- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga netbeans (PHP IDE) gebruiken, Visual Studio C#, af en toe Photoshop, Word en een spelletje zoals Minecraft, C&C Generals en wat simpele games, ik hoef geen BF3 te draaien op FHD met Ultra settings. - Wat mag je laptop gaan kosten?
Zonder 64GB+ SSD rond de 750 tot 850 euro, met SSD niet meer dan 1000 euro. - Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop is bedoeld voor mijn studie Applicatie Ontwikkelaar maar ik hoef niet elk half uur te verplaatsen dus het mag wel 3 kilo wegen. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Een 1080p scherm, dat werkt wel zo prettig.
Bij voorkeur 15" maar 17" is ook oké.
Merkvoorkeur gaat uit naar een Dell of Asus.
Eventueel een Backlit keyboard maar dat is niet vereist, zou het wel erg prettig vinden.
+/- 3 jaar meegaan lijkt me redelijk.
Windows installatie is niet noodzakelijk, ik heb zelf ook wel een Windows 7 64 Bit dvd'tje thuis.
Pluspunt: GT555M videochip, lijkt me geschikt voor mijn doeleinde
asus-n53-n53sm-s1052v
Pluspunt: grotere hardeschijf die ik eventueel in een caddy als data schijf gebruik.
Ik heb ook in het Dell XPS 17 ervaringen topic gekeken maar daar hadden veel mensen problemen met de USB(3) poorten en andere kwaaltjes. Ik ben al dagen aan het vergelijken maar vraag toch jullie advies over deze aankoop. Ik heb hem komend schooljaar pas nodig maar wil hem tog graag een week of 2 van tevoren hebben zodat ik een SSD kan inbouwen en klaarmaken voor gebruik.
Mijn vraag is dan ook, welke laptop raden jullie aan, of juist totaal niet zodat ik een goede keuze kan maken.
Alvast bedankt!
ps. Als ik nog iets moet toevoegen plaats maar een reactie en zal het zsm. doen.