Laptop TU Delft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-07 16:44
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop voor mijn studie TNW in TU Delft. De universiteit biedt twee laptops aan, waarvan de Elitebook 8570w mij intereseert [TU Delft] Laptopproject 2012 - 2013 Daarnaast heb ik nog naar andere laptops gekeken met ongeveer dezelfde specs.

Lenovo IdeaPad Z580
Medion Akoya P6815
Asus N56VM-S4050V
Asus N55SF-S1366V
Asus A55VD-SX029V

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Voor de studie zelf zou de Probook van het Laptopproject waarschijnlijk al voldoen, maar met oog op de toekomst zou ik nu toch alvast een laptop willen kopen die iets meer rekenkracht heeft (om te modelleren bv.) Ook moet er zo af en toe een game op gedraaid kunnen worden, zoals Battlefield 3, COD MW 2/3 op medium – high settings.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de 900 euro, met een uitzondering voor aanbiedingen zo mooi als die van het Laptopproject ;)

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, de laptop mag niet zwaarder zijn dan 3.5 kg en hoe dunner hoe beter. Was in het begin vooral geintereseerd in ultrabooks, maar ultrabooks met een redelijke videokaart zijn op dit moment nog te duur. Ook accu is van belang; minimaal 5 uur op accu tijdens gematigd gebruik (filmpje kijken, browsen).

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Een extra SSD (20 – 40 GB) is zeer gewenst, om het besturingssysteem en de meest gebruikte programma’s op te zetten. Hoeft er niet direct bij te zitten, kan ik ook later bijkopen en inbouwen.
In mijn tabel staan de modellen die hieraan moeten voldoen. Andere mogelijkheden zou ik graag van jullie horen.

De Medion Akoya P6815 lijkt mij het beste te scoren op performance/prijs verhouding, alleen beweren sommige tweakers dat Medion laptops bekend staan om hun slechte en luidruchtige koeling: iemand die dat kan bevestigen? Verder nog dingen die ik over deze laptop moet weten?

Graag hoor ik graag wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senui schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:30:
De Medion Akoya P6815 lijkt mij het beste te scoren op performance/prijs verhouding, alleen beweren sommige tweakers dat Medion laptops bekend staan om hun slechte en luidruchtige koeling: iemand die dat kan bevestigen? Verder nog dingen die ik over deze laptop moet weten?
Medion is wisselvallig. Van dit model kan ik alvast zeggen dat het junk is:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011"

Verder. De lenovo kan je afstrepen omdat de resolutie veel te laag is om goed werk op te doen. De N55 heeft o.a. last van een totaal wegslijtende palmrest.... en de A55VD, geef dan €56 meer uit en krijg iets met een 1080p scherm en betere grafische kaart in de vorm van de inspiron 15R SE. Geen idee of dat kwaliteit is, maar een fatsoenlijke resolutie is gewoon een must.

Naast de inspiron is de N56 een goede optie. Maar tenzij je per-se een 1080p scherm wilt zoals ik luid het verdict: neem gewoon de elitebook. Al was het maar vanwege de service. Al vind ik zelf het forse gewicht een enorm nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vergeet alleen niet dat z'n HP (ik heb z'n voorganger en nog twee oudere EliteBook's) gehad echt ENORM stevig zijn, die ik het langste had, 2 jaar zag er met 4 a 5 dagen per week mee slepen naar de uni & 6 uur in de trein per week nog prima uit, enkel mee genomen in een simpele tas & een sleeve.
M'n huidige (8560W, optisch praktisch het zelfde als de 8570W) ziet er na een jaar intensief gebruik op wat krassen op de topcover nog als nieuw uit, en dat terwijl ik dat ding terwijl hij in een sleeve zat wel eens uit een bagagerek in de trein heb laten donderen :X. DAT is HET voordeel van een degelijke zakelijke laptop.

Verder is het heerlijk dat je bij de Uni een enorm goede service en garantie hebt, dat werkt echt perfect.
Verder wil je echt een full-HD scherm, in solidworks is dat ideaal, 1600x900 zou nog gaan maar HD-Ready dat moet je niet willen, dat is er verrot modelleren.

Geen extra SSD. een iets mindere GPU en het hoge gewicht wat de nadelen zijn vind ik een nobrainer, Ik doe Industrieel Ontwerpen (niet in delft dan) maar wordt eigenlijk bij alles al gek van 't kleine scherm en vind het heeerlijk dat m'n laptop zo degelijk is. De instellingen wat terugschroeven is dan helaas wat je zult moeten doen & je moet dan extra geld uitgeven voor een grote SSD als je dat echt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
zoals gezegd is de N56 een hele goede optie

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
@Darkstone
Fijn om te weten dan de palmrest van de N55 niet fijn zit, zulk soort dingen wil je graag weten voor je ze koopt ;) Over die Inspiron 15R SE: volgens de Dell site is degene met een i7 zo'n 929,- euro, maar ik andere reacties van jou gezien waarmee je op meerdere manier korting verkreeg via die site. Wat is volgens jou dan de uiteindelijke prijs van zo'n Inspiron 15R SE? De HD 7730M en het design bevallen me namelijk wel.

