Toon posts:

Facebook onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wij zitten thuis met een probleem:

Vanaf ons thuis netwerk kunnen we allemaal de website: www.facebook.com
niet meer bereiken.
We krijgen dan de volgende error:
"This error (HTTP 500 Internal Server Error) means that the website you are visiting had a server problem which prevented the webpage from displaying."

We hebben hier al drie dagen last van, bij andere kan ik wel inloggen en soms lukt het ook via een proxy bij facebook uit te komen. Ik heb al vanaf alle mogelijken devices in huis ( iPod, iPhone, HTC, laptop en computer ) geprobeerd maar geen werkt. Ook heb ik de router een restart gegeven maar tevergeefts.

Weet iemand wat ik nog kan doen, waar het aan licht en of dit bij meer mensen is op het moment?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dit topic staat in V&A Feedback omdat :?

Kick: V&A Feedback >> Netwerken

De kans dat je 3 dagen lang "HTTP 500 Internal Server Error" van Facebook krijgt lijkt me nihil; ik vermoed dat ergens het IP van facebook wordt geresolved naar een verkeerd adres waardoor je ergens anders uit komt dat de error geeft. Wat geeft een:
nslookup www.facebook.com
? Eventueel gevolgd door een:
tracert www.facebook.com
?

Gezien 't feit dat je 't op een aantal verschillende devices hebt lijkt de kans op een 'gare cookie' oid ook erg klein; ik zou 't dus wel echt zoeken in de netwerk hoek.

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 18-04-2012 15:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel soms maar dit is echt 2 keer 10 minuten ben ik er opgeweest gister ochtend en vanochtend.
Verder lukt het me maar niet, wel via proxy maar anders niet.

Heb de commando's uitgevoerd:

http://s15.postimage.org/cczdmmw0r/asd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00
Het goede nieuws is: het ligt niet aan je computer. Het slechte nieuws: niemand schijnt te weten wat het probleem nu precies is. Het treedt op bij (vrijwel) alle providers in Nederland. Op Tweakers zijn wel wat berichten te vinden in de draadjes van de verschillende ISPs. Een redelijk lang draadje loopt hier op het prikbord van facebook.startpagina.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd hoe snel het is opgelost dan.

Het is toch nog neit heel groots anders was het wel al ergens in een nieuws bericht op gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
ja hebben wij nu ook al bijna een week last van (onsbrabantnet)

als ik inlog via de vpn van uvt werkt het wel prima

www.beta.facebook.com/ die werkt wel bij sommigen, maar bij ons niet

[ Voor 24% gewijzigd door TI_Observer op 18-04-2012 23:09 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 08:32
Zelfde probleem hier.
Zie ook: Facebook at random geblokkeerd door router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
hcQd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 18:42:
Het goede nieuws is: het ligt niet aan je computer. Het slechte nieuws: niemand schijnt te weten wat het probleem nu precies is. Het treedt op bij (vrijwel) alle providers in Nederland. Op Tweakers zijn wel wat berichten te vinden in de draadjes van de verschillende ISPs. Een redelijk lang draadje loopt hier op het prikbord van facebook.startpagina.nl.
Dit klopt inderdaad. Ik werk bij een provider, het is een bekend issue bij ons. We hebben eerst van onze kant het een en ander bekeken maar niks bijzonders kunnen vinden, na wat uitzoekwerk bleek inderdaad dat het bij vrijwel alle providers speelt. Het is inderdaad nog niet duidelijk wat het probleem is. We hebben het ook aangekaart bij Facebook, het is bij ons, en bij hun, nog in onderzoek. Mocht ik nog nieuws hebben zal ik het uiteraard hier melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Let me guess.... Windows PC's /Servers ;)

Kerberos token size wat weer eens aangepast is middels een security update : MS12-024

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:47
wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:59:

Kerberos token size wat weer eens aangepast is middels een security update : MS12-024
Ik heb al vanaf alle mogelijken devices in huis ( iPod, iPhone, HTC, laptop en computer ) geprobeerd maar geen werkt
Yep, dat zal het zijn :?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

spuit 11

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog altijd geen oplossing..
Als Providers en Facebook hiervan op de hoogte zijn zou je zeggen dat zo'n probleem of in iedergeval de oorzaak snel gevonden zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Hier ook zelfde probleem.
Geprobeerd met DNS servers van opendns en google. Helaas laad facebook heel erg langzaam of helemaal niet.

Iemand anders misschien een oplossing gevonden?

korte edit; www.beta.facebook.com/ schijnt wel prima te werken...

[ Voor 15% gewijzigd door Joao op 18-06-2012 13:43 . Reden: korte edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

wimmel_1 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:59:

Ook last onder Ubuntu en Android hier. Dus tja. En onder Windows meer last met Chrome dan met Firefox en IE (excessief veel last met Chrome).

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 08:45
ik werk bij een redelijk kleine provider.. maar hier geen problemen met facebook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Ik gebruik sinds korte tijd Google Chrome, en elke keer als ik op een buitenlandse site kom die ergens een verwijzing naar facebook.com heeft staan (om te "liken" of iets dergelijks) krijg ik de "laad muisaanwijzer" (draaiend rondje naast muisaanwijzer) en onderin staat "wachten op www.facebook.com".

Heel vervelend. Ik zit zelf bij UPC. Hier is dus nog steeds niks over bekend?

Edit 1:
Ik krijg trouwens geen "HTTP 500 Internal Server Error" Firefox en Chrome blijven gewoon eindeloos laden.

Edit 2:
Volgens mij heb ik een oplossing gevonden. Flushdns heeft bij mij gewerkt.

cmd
ipconfig /flushdns

Edit 3:
Het leek opgelost, maar het probleem is nu weer terug. Nogmaals een flushdns werkt niet.

[ Voor 30% gewijzigd door SaN op 01-07-2012 23:13 ]

Pagina: 1