Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaminglaptop budget 1500+/-

Pagina: 1
Acties:

• dutch2much
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-12-2022
Hallo tweakers, ik heb aantal weken geleden al beetje informatie gevraagd en heb veel topics ook doorgelezen.
Nu ga ik heel binnenkort een laptop kopen maar ben er niet uit hoe en wat.
De dingen die ik met me laptop ga doen zijn vrij simpel: Gamen!!, hier naast doe ik nog wat schoolwerk en voor de rest niets intensief op het moment.

Ik heb de keuze al gemaakt dat mijn laptop niet mooi er uit hoef te zien zolang the specs maar goed zijn. Simpel weg omdat ik voorkeur geef aan de machine (specs) dan aan de body. Ik hoef geen laptop die "van buiten bont en van binnen stront" is, hehe.
Ik heb nu o.a dell xps topic doorgelezen van een andere gebruiker joost en tal van anderen.
Ik heb nu de vraag of BTO laptops nou echt zo slecht zijn, en ook hoe de Xnotebooks bevallen.

Mijn eisen van laptops zijn:

minimaal 17inch (1920x1080)
hij moet een aardig tijdje mee gaan ong 4 jaar vind ik zat.
hij moet een sdd hebben hoef geen ding van 200G+ (128 is voldoende)
qua scherm heb ik geen voorkeur
procesor ik weet dat i5 voldoet maar vind niet erg om een i7 te hebben aangezien laptops met i5 bijna niet te vinden zijn.
Vid-card. Kan iemand mij