich op dat niveau te oriënteren. Om heel eerlijk te zijn, wat steeds meer naar buiten komt kan best machtsmisbruik zijn, kan ook gewoon een kwestie van foute koers intern zijn, maar is eigenlijk gewoon een kwestie van slecht management, slecht bestuur. Dit soort situaties ondervang je, voordat het gebeurt. Maar ja.Fiber schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:06:
Al zou maar de helft van die verhalen waar zijn, dan is het al erg genoeg. En je kan zoiets onmogelijk allemaal verzinnen, dat kan gewoon niet. Ik vind deze verhalen ook redelijk consistent met die van Hero Brinkman en met wat er al eerder naar buiten gekomen was. Maar ik denk dat het veel kiezers niets kan schelen, die staan gewoon achter de ideeën van Wilders, hoe onzinnig en onreälistisch die ook zijn.
Dus niet.
[ Voor 49% gewijzigd door Virtuozzo op 03-07-2012 22:15 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ja inderdaad behoorlijk knetter dat verhaal van je. Dat had je er niet bij hoeven zetten hoor.Virtuozzo schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:11:
[...]
Heh. Als je toeval zoekt, vanavond in een gemeenschapshuis hier in de buurt geweest waar iemand stond te verkondigen dat de twee verraders zich hadden laten omkopen om vandaag de stunt uit te halen. Met geld van zakenvrienden van de VVD leiding. Dat had ze uit betrouwbare bron. Die ze niet kon aangeven. Duurde een half uur voordat ze met het idee kwam dat ze haar bron niet kon vrijgeven, want dat was gevaarlijk.
Werkelijk, knetter.
[...]
Ik constateer slechts dat in dat aangehaalde bericht staat dat het zaterdag geplaatst is en dat het toevallig is dat 3 dagen later een tweetal leden gaat muiten. Wat jij daar verder voor invulling aangeeft moet je zelf weten.
Het komt mooi uit nu, want dan zijn er meerdere bronnen van binnenuit die aantonen dat het daar gewoon een ballentent is en dan moet de zooi maar mooi uit elkaar klappen.
Er is een of ander Ammerikaans onderzoek dat zegt dat het gemiddelde geheugen van een kiezer een week of 8 is (hou met goede, kon ook 8 dagen of zoiets zijn). Maar in ieder geval wel kort en dat je daardoor dus overal mee wegkomt.Fiber schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:44:
[...]
Na een paar weken bakken op de Spaanse stranden is de gemiddelde kiezer dit al lang weer vergeten denk ik...
Nu begint het wel een beetje eng te worden:
Ben benieuwd naar de nieuwe mensen op de lijst, en waar die vandaan komen
Ze klappen nu dus ook over collega's uit de school. Los van het domme plan van Agema, moet iedereen kunnen zeggen wat hij vind/denkt in zo'n fractie overleg. Hardop nadenken kan weleens zorgen voor ondoordachte zaken, en je moet als kamerlid (van welke partij dan ook!), je niet zorgen hoeven te maken over wat er wel en niet naar buiten gaat.'Draai kachel in gevangenissen zo laag mogelijk'
Agema zou het opmerkelijke voorstel dinsdag de fractie in hebben gebracht. Dat zeggen de opgestapte PVV’ers Wim Kortenoeven en Marcial Hernandez in een interview met NRC Handelsblad.
Volgens de twee ex-PVV'ers weigert de justitiespecialist van de partij, Lilian Helder, het voorstel van het Kamerlid om te zetten in een motie. Helder zou “een van de weinigen” zijn die zich durven te verweren tegen de partijtop van de PVV, die volges Kortenoeven een 'politbureau' vormt. Dat bestaat behalve Wilders zelf uit de Kamerleden Fleur Agema, Martin Bosma en Louis Bontes.
Ben benieuwd naar de nieuwe mensen op de lijst, en waar die vandaan komen
Dit is niet alleen dom, maar gewoon eng. Het neigt naar het lichamelijk straffen van mensen en dacht dat we die periode toch wel achter ons gelaten hadden.PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:59:
Los van het domme plan van Agema
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
In het interview met nieuwsuur geeft Wilders zelf al min of meer toe dat een klein groepje het hele partij-programma heeft verzonnen om dat vervolgens in 1 vergadering aan de fractie voor te leggen. Toch een beetje een eng idee, een groepje van 3-4 mafketels dat op een avondje gaat gaat nadenken hoe ze de frustratie en onvrede binnen de maatschappij kunnen uitmelken en botvieren met stupide one-liners. Als (ervarings-)experts worden genegeerd bij het samenstellen van het programma kun je trouwens ook niet meer spreken van een volkspartij.
