Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb een iMac 24", early 2009 model. Ik ben fotograaf en heb dus veel opslagruimte nodig. Ik begon met de 640GB interne schijf en een 1TB externe voor de back-ups. Nu een extra 1,5TB schijf er bij, maar ik raak verstrengeld in wat waar staat en in kabels.

Daarom wil ik één apparaat met 6TB ruimte, met de mogelijkheid om met RAID 1 3TB als opslag te gebruiken en direct een duplicaat te maken. Nu houden de aansluitingen op m'n mac niet over, 4x USB2.0, 1x firewire 800 en 1x netwerkport. Geen thunderbolt, geen usb3.0 en geen eSata helaas...

Nu heb ik zelf al de Western Digital My Book Studio II 6TB gezien. Die werkt via firewire 800 en heeft praktisch alles wat ik nodig heb. Maar nu zie ik ook NAS'en voorbij komen en netwerkschijven. Maar waarmee haal ik de hoogste snelheid, aangezien ik veel bestanden niet op mijn interne schijf zal hebben (twijfel nog over vervangen van HD voor SSD) maar vooral op de externe? Budget ligt zo rond de 500 euro, maar is voor heel goede oplossingen nog ietsje op te rekken. Alvast bedankt voor jullie input!

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Voor snelheid moet je een NAS heel snel vergeten. Gezien de aansluit mogelijkheden is Firewire voor jou de beste en snelste keuze. Ik zou dan lekker de WD die je noemt nemen. Die zijn erg betrouwbaar.
Er zijn snellere, maar dan kom je bij G-Technology G-Data schijven uit, welke ook weer iets duurder zijn.
De WD MyBook series zijn het geld wel waard.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Een NAS vergeten? Heeft een iMac uit 2009 dan geen gigabit netwerk poort?

Verder is de TS zich ervan bewust dat een fancy Raid oplossing geen backup is?