Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De 17CL46 en de 17CL47 van BTO

Pagina: 1
Acties:

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een vraag over de volgende laptops:

De 17CL46 en de 17CL47. Ik heb namelijk gezien dat het enige verschil de videokaart is. De ene heeft een NVIDIA GeForce GTX 675M en de ander een AMD Radeon HD 7970M.

Nou ben ik van plan om een van de twee te gaan kopen, maar kom ik er niet echt uit met de videokaarten. Na een beetje googlen kwam ik op de volgende benchmarks van Notebookcheck:

- AMD Radeon HD 7970M
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.72675.0.html
- NVIDIA GeForce GTX 675M
http://www.notebookcheck....rce-GTX-675M.70785.0.html

Mijn vraag is eigenlijk als volgt: Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de videokaarten. Als ik de Benchmarks mag geloven van Notebookcheck is de Radeon 7970 gewoon een stuk sneller op bijna alle gebieden vergeleken met de GTX 675. Of vergis ik mij hier nu in?

Daarnaast schijnt het ding echt een bakbeest te zijn van 3.8 kg. Is hij werkelijk zo zwaar dat je hem nergens meer mee naar toe kunt nemen of valt dit over het algemeen nog wel mee. Ik heb hem niet elke dag nodig voor werk, dus dat scheelt. Het is een desktop vervanger voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Lucas.

Verwijderd

BTO, daar weet ik nog wel wat leuke verhalen over...
aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"

Waarom niet de Alienware M17x? Die is goedkoper als je weet waar je moet (ja, echt), en kwalitatief een enorme stap vooruit. Enkel van het uiterlijk moet je houden.

• Zephrex
Wel, daar zat ik wel aan te denken. Maar de strakke designs van BTO bijvoorbeeld spreken mij heel erg aan. Het uiterlijk van de Alienware M17 vind ik ronduit lelijk. Sommige mensen maakt het niet uit, en sommigen vinden het mooi. Persoonlijk hou ik daar helemaal niet van, zelfs niet als de laptop goedkoper is.

Dus, nja, vandaar.. Maar zit nog steeds met die videokaarten. Is de 7970 echt zoveel beter als de GTX 675m? Volgens de benchmarks van Notebookcheck namelijk wel, maargoed, zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van...

EDIT: Het is jammer dat ik de videokaarten niet kan switchen. Anders had ik deze barebone gepakt en daar alles ingestopt: Afbeeldingslocatie: http://www.bto.eu/images/BTO_PBOOK_17M46_FRONT_600.png

[ Voor 15% gewijzigd door Zephrex op 30-06-2012 17:59 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:46
De HD7970 is zeker een 10-20% sneller dan die GTX675. EN het klopt dat de laptops in basis hetzelfde zijn, en alleen de videokaarten verschillen.

Het Optimus verhaal van nVidia werkt overigens wel wat stabieler dan de oplossing van AMD (Enduro). Enduro is nieuwer. Maar gaat het je puur om performance, kies dan voor de HD7970. Ze zijn gelijk in prijs, maar wel extra performance ;)

De laatste zin van Darkstone ben ik het mee eens, je moet van het uiterlijk houden van die Alienware (overigens alle laptops geldt dat voor).

Verwijderd

Zephrex schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:49:
EDIT: Het is jammer dat ik de videokaarten niet kan switchen. Anders had ik deze barebone gepakt en daar alles ingestopt: [afbeelding]
Dat is een rebrand van Vinand in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011", en dat is nog ergere junk dan de clevo's zelf...

• Zephrex
Goh, dom van mij, had nog niet echt research gedaan naar de barebone van die ander. Ik ben aan het lezen op het topic wat je had gepost Darkstone.

Ik wilde maandag de 17CL47 gaan bestellen, had eigenlijk alles al uitgezocht omdat mijn huidige laptop toch wel bijna 3 jaar (of meer) oud is. Enige wat ik wilde weten was dat van de videokaart. Maar na een paar pagina's van dat topic over de Clevo en zijn toetsenbord etc, begin ik nu toch heel erg te twijfelen!

Jaar lang gespaard en wilde al een hele lange tijd een nieuwe laptop die weer een paar jaar mee kan gaan. Maar misschien is het toch wel verstandig voor mij om dan maar te wachten....

Dit is trouwens mijn huidige laptop:
http://forum.notebookrevi...view-benchmark-games.html
Alhoewel mijn versie blijkbaar net iets anders is kwa uiterlijk. Alles zwart / blauw..

Zucht, weet het ook niet.

In ieder geval heel erg bedankt nog voor de reacties!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kijk ook even naar [Ervaringen] xnotebooks .
Daar zie je toch echt wel veel goede ervaringen ;) en natuurlijk de slechte ervaring die er bij elke laptop is..

