Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 16:34
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
    Ik ga netbeans (PHP IDE) gebruiken, Visual Studio C#, af en toe Photoshop, Word en een spelletje zoals Minecraft, C&C Generals en wat simpele games, ik hoef geen BF3 te draaien op FHD met Ultra settings.
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
    Zonder 64GB+ SSD rond de 750 tot 850 euro, met SSD niet meer dan 1000 euro.
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
    De laptop is bedoeld voor mijn studie Applicatie Ontwikkelaar maar ik hoef niet elk half uur te verplaatsen dus het mag wel 3 kilo wegen.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
    Een 1080p scherm, dat werkt wel zo prettig.
    Bij voorkeur 15" maar 17" is ook oké.
    Merkvoorkeur gaat uit naar een Dell of Asus.
    Eventueel een Backlit keyboard maar dat is niet vereist, zou het wel erg prettig vinden.
    +/- 3 jaar meegaan lijkt me redelijk.
    Windows installatie is niet noodzakelijk, ik heb zelf ook wel een Windows 7 64 Bit dvd'tje thuis.
Wat ik zelf opgezocht heb is asus-n55sf-s1300v
Pluspunt: GT555M videochip, lijkt me geschikt voor mijn doeleinde
asus-n53-n53sm-s1052v
Pluspunt: grotere hardeschijf die ik eventueel in een caddy als data schijf gebruik.

Ik heb ook in het Dell XPS 17 ervaringen topic gekeken maar daar hadden veel mensen problemen met de USB(3) poorten en andere kwaaltjes. Ik ben al dagen aan het vergelijken maar vraag toch jullie advies over deze aankoop. Ik heb hem komend schooljaar pas nodig maar wil hem tog graag een week of 2 van tevoren hebben zodat ik een SSD kan inbouwen en klaarmaken voor gebruik. :)

Mijn vraag is dan ook, welke laptop raden jullie aan, of juist totaal niet zodat ik een goede keuze kan maken.

Alvast bedankt!

ps. Als ik nog iets moet toevoegen plaats maar een reactie en zal het zsm. doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-07 16:44
Voor €804,- heb je een Dell Inspiron 15R SE, die al een 32GB mSATA SSD heeft, die je kan uitbreiden naar jouw gewenste capaciteit.

Die Dell kost normaal €999,- maar met drie soorten kortingen kom je op €804,-. Voor informatie verwijs ik je naar mijn thread waar Darkstone alles netjes uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
Senui schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:06:
Voor €804,- heb je een Dell Inspiron 15R SE, die al een 32GB mSATA SSD heeft, die je kan uitbreiden naar jouw gewenste capaciteit.

Die Dell kost normaal €999,- maar met drie soorten kortingen kom je op €804,-. Voor informatie verwijs ik je naar mijn thread waar Darkstone alles netjes uitlegt.
Dat is een mooie deal, deze ga ik zeker onthouden zeker icm. shopkorting.nl dan zou ik voor 820€(inc. 7% cashback)klaar zijn. Als er nog meer mensen suggesties zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N55: slijtend touchpad, matig toetsenbord
N53: matig toetsenbord, log, zwaar.

Er zijn 3 laptops die je kan overwegen:
Inspiron 15R SE: spotgoedkoop, maar reviews schitteren door afwezigheid
sony S15: < 2.0kg en IPS, maar de service van sony is dramatisch...
N56: kwalitatief sterk, maar relatief duur in vergelijking met de inspiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:31:
N55: slijtend touchpad, matig toetsenbord
N53: matig toetsenbord, log, zwaar.

Er zijn 3 laptops die je kan overwegen:
Inspiron 15R SE: spotgoedkoop, maar reviews schitteren door afwezigheid
sony S15: < 2.0kg en IPS, maar de service van sony is dramatisch...
N56: kwalitatief sterk, maar relatief duur in vergelijking met de inspiron.
Over de N55, ik ga het touchpad niet gebruiken daar heb ik een muis voor en het toetsenbord beviel mij wel maar wat is er niet goed aan?
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met reviews schitteren door afwezigheid maar dat zal wel aan mij liggen :P Stel ik wil de 15R SE kopen via de epp link, kan dat zonder moeilijk gedoe? En kan dat icm. met shopkorting.nl cashback? Dan zou het echt super zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donool schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:53:
Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met reviews schitteren door afwezigheid maar dat zal wel aan mij liggen :P
Daarmee bedoel ik dat er geen reviews zijn.

