Externe harde schijf beveiligd tegen schrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey.p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-08-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over mijn externe harde schijf van Western Digital (2 TB) model nummer WDBAAU0020HBK-01.
Een tijdje geleden is tijdens het overplaatsen van wat bestanden mijn harde schijf vastgelopen waardoor ik geen gebruik meer kan maken van mijn harde schijf. Ik maak gebruik van een Dell Laptop met Windows 7 64 Bit.

Het volgende is het probleem:
Als ik mijn harde schijf aansluit via de USB aansluiting op mijn laptop wordt deze niet meer herkend door de verkenner. Ik ben toen is gaan kijken op internet wat het probleem zou zijn. Aan de behuizing lijkt het niet te liggen, want hij wordt nog wel herkend in mijn apparaatbeheer, bij veilig verwijderen en in mijn computerbeheer onder schijfbeheer. Toen ben ik gaan zoeken via de western digital website, maar daar kwam ik ook niet echt tot een goede oplossing. Ik heb het programma Data LifeGuard geprobeerd maar deze geeft de volgende melding bij een Quick Test:
Quick Test on drive 2 did not complete!
Status Code = 05 (Failed electrical test element), Failure checkpoint = 99
(Unknown Test) SMART self-test did not complete on drive 2!

De Extented Test geeft de volgende melding: Too many Bad Sectors detected.

Verder las ik op internet dat ik naar systeembeheer moest gaan, vervolgens naar computerbeheer en daar onder schijfbeheer kijken of daar iets aan de hand was. Als ik dit open krijg ik telkens de melding dat er een onbekende schijf niet is geïnitialiseerd is en of ik dit wil doen met partitiestijl MBR (Master Boot Record) of GPT (GUID-partitietabel). Ongeacht welke stijl ik kies krijg ik de volgende melding: Het medium is tegen schrijven beveiligd. Ook hierover kon ik weinig vinden op internet.

Op elke computer hier in huis heb ik dezelfde problemen.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen of mij kan verwijzen naar een topic waar dit probleem besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 22:42
De schijf lijkt inderdaad stuk te zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Hell-Slave op 01-07-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Is formatteren niet mogelijk? Doormiddel van GParted o.i.d...
http://sourceforge.net/pr...ted-live-stable/0.12.1-5/

Op een USB/CD branden, booten en dan je HDD formatteren... Moet redelijk makkelijk te doen zijn.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

--Dubbel-- :X :?

[ Voor 93% gewijzigd door Koenvh op 01-07-2012 13:59 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je HDD is simpelweg dood door een elektrisch component.

Als Data LifeGuard zegt dat je harde schijf aan z'n einde is, is dat meestal ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Thematopic: Datarecovery
Indien je nog files eraf wilt proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat je de schijf *alleen* via de (mogelijk defecte) usb converter hebt getest? Het lijkt me verstandig om de schijf ook direct aan een sata poort, of in een andere usb behuizing te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allias
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09-2014
Hallo

Mijn 3 Tb usb HDD van WD werkte normaal aan gesloten werd deze herkend en kon ik hem gebruiken.
Wat wil nu het geval zo van het ene op het andere moment word hij niet meer als HDD herkend krijg wel een drive letter maar kan er niets meer mee
Bij Schijf controle staat drive letter en geen medium
Als ik wil formatteren zegt hij tegen schrijven beveiligd.
Haal ik de HDD uit de usb omhulsel (kastje), en hang hem rechtstreeks aan een pc kan ik alles weer doen .
Een ander kastje geeft het zelfde probleem.
Ook een andere schijf van 1 Tb. geeft het zelfde probleem met de kastjes
Wie heeft hier nog meer ervaring mee, en wat te doen
Pagina: 1