• Zephrex
Jah, het blijft natuurlijk altijd persoonlijk. En om nou te zeggen dat mijn huidige laptop zo'n geweldig toetsenbord heeft... Het is maar net wat je gewend bent. En daarnaast wendt alles wel volgens mij. Ik heb ook een wireless toetsenbord wat ik kan gebruiken... Mja

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik denk als je bv bij xnotebooks een laptop zou bestellen, eens persoonlijk te bellen of een email te sturen met vragen zodat ze direct een "band" met ze creëert ;)

Zie dat er veel goede ervaringen zijn met mensen in die ervaringen thread die op voorhand eens gebeld/ge-emaild hebben

• Zephrex
Jah, de XNB Titan van xnotebooks lijkt dezelfde Clevo barebone te hebben als die van BTO?

EDIT: Misschien een rare vraag, ben deels een noob, maar wat is het verschil tussen Glans / ontspiegeld / gamut scherm? Of ligt dat ook gewoon weer aan de persoonlijke voorkeur...

[ Voor 50% gewijzigd door Zephrex op 30-06-2012 18:23 ]

Verwijderd

Precies hetzelfde, alleen ander stickertje. Plus je hebt geen idee hoe het met de service zit bij de kleinere aanbieders.
SmokingCrop schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:14:
kijk ook even naar [Ervaringen] xnotebooks .
Daar zie je toch echt wel veel goede ervaringen ;) en natuurlijk de slechte ervaring die er bij elke laptop is..
Het kost mij 5 seconden om goede ervaringen te vinden van welke laptop dan ook. Maar een onderbouwde negatieve ervaring, die vind je maar bij heel weinig laptops.

• Zephrex
Jah ik heb momenteel zo'n 15 tabs openstaan in Chrome met topics van GoT. Ik denk dat ik gewoon te pietje precies ben (heb nogal de neiging om soms perfectionistisch te zijn).

Uiteindelijk ligt het gewoon aan hoeveel waarde je hecht aan de meningen van andere mensen. En of die meningen goed onderbouwd zijn. Persoonlijk ben ik een al niet al te super toetsenbord gewend van mijn Asus, en ik mag er vanuit gaan dat de 3 verschillende build-to-order bedrijven die ik heb bekeken geen idioten zijn. En bij alle 3 hebben ze bij de AMD 7970 videokaart een Clevo barebone, die met het lichtgevende toetsenbord. Dus hoe slecht kan die nou werkelijk zijn.

xnotebooks heeft veel meer mogelijkheden kwa build-to-order met de Clevo barebone en de 7970, maar ben daar uiteindelijk dan duurder uit. Het scherm van BTO 17CL47 is echter non glare (niet glanzend-mat). Mijn broertje zegt dat als ik de kans heb ik voor het Gamut glans high contrast scherm moet gaan. Dan kom ik dus bij xnotebooks uit.

Al met al denk ik dat ik hem daar maar bestel. Zal der nog eff een mailtje naartoe sturen met een paar vragen.

Ik wil jullie in ieder geval heel erg bedanken voor het helpen! Echt heel erg bedankt.

Verwijderd

Als je een non-gamut mat scherm neemt heb je grote kans op Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2". En over het toetsenbord: veel mensen, anandtech en zelfs engadget reviews berichten onafhankelijk van elkaar dat het toetsenbord al jaren de ergste is in de industrie. Daarnaast hebben zowel BTO als xnb niets te maken met de laptops zelf. Het enige wat die doen is functioneren als verkoopkanaal voor een bedrijf wat in taiwan is gevestigd (of iets in die windrichting)

• Zephrex
Dus eigenlijk zou ik alleen vanwege het slechte toetsenbord al, beter een andere kunnen kiezen, of wachten...

Verwijderd

Als je waarde hecht aan het toetsenbord, overigens levert BTO itt tot XNB de backlit variant, daar is nog niets over bekend. Al vind ik de layout behoorlijk vaag: Windows toets aan de rechterkant? '\' naast de spatiebalk?

Waarom zou je overigens willen wachten? Alle fabrikanten hebben zojuist modellen op de markt gebracht, nieuw spul verwacht ik de komende paar maanden zeker niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 19:29 ]

• Zephrex
Layout is altijd wel aan te wennen IMHO... alhoewel het zeker irritant zou kunnen zijn. Maar kan altijd gewoon mn wireless toetsenbord kunnen gebruiken.

Zou je me kunnen vertellen wat er precies slecht is aan het toetsenbord? Ik heb dat zo snel niet kunnen vinden, behalve dat mensen zeggen dat het toetsenbord slecht is...

EDIT: Nu alleen nog even kijken waar ik het koop, BTO, xnotebooks of Notebooktotaal. De laatste twee lijken wel een stukje duurder though...

[ Voor 18% gewijzigd door Zephrex op 30-06-2012 19:54 ]

Verwijderd

De aanslag & layout zijn gewoon slecht. Of sla gewoon anandtech na. dat is volgens mij dezelfde notebook maar dan met een iets oudere processor.