probeer sheet. €750 met i7 en 1080p, €800 met SSD cache uit het hoofd met de epp truuk. Je kan alle kortingsacties stacken op moment van spreken. Dan krijg je dus 10% + 7% ex. btw + 5% = ongeveer 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
Ik kom op 830,49 (Inc. cashback, EPP en 10% korting) uit met en heb dan een backlit toetsenbord en een Windows driver cd achtig iets extra. Heb ik nu de maximale korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je berekening is fout. Shopkorting is 7% korting exclusief BTW, dus effectief 5.88% korting waarmee je op € 840.89 uitkomt volgens de sheet, al maakt die wel eens afrondingsfouten, voor de onderste (duurste) variant uit de sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toetsenbord vd N55SF is prima, als 1 persoon in een bepaald topic negatief is over het toetsenbord hoeft dat toetsenbord niet direct slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:57:
Je berekening is fout. Shopkorting is 7% korting exclusief BTW, dus effectief 5.88% korting waarmee je op € 840.89 uitkomt volgens de sheet, al maakt die wel eens afrondingsfouten, voor de onderste (duurste) variant uit de sheet.
Oh oke op die manier, kijk dan weet ik dat ook weer. Het nadeel van de Dell vind ik dat het een cache SSD is(toch?) en dan nog een vraagje, de goedkopere 15r SE zonder 32GB mSata SSD, kan ik daar wel een mSata SSD indoen? Deze bijvoorbeeld? Ik wil het als primaire schijf niet als cache eigenlijk...
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:34:
Het toetsenbord vd N55SF is prima, als 1 persoon in een bepaald topic negatief is over het toetsenbord hoeft dat toetsenbord niet direct slecht te zijn.
Ben ik met je eens dat je meerdere meningen nodig hebt, ik heb in de Mediamarkt in de buurt even geprobeerd te typen en de asus beviel mij wel.

Bedankt voor het advies ik ga er nog even goed over nadenken want het is een hoop geld. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Donool op 03-07-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die meerdere meingen zijn juist waar ik mijn mening op baseer. Om de zoveel weken komt er in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic wel iemand langs die het toetsenbord uit zn N53/N55 wil vervangen door iets beters.

En bedankt voor de link. De laatste keer dat ik keek waren er alleen dure intel msata schijven te koop in de pricewatch. De prijs is ook aardig. Het gros van de laptops met een ivy bridge (i3/5/7-3xxx en hoger) hebben een msata slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Bied school ook niet iets aan? Vaak zit er wel een gunstige korting bij of een prestatiebonus. Ik had bijv 250 euro korting als ik mijn propedeuse in een keer haalde. Dan heb je niet helemaal jou merk, maar wel een sterk geprijsde laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb deze studie (MBO en HBO) ook gedaan en ik heb wel gemerkt dat het wel handig is om een beetje goede accu-duur te hebben, je bent namelijk niet afhankelijk van een werkplek en kunt gewoon even naar je docent toe om wat vragen te overleggen (als je bijvoorbeeld met project bezig bent).

Ik had hiervoor een Samsung X420 die ong. 6 á 7 uur batterijduur had. (inmiddels wat minder is al 2 jaar oud immers)

Ook is het gewicht echt wel ideaal als je toch af en toe moet verplaatsen en als je naar school gaat natuurlijk ;-)

Gewoon een kleine tip voor je gaat beslissen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:21:
Die meerdere meingen zijn juist waar ik mijn mening op baseer. Om de zoveel weken komt er in Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic wel iemand langs die het toetsenbord uit zn N53/N55 wil vervangen door iets beters.

En bedankt voor de link. De laatste keer dat ik keek waren er alleen dure intel msata schijven te koop in de pricewatch. De prijs is ook aardig. Het gros van de laptops met een ivy bridge (i3/5/7-3xxx en hoger) hebben een msata slot.
Oke IB Laptops kunnen dus mSata, dat is handig om te weten. Maar als ik wil afrekenen moet ik een bedrijfsnaam invullen, ik heb al op GoT gezocht naar wat ik hier in moet vullen maar weet het niet, ik heb geen eigen bedrijf ofzo. Kan ik dan gewoon 'eigen bedrijf' invullen ofzo, ik maak af en toe websites tegen betaling maar sta niet KvK geregistreerd..

jip_86 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:25:

Bied school ook niet iets aan? Vaak zit er wel een gunstige korting bij of een prestatiebonus. Ik had bijv 250 euro korting als ik mijn propedeuse in een keer haalde. Dan heb je niet helemaal jou merk, maar wel een sterk geprijsde laptop.
Nee helaas bij mij niet.
afvalzak schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:27:
Ik heb deze studie (MBO en HBO) ook gedaan en ik heb wel gemerkt dat het wel handig is om een beetje goede accu-duur te hebben, je bent namelijk niet afhankelijk van een werkplek en kunt gewoon even naar je docent toe om wat vragen te overleggen (als je bijvoorbeeld met project bezig bent).

Ik had hiervoor een Samsung X420 die ong. 6 á 7 uur batterijduur had. (inmiddels wat minder is al 2 jaar oud immers)

Ook is het gewicht echt wel ideaal als je toch af en toe moet verplaatsen en als je naar school gaat natuurlijk ;-)

Gewoon een kleine tip voor je gaat beslissen.
We hebben in onze les ruimte een hele hoop stopcontacten en verlengsnoeren door de hele ICT afdeling dus daar zit ik niet zo over in, alleen als ik dan ergens heen moet met de laptop is het wel handig als de accu een paar uur mee kan natuurlijk.
Pagina: 1