Probleem met netwerk/ tips accesspoint/switch?

Pagina: 1
Acties:

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:36
Beste mede/tweakers,

Ik heb best lang al een probleem met het huidige netwerk. Hierbij rijkt de draadloze verbinding niet ver genoeg om op de tweede verdieping via tablet/smartphone te kunnen internetten. Tegenwoordig is een spelletje al snel een paar honderd mb (max payne 1.4gb!) en dat is niet te doen via 3g natuurlijk. Het gaat gewoon om het idee.

Nou zit de huidige situatie zo:

Internet komt binnen en gaat naar het upc modem, vervolgens naar draadloze router, en daarop zijn 2 pc's met draad verbonden. De ene verbinding loopt naar de kamer op de tweede verdieping waar ik dus mijn draadloos ook werkend wil hebben.

Schematisch:

UPCmodem -> Belkin N1 Wireless Router -----> PC 1 & PC 2

Het probleem is hierbij dat ik niet weet hoe ik dit precies moet oplossen.
Beiden pc's moeten verbonden blijven via draad.
Boven zou ik ook graag een paar extra bedrade mogelijkheden krijgen ivm (toekomstige) mediaspeler/ps3 etc etc.

Ik zat dus te denken aan een nieuwe switch + router in de zin van het volgende:

Internet komt binnen via upc modem, vervolgens naar een nieuwe gigabit switch.
Vanaf daar:
-een kabel naar PC 1
-een kabel(tje) naar oude router (voor wifi beneden) staat toch langs modem
-een kabel naar boven naar nieuwe 'Accesspoint?'
Van het accesspoint bedraad kabeltje naar PC.
Hierdoor zal ik dus ook een goede draadloze verbinding hebben op de bovenverdieping.

* Notitie: De wireless router die er nu staat (Belkin N1 Wireless, draft N modelletje van 2007-oid) kan via de instellingen ook als accesspoint dienen dus die kan in principe ook naar boven toe. Wel is deze volgens mij geen gigabit maar dat zal toch niet al te veel uitmaken daar aangesloten?

Dus mijn vraag is dus of dit allemaal wel zo zal werken en of er aanbevelingen/toevoegingen zijn op het gebied van een (goedkope) gigabit switch + accesspoint/router?

Sorry voor de lap tekst, maar ik zie door al die routers en dergelijke geen idee hoe ik dit op moet lossen :D

Groeten,
MusicAddict

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 25-06-2012 00:17 ]

• MusicAddict
Niemand? :'(

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als je op de tweede verdieping een extra Wireless Router plaatst en hierbij alleen gebruik maakt van de LAN (niet de WAN) poorten, én je schakelt de DHCP server uit op dat ding, én je stelt het WiFi hetzelfde in als op je huidige Belkin, dan komt het helemaal goed.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• MusicAddict
Enige aanraders voor eentje die dat kan klaren? of maakt dat verder niks uit?
Hoeft niet zo duur te zijn, wireless N is wel fijn, maar hoeft niet persé voor die paar meter draadloos :P

[ Voor 26% gewijzigd door MusicAddict op 25-06-2012 22:48 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Die bijvoorbeeld, als ik de ervaringen in een topic hier op het forum over dit apparaat mag geloven én de lovende reviews :P

Heb hem zelf niet.

edit:
http://tweakers.net/price...7lOh2UKo-pbuOnKrtsYEhhPAB

Of zoek een ander model uit zonder externe antennes die bij mij alleen maar zouden afbreken :+

[ Voor 40% gewijzigd door webfreakz.nl op 26-06-2012 21:20 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• MusicAddict
Hmm, ik zat er nu aan te denken om gewoon een switch the kopen voor beneden en de router boven te zetten (aan een van de lijnen uit de switch). Hierdoor staat de router ook redelijk centraal, wel een verdieping hoger, maar dat moet het bereik beneden ook niet veel laten lijden.

Dit zal zomaar kunnen neem ik aan? Zon gigabit switch heb je al voor 2 tientjes dus dat is makkelijk opgelost voor nu, kan er altijd nog beneden een accesspoint op hangen. :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
MusicAddict schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:17:
Hmm, ik zat er nu aan te denken om gewoon een switch the kopen voor beneden en de router boven te zetten (aan een van de lijnen uit de switch). Hierdoor staat de router ook redelijk centraal, wel een verdieping hoger, maar dat moet het bereik beneden ook niet veel laten lijden.

Dit zal zomaar kunnen neem ik aan? Zon gigabit switch heb je al voor 2 tientjes dus dat is makkelijk opgelost voor nu, kan er altijd nog beneden een accesspoint op hangen. :)
Even vanuitgaande dat je UPC modem een pure modem is een geen modemrouter gaat dat niet lukken. Je krijgt maar 1 IP van UPC en die zal je router krijgen. Elk ander apparaat die je op de switch aansluit zal geen IP krijgen.

• MusicAddict
Jimster schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 01:24:
[...]

Even vanuitgaande dat je UPC modem een pure modem is een geen modemrouter gaat dat niet lukken. Je krijgt maar 1 IP van UPC en die zal je router krijgen. Elk ander apparaat die je op de switch aansluit zal geen IP krijgen.
Voor zover ik weet is het inderdaad maar een normale modem, want er zit ook maar 1 aansluiting op (vandaar maar 1 IP adres)
Eigenlijk klinkt het best wel logisch, de termen zitten wel in mn hoofd maar ik kan er niet zo veel soeps van maken :D

Edit: Even een opheldering gehad, ik ben niet de beroerdste om een kabeltje van 15 meter te trekken, waardoor er dus boven een tweede aansluiting ontstaat (die op een router poort zit aangesloten).
Dan ga ik wel voor een upgrade van de huidige router voor DEZE en de OUDE die dan dienst zal doen als acesspoint boven, wel op de nieuw aangelegde kabel.
Zal dit zonder slag of stoot werken? Volgens een review op tweakers van mijn huidige router werkt het wel als acesspoint, maar ben niet zeker of het in mijn netwerk ook zal werken.
Ik wil liever met zo weinig middelen het doel bereiken, door al die kastjes wordt het er niet beter op zullen we maar zeggen.. Liever modem -> gigabit router -> pc's en een aparte kabel voor de extra acesspoint.

Dit allemaal gezien op de toekomst, glasvezel wordt hier binnen nu en een jaar aangelegd en hoop dan wel een 500/500 abbo'tje te kunnen scoren 8)

[ Voor 83% gewijzigd door MusicAddict op 28-06-2012 02:55 ]

• MusicAddict
Dus ik neem aan dat dit de beste (werkende) oplossing is? logisch is misschien anders, maar ach het is dat ik makkelijk een kabeltje kan leggen hier :P
Pagina: 1