Ook apart om te zien hoe gedreven Wilders is in het effectief zwartmaken van zijn doelwit. Bij de vragen van Twan Huys wist Wilders bij de helft van de antwoorden een variant van "ze waren boos over de plaats op de kieslijst" te verwerken.
Ook apart om te zien hoe gedreven Wilders is in het effectief zwartmaken van zijn doelwit. Bij de vragen van Twan Huys wist Wilders bij de helft van de antwoorden een variant van "ze waren boos over de plaats op de kieslijst" te verwerken.
Het volledige gebrek aan fatsoen van die twee huilies heeft bij de achterban blijkbaar alleen maar gezorgd voor nog meer verbetenheid om aan Wilders' kont te blijven likken... Dat was vast niet de bedoeling 
Wat mij eigenlijk geeft te denken is dat blijkbaar een groot deel van de stemmers op Wilders helemaal niet op democratie zitten te wachten? In ieder geval niet in de partij, dus dan ben ik maar zo vrij om dat te extrapoleren naar de politiek op zich. Brr.
Wat mij eigenlijk geeft te denken is dat blijkbaar een groot deel van de stemmers op Wilders helemaal niet op democratie zitten te wachten? In ieder geval niet in de partij, dus dan ben ik maar zo vrij om dat te extrapoleren naar de politiek op zich. Brr.
De grootste kritiek van beide Kamerleden was dat Wilders de fractie buiten belangrijke besluiten laat.
Vooral het moment en manier waarop de twee Kamerleden hun aftreden aankondigden stoort de PVV-kiezers. 82 Procent vindt het niet chique dat de twee uitgerekend tijdens de presentatie van het PVV-verkiezingsprogramma hun besluit bekend maakten. Ook de harde woorden richting partijleider Wilders zijn niet in goede aarde gevallen bij de achterban.
Geen democratisering
De perikelen binnen de partij van de afgelopen dag hebben weinig invloed op het vertrouwen van de kiezers in de PVV. Bij de grootste groep (60 procent) blijft het vertrouwen hetzelfde; 20 procent zegt juist meer vertrouwen te hebben in de partij. Bij 18 procent is het vertrouwen in de partij afgenomen. Slechts 8% zegt door de gebeurtenissen van de afgelopen dag geen PVV meer te gaan stemmen.
Een meerderheid (53%) vindt het daarnaast niet belangrijk dat de PVV zich omvormt tot een democratische partij met leden.
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het was toch al een tijd duidelijk dat de meeste PVV-stemmers het niet zo op democratie hebben? Anders zouden ze sowieso niet op de PVV stemmen lijkt me.Bastien schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 19:59:
Wat mij eigenlijk geeft te denken is dat blijkbaar een groot deel van de stemmers op Wilders helemaal niet op democratie zitten te wachten?
Een heleboel punten uit het PVV-programma, waaronder al hun belangrijke kernpunten, zijn immers in effect een inperking van de democratie en inperking of zelfs regelrechte afschaffing van vrijheden en rechten, zelfs grondrechten.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, voor anderen toch vooral. Die vuile buitenlanders die hun WW komen pikken enzowildhagen schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:04:
[...]
Het was toch al een tijd duidelijk dat de meeste PVV-stemmers het niet zo op democratie hebben? Anders zouden ze sowieso niet op de PVV stemmen lijkt me.
Een heleboel punten uit het PVV-programma, waaronder al hun belangrijke kernpunten, zijn immers in effect een inperking van de democratie en inperking of zelfs regelrechte afschaffing van vrijheden en rechten, zelfs grondrechten.

