Youtube, facebook, twitters: onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• tagere36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06-2023
Dit probleem lijkt hier wel eens aan bod gekomen te zijn, na de zoekfunctie eens door te hebben gezocht (alleen heeft dat volgens mij alleen betrekking op facebook). Alleen leek het mij niet overbodig jullie eens mijn issue mbt dit probleem voor te leggen.

Probleem: facebook, twitter, youtube (webpagina niet te bereiken).

Relevante feiten:

-nieuwe pc aangeschaft en dus nieuwe, schone windows 7 (uiteraard niet een nieuwe pc aangeschaft wegens dit probleem, desalniettemin een feitje dat mee dient te worden genomen).
-dns geflusht.
-router(s) gereset (zit achter 1 router, en 1 bridge router).
-spybot, ccleaner, trojanremover, maliciousbytes laten checken, niets gevonden.
-geen vreemde dll files bij startup (msconfig).

Wat hierbij aan dient te worden getekend is het gegeven dat mijn huisgenoot het probleem eveneens ervaarde, maar na malwarebytes erover heen te hebben laten gaan, was het voor hem wel opgelost. Detail hierbij is dat ik (en hij niet) achter die extra bridge router zit.

Ik vermoed daarom dat het mogelijk iets is dat in mijn router zit, maar dat vind ik lastig te beoordelen..

Hoor graag jullie reacties hierop. Als iemand deze topic schaart onder al behandeld, dan excuses.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Sluit je PC eens direct op je modem.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• tagere36
Dat heb ik nog niet geprobeerd, met name omdat die modem 2 verdiepingen lager staat en daarom lastig is. Ander relevant feitje is dat mijn ipod touch wel - op dezelfde router waar ik op zit - de betreffende websites kan bekijken.

Goed, ik ga zodra de mogelijkheid er is later vanavond die optie eens proberen..

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-01 17:02
10 berichten terug: Facebook onbereikbaar
Zelfde issue toevallig?

U+

• tagere36
@hokkie. via direct modem doet ie het wel. via modem router doet ie het ook. via modem router en bridge router dus weer niet.@jeroen. na een dns flush veranderde de situatie voor mij niet, dus ik vraag me af (alhoewel ik sterk vermoed dat het idd dezelfde issue is) of het exact hetzelfde geval betreft.

• tagere36
fyi: ik heb nu die bridge router er tussen uitgehaald en na een reset van modem, router werkt het weer. Die bridge router laat ik er nu maar ook uit, ben bang dat zodra ik die er weer tussen hang dat het weer fout gaat.
Pagina: 1