Vreselijk irritant DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:19
Even mijn frustratie hier uiten en hopelijk kan iemand er er een touw aan vastknopen.
Sinds een paar weken valt om de haverklap (5-10 per dag) de verbinding weg, net in het laatste uur al 5 keer minimaal 5 minuten per keer.

Als dit gebeurd dan probeer ik het te fixen via MSN voor de repair :+ dat werkt teminste zonder elke keer de router + modem te resetten. Als dat niet werkt dan is de enigste optie een keer resetten..

Het wordt mij nu vreselijk irritant, maar steeds is het probleem de DNS server om een of andere reden.
Ik gebruik al maanden de settings van google op elke pc (8.8.8.8) ipv de standaard UPC dns, omdat deze totaal troep is.

Heeft iemand hier een idee om van dit probleem af te komen?
Het blijkt wel dat de problemen vaker voorkomen wanneer de tweede pc ook aan staat, dan liggen ze er allebei uit of een voor een..

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 21:46
Mag ik vragen welk modem je hebt? er zijn namelijk problemen met de cisco epc 3525, deze problemen die jij omschrijft heb ik ook last van. Bij mij heb ik toen in overleg met de webcare de SPI firewall uitgezet en sindsdien nergens meer last van.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor modem heb je, en wat voor router (merk + type).

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Doe eens een tracert naar bijv google.nl

• MusicAddict
modem is de Cisco epc 3000
router is een Belkin N1 Wireless router (die binnenkort wordt vervangen -> zie mn anderetopic

rare is dat het probleem uit het niets is gekomen sinds de laatste paar weken, verder heb ik nooit ergens last van. (uitgezonderd van de eventuele uitvallen zo eens in het jaar :P)

[ Voor 25% gewijzigd door MusicAddict op 30-06-2012 23:28 ]

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 21:46
[quote]Beatboxx schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:24:
Doe eens een tracert naar bijv google.nl
[/quote]

Tracert naar google.nl zal 9 van de 10 gevallen wel werken als hij een EPC 3525 heeft, dat ding heeft echt een gare SPI firewall

too litle too late

[ Voor 5% gewijzigd door biertjuh? op 30-06-2012 23:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet zowel je router als je PC hard op de DNS'en van OpenDNS. Als je dat gedaan hebt, doe je een ipconfig / release vervolgens ipconfig /flushdns, en dan een ipconfig /renew.

Op zich zou je je router niet op een andere DNS hoeven te zeten als het op je PC vast staat, maar dat voorkomt wel issues met andere devices. Bovendien weet je dan 100% zeker dat mocht je config op je PC per ongeluk veranderen, je alsnog een fatsoenlijk werkende DNS hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MusicAddict
Ik had inderdaad mn router nog niet aangepast, ook omdat deze niet het probleem is (volgens de router zelf, zitten lampjes op die zeggen dat dan het modem + internet niet werken vandaar)

Maar de DNS'en van google zijn ook gewoon goed?
Open dns vind ik gruwelijk irritant als ik een website verkeerd intyp en reclame krijg oid.

Maar als een ik dus nu bij wijze van een nieuwe laptop aansluit die op automatische DNS staat dan pakt hij toch ook gewoon 8.8.8.8 (google) omdat dit nu standaard staat in de router?

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 20:06
Heb ook UPC, en uitvliegende internet / telefoon.
Heb nou niet het idee dat het aan de DNS ligt, maar eerder aan iets braks aan de UPC kant.
In die ~10 seconden dat internet eruit ligt, gaat de telefoon ook plat.

Cisco EPC 3212 hier trouwens, welke al een keer door een UPC mannetje is vervangen (geen idee welke ik hiervoor had).

• MusicAddict
mijn modem (3000) is alleen voor het internet, de telefoon gaat via een andere modem -> konden ze toentertijd niet met dat zelfde model.
Als je telefoon er ook uit gaat dan is het inderdaad wel meer iets voor de upc kant ipv een dns probleem.. Of heb je zelf ook 2 aparte?

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 30-06-2012 23:58 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Houdt een bij wat je external ip is, en kijk of je de firmware versies van je modem/router (waar upc in kan) kan noteren.
Grote kans dat ze steeds zitten te prutsen in je modem.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 01-07-2012 00:28 ]

• Stuupje
MusicAddict schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:58:
mijn modem (3000) is alleen voor het internet, de telefoon gaat via een andere modem -> konden ze toentertijd niet met dat zelfde model.
Als je telefoon er ook uit gaat dan is het inderdaad wel meer iets voor de upc kant ipv een dns probleem.. Of heb je zelf ook 2 aparte?
In het verleden puur internet via UPC gehad. Aantal jaar terug (2 / 3) telefoon erbij genomen, werd toen modem vervangen door een Cisco (geen idee naar nummer) waarbij zowel telefoon als internet via dat modem geregeld worden.

