Na een paar maandjes geleden een pricewatch: Point of View ProTab 2XXL (Android 4.0) Zwart te hebben aangeschaft en er ontevreden over was (pixel defect en performance viel tegen), besloten het apparaat terug te sturen. Sindsdien ben ik op zoek naar een beter, meer mid- of high-end tablet die beter aan mijn verwachtingen voldoet. Hierbij heb ik zelf een aantal wensen voor me opgesteld:
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor het thuis op de bank zitten internetten, mail checken etc. Af en toe zal ik er een film mee kijken of een game mee spelen, maar dit is minder van belang. Ik heb een netwerk harde schijf met daarop films, video's foto's en muziek die ik graag op het tablet wil laten afspelen. Daarnaast zou ik ook graag foto's direct op het tablet kunnen laten zien/zetten vanaf een SD kaartje.
Tot zover wat ik wil en nu over wat ik tot nu toe heb gevonden.
Ik heb de keuze tot nu beperkt tot drie opties:
Okee, maar welke van de drie gaat het nu worden?
Dat is dus nu het punt waar ik mee zit. Deze keuze om dan wel voor de TF300T of de TF201 te gaan hangt er voornamelijk vanaf of ik het waard vind om €100,- meer uit te geven voor een klein beetje meer snelheid, een iets helderder scherm en een metalen behuizing ipv. plastic.
Ik heb nog geen keuze gemaakt tussen Android of iOS, dat is dus probleem nummer twee. Ik zit hier eigenlijk heeft meest over te twijfelen.
Aan de ene kant ben ik geen van van iTunes, gebruik ik verder niks van Apple en het 4:3 scherm is niet echt ideaal voor films. Daarnaast is er ook geen MicroSD card slot aanwezig en is er een beperking met het gebruik van een SD adapter met het overzetten van bestanden (correct me if I am wrong). Aan de andere kant zijn er meer accessoires beschikbaar, ziet het retina display er gewoon goed uit en loopt alles gewoon vloeiender en directer dan Android. Daarnaast is het voordeel dat ik apps kan aanschaffen door middel van prepaid iTunes kaartjes (aangezien ik geen CC heb).
TLDR: Android of iOS, prime of 300T
Wie overtuigt me dat ik beter voor het een kan gaan dan het andere?
- Budget: max. €600
- Vloeiende en snelle weergave
- WiFi only model, mocht ik mobiel willen internet kan ik mijn telefoon tetheren
- Opslag: 32GB lijkt me een ideaal
- Goed scherm, zal zo nu en dan buiten gebruikt worden
- Kwaliteit is belangrijk, design telt ook mee
[]*Foto's van SD kaartje laten zien over te zetten
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor het thuis op de bank zitten internetten, mail checken etc. Af en toe zal ik er een film mee kijken of een game mee spelen, maar dit is minder van belang. Ik heb een netwerk harde schijf met daarop films, video's foto's en muziek die ik graag op het tablet wil laten afspelen. Daarnaast zou ik ook graag foto's direct op het tablet kunnen laten zien/zetten vanaf een SD kaartje.
Tot zover wat ik wil en nu over wat ik tot nu toe heb gevonden.
Ik heb de keuze tot nu beperkt tot drie opties:
- pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw
- pricewatch: Asus Transformer Pad Prime 32GB Grijs
- pricewatch: Apple iPad WiFi (voorjaar 2012) 32GB Zwart
Okee, maar welke van de drie gaat het nu worden?
Dat is dus nu het punt waar ik mee zit. Deze keuze om dan wel voor de TF300T of de TF201 te gaan hangt er voornamelijk vanaf of ik het waard vind om €100,- meer uit te geven voor een klein beetje meer snelheid, een iets helderder scherm en een metalen behuizing ipv. plastic.
Ik heb nog geen keuze gemaakt tussen Android of iOS, dat is dus probleem nummer twee. Ik zit hier eigenlijk heeft meest over te twijfelen.
Aan de ene kant ben ik geen van van iTunes, gebruik ik verder niks van Apple en het 4:3 scherm is niet echt ideaal voor films. Daarnaast is er ook geen MicroSD card slot aanwezig en is er een beperking met het gebruik van een SD adapter met het overzetten van bestanden (correct me if I am wrong). Aan de andere kant zijn er meer accessoires beschikbaar, ziet het retina display er gewoon goed uit en loopt alles gewoon vloeiender en directer dan Android. Daarnaast is het voordeel dat ik apps kan aanschaffen door middel van prepaid iTunes kaartjes (aangezien ik geen CC heb).
TLDR: Android of iOS, prime of 300T
Wie overtuigt me dat ik beter voor het een kan gaan dan het andere?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o