Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 07:05

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Na een paar maandjes geleden een pricewatch: Point of View ProTab 2XXL (Android 4.0) Zwart te hebben aangeschaft en er ontevreden over was (pixel defect en performance viel tegen), besloten het apparaat terug te sturen. Sindsdien ben ik op zoek naar een beter, meer mid- of high-end tablet die beter aan mijn verwachtingen voldoet. Hierbij heb ik zelf een aantal wensen voor me opgesteld:
  • Budget: max. €600
  • Vloeiende en snelle weergave
  • WiFi only model, mocht ik mobiel willen internet kan ik mijn telefoon tetheren
  • Opslag: 32GB lijkt me een ideaal
  • Goed scherm, zal zo nu en dan buiten gebruikt worden
  • Kwaliteit is belangrijk, design telt ook mee
    []*Foto's van SD kaartje laten zien over te zetten
Wat wil ik er precies met het tablet gaan doen?
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor het thuis op de bank zitten internetten, mail checken etc. Af en toe zal ik er een film mee kijken of een game mee spelen, maar dit is minder van belang. Ik heb een netwerk harde schijf met daarop films, video's foto's en muziek die ik graag op het tablet wil laten afspelen. Daarnaast zou ik ook graag foto's direct op het tablet kunnen laten zien/zetten vanaf een SD kaartje.

Tot zover wat ik wil en nu over wat ik tot nu toe heb gevonden.
Ik heb de keuze tot nu beperkt tot drie opties:De reden dat ik voor de twee Asus tablet ben gegaan als mogelijkheid zijn de goede prestaties/reviews en de mogelijkheid van het dock. Dit zijn voor mij de tablets die voor Android het beste uit de verf komen en daarbij aan mijn eisen en wensen voldoet. De iPad heeft ook een groot pluspunt, het retina scherm. Daarnaast zijn er meer app mogelijkheden die beter tablet-optimized zijn (imo).

Okee, maar welke van de drie gaat het nu worden?
Dat is dus nu het punt waar ik mee zit. Deze keuze om dan wel voor de TF300T of de TF201 te gaan hangt er voornamelijk vanaf of ik het waard vind om €100,- meer uit te geven voor een klein beetje meer snelheid, een iets helderder scherm en een metalen behuizing ipv. plastic.
Ik heb nog geen keuze gemaakt tussen Android of iOS, dat is dus probleem nummer twee. Ik zit hier eigenlijk heeft meest over te twijfelen.
Aan de ene kant ben ik geen van van iTunes, gebruik ik verder niks van Apple en het 4:3 scherm is niet echt ideaal voor films. Daarnaast is er ook geen MicroSD card slot aanwezig en is er een beperking met het gebruik van een SD adapter met het overzetten van bestanden (correct me if I am wrong). Aan de andere kant zijn er meer accessoires beschikbaar, ziet het retina display er gewoon goed uit en loopt alles gewoon vloeiender en directer dan Android. Daarnaast is het voordeel dat ik apps kan aanschaffen door middel van prepaid iTunes kaartjes (aangezien ik geen CC heb).

TLDR: Android of iOS, prime of 300T

Wie overtuigt me dat ik beter voor het een kan gaan dan het andere?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Het is een moeilijke keuze. Het beste wat ik je kan aanraden is om voor de voor jou vijf belangrijkste punten op te schrijven, en vervolgens op die vijf punten de tablets vergelijken. Ik heb zelf een iPad 3 en heb voor de iPad gekozen vanwege mijn eisen - maar ik heb wellicht totaal andere eisen dan jij.

Ik zal eerst zelf maar eens vertellen waarom ik voor de iPad ben gegaan. Ten eerste het scherm: ten eerste is het simpelweg een erg scherp scherm. Ik vind dat erg prettig, zeker tijdens het browsen (tekst) en het lezen (tekst). Daarnaast heeft het een 4:3 aspect ratio. Ik snap dat het voor sommigen niet prettig is qua films, maar voor foto's, browsen en dergelijke vind ik het juist wel weer prettig. Betekent dit dat ik geen films of TV-series kijk om m'n iPad? Nope, die kijk ik genoeg - ik heb me gewoon over de zwarte balken gezet.