Maar ik snap hem echt niet. Waarom zou je €1500 betalen voor een laptop met matige bouwkwaliteit, geen OS, slecht toetsenbord of scherm, afhankelijk waar je bestelt, en een touchpad wat wegslijt, als je voor dezelfde prijs een lelijke alienware hebt die op al die punten wél heel goed scoort. Ik ken zelfs clevo verkopers die M17x-jes gebruiken :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2012 20:54 ]

Verwijderd

Link dan wel naar het hele verhaal, inclusief de post waar NBT reclame maakt voor zijn eigen notebooks, en vervolgens toegeeft dat-ie dat helemaal niet mag doen voor de niet-kenners, dat is al de 10e keer dat dat gebeurt...

Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
tot Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Daarnaast snap ik je reactie sowieso niet: wat wil je nu? Mij zwartmaken? Een discussie doe je nog altijd op argumenten, niet op de man. You're welcome.

• Zephrex
Mja, ik snap de argumenten van jou wel Darkstone.. en ik snap ook dat er genoeg mensen wél blij zijn met de Clevo barebone van de 17CL46 etc. Maar het is gewoon moeilijk voor mij om daarop een keuze te gaan maken.

Het enige wat ik nog zou kunnen doen is iemand vinden die zo'n ding heeft en hem in het echt gaan bekijken, of naar één van die shops gaan om dat te doen.

• Zephrex
DM?

Verwijderd

Direct messages. Als je dat tenminste aan hebt staan. Dan verschijnt er in het profiel een DM-knop.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Blablabla AW, lalala, daar wordt je toch ook helemaal gestoord van zeg :X

@ Zephrex: mijn mainquestion is, waarom een 17" en geen kleiner model? Dat zie ik nergens in je posts terug..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zephrex
Ik heb momenteel een 15,6" laptop. En iets groter leek me wel erg handig, zover ik de grootte heb kunnen zien in de Mediamarkt. Het is een echte desktop vervanger en ik hoef er bijna nooit mee weg dus vandaar.

• CLB
  • Niet online

CLB

Clear :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Zephrex
Maar zelfs daar twijfel ik over hoor.. 17" lijkt me echter mooi groot, maar niet te groot. Alhoewel 15,6" ook een leuk formaat is...

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa your choice natuurlijk, ik heb hier 15,6", ook vaak thuis, maar vind het een mooi formaatje, Full HD op
15,6" is lekker scherp, kan nog op m'n schoot met de drie kilogram en ook simpel mee mocht dat gebeuren :)

Ieder z'n ding...

• Zephrex
Jah, probeer nu alleen uit te zoeken wat voor soort scherm ik wil hebben. Full-HD LCD non glare (niet glanzend-mat) of Gamut glans high contrast scherm met 90% kleurechtheid...

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is in het 17" segment, in het 15,6" segment heb je ook nog mat met 95% gamut :p
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DuUtEFHyG3fhCRDEUZwC7J1L/full.jpg

Het 17" matte scherm (zonder 95% gamut dus) is van een kwaliteit waar je zeker geen U tegen zegt, namelijk.

• Zephrex
Dus ik moet zowieso voor het Gamut scherm gaan? Nou ja, moeten... je weet wel..

EDIT: Is dat ook een Clevo barebone btw?

[ Voor 21% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 14:59 ]

Verwijderd

Met een mat 17.3" scherm heb je grote kans op de beruchte chi-mei. Dus neem sowieso een glans óf gamut scherm. Die zijn weer alleen te krijgen bij XNB, en dan krijg je dat beruchte clevo toetsenbord. 8)7

Ik roep overigens al jaren tegen die XNB dat kleurechtheid een onzin term is. De correcte term is color gamut, of kleurspectrum relatief aan een bepaalde standaard. Maar dat schijnen ze niet te snappen bij die zaak... anyway.

En ik zou ook een 15.6" aanraden voor mobiel binnenhuis gebruik hoor. Als er nu een 15.6" met vergelijkbare kwaliteit aan de M17x bestond voor een goede prijs.. Asus komt wel in de buurt, maar faalt op het prijskaartje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 14:59 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoals Darkstone zegt, je moet niks, maar mat en 17,3" is nagenoeg altijd een scherm van mindere kwaliteit...
Als jij mat prefereert zit je in het 17,3" segment niet op de beste plek, als je het niet veel interesseert (mat of glans) dan kun je kiezen voor het standaard glare scherm (dan weet je ook vaak niet wat je krijgt) of toch voor gamut gaan... Ikzelf prefereer 15,6" formaat en mat... Dat er ook nog is een 95% 15,6" gamut scherm was maakte het voor mij helemaal simpel... Okee 95% gamut kost een duit meer, maar m'n huidige scherm is: :9~

Jij zit nog te doubten over 17" vs 15,6", dat is de eerste keuze zou ik zeggen, dan kun je pas verder...
Met prijzen, configuraties, hardware, hardware die je zelf los aanschaft enzovoort... En die keuze is voor jouzelf!

• Zephrex
Nou zover ik heb kunnen zien bij modellen bij de Mediamarkt kwa grootte leek 17" best nice. Zelf nu al 4 jaar een 15,6" en dat is best ok, maar iets groter lijkt me toch wel mooi.