De N56 is ook een goede mogelijkheid, op de videokaart na dan. Ik vraag me wel af of (gezien de afmetingen) het een goed idee zou zijn om er later een SSD in te stoppen ivm. de extra hitte die het moet wegwerken?

@GoldenSample
De Elitebook lijkt me ook een betrouwbare en robuuste laptop. Ik twijfel er ook niet aan dat de Elitebook, t.o.v. de andere genoemde laptops de beste behuizing heeft met hogere kwaliteit aan materiaal. Als ik dan toch ergens over moet zeuren dan is het, zoals Darkstone al zei, het gewicht en dus de mobiliteit. Ik kan nog niet echt inschatten hoeveel er heen en weer gelopen gaat worden op de uni, dus of dat ook werkelijk een probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uyX58A6Otq3UlfP6z0sZkv40/thumb.png

Zo veel aldus sheet. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, de laptop is al een tijdje uit maar reviews schitteren door afwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
ssd genereerd nauwelijks warmte, de ODD haal je er uit ( ga je denk ik toch niet gebruiken?) en daar zet je voor in de plaats een caddy met de hdd, en in de oude hdd plek zet je de ssd

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:06:
[afbeelding]

Zo veel aldus sheet. Geen idee wat ik ervan moet verwachten, de laptop is al een tijdje uit maar reviews schitteren door afwezigheid.
:o 804,- euro met SSD en 1080p? Als ik die kortingscode WRCH32NVQS96TL invoer dan kom ik uit op 899,- euro. Op welke manier heb jij die 95,- euro nog weggewerkt?

@Remmes_NT
Nee ik zal waarschijnlijk geen ODD gebruiken. Mooi dat SSD geen warmte oplevert, maar als ik zo kijk ben ik met de Inspiron 15R SE toch beter uit, met die korting in ieder geval? Wat is jouw oordeel nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senui schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:23:
[...]

:o 804,- euro met SSD en 1080p? Als ik die kortingscode WRCH32NVQS96TL invoer dan kom ik uit op 899,- euro. Op welke manier heb jij die 95,- euro nog weggewerkt?
http://www.shopkorting.nl/winkel/Dell
• epp truuk (&cs=nldhs1 veranderen in &cs=nlepp1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
prima laptop met mooie specs, ik heb persoonlijk alleen geen idee over de accuduur, maar dit lijkt mij tegenwoordig allemaal wel redelijk gelijk te zijn

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 48wh in de inspiron is wel behoorlijk mager wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Hoe lang zou je het daarmee kunnen uithouden met alleen maar te browsen bijvoorbeeld? Enig idee?
Die epp truck werkt volgens mij niet mee Dx Ik krijg hetzelfde scherm weer te zien

[ Voor 12% gewijzigd door Senui op 01-07-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1
veranderen naar
http://configure.euro.del...c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nlepp1

en dan in mandje gooien. Dan gaat er 5% af.
Senui schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:45:
Hoe lang zou je het daarmee kunnen uithouden met alleen maar te browsen bijvoorbeeld?
Dat zeg ik, reviews schitteren door afwezigheid. Ik weer nog werkelijk niets over dit model, zelfs op notebookreview is weinig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
juist, ik zag dus ook de 48Wh en vond het nog wel vrij laag, ivg met andere laptops die rond de 60 zitten.. vandaar ook dat ik geen idee heb hoe en wat, en er is ook geen review 1-2-3 te vinden

edit rond de 60Wh niet 90.. ik weet niet waarom ik dat typte :+

[ Voor 15% gewijzigd door [Remmes] op 01-07-2012 21:07 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Heb dit kunnen vinden op notebookreview:
Re: Dell Inspiron 15R Special edition (7520)
Quote:
Originally Posted by Luoar
Does somebody have some info on the battery life and screen gamut? I looked around, but couldn't find it yet...

We are claiming between 5 hr 24 min and 6 hr 6 mins with a huge disclaimer (see Dell.com in your region for the legally approved and exact claims) based on usage and configuration. One of those YMMV deals. Real world browsing, emailing, some video should get around 4 and change.

Dus opzich nog wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik iets te houtje-touwtje om conclusies over te trekken... Je hebt nog een maand of 2 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senui
Schooljaar begint in september dus ik heb nog even, maar die kortingscode geldt tot en met 3 juli. Dus ik heb nog een paar dagen om de knoop door te hakken of komt er geregeld zo'n actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al sinds ik mijn studio 15 heb 2½ jaar terug zijn er altijd acties, je moet je vooral niet haasten bij het bestellen bij dell tenzij ze weer eens een fout maken in de configuratie. Ik heb wel eens een laptop gescoord waarvan de waarde van de opslagmedia alleen al hoger lag dan de prijs bij dell O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Dell heeft inderdaad altijd wel een of andere actie, en ik denk zeker weten wel een actie voordat het nieuwe schooljaar weer begint, om zo dus klanten te lokken :P

ja, daag.

Pagina: 1