De accu vond ik daarnaast ook erg belangrijk. Ik vind de accuduur los belangrijker dan mét dock. Simpelweg omdat je het apparaat juist ook veel mobiel gebruikt - mobiel en dock gaan (naar mijn mening) niet samen. Het is natuurlijk wel mooi meegenomen, zo'n dock mét batterij. De iPad heeft altijd dicht of over de geclaimde 10 uur gezeten. Alleen de 300T zou nog goed genoeg zijn voor mij, maar de Prime twijfel ik al meer over (zonder dock).

De twee belangrijkste dingen voor mij waren software updates en de App Store. Zodra je een Apple product koopt, kan je verwachten dat het ding nog een software update krijgt. De iPad 3 zal deze herfst een update krijgen van iOS 5 naar iOS 6; en ik ben er vrij zeker van dat het ook nog een update zal krijgen van iOS 6 naar iOS 7 volgend jaar.

De App Store was echter het belangrijkste: er zijn meer apps beschikbaar voor de iPad en een ontzettend groot gedeelte is geoptimaliseerd voor de iPad.

;)
--------------------------------------------------------------
Dus nogmaals, ik raad je aan om de voor jou belangrijke dingen op een rij te zetten en deze vervolgens met elkaar te vergelijken. Software updates belangrijk? Een punt voor iOS. Erg customizable belangrijk? Een punt voor Android.

Als je uiteindelijk voor iOS kiest dan wordt het simpel: de iPad. Als je uiteindelijk voor Android kiest, dan zal je nog een aantal tablets moeten vergelijken.
en is er een beperking met het gebruik van een SD adapter met het overzetten van bestanden (correct me if I am wrong).
Ik heb geen idee, heb je het probleem dat je hebt gehoord iets gedetailleerder beschrijven? Dan zal ik is kijken of ik er wat over kan vinden.

Daarnaast nog een opmerking. Je geeft dit aan:
Ik wil het hoofdzakelijk gebruiken voor het thuis op de bank zitten internetten, mail checken etc. Af en toe zal ik er een film mee kijken of een game mee spelen
Daarvoor zijn zowel de Asus tablets als de iPad geschikt. Je geeft echter aan dat je er af en toe een film mee zal kijken maar 'dat dit minder van belang' is - even later geef je het 4:3 scherm als een negatief punt aan. Ik snap dit niet helemaal aangezien voor mail en browsen het 4:3 scherm juist weer prettig is.

Voorlopige conclusie
Maak een lijstje van de punten die jij belangrijk vindt. Mijn voorlopige conclusie is dat ik je een Android tablet aanraadt. Je hebt namelijk al een Android tablet gehad (en bent er dus bekend mee). Daarnaast geef je al aan dat je geen fan bent van iTunes, je het 4:3 scherm niet ideaal vindt en dat je het jammer vindt dat er geen MicroSD slot aanwezig is.

Succes met je keuze ;)

Edit: en oh, reviews lezen helpt heel veel! Anandtech.com heeft meestal wel redelijk goede reviews:

- http://www.anandtech.com/...ansformer-pad-300-review/
- http://www.anandtech.com/...e-nvidia-tegra-3-review/1
- http://www.anandtech.com/show/5688/apple-ipad-2012-review/1

Vergeet ook niet op andere site's te kijken. Je leest misschien dingen waarvan je denkt "Hey ja, goed dat ik dit weet!" en je leest daarnaast ook nog eens de mening van anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Uniciteit op 29-06-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waar je ook aan moet denken is wat voor smartphone je gebruikt of denk te gaan gebruiken.

Ik ben zeer tevreden over mijn ipad3. Sinds ik een ipad heb gebruik ik mijn iphone een heel stuk minder.
Mijn iphone is aan vervanging toe, ik zit te denken aan windows phone.