Kwa hardware ben ik er ook wel uit. Kwa scherm word het dus zowieso Gamut. Maar als ik die foto van jou bekijk, en dan met name het toetsenbord vergelijk met de 17" Titan van XNB of de BTO 17CL46 ... dan ziet jou toetsenbord er toch wel stukken beter uit! Veel meer mijn stijl zou ik zeggen. Mooi strak.

Hoe maak ik de keuze nou eigenlijk tussen 15,6" of 17" ... want m.b.t het gewicht maakt het me niet uit. Dan komt het denk ik neer op het toetsenbord. Wil ik die gewone of die strakke van jou, die ze dus alleen in de 15,6" hebben...

Iedereen hier trouwens bedankt voor het helpen! Ik waardeer het heel erg!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm... as far as I know is het toetsenbord precies hetzelfde ;)

• Zephrex
Werkelijk? Als ik kijk naar jou toetsenbord en die van de 17CL46 dan ziet het er toch wel anders uit.

EDIT: Die foto die je hierboven hebt geplaats, das geen Clevo of wel...

[ Voor 27% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 15:27 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Si...

XNB IV15:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k1BINJ9Of0rPFT5uQ8ttlL1d/full.jpg

XNB TITAN IV17 / BTO 17CL46:
Afbeeldingslocatie: http://www.xnotebooks.nl/media/catalog/product/cache/7/thumbnail/950x640/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/t/i/titan_02new_2.png

een 17" model heeft (vaak) een extra HDD-bay, voor een extra harde schijf... Kan handig zijn mocht je perse een optical willen hebben met daarnaast dus twee schijven. Ik heb de optical eruit gehaald, bay erin + extra HDD :)

De foto hierboven met het chiclet toetsenbord is een vorige versie van dezelfde barebone :)
Die had nog een chiclet keyboard, zonder backlight en die is vervangen voor een nieuwe flatte met backlight.

[ Voor 45% gewijzigd door CLB op 01-07-2012 15:29 ]

• Zephrex
Die foto hierboven, niet deze twee, maar daar weer boven, van welke is dat dan ?

EDIT: Ahh, en dat chiclet toetsenbord, is dat gelijk aan het toetsenbord van nu? Kwa gebruik en kwaliteit of...

[ Voor 41% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 15:32 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is (zoals eerder aangehaald) de zogenaamde 'XNB SA15' gebaseerd op de Clevo P150HM :)
Mocht je zo'n toetsenbord willen en niets geven om backlight: Xnotebooks Terminator IV15 :)

Maar dan zit je weer niet met high-end GPU's ;)

• Zephrex
Ik snap het. En 15,6" is erg handig maar dan kan ik er geen extra harde schijf in kwijt.

Ok, nou heb ik weer heel wat om over na te denken. Heel erg bedankt :)

Verwijderd

Zephrex schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:30:
Die foto hierboven, niet deze twee, maar daar weer boven, van welke is dat dan ?

EDIT: Ahh, en dat chiclet toetsenbord, is dat gelijk aan het toetsenbord van nu? Kwa gebruik en kwaliteit of...
Dat clicket toetsenbord *is* het oude toetsenbord waarover altijd zo word gerant in reviews. Over de backlit non-chicklet variant zijn nog niet veel reviews, maar t.net en notebookcheck beoordeelden het als gemiddeld als ik me het goed herinner.

• CLB
  • Niet online

CLB

Je kan er dus een HDD-caddy instoppen, om zodoende je optical op te offeren... Dan kan er 2x een 2,5" schijf in.
Zie daarvoor een kleine how-to die ik geschreven / gemaakt heb: CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Mocht je, je optical perse niet willen opgeven om wat voor reden dan ook, dan kun je voor een mSata SSD gaan die in een apart slot zit.. In het HDD-slot doe je een HDD voor alle data-opslag en je behoudt je optical ook nog.

"De mSATA SSD modules zijn in feite kleine SSD's die in de vorm van een printplaatje in het notebook gezet worden en die ervoor zorgen dat u een extra SSD in uw notebook krijgt. U kunt er onder andere uw windows versie op installeren en dus gebruiken als opstartschijf of als extra opslag voor uw data. Een mSATA is zeker zo snel als een gewone SSD drive." zegt de marketing...

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 01-07-2012 15:42 ]

• Zephrex
Of een externe aanschaffen neem ik aan haha... wel... ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje uit ben..

Ik snap trouwens dat kwa CPU de 3720qm sneller is dan de 3610qm... maar is dat werkelijk iets wat je gaat merken?

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee, voor 2 tientjes is dat een leuke upgrade, maar meer ook niet :)
Heb me er ook op blindgestaard, was er uit, het zou een 3720QM worden, toen kwamen de reviews en ja de 3720QM is wat sneller, tuurlijk, maar dat was het geld bij lange na niet waard, dus voor de 3610QM gegaan.

