Tyan Thunder K7 S2462 & AGP 4* 1.5V Support?

Pagina: 1
Acties:

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Vraagje voor de veteranen onder ons:

Wat is de snelste AGP kaart die werkt op een Tyan Thunder K7 S2462?
HD4650/70 AGP valt af omdat bij deze de AGP*4 op 1.5V niet (goed) werkt.
Maar geld dit ook voor een X1950Pro/HD3850?

Wat ik mij nog kan herinneren is dat de AMD760(MP) niet de beste AGP ondersteuning had.
Er komt in eerste instantie een GF6800XT 128MB (unlocked naar 16P & GT RAM snelheid) met een universeel AGP slot in.
Ik ben er vrij zeker van dit dit gaat werken maar kijk ondertussen uit naar een iets modernere kaart.

Rest van de setup:
2 * MP2800+ (Barton)
4 * 512MB DDR-R/ECC
BIOS V2.14
Cherry Keyboard ;)
http://www.tyan.com/archive/products/html/thunderk7.html

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

Nemesizz

Untouchable

Wat werkt er precies niet aan de 4650? Niet stabiel of werkt die helemaal niet?

Is je systeem ook overgeklokt? (geen idee of dat wil met dat bord, sommige dual cpu borden ondersteunden het wel).

Want wat ik me herinner, met mijn ervaring met (toen nog) Ati kaarten is dat ze een bloedhekel hebben aan AGP sloten die buiten de specs draaien. AGP op 66Mhz niks aan het handje, iets hoger (sommige moederborden hadden toen nog geen lekkere dividers en liep je AGP soms wat meer dan 66Mhz) en een en al problemen, BSODS, hard crashes enz. En met nVidia kaarten nergens last van.
(was icm Intel 440BX chipset met een 133Mhz FSB cpu, dan liep het AGP slot op 89Mhz >:) )

Volgens mij is een 6800 niet verkeerd hoor, want gek veel sneller heeft volgens mij weinig nut meer.
Meestal kan/kunnen de processor(s) de boel dan niet meer bijbenen.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Nemesizz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 20:03:
Wat werkt er precies niet aan de 4650? Niet stabiel of werkt die helemaal niet?

Is je systeem ook overgeklokt? (geen idee of dat wil met dat bord, sommige dual cpu borden ondersteunden het wel).

Want wat ik me herinner, met mijn ervaring met (toen nog) Ati kaarten is dat ze een bloedhekel hebben aan AGP sloten die buiten de specs draaien. AGP op 66Mhz niks aan het handje, iets hoger (sommige moederborden hadden toen nog geen lekkere dividers en liep je AGP soms wat meer dan 66Mhz) en een en al problemen, BSODS, hard crashes enz. En met nVidia kaarten nergens last van.
(was icm Intel 440BX chipset met een 133Mhz FSB cpu, dan liep het AGP slot op 89Mhz >:) )

Volgens mij is een 6800 niet verkeerd hoor, want gek veel sneller heeft volgens mij weinig nut meer.
Meestal kan/kunnen de processor(s) de boel dan niet meer bijbenen.
Zie mijn eerste Forum bericht ooit op Tweakers, AGP snelheid maak ik me niet druk om, Voltages wel
Snelste AGP kaart op OC'd BX440 (AGP 1.0 3.3v 89Mhz) ?

Nu is een Dual Barton 2800+ wel een stukje beter tov van 1 * PIII-S 1400/GF6800 en aangezien ik een paar 28"Monitors heb staan komt het met de Bottleneck ook wel goed,

Anyway, HD3850 AGP is onderweg...ik vermoed/hoop dat het gaat werken.