Het lijkt mij echter zeer irritant als ik bv een bookmark op de ipad heb, dat ik deze niet op windows phone of android heb. (los van 3rd party sync tools).Dit geld ook voor app aankopen. Vaak zijn ze universeel waardoor je ze met 1 aankoop op zowel je ipad als je iphone kunt gebruiken (weet niet of dit bij android ook is).

Ik ben dus "genoodzaakt" weer een iphone te kopen.

Kortom de keuze die je nu maakt kan ook de aanschaf van nieuwe devices in de toekomst bepalen, je komt min of meer "vast" te zitten in een eco-systeem (ios, android, windows).

Toevoeging: denk ook aan tv-achtige apparaten zoals apple tv en de google nexus Q.

[ Voor 7% gewijzigd door MP3-Junky op 30-06-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Uniciteit schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 23:01:
Het is een moeilijke keuze. Het beste wat ik je kan aanraden is om voor de voor jou vijf belangrijkste punten op te schrijven, en vervolgens op die vijf punten de tablets vergelijken. Ik heb zelf een iPad 3 en heb voor de iPad gekozen vanwege mijn eisen - maar ik heb wellicht totaal andere eisen dan jij.
Het belangrijkste voor mij zijnde volgende zaken (op belangrijkheid):
  1. Overzetten foto's
  2. Toegang tot NAS voor afspelen (en overzetten)
  3. Kwaliteit van het scherm
  4. Beschikbare apps
  5. Vloeiende werking OS
De twee belangrijkste dingen voor mij waren software updates en de App Store. Zodra je een Apple product koopt, kan je verwachten dat het ding nog een software update krijgt. De iPad 3 zal deze herfst een update krijgen van iOS 5 naar iOS 6; en ik ben er vrij zeker van dat het ook nog een update zal krijgen van iOS 6 naar iOS 7 volgend jaar.

De App Store was echter het belangrijkste: er zijn meer apps beschikbaar voor de iPad en een ontzettend groot gedeelte is geoptimaliseerd voor de iPad.
Software update voor Android zijn er ook regelmatig en daarnaast zijn er vziw genoeg custom ROM's beschikbaar. Dit is voor mij dus ook niet echt een issue aangezien ik vermoed dat zowel de prime als de 300T nog wel een update naar Jellybean zal krijgen tzt.

Naar hetgeen ik gelezen en gehoord heb heeft de App Store een duidelijk stapje voor tov de Play Store als het gaat om tablet-optimized apps. Daarnaast heeft de App store volgens mij meer en betere exclusive apps die alleen voor iOS beschikbaar zijn danwel dat ze eerder beschikbaar zijn.
Als je uiteindelijk voor iOS kiest dan wordt het simpel: de iPad. Als je uiteindelijk voor Android kiest, dan zal je nog een aantal tablets moeten vergelijken.
Voor iOS is de keze voor de iPad inderdaad al gemaakt, voor Android heb ik in mijn zoektocht het uiteindelijk gehouden op de Prime of de 300T. De reden hiervoor is omdat dit de beste tablet zijn op Android gebied. Ik weet dat de infinity er ook is, maar die is me te duur en bied te weinig extra's tov de prime. Daarnaast is die op het moment nog vrij slecht verkrijgbaar. Acer had ook een optie geweest ware het niet dat ik geen goede ervaring hebn met Acer product. Samsung's Galaxy Tab (2) zijn denk ik voor mij net wat te licht gewichtig en op de Note10.1 ga ik niet wachten.
Ik heb geen idee, heb je het probleem dat je hebt gehoord iets gedetailleerder beschrijven? Dan zal ik is kijken of ik er wat over kan vinden.
Ik weet niet precies waar ik heb gehoord danwel gelezen heb, maar ik meen mij te herinneren dat je vanaf de SD adapter alleen kan lezen en niet over kan zetten. Aangezien ik de foto's wel over wil kunnen zetten op het tablet is dit toch wel belangrijk. Maar zaos, ik al zei, ik dacht dit ergens opgevangen te hebben, of ik heb weer een bel horen luiden zonder de klepel te hebben gezien.
Daarnaast nog een opmerking. Je geeft dit aan:

[...]