External IP is al een geruime tijd niet veranderd, en ik zie het modem ook niet resetten.
Wat is trouwens het IP van dat modem, wellicht dat ik daarop het één en ander kan zien.

Gevonden; http://192.168.100.1

• MusicAddict
Stuupje schreef op zondag 01 juli 2012 @ 01:02:
[...]

In het verleden puur internet via UPC gehad. Aantal jaar terug (2 / 3) telefoon erbij genomen, werd toen modem vervangen door een Cisco (geen idee naar nummer) waarbij zowel telefoon als internet via dat modem geregeld worden.

External IP is al een geruime tijd niet veranderd, en ik zie het modem ook niet resetten.
Wat is trouwens het IP van dat modem, wellicht dat ik daarop het één en ander kan zien.
Hier moest er toen er ze over gingen op de nieuwe snelheden een nieuwe modem komen (waarbij de oude modem alleen gebruikt werd voor telefoon) Dus aan de ene kant wel handig als internet problemen heeft dat telefoon wel blijft werken. Maar ach.. als glasvezel klaar is dan snel weg voor fatsoenlijk internet :9

Maar ik zal morgen eventjes voor je kijken wat er op dat ding staat, is het nu een beetje te laat voor om nog te gaan zitten rotzooien beneden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 01-07-2012 01:09 ]

• Stuupje
Even een vlugge copy/pasta van de status pagina van dat apparaat, wellicht dat jullie iets herkennen?
Tevens wel grappig dat dat ding sinds November 2011 niet meer is geupdate, en op een TEST-build draait.

Trouwens ook een brief (lees: kaartje) ontvangen van UPC aantal dagen geleden over gepland onderhoud op 3 juli. Wellicht kans dat het daarna wel goed gaat werken? Fingers crossed :D

About

Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address: 60:2a:d0:--:--:--
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:

Cable Modem State

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.2 dBmV 38.9 dB
Channel 2: 1.9 dBmV 38.6 dB
Channel 3: 1.9 dBmV 38.7 dB
Channel 4: 1.7 dBmV 38.0 dB
Channel 5: 2.2 dBmV 38.6 dB
Channel 6: 2.1 dBmV 38.9 dB
Channel 7: 1.8 dBmV 38.6 dB
Channel 8: 1.9 dBmV 38.3 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 39.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

[ Voor 6% gewijzigd door Stuupje op 01-07-2012 01:20 ]

• MusicAddict
Het probleem blijft zich toch voordoen, ook al staat alles nu netjes op de DNS van google.
Is dit nou upc die gewoon ligt te kloten, of waarschijnlijk een ander (instellings) probleem?

• Stuupje
Mijn gok is nogsteeds UPC.
Dit probleem heeft namelijk vrij weinig te maken met DNS, eerder een server (of service) van UPC die zichzelf elke X-keer herstart.

• MusicAddict
Na het bellen naar UPC van een half uurtje toch tot de conclusie gekomen dat het modem niet (goed) werkende is. Bij directe verbinding zonder router kregen we het al helemaal niet voor elkaar om mij in het internet te voorzien.
Blijkt dat ze het raar vonden dat ze de modem voor telefonie (uit 2005!) nog aanwezig was en dat deze niet in de modem voor het internet geïntegreerd zat.
Meteen daarna van de vriendelijke medewerkster de belofte gekregen dat er een nieuwe 3-in-1 modem/router zal worden toegestuurd. -> Cisco 3925 O+ :)

Dus wel makkelijk opgelost, zowel twee modems vervangen EN een (wireless n) router voor een alles in een model. (scheelt ook als we ooit van upc weg gaan dat alles meteen weg mag) Als er iets positiefs is over upc dan is het nu wel :D, hoef ik dus geen nieuwe router te kopen :)

Ook kan ik nu dus de oude router als accesspoint gebruiken boven dus perfect. Dit gaat gewoon werken als ik een nieuwe kabel trek naar boven en hem daar op aan sluit?

Maar ik hou jullie op de hoogte of het probleem zich nog aanhoud, al ga ik er van uit van niet natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 05-07-2012 15:36 ]

Pagina: 1