Toon posts:

Past deze videokaart in de setup die ik voor ogen heb?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een week ben ik bezig met het bouwen van mijn eigen computer volgens de BBG guide.
Ik houd de BBG mainstream game systeem aan van juli:
Bolletje92 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:44:

[BBG] Mainstream Gamesysteem juli 2012

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 74,90€ 74,90
1LG GH22NS70 Zwart€ 14,45€ 14,45
1Nexus Prominent R€ 67,57€ 67,57
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Sapphire HD7950 3GB GDDR5€ 343,90€ 343,90
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,95€ 49,95
1Samsung 830 series 128GB€ 99,99€ 99,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,95€ 46,95
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 80,49€ 80,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 945,20
Het probleem is echter dat de Shappire videokaart niet meer leverbaar is en de firma waar ik hem besteld had mij een andere videokaart aanbiedt. Voordat ik op het aanbod in ga wil ik echter zeker weten of het in deze setup past omdat ik begrepen heb dat het een slot meer is dan de Shappire versie. Ik heb weinig verstand van systemen en dit wordt mijn eerste computer die ik bouw. Ik kan dus niet uit eigen ervaring en kennis putten.

Past de VGA Asus Radeon HD7950-DC2-3GD5 3GB in het systeem van de BBG? ik heb namelijk alle onderdelen al besteld en betaald. Ze zijn dus al onderweg.

reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zolang je niets in de slots zet die die videokaart +koeler inneemt gaat dit gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:18:
Zolang je niets in de slots zet die die videokaart +koeler inneemt gaat dit gewoon werken.
Ik heb nog nooit een computer in elkaar gezet. Maar de alle onderdelen die in de lijst hierboven staan hebben toch een andere plaats op het moederbord?

Ik was niet van plan nog extra onderdelen te gaan gebruiken.

• Caidev
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2025

Caidev

Beunhaas

Als je nog nooit een pc in elkaar hebt gezet, zou ik het met iemand doen/laten doen of je moet je er eerst goed in gaan verdiepen(oude pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten b.v.).

Het past wel allemaal

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zou geen enkel probleem moeten opleveren, want in principe(simplistisch gezegd) zijn alle 7950 gelijk en maakt het voor je set-up niet uit of je er een 5450, GTX670 of een 7970 inzet. (alle huidige videokaarten werken met praktisch alle moederborden zo goed als optimaal)
Enige zaken waar je op moet letten is of de voeding voldoende prik kan leveren en hoeveel ruimte de koeler van de videokaart inneemt (3 slots bij een ASus DC2) dit betekend dat 2 pci slots bedekt zijn met de koeler en niet voor andere zaken gebruikt kunnen worden (is in jouw systeem irrelevant, maar crossfire is bijv niet mogelijk)

Verwijderd

http://www.google.com/img...ved=1t:429,r:10,s:0,i:100

Linksbeneden, die blauwe poorten zijn de PCI-e poorten waar je grafische kaart, in dit geval de ASUS 7950, in moet plaatsen. Aangezien de ASUS grafische kaart enorm dik is kan het zijn dat de overige poorten daaronder niet meer toegangkelijk zijn voor de andere onderdelen (aangezien je grafische kaart erover hangt) in jouw configuratie zijn er echter geen andere insteekkaarten die in de PCI sloten moeten dus dit zal perfect passen. Geen zorgen over maken!

EDIT: de foto was gewoon ter illustratie, jouw gekozen moederbord zal er anders uitzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jay en SamCoenen bedankt voor de heldere uitleg
Caidev schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:35:
Als je nog nooit een pc in elkaar hebt gezet, zou ik het met iemand doen/laten doen of je moet je er eerst goed in gaan verdiepen(oude pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten b.v.).

Het past wel allemaal
De forumusers van Tweakers hebben mij juist over gehaald om het wel te doen:
Zonder ervaring en kennis een best buy systeem bouwen?

Ik zal me verdiepen in (youtube) guides en bij twijfel altijd eerst hier vragen en dan pas doen.

• miel54
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-01 14:37
Jouw kaartje gaat normaal perfect in je moederbord geprikt kunnen worden. Sterker nog je zou er zelfs 2 in crossfire opstelling kunnen zetten als je dat zou willen (let wel op de voeding) . Want zoals samcoenen zei: De gpu zal praktisch nooit in de weg zitten van je cpu. Verder zou je best eens een tutorial of 2 kijken over hoe je best een pc in mekaar moet knutselen. En pluis het forum hier eens door voor tips en dergelijke.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
een pc in elkaar zetten is vrij eenvoudig hoor: gewoon geduldig zijn, de handleiding van het mobo goed lezen, enkel dingen in elkaar steken die passen (klinkt logisch, maar toch) en er voor zorgen dat het ook goed zit
de cpu koeler monteren is het enigste waar soms wat kracht voor nodig is (bij sommige modellen), al de rest gaat zeer eenvoudig :)

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Je kan altijd nog je PC laten asembleren door de shop.

Maar tegenwoordig is het allemaal niet zo ingewikkeld meer als vroeger. Als je het een keer hebt gedaan wil je niet anders meer dan het voortaan zelf doen :)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

catfish schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:16:
een pc in elkaar zetten is vrij eenvoudig hoor: gewoon geduldig zijn, de handleiding van het mobo goed lezen, enkel dingen in elkaar steken die passen (klinkt logisch, maar toch) en er voor zorgen dat het ook goed zit
de cpu koeler monteren is het enigste waar soms wat kracht voor nodig is (bij sommige modellen), al de rest gaat zeer eenvoudig :)
tot er dingen fout gaan, maar dat kan natuurlijk altijd.... zorg iig voor een 2e pc met internet zodat je op het forum kan komen. Meestal gaat alles idd wel goed

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Verwijderd

Topicstarter
De spullen beginnen nu binnen te druppelen en de spanning stijgt. Ik zal zodra het binnen is een dagje vrij nemen en eens rustig de tijd nemen. laten we hopen dat ik niet lomp genoeg ben om dingen toch nog fout te doen ;)

Ik vind het heel erg spannend maar ook best leuk. Ik ben banger voor het softwarematige gedeelte of het troubleshooten als er iets mis is ;)
Pagina: 1