• John767
De 3720QM heeft wel meer hardwarematige ondersteuning voor virtuele machines. Maar buiten dat, zou het idd zonde zijn van het extra geld dat het kost. Beter investeren in een SSD of WLAN kaartje dan.

• Zephrex
LoL, als ik dat Gamut scherm wil moet ik zowieso een 15,6" nemen. De 17" heeft alleen een Gamut glans high contrast scherm. Alleen de 15,6" heeft een Gamut ontspiegeld scherm... bah..

En bedankt, dan word het toch gewoon de 3610qm...

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa ik weet niet hoe erg jij een mat scherm prefereert :)
Ik zweer erbij, anderen zweren bij een glossy scherm, omdat de kleuren dan nog beter uitkomen...

• Zephrex
Ik zou denk ik voor deze configuratie gaan.

XNOTEBOOKS® TITAN IV17-HD7970 / GTX670 / GTX675 / GTX680 / HD4000 Enduro - Optimus

Beeldscherm / videokaart
17.3" HD+ / Full HD, ATI HD7970 / 2.0GB GDDR5 in combinatie met ENDURO * DIRECT X11 NIEUW !
Nu met GRATIS Bright Pixel garantie, normale prijs € 75,-

Glanzend of ontspiegeld
FULL HD (1920 x 1080) GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid ! NIEUW !

Processor
Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt

Koeling
Heavy Duty (continue gebruik foto / videobewerking)

Geheugen
8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )

Harddisk / SSD
256 GB SSD CRUCIAL m4 Sata-600 READ: 500 MB/s - WRITE: 260 MB/s ( met TRIM functie )

2e Harddisk / SSD
750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache

Opticals
DVD±ReWriter

Toetsenbord
Verlicht toetsenbord QWERTY (kleuren en effecten softwarematig aan te passen) ! * NEDERLANDS * (US International)

Wireless
Intel WiFi 300Mbps (N 6235) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Wireless display

Garantie uitbreidingen
2 jaar carry in

Draagtassen / Backpacks / Sleeves
17.3" Sleeve kleur Zwart i.p.v. gratis tas

Wat vinden jullie daarvan..

• John767
Aangezien de 256GB Samsung 830 SSD goedkoper is dan die Crucial, zou ik voor die kiezen. Is op gebied van schrijven nog wat sneller. Betrouwbaarheid zit ook goed bij die SSD. Scheelt je weer wat tientjes op de machine.

En ga voor dat actiemodel. Scheelt ook weer wat geld, en je krijgt hetzelfde ;)

Verwijderd

Again: waarom een clevo en geen M17x, terwijl die goedkoper en beter is in zo'n beetje elk opzicht?

• John767
@Darkstone:
Zephrex schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 17:49:
Wel, daar zat ik wel aan te denken. Maar de strakke designs van BTO bijvoorbeeld spreken mij heel erg aan. Het uiterlijk van de Alienware M17 vind ik ronduit lelijk. Sommige mensen maakt het niet uit, en sommigen vinden het mooi. Persoonlijk hou ik daar helemaal niet van, zelfs niet als de laptop goedkoper is.

......

• Zephrex
De Clevo ziet er gewoon beter uit in mijn ogen. De M17 vind ik persoonlijk gewoon niet mooi. Ik hou ervan als alles mooi strak is...

Wat John zegt xD

• CLB
  • Niet online

CLB

Mooie config, alleen ik zou m'n SSD zelf halen, is goedkoper en is geen moeite om in te bouwen...

• Zephrex
Misschien rare opmerking, maar de M17 ziet er heel anders uit dan op de pagina van Alienware... lijkt wel.. veel strakker design dan die je op de hoofdpagina ziet...

EDIT: Misschien geen moeite voor jou XD maar zelf ben ik nogal een naab met dat soort dingen...

EDIT II: Nvm, ziet er wel zo uit, zat verkeerd te kijken. Lijkt wel een Alien space vliegtuig cockpit ofzo xD

[ Voor 40% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 16:22 ]

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...r3-an-antidote-to-clevo/2

Ik snap niet echt wat er zo 'classy' is aan de M17x. Een jaar geleden vond ik het ook lelijke shit :P, maar op school bij mij heeft iemand de M14x, en dat ziet er gewoon uit als een normale notebook. Maar je kan de 17x volgens mij bijna nergens bekijken. Misschien hebben de mycom, vobis, en dixons er een: nieuws: MyCom en Vobis gaan ook Dell-producten verkopen de lokale dixons heeft iig niets van dell.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik postte een how-to... in CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Een 256GB SSD kost bij XNB €300,00 in de PriceWatch €175,00 dacht ik... Voor €225,00 lever ik jou een 256GB SSD en dan installeer ik 'm, hoef jij het niet te doen en is goedkoper dan XNB... Dat is veel geld voor een schroef

• Zephrex
Even die review maar lezen. Misschien toch waard om te overwegen...

