Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de AV7133 revisie 1.04 en revisie 1.05? Ik denk erover mijn revisie 1.04 (splinternieuw in doos) te ruilen voor de nieuwere revisie of is dit onzin?
dit is een doublepost... oftewel... de tweede keer dat je dit topic plaatst... dat is niet de bedoeling op dit forum....
Tipje... lees de FAQ
Tipje... lees de FAQ
edit:
kzie het al... foutje van je...
kzie het al... foutje van je...
Ik heb een Rev 1.05, een vriend van mij de 1.04. Geen aanwijsbare verschillen, behalve een iets nieuwere BIOS versie. Ze doen het bij mij en de ander goed, dus ruilen is niet echt nodig.
DUH die 'revisie' IS DE BIOS VERSIE.....Op maandag 26 maart 2001 23:55 schreef Wekkel het volgende:
Ik heb een Rev 1.05, een vriend van mij de 1.04. Geen aanwijsbare verschillen, behalve een iets nieuwere BIOS versie. Ze doen het bij mij en de ander goed, dus ruilen is niet echt nodig.
if broken it is, fix it you should
Verwijderd
elgringo slik die 'duh' van je maar lekker snel in , de revisie duidt dus op het moederbord
er zijn 2 revisies van 1.04 en 1.05 heb zelf nu de laatste. en de bios revisies zijn nog maar bij 1004 , daarvoor 1003 en 1002a1
Niet te snel reageren, ik ben niet debiel. Revisie 1.04 is REVISIE 1,04. Revisie 1.05 is REVISIE 1.05. Bios bij mij is 1003, bij de ander 1002 en nog wat. Kweet waar ik het over heb, ben geen amateur.
No offence taken.....
No offence taken.....
Indeed... revisie kan je zien als opeenvolgende modellen.... Gewoon vernieuwingen/verbeteringen... net als bij auto's... golf model 1, 2, 3 enz... zo ook revisie 1.01, 1.02 enz...Op dinsdag 27 maart 2001 00:08 schreef Darkman het volgende:
elgringo slik die 'duh' van je maar lekker snel in , de revisie duidt dus op het moederborder zijn 2 revisies van 1.04 en 1.05 heb zelf nu de laatste. en de bios revisies zijn nog maar bij 1004 , daarvoor 1003 en 1002a1
Verwijderd
Gewoon omruilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rev 1.05 rules. Waarom? Geen flauw idee!
Kom je meestal later pas achter.
rev 1.05 rules. Waarom? Geen flauw idee!
Kom je meestal later pas achter.
Exact, en daarom vroeg ik me af of revisie 1.05 niet aan te raden is i.p.v. revisie 1.04. Aan de andere kant, de A7V133 is in zekere zin een doorontwikkelde versie van de A7V en daarom zal zelfs revisie 1.01 al stabiele en uitstekende prestaties leveren en een nieuw bios is makkelijk te downloaden en te flashen. Ik was benieuwd of iemand naast een verschillende bios versie echt aantoonbare verschillen kon melden.
Juist, daarom is de A7V133 zelfs begonnen bij revisie 1.04 volgens mijAan de andere kant, de A7V133 is in zekere zin een doorontwikkelde versie van de A7V en daarom zal zelfs revisie 1.01 al stabiele en uitstekende prestaties leveren
Verwijderd
Rev. 1.05 is simply more stable. Also some older revisions (1.04) use the old A7V PCB and put a sticker on it saying "A7V133". ALL new 1.05 REV. have the name original soldered on the mobo, dus a new PCB as well.
Cheers.
Cheers.
Hi Cris, I have a new PCB with the name printed on it, that's for sure. But why is revision 1.05 more stable than 1.04? Is there an obvious difference between the two revisions?
Het grootste verschil tussen rev 1.04 en 1.05 is dat 1.05 RAID 0 & 1 ondersteund terwijl rev 1.04 alleen RAID 0 ondersteund.
A.
A.
Verwijderd
Om ff terug te komen op die golf1 golf2 golf3 reply, de golf1 gti is wel de snelste golf gti die ooit aan het asfalt heeft mogen ruiken.
Dus niet altijd sneller zo'n opvolger.
Dus niet altijd sneller zo'n opvolger.
Verwijderd
Wat ik heb gemerkt is dat de 1.05 een erg hoge RMA uitval hebben.
Kan zijn dat met de partij die wij kregen net ff wat anders mis was, maar met de 1.04 geen probs wotsoever, van de 1.05 is nu ongeveer 33% al stuk
(lees: >10 mobo's die het in de eerste twee weken begeven.)
Nogmaals, kan toeval zijn: Heb zelf een 1.04, en ben er superblij mee
RAID gebruiken weinig mensen (tweakers) als "veilige modus" (Mirror, RAID 1). Veel leuker is supersnel (Striping, RAID 0)
Kan zijn dat met de partij die wij kregen net ff wat anders mis was, maar met de 1.04 geen probs wotsoever, van de 1.05 is nu ongeveer 33% al stuk
Nogmaals, kan toeval zijn: Heb zelf een 1.04, en ben er superblij mee
RAID gebruiken weinig mensen (tweakers) als "veilige modus" (Mirror, RAID 1). Veel leuker is supersnel (Striping, RAID 0)
Uhm, dat was denk ik een copy/paste van Cris.Op dinsdag 27 maart 2001 22:00 schreef MegaJurk het volgende:
Hi Cris, I have a new PCB with the name printed on it, that's for sure. But why is revision 1.05 more stable than 1.04? Is there an obvious difference between the two revisions?
Hij komt nl uit Leeuwarden, en Friesland is nog steeds nederlands grondgebied
Dus ik moet me zorgen maken over 1.05? Hmmm, ik kom er wel overheen denk ik.
Pagina: 1