Daarvoor zijn zowel de Asus tablets als de iPad geschikt. Je geeft echter aan dat je er af en toe een film mee zal kijken maar 'dat dit minder van belang' is - even later geef je het 4:3 scherm als een negatief punt aan. Ik snap dit niet helemaal aangezien voor mail en browsen het 4:3 scherm juist weer prettig is.
De foto's die ik wil bekijken zijn in 3:2 formaat (DSLR foto's). Naar mijn mening is dan een wide screen beter om de foto's te bekijken, vandaar dat ik een 4:3 scherm als een minpunt aangeef. Voor browsen is de 4:3 ratio inderdaad wel iets beter.
Voorlopige conclusie
Maak een lijstje van de punten die jij belangrijk vindt. Mijn voorlopige conclusie is dat ik je een Android tablet aanraadt. Je hebt namelijk al een Android tablet gehad (en bent er dus bekend mee). Daarnaast geef je al aan dat je geen fan bent van iTunes, je het 4:3 scherm niet ideaal vindt en dat je het jammer vindt dat er geen MicroSD slot aanwezig is.

Succes met je keuze ;)
Lijstje invullen dan maar:
1. Punt voor zowel de 300T als de Prime. De SD-kaart lezer in het dock is standaard. Daarnaast weet ik dus niet zeker of je met de SD accessoire voor de iPad ook de foto's op het tablet kan zetten
2. Dit punt weet ik niet zeker. De beide Asus modellen hebben standaard software aan boord voor het bekijken van bestanden via het netwerk. de iPas heeft naar mijn weten standaard niet zo'n app, maar misschien wel in de Store. Voorlopig dus onbeslist
3. Punt voor de iPad. Een woord: Retina
4. Punt voor de iPad. Ook al zijn er meer gratis apps op Android, er zijn meer en betere apps voor tablets met iOS
5. Van het testen uit en de verschillende reviews lijkt iOS mij meer vloeiend, Android heeft meer 'lag' lijkt het wel. Verschil is overigens niet groot.

Tussenstand iOS vs Android: 3-1
MP3-Junky schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 09:42:
Waar je ook aan moet denken is wat voor smartphone je gebruikt of denk te gaan gebruiken.
[...]
Kortom de keuze die je nu maakt kan ook de aanschaf van nieuwe devices in de toekomst bepalen, je komt min of meer "vast" te zitten in een eco-systeem (ios, android, windows).

Toevoeging: denk ook aan tv-achtige apparaten zoals apple tv en de google nexus Q.
Ik begrijp waar je heen wilt. Op dit moment gebruik ik een Sony Ericsson Xperia X10i, maar in september loopt contract af en kan ik voor een nieuwe phone gaan. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe Android phone worden, maar welke weet ik nog niet. Dit is dus weer een extra puntje voor Android.

Ik heb overigens een dumb TV en geen aparte media players of iets dergelijks eraan hangen. Zowel mijn PC als PS3 kunnen bestanden van mijn NAS / internet op mijn TV tevoorschijn toveren dus Apple TV / Nexus Q is voor mij geen issue.

----------------------------------------

Ondanks dat de score van mijn lijstje op dit moment in het voordeel van iOS uitpakt blijft er bij mij toch steeds wat knagen. iTunes is iets waar ik wel tegenop zie bij iOS. Ik lijkt mij fijner om mijn bestanden zelf over te kunnen zetten aangezien ik anders al mijn collecties (foto's,video's en muziek) moet gaan beheren met iTunes. Ik gebruik op het moment geen beheer software, maar heb alles zelf geordend en wil dit ook blijven doen. Waar ik ook niet helemaal zeker van ben is hoe iTunes omgaat met media die via het internet verkregen is (om het zo maar even uit te drukken).