Maar mijn gebrek aan kennis over de PVV is geheel te wijten aan de pieptoon of spontane blindheid die ik meestal krijg als ik iets PVV's zie.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Maar wat verwacht je dan? Dat ze zich opeens als gentlemen gaan gedragen? Bij andere partijen lekken dit soort dingen ook uit, alleen geleidelijker. Wilders trekt nu eenmaal een bepaald type mensen aan, dan krijg je dit soort dingen.PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:59:
Ze klappen nu dus ook over collega's uit de school. Los van het domme plan van Agema, moet iedereen kunnen zeggen wat hij vind/denkt in zo'n fractie overleg. Hardop nadenken kan weleens zorgen voor ondoordachte zaken, en je moet als kamerlid (van welke partij dan ook!), je niet zorgen hoeven te maken over wat er wel en niet naar buiten gaat.
Had de interne email van die Bosman over het Turkse halalvlees ook niet gelekt mogen worden? Dat het een besloten meeting is betekent niet dat je alles kunt zeggen en dan je kan verdedigen dat het een besloten meeting was, of klagen over het lek. Zeg het dan gewoon niet.
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 04-07-2012 22:06 ]
Dit vind ik dan toch een beetje bevreemdend: Eenvandaag. Los van het feit dat de kiezer met open ogen in het retorisch praatje van Wilders loopt, lijkt er geen enkele vorm van kritisch luisteren toegepast te worden. Aan de andere kant: 8% is toch pakweg 2 zetels, weer een stap richting het decimeren van de partij. 
Wat het bij mij vooral aangeeft, is dat het wantrouwen jegens de politiek in deze maatschappij heel, heel diep geworteld is. Dit gaat lang duren voordat we daar overheen zijn, en elke politicus die huilie-huilie doet, danwel graait (ontslagvergoedingen?), of anderszins zijn kont drukt, draagt daar aan bij. Ik praat het niet goed, maar het is wel zorgwekkend dat dit in NL aan de hand is.
Wat het bij mij vooral aangeeft, is dat het wantrouwen jegens de politiek in deze maatschappij heel, heel diep geworteld is. Dit gaat lang duren voordat we daar overheen zijn, en elke politicus die huilie-huilie doet, danwel graait (ontslagvergoedingen?), of anderszins zijn kont drukt, draagt daar aan bij. Ik praat het niet goed, maar het is wel zorgwekkend dat dit in NL aan de hand is.
En de volgende licht het anker... http://www.nu.nl/politiek...bemmel-stapt-fractie.html.
Naja, daar gaan we wederom niets aan missen

Ik moet wel een beetje gniffelen om deze tekst in het nu.nl artikel:
Dan hoef ik als 43-jarige mijn CV niet meer op te sturenGeert Wilders hem weten dat de partij wil vernieuwen en verjongen en dat De Mos (36) daar niet bij past.
Je kan compenseren dmv zoveel mogelijk ja te knikken en zo min mogelijk vragen te stellengambieter schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:44:
[...]
Dan hoef ik als 43-jarige mijn CV niet meer op te sturen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou, tot nu toe lijken degenen die niet meer op de lijst staan (of erg laag) wel degenen te zijn die vaak de meeste kritiek op Wilders gaven. Hij lijkt dus idd van kritische mensen af te willen en zich nog meer dan voorheen met enkel ja-knikkers te willen omringen.
Virussen? Scan ze hier!
Die oorzaak-gevolg redenering is wat te kort door de bocht: ze kunnen ook opeens kritisch zijn geworden door de lage positie of afwezigheid op de lijst, als wraak.wildhagen schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 06:59:
Nou, tot nu toe lijken degenen die niet meer op de lijst staan (of erg laag) wel degenen te zijn die vaak de meeste kritiek op Wilders gaven. Hij lijkt dus idd van kritische mensen af te willen en zich nog meer dan voorheen met enkel ja-knikkers te willen omringen.
Hij heeft zich wel ingespannen voor onderzoeken naar prijsafspraken op de mobiele telefoonmarkt, zoals het bij een kamerlid hoort.Bastien schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 23:57:
En de volgende licht het anker... http://www.nu.nl/politiek...bemmel-stapt-fractie.html.
Verder hangt er bij hem ook wel een beetje onfrisse geur aan zijn lidmaatschap (o.a. vervalsing en fraude voor die tijd), maar het onderzoek heeft hij zeker wel credits voor gekregen.
nu.nlGeert Wilders is nauwelijks bereikbaar voor zijn eigen fractieleden. Als PVV-Kamerleden iets aan hem vragen, is het heel normaal dat hij geen antwoord geeft.
