Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werd hiernaartoe verwezen in dit topic, hopelijk is dit wel de juiste plek.

Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor tijdens het hardlopen.
Op het moment heb ik in-ear dopjes van Sony, maar die gaan steeds los (vooral als ik al een tijdje aan het lopen ben) en de snoertjes trekken steeds aan de dopjes, zelfs al "knoop" ik ze achter m'n nek samen.

Ik zoek dus een koptelefoon die comfortabel is, goed blijft zitten, en tegen vocht/zweet kan. Geluidskwaliteit is een mooie extra, maar omgevingsgeluid is ook belangrijk als je buiten aan het rennen bent, vandaar dat ik niet een in-ear variant wil.

Sennheiser bijvoorbeeld heeft twee erg mooie varianten, waar ik nog niet echt uit weet te kiezen:
Sennheiser MX 680:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.uk/sennheiser/products.nsf/resources/9032937212A387C3C125768F0034F65D/$File/MX_680_new.jpg

Sennheiser PMX 680:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.co.uk/sennheiser/products.nsf/resources/ECEB14FADE9A3DE9C125768F00351D99/$File/PMX_680_set_new.jpg

Beide hebben prima reviews en blijven blijkbaar goed zitten.
De MX doet mij twijfelen of de snoertjes niet weer gaan trekken aan de dopjes, en bij de PMX weet ik niet of zo'n beugel wel comfortabel is.

Ervaringen/adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteroiD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 14:14
Ik heb tot nu toe nooit klachten gehad over Sennheiser; Mijn oude HD koptelefoon heeft het een goeie 10 jaar volgehouden (dn ging de hoofdband kapot, de speakers zelf waren nog steeds prima). Toen heb ik een HD201 gekocht, en die heb ik een goeie 5 jaar geleden vervangen door een HD280 pro.

Een andere koptelefoon die volgens mij ook best goed blijft zitten, is de Koss KSC75. Het geluid van dit ding is fantastisch voor die prijs, en je kan het ook nog wat verbeteren met wat modden.

Wat ook wel helpt tegen het trekken, is de draad vastmaken aan je tshirt met een clipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik ook enkel goede ervaringen met Sennheiser.
Dat clipje zou wel eens al die snoerproblemen kunnen oplossen. :)

Zo'n grotere oorschelp als met die Koss spreekt me niet zo aan, lijkt me te zwaar, warm en ongemakkelijk voor tijdens het rennen.

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd of die beugel van de PMX 680 gaat irriteren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Melkaz

Melkazar

Ik loop al een paar weken met de PMX 680(beugel variant). De aankoop was voor mij ook een gok aangezien ik nooit met beugels had gelopen maar ik heb totaal geen last van de beugel. Via een clipje(zit er bij) op het shirt de kabel korter gemaakt en bevalt prima!

Toch gebruik ik ze niet elke keer omdat het nog wennen is qua hardheid. Ze doen tijdens het lopen toch wel zeer aan mn oor(binnenkant) dus zal vanavond de zachte hoesjes die erbjj zitten eens proberen. Maar in ears voelen wel beter aan(vallen alleen steeds uit).

Nog een voordeel van de beugels, ik loop vaak een stukje langs een 60 KM weg(lees: 120KM) waar ik liever de auto's hoor aankomen dus zodoende doe ik de koptelefoontjes uit, de beugel blijft gewoon netjes in je nek hangen terwijl je met in ears ze de hele tijd moest vasthouden. Stukken fijner!

[ Voor 24% gewijzigd door Melkaz op 03-07-2012 14:23 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede punten, thanks!
Ik begrijp dat de PMX bij sommige mensen (na een tijdje?) niet prettig zit. Waarschijnlijk heeft de MX dat ook en waarschijnlijk heeft dat te maken met je oren en welke hoesjes/dopjes/thingies je gebruikt. Dat is dus iets wat ik voor mezelf niet kan voorspellen, dus dat zien we dan wel.
Verder zou het ene dikkere snoer van de PMX het wel eens langer vol kunnen houden dan de twee dunne snoertjes van de MX.

Zoals het er nu uit ziet zal ik dus waarschijnlijk wel de PMX kiezen. Heeft ook een mooi reflecterend stukje achterop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb nu al enkele weken de CX680 (de in-ear versie van de MX), die ik gebruik voor hardlopen of mountainbiken. Het blokt inderdaad goed het omgevingsgeluid, maar daar was ik juist wel naar op zoek.

Ik moet zeggen dat het me goed bevalt, ze blijven goed zitten en de geluidskwaliteit is goed. Je krijgt er meerdere in-ear plugs bij (verschillende grote) en meerdere 'vleugels' (waarmee je het in je oor vastzet) bij.
Ik voel amper dat ik ze in heb, dus ze zijn ook nog eens comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb de PMX, bij mij zit deze perfect, ik heb geen last van druk op mijn oren of randen die in mijn oorschelp snijden. Het geluid is (voor mij) goed (genoeg). Er is wel een nadeel, dat nadeel bestaat als je je oordoppen ook gebruikt bij in bijvoorbeeld het openbaar vervoer. De beugel is lekker stevig, maar als je dus met je hoofd tegen een hoofdsteun wilt leunen, zit er een speling tussen je hoofd en de beugel waardoor dit niet kan. Door de beugel in je nek te draaien, gaan de oordoppen wel minder comfortabel zitten.

Edit: Wat ik ook handig vind is de mogelijkheid het snoer te splitsen, als je een loopband om je bovenarm hebt met bijvoorbeeld je telefoon er in, heb je enkel het korte stukje nodig. Heb je je telefoon of iPod in je broekzak, dan maak je het snoer langer. Het lange stuk heeft ook een volume regelaar, dit had van mij niet gehoeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Arie- op 05-07-2012 11:23 . Reden: Edit: Lengte snoer toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend heb ik weer een half uurtje met Evy gerend, met m'n nieuwe Sennheiser PMX 680, en dit zijn mijn bevindingen:
  • ze blijven goed zitten. Springen of schudden met je hoofd maakt niets uit
  • het ding beweegt niet of in ieder geval hoor/voel je het niet als 'ie wel beweegt
  • comfortabel! geen last van prikkende stukjes plastic, en ook mijn oorklepje thingy ("tragus") kreeg er geen last van
  • het eerste stuk kabel vanaf de oortelefoon is precies lang genoeg om met een beetje speling bij m'n mobiel armband te komen
  • het geluid is prima, meer dan voldoende voor hardlopen, en je hoort nog genoeg omgevingsgeluid om de auto te horen aankomen voordat je er op ligt ;)
Al met al ben ik dus erg blij met deze keuze. Thanks!

En dan nu over een weekje, als ik 'm langer heb gebruikt, door naar pricewatch voor een review.. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 11:54 . Reden: Toch maar even wachten met die review.. :) ]

Pagina: 1