Oftewel, ik ben er nog steeds niet uit. Op de belangrijkste punten hebben de Prime en de 300T een stapje voor, maar de Ipad heeft weer meer puntjes voor zich.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 15:14
Ik heb zelf de prime, en voor jou zou ik dit zeker aanraden.
Zoals je al aangeeft is foto's omzetten het belangrijkste punt.
Ik weet niet hoe dat bij de iPad gaat, maar de Prime heeft een usb ingang (dock), sd kaart lezer (dock) en ook nog een micro SD slot (tablet). Je kunt dus sowieso makkelijker foto's overzetten, maar je kunt ook gemakkelijk de opslag uitbreiden (dus een 32 gb tablet kopen en gewoon een micro sd kaart van 32 erbij, stuk goedkoper dan een 64gb tablet).
Retina scherm heb ik geen ervaring mee, met films zou ik liever een scherm met minder zwarte balken hebben dan meer pixels.
Voor het streamen van het netwerk heeft Android diverse apps, gebruik zelf upnp-play icm ps3 media server (jou misschien ook wel bekend). Icm de tegra3 die 1080p films zonder moeite aan kan werkt dat prima.
Je kunt desnoods nog een schijf via usb aansluiten met films.

Voor de vloeiende werking van het OS, daar hoef je je geen zorgen over te maken met de ASUS. Ik heb een wat oudere samsung in mijn handen gehad en daar ging het idd niet zo vloeiend, maar op de prime heb je daar absoluut geen last van.

Edit: de prime heeft ook een extra heldere modus waardoor je hem buiten ook redelijk kunt gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gtoniser op 30-06-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Just_I schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:45:
[...]

Het belangrijkste voor mij zijnde volgende zaken (op belangrijkheid):
  1. Overzetten foto's
  2. Toegang tot NAS voor afspelen (en overzetten)
  3. Kwaliteit van het scherm
  4. Beschikbare apps
  5. Vloeiende werking OS
Ik kom hier zometeen op terug (op het moment dat je dit lijstje 'invult', een stukje verder op)
Software update voor Android zijn er ook regelmatig en daarnaast zijn er vziw genoeg custom ROM's beschikbaar. Dit is voor mij dus ook niet echt een issue aangezien ik vermoed dat zowel de prime als de 300T nog wel een update naar Jellybean zal krijgen tzt
Uiteraard. Ik keek echter meer naar de standaard updates die je krijgt. Bij Android kan het soms maanden duren voordat een update officieel wordt uitgerold en krijg je vaak hooguit maar één update. Met de derde generatie iPad weet ik nu al zeker dat ik tot zeker medio 2014 nog de nieuwste software met nieuwste functionaliteit heb. De eerste generatie iPad heeft nu ook nog iOS 5 (het meest recente besturingssysteem van Apple beschikbaar). Daar doelde ik dus op.
Naar hetgeen ik gelezen en gehoord heb heeft de App Store een duidelijk stapje voor tov de Play Store als het gaat om tablet-optimized apps. Daarnaast heeft de App store volgens mij meer en betere exclusive apps die alleen voor iOS beschikbaar zijn danwel dat ze eerder beschikbaar zijn.
Dit klopt inderdaad en vind ik persoonlijk een enorm voordeel. Maar goed: het kan goed zijn dat je een groot deel van die extra, exclusieve of tablet-optimized apps nooit gaat gebruiken en dan valt dit voordeel weg.
Voor iOS is de keze voor de iPad inderdaad al gemaakt, voor Android heb ik in mijn zoektocht het uiteindelijk gehouden op de Prime of de 300T. De reden hiervoor is omdat dit de beste tablet zijn op Android gebied. Ik weet dat de infinity er ook is, maar die is me te duur en bied te weinig extra's tov de prime. Daarnaast is die op het moment nog vrij slecht verkrijgbaar. Acer had ook een optie geweest ware het niet dat ik geen goede ervaring hebn met Acer product. Samsung's Galaxy Tab (2) zijn denk ik voor mij net wat te licht gewichtig en op de Note10.1 ga ik niet wachten.
Prima. Deze tablets lijken me inderdaad zeer geschikte Android tablets.
Ik weet niet precies waar ik heb gehoord danwel gelezen heb, maar ik meen mij te herinneren dat je vanaf de SD adapter alleen kan lezen en niet over kan zetten. Aangezien ik de foto's wel over wil kunnen zetten op het tablet is dit toch wel belangrijk. Maar zaos, ik al zei, ik dacht dit ergens opgevangen te hebben, of ik heb weer een bel horen luiden zonder de klepel te hebben gezien.
Er zijn een hoop 'adapters' beschikbaar, maar ik weet in ieder geval zeker dat de officiële Apple camera connection kit wél werkt. Rechtstreeks van de Apple site:

"Met de iPad Camera Connection Kit kun je op twee manieren foto's en video's vanaf een digitale camera importeren: via de USB-kabel van je camera of rechtstreeks vanaf een SD-kaart. iPad en de Camera Connection Kit ondersteunen standaardfotostructuren, zoals JPEG en RAW, en ook SD- en HD-videostructuren, waaronder H.264 en MPEG-4."
De foto's die ik wil bekijken zijn in 3:2 formaat (DSLR foto's). Naar mijn mening is dan een wide screen beter om de foto's te bekijken, vandaar dat ik een 4:3 scherm als een minpunt aangeef. Voor browsen is de 4:3 ratio inderdaad wel iets beter.
Ah, oké. Je zult dan hoe dan ook zwarte balken hebben tenzij een beetje wordt ingezoomd: in het geval van de iPad heb je te maken met een 3:2.25 aspect ratio en in het geval van zowel de Transformer Pad als de Prime een 3:1.875 aspect ratio. De Transformers zijn dan licht in het voordeel omdat de zwarte balken daarop net iets kleiner zijn. Het voordeel van de iPad is echter weer de veel hogere resolutie waardoor je, zonder in te zoomen, meer details kan zien. ;)
Lijstje invullen dan maar:
1. Punt voor zowel de 300T als de Prime. De SD-kaart lezer in het dock is standaard. Daarnaast weet ik dus niet zeker of je met de SD accessoire voor de iPad ook de foto's op het tablet kan zetten
2. Dit punt weet ik niet zeker. De beide Asus modellen hebben standaard software aan boord voor het bekijken van bestanden via het netwerk. de iPas heeft naar mijn weten standaard niet zo'n app, maar misschien wel in de Store. Voorlopig dus onbeslist
3. Punt voor de iPad. Een woord: Retina
4. Punt voor de iPad. Ook al zijn er meer gratis apps op Android, er zijn meer en betere apps voor tablets met iOS
5. Van het testen uit en de verschillende reviews lijkt iOS mij meer vloeiend, Android heeft meer 'lag' lijkt het wel. Verschil is overigens niet groot.[

Tussenstand iOS vs Android: 3-1
1. Het zit inderdaad standaard bij de Transformers. De accessoire om foto's over te zetten werkt trouwens wel op de iPad; het is inderdaad nog wél steeds een omweg.
2. Dit wordt niet standaard op de iPad ondersteunt. Ik heb snel in de App Store gezocht op "nas" en deze apps kwamen als eerst naar boven: NAS ViewAnywhere, power 7 nas-device search tool, NAS Viewer, LaCie MyNas, ReadyNAS Remote en meer. Alle bovengenoemde apps zijn trouwens gratis. Ik weet niet of deze apps met jouw NAS werken.
3. Ik ben het hier mee eens. De extreem hoge resolutie zorgt ervoor dat je Full HD films kan kijken, in foto's veel details kan zien zonder in te zoomen en alles ziet er uiteraard gewoon lekker scherp uit: zeker tekst.
4. Er zijn inderdaad erg veel apps geoptimaliseerd voor het 9.7"-scherm van de iPad.
5. Het verschil wordt inderdaad steeds kleiner, maar iOS is nog wel licht in het voordeel, ja.
Ondanks dat de score van mijn lijstje op dit moment in het voordeel van iOS uitpakt blijft er bij mij toch steeds wat knagen. iTunes is iets waar ik wel tegenop zie bij iOS. Ik lijkt mij fijner om mijn bestanden zelf over te kunnen zetten aangezien ik anders al mijn collecties (foto's,video's en muziek) moet gaan beheren met iTunes. Ik gebruik op het moment geen beheer software, maar heb alles zelf geordend en wil dit ook blijven doen. Waar ik ook niet helemaal zeker van ben is hoe iTunes omgaat met media die via het internet verkregen is (om het zo maar even uit te drukken).