Dat heeft voormalig PVV-Kamerlid Jhim van Bemmel zaterdag gezegd in een interview met de politieke website Frontbencher.
PVV-kandidaten die via de mail aangaven dat ze weer beschikbaar waren voor de kieslijst van de partij, kregen hiervan van Wilders niet eens een ontvangstbevestiging, aldus Van Bemmel.
Je moet het bij Wilders ook niet via de mail doen natuurlijk, maar via Twitter, dat is zijn communicatiemethode.
Virussen? Scan ze hier!
Is De Mos niet gewoon afgevoerd omdat het een grote idioot is? Alhoewel, de mevrouw Helder staat gewoon op vier.gambieter schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 00:44:
[...]
Dan hoef ik als 43-jarige mijn CV niet meer op te sturen
De Mos had gewoon te veel praatjes bij Pauw en Witteman etc. Over de Hedwige polder en zo. Die gaan we nog missen, ik kon altijd wel om hem lachen.
Communicatie is vaak 2 kanten op, Geert zendt alleen op Twitter, dus ook daar heb je niet zoveel aan.wildhagen schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:39:
[...]
nu.nl
Je moet het bij Wilders ook niet via de mail doen natuurlijk, maar via Twitter, dat is zijn communicatiemethode.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Maar dat weet je toch van te voren als je in zo'n club stapt. In het leger krijg je de generaal meestal ook niet te spreken...LuNaTiC schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:44:
[...]
Communicatie is vaak 2 kanten op, Geert zendt alleen op Twitter, dus ook daar heb je niet zoveel aan.
Leesvoer:D-e-n schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 13:41:
Vond jij hem niet dom dan? Ik heb hem op nog geen zinnige opmerking kunnen betrappen.
Hoe kunnen we hem nou niet gaan missenwoensdag, 09 maart 2011 17:17
De PVV heeft met afschuw gereageerd op het bericht dat bewoners uit Morgenstond overlast van meeuwen veroorzaken. PVV-er De Mos: "Morgenstond heeft goud in de mond, gaat hier niet bepaald op, met meeuwen die ongewenste bruine tapijtvloeren over de buurt heen strooien. Deze overlast wordt vooral veroorzaakt door hardleerse, veelal allochtone broodgooiers uit de wijk, waardoor de leefbaarheid ernstig onder druk komt te staan!" Volgens de PVV moet de gemeente nu eindelijk eens keihard gaan optreden tegen hardleerse broodgooiers.
"De tijd van het pamperen moet nu eens tot het verleden gaan behoren. Middels peperdure ondergrondse containers, speciale broodbakken, bordjes met de tekst 'niet voeren' en een twee ton kostende kansloze actie 'De Groene Moskee' wordt steeds rekening gehouden met mensen die leven volgens de Islam. Steeds weer moeten autochtone Hagenezen lijden onder de regels die de islam oplegt. Zij zitten met de ongewenste overlast van meeuwen en ander ongedierte.
De PVV stelt de wethouder de volgende vragen:
Aan de voorzitter van de gemeenteraad,
1.)
Bent u bekend met het artikel uit het Algemeen Dagblad (1)?
2.)
Deelt u de mening dat het onacceptabel is dat bewoners in de wijk Morgenstond door hardleerse, veelal allochtone broodgooiers te kampen hebben met enorme overlast van meeuwen en ander ongedierte? Zo ja, wat gaat u doen om de leefbaarheid van de wijk subiet te verbeteren?
3.)
Bent u van mening dat de gemeente moet stoppen om zich steeds over te geven aan de wil van de Islam door telkens dure maatregelen te treffen, zoals de actie 'Groene Moskee', het plaatsen van speciale broodbakken en bordjes met de tekst 'niet voeren'? Zo neen, waarom niet?
En ja... hij stapt op (maar zal zeker nog een flinke tijd van wachtgeld trekken gok ik zo).
http://www.nu.nl/politiek...ekt-als-pvv-raadslid.html
http://www.nu.nl/politiek...ekt-als-pvv-raadslid.html
Let op:
Discussies over het partijprogramma van de PVV horen in PVV Verkiezingsprogramma: Hún Brussel, óns Nederland.
Discussies over het partijprogramma van de PVV horen in PVV Verkiezingsprogramma: Hún Brussel, óns Nederland.