• SmokingCrop
  • Niet online
CLB schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:24:
Ik postte een how-to... in CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Een 256GB SSD kost bij XNB €300,00 in de PriceWatch €175,00 dacht ik... Voor €225,00 lever ik jou een 256GB SSD en dan installeer ik 'm, hoef jij het niet te doen en is goedkoper dan XNB... Dat is veel geld voor een schroef
De Samsung SSD is op dit moment heel wat goedkoper geworden bij XNB ;)
(39 euro extra voor 128gb en 130euro xtra voor 256gb)

• CLB
  • Niet online

CLB

Si, en dan heb je geen 750GB HDD ;)

• SmokingCrop
  • Niet online
mja, als je geen 750gb hdd gaat gebruiken dan zit je daar ook mee :P

dan ga je geen 128gb/256gb vinden voor zo weinig, je zou hem natuurlijk kunnen verkopen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar de 750GB HDD stond wel in z'n config :p

Het komt er op neer dat zelf een HDD / SSD kopen en installeren, vele tientallen euro's scheelt / kan schelen.

• Zephrex
Die Alienware ziet er wel ok uit, maar blijf toch bij mijn huidige configuratie. En ja, ik wil echt een SSD en een gewone HDD voor opslag ^^ :P

• SmokingCrop
  • Niet online
CLB schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:32:
Maar de 750GB HDD stond wel in z'n config :p

Het komt er op neer dat zelf een HDD / SSD kopen en installeren, vele tientallen euro's scheelt / kan schelen.
oops idd ^_^

maar het is wel goedkoper dan 300 euro

750 GB 7200rpm WD Scorpio Black = 90 euro in pricewatch
samsung 830 = 130 euro meerprijs bij xnb
dus een 210 euro

of
HDD zonder meerprijs (xnb)
samsung 830 voor een 170 euro ^_^ (pricewatch)

• Zephrex
Als ik em zelf inbouw heb ik er geen garantie op via xnotebook neem ik aan?

Verder denk ik wel dat dit em gaat worden.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zelf inbouwen is geen garantie via XNB inderdaad, maar dat spreekt wel voor zich :)

• Zephrex
Maar wel voor de rest van de notebook dus, behalve dan die extra SSD :P

• SmokingCrop
  • Niet online
Nog even een vraagje over die thermal compound/koelpasta, weet er iemand in hoeverre deze van elkaar verschillen?

Verwijderd

Dat weet ik wel ja..
Bas. in "[Ervaringen] xnotebooks"

Geld vragen voor betere koelpasta is de ergste zwendel sinds pixelgarantie. Nee, erger zelfs

• Zephrex
Ik dacht dat je een betere koelpaste bij BTO kon selecteren die volgens HEN zo'n 6 graden zou schelen. Dus als ik de Heavy Duty koelpaste neem bij xnotebooks zou me dat in IEDER geval 6 graden schelen... Hoeveel dat in werkelijkheid is weet ik echter niet...

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:47:
Geld vragen voor betere koelpasta is de ergste zwendel sinds pixelgarantie. Nee, erger zelfs
Dat is niet waar, als het beter spul is, wat beter koelt is dat geen probleem...
Mits het bij een paar euro blijft en geen tientallen en het goed wordt aangebracht ;)

Verwijderd

Punt is dat het geen zak uitmaakt hoe heet je CPU wordt. Het werkt, of het werkt niet. En in het laatste geval mag de leverancier dat op zijn kosten op gaan lossen.

Je betaalt dus €50 (ofzo? Hoeveel is het?) voor koelpasta die in de winkel €5 kost, zodat je de leverancier minder risico geeft dat de CPU gaat throttelen als er wat stof ik komt... Voor de winkel een prima investering, ja.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 16:51 ]

• Zephrex
Beetje erg pessimistisch lijkt het wel though xD ....

• SmokingCrop
  • Niet online
Zephrex schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:47:
Ik dacht dat je een betere koelpaste bij BTO kon selecteren die volgens HEN zo'n 6 graden zou schelen. Dus als ik de Heavy Duty koelpaste neem bij xnotebooks zou me dat in IEDER geval 6 graden schelen... Hoeveel dat in werkelijkheid is weet ik echter niet...
Ik ben zelf ook aan het kijken om binnen een maand of 2 een nieuwe laptop aan te schaffen, maar vooraleer ik da ga doen, zal ik ze toch nog even een emailtje sturen :p
(mss ook met die foto van de mislukte aanbrenging vd koelpasta - dan zullen er er waarschijnlijk wel wat meer aandacht aan besteden :*) )

• Zephrex
Haha dat is inderdaad heel slim! Ik zal dat ook nog eff doen XD ...

EDIT: Dit word dan de config na wat tweaken...

XNOTEBOOKS® TITAN IV17-HD7970 / HD4000 Enduro * AKTIE *

17.3" HD+ / Full HD, ATI HD7970 / 2.0GB GDDR5 in combinatie met ENDURO * DIRECT X11 NIEUW !
Nu met GRATIS Bright Pixel garantie, normale prijs € 75,-

FULL HD (1920 x 1080) GAMUT GLANS HIGH CONTRAST SCHERM met 90% kleurechtheid !
NORMAAL € 1558,- eenmalige aktie zolang de voorraad strekt !!

Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt

Heavy Duty (continue gebruik foto / videobewerking)

16GB DDR3-1600 * CORSAIR VENGEANCE * ( 4 x 4GB ) EXTREME PERFORMANCE

750 GB 7200rpm WD Scorpio Black S-ATA 16Mb cache

DVD±ReWriter

Verlicht toetsenbord QWERTY (kleuren en effecten softwarematig aan te passen) ! * NEDERLANDS * (US
International)

Intel WiFi 300Mbps (N 6235) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS,4.0 (BLE) (dual-band 2.4Ghz & 5.0Ghz)
Wireless display

2 jaar carry in

17.3" Sleeve kleur Zwart i.p.v. gratis tas

EDIT II: Koop ik zelf een SSD erbij trouwens, vandaar dat die niet in de config zit... Iemand nog opmerkingen? Suggesties?

[ Voor 95% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 17:18 ]

Verwijderd

Met standaard RAM bestellen. Kosten bij XNB = € 119,00, aftermarket = €80-90.

• Zephrex
I'll keep it in mind.. bedankt voor de hulp allemaal :)

Moet er nu vandoor!

[ Voor 17% gewijzigd door Zephrex op 01-07-2012 17:29 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
succes, maar ook ik zou je graag willen wijzen op de niet zo slimme keuze.
oke, het argument "stijl"kan ik mij in vinden, maar hij is een paar 100 euro duurder..
dan mis je:

- GOEDE garantie (beide zaken, zowel xnb als bto maken hier een potje van, al zal er snel 1 van de 2 nu reageren met een ECHT NIET! post)

- krijg je een touchpad dat onder je reet weg slijt, abnormaal snel!

- een brak keyboard, met onlogische lay-out

- een in elkaar geprakt systeen, dat duidelijk niet ontworpen is stevigheid te bieden, amar enkel gericht is om snel de hardware te swappen *het barebone principe*

- ee scherm dat niet in de buurt komt van de alienware..

sterker nog.. ik denk als je goed je best doet, je een m17x kan regelen met nvidia gtx680 (de nieuwe highend gpu van nvidia die sneller is dan wat dan ook op mobiel gebied vandaag, dus ook sneller als 7970)

.. ik zou mijn keuze toch nog eens overwegen, ik heb zelf een clevo, en verschillende in mijn handen gehad..
en heb nu ook een hele discussie met een clevo reseller, die mijn notebook alleen wilt repareren als ik bepaalde dingen voor hem doe (officieel is hij leverancier van mijn systeem)

ik vind het hele belangrijke punten.. maar doe ermee wat je zelf wilt.

ik wens je veel plezier met welke laptop je ook koopt!

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• SmokingCrop
  • Niet online
*cough* fanboy alert

persoonlijk zou ik zelf geen alienware nemen als die 500 euro goedkoper was bij wijze van spreken..
Vind die looks gewoon om mee te lachen

ps: die gtx 680m is direct 300 euro meer..

[ Voor 90% gewijzigd door SmokingCrop op 01-07-2012 18:26 ]

Verwijderd

SmokingCrop schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:22:
ps: die gtx 680m is direct 300 euro meer..
En is daarmee, belive it or not, nog steeds praktisch dezelfde prijs als de titan met gamut scherm zonder windows 8)7

• SmokingCrop
  • Niet online
slechts 1550 euro? (+ ssd voor beide keuzes) (transport inbegrepen)
moeten wel ferme kortings zijn dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 01-07-2012 18:37 ]

Verwijderd

http://www.xnotebooks.nl/...phics-optimus-p170em.html + 7970m + gamut scherm = € 1.558,00 zonder windows

M17x:
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:23:
i7-3610QM + 1080p met..
GTX 660m = € 1,271
GTX 675m = € 1,340
GTX 680m = € 1,566
HD 7970m = € 1,407

Uit die mooie sheet van mij. De verzendkosten berekening is stuk, dus mogelijk komt er nog €29 op de prijs hierboven.
De verzendkosten berekening is inderdaad stuk, dus je kan er €29 bij optellen.

Bij de titan krijg je wel extra RAM ter waarde van €11 en een iets grotere harde schijf. Da's niet zo boeiend.

Volgens de AV van XNB beste XNB, fix die misleidende klotevoorwaarden. Echt, ik heb er geen andere woorden voor komen er ook nog verzendkosten op van, ik citeer:
6.3 Aflevering geschiedt door TNT Post en/of UPS. Voor alle zendingen is XNotebooks gerechtigd de kosten van de verpakking, verzending en administratie in rekening te brengen met een minimum van € 12,50
maar zonder te registreren krijg ik daar geen duidelijkheid over.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2012 18:44 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Zijn we klaar? De AW is afgewezen, klaar dan toch? Maar neehoor...

• SmokingCrop
  • Niet online
Nog een iets en dan negeer ik darkstone gewoon :+
[b]Darkstone schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:39:
maar zonder te registreren krijg ik daar geen duidelijkheid over.
Indien u kiest voor betaling d.m.v. internetbankieren van ABN/AMRO of ING bank betaalt u € 12,50 verzendkosten. Voor zendingen naar België € 25,- voor Frankrijk € 35,- en voor Duitsland bedragen de verzendkosten € 30,-

Alle zendingen naar u als klant zijn tijdens het vervoer van ons naar uw adres volledig verzekerd tegen diefstal en schade !!
De website is veel duidelijker dan je "mooie sheet"

• aron225
ik zou bijna denken dat smokingcrop ook lid van de clevo bende is..
succes ermee iig, we horen wel als er problemen zijn..

dat ik liever een alienware heb, heeft gewoon te maken met het grote verschil in kwaliteit..
niets met fanboy oid..

daarbij, vind ik een beschuldiging als: fanboy niet echt op zijn plek. ik probeer jou in te lichten, dat je voor jou budget, een veel betere notebook kan krijgen, simpel.

als ik dan afgescheept word als fanboy... dan ben ik ook er ook klaar mee..

succes met je clevo, iedereen zal je helpen er 1 aan te schaffen, maar bij problemen... naja, je komt er vast nog achter..

succes nogmaals met wat voor machine je ook zal kopen

--------------------------------------------------
heb de post historie van smokingcrop eens bekeken, als er iemand fanboy is, of aandelen heeft.. is hij het..
gewoon 1 of the clevo members.. en daaom niet objectief, beetje sneu ;w )

[ Voor 14% gewijzigd door aron225 op 02-07-2012 09:14 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• aron225
CLB schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:45:
Zijn we klaar? De AW is afgewezen, klaar dan toch? Maar neehoor...
wat heb jij met deze kwestie te maken?

ik vind dat ik een betere machine, als de keuze van de ts, aan mag halen..
als hij deze niet wilt hebben, prima, maar waarom ben jij nou weer een xnb sale aan het stimuleren?

-----------------------------------
nu is het mij duidelijk, beiden zijn clevo boys, inclusief hun eigen belangen hierbij..

natuurlijk zou ik wel weer helemaal fout zitten, maar ik kan gewoon niets anders concluderen, telkens gebeurd dit als er weer 1 of meerdere mensen keihard clevo aan het prijzen zijn

[ Voor 28% gewijzigd door aron225 op 02-07-2012 09:16 ]

Verwijderd

Je doet nu anders hetzelfde. Namelijk een AW sale simuleren (wat een uitspraak...). Dat je het niet met CLB eens bent (en ik ook nier hoor, maar da's een andere discussie). Oke, maar dat kan je wel op een genuanceerdere manier brengen. Dat geldt overigens ook voor jou, CLB. Je mag van mij alles beweren wat je wil, maar met A en B shiet je dus niets op. Volgens mij had ik daar al eerder iets over gezegd...

• aron225
forum papa?
een alienware is voor dit budget gewoon de machine die je wilt hebben, ik kan wel weer 100 regels tekst en links plakken, maar dat lijkt mij niet nodig..

als de ts dit niet wil, prima, maar ik probeer hem toch onder een slechte keuze weg te komen..
iedereen (bijna iedereen) weet dat bijna iedereen met een clevo notebook, bepaalde dingen tegen gaat komen..

dingen als:
- bouwkwaliteit
- versleten touchpad
- beroerde keyboards..

garantie bij dergelijke zaken is niet goed, en probeer de ts te behoeden voor de ellende die ik bijvoorbeeld persoonlijk mee gehad heb..

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik noem geen namen, dus waarom ik erbij word gehaald?
TS zegt toch geen Alienware, dan is het toch klaar, punt, schluss...

Dus hij zoekt naar andere alternatieven, waarbij hij netjes wordt geholpen door mensen die wel naar zn eisen luisteren, informatie geven over zelf hardware aanschaffen ivm veel lagere prijzen en dergelijke, maar nee hoor.

Achja, je kan discussiëren en discussiëren, met Darkstone is dat netjes en fijn, met anderen...

• aron225
CLB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:54:
Ik noem geen namen, dus waarom ik erbij word gehaald?
TS zegt toch geen Alienware, dan is het toch klaar, punt, schluss...

Dus hij zoekt naar andere alternatieven, waarbij hij netjes wordt geholpen door mensen die wel naar zn eisen luisteren, informatie geven over zelf hardware aanschaffen ivm veel lagere prijzen en dergelijke, maar nee hoor.

Achja, je kan discussiëren en discussiëren, met Darkstone is dat netjes en fijn, met anderen...
Mooie laatste quote, waar ik alleen op kan antwoorden met:
Ts heeft de beste keus gemaakt die hij kon doen in dit segment.

Zephrex, veel plezier met je dikke alienware!
Echt een beest met die amd 7970 gpu!!

Pagina: 1