Oftewel, ik ben er nog steeds niet uit. Op de belangrijkste punten hebben de Prime en de 300T een stapje voor, maar de Ipad heeft weer meer puntjes voor zich.
Je kan in iTunes gewoon gedownloade films en muziek importeren - geen problemen mee. Ik snap verder wel dat je niet van je eigen methode wilt afstappen.

Als ik jou was zou ik alle drie de apparaten eens uitproberen (indien dat mogelijk is). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:57

muhda

Time & Space traveler

De keuze die de TS moet maken komt me bekend voor.
Zelf heb ik uiteindelijk voor de iPad (3de generatie) gekozen.

Just_I lijkt me meer baat te hebben bij een Android device.

* Geen iTunes, maar eigen systeem/methode.
* Geen ander Apple product in bezit.
* Wil foto's overzetten, (bij de ipad moet je weer een adapter kopen).
* De Asus heeft een goeie scherm en Dock met USB.
* Asus zal kennende Android 4.1 JellyBean snel vrijgeven + veel Android apps zijn gratis.

Het beste advies wat er nu gegeven kan worden is: Probeer de apparaten uit bij een elektronica winkel.
Als u nog twijfelt over de welk OS handiger is kunt u natuurlijk vrienden of kennissen met een Android of Apple device raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Na lang Wikken en wegen ben ik uiteindelijk toch voor de iPad gegaan. De reden was toch voor mij de voordelen die al eerder genoemd waren in dit topic: retina scherm, beschikbare apps, en de beter verkrijgbaarheid van accessoires. Zoals al eerder vermeld, ik ben voor de 32GB variant gegaan van dit jaar.

Nu probeer ik de iPad uit en probeer alles naar mijn wensen in te stellen. Het is wel even wennen, maar ik heb het vrij snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online
Interessante keuze, omdat je toch leek te neigen naar een van de Transformers (uit je laatste post):
Ondanks dat de score van mijn lijstje op dit moment in het voordeel van iOS uitpakt blijft er bij mij toch steeds wat knagen.
iTunes is iets waar ik wel tegenop zie bij iOS. Ik lijkt mij fijner om mijn bestanden zelf over te kunnen zetten aangezien ik anders al mijn collecties (foto's,video's en muziek) moet gaan beheren met iTunes.
Op de belangrijkste punten hebben de Prime en de 300T een stapje voor
Ik wens je veel plezier toe met je nieuwe tablet en ik hoop dat je er van geniet! :)

Op Tweakers is er trouwens ook nog een aparte sectie voor de iPad, mocht je ooit nog problemen tegenkomen.
- iPads
- [iPad] Ervaringen & Discussie - deel 13
- [iTunes] Ervaringen & Discussie - Deel 4

;)

En oh, er is nog één ding wat ik me afvraag: heb je nog de 300T en de Prime uitgeprobeerd? Of heb je beslissing gemaakt puur op het lezen van de reactie's hier, het lezen van reactie's en artikelen elders en/of het lezen van reviews?

Nogmaals, veel plezier met je iPad! ;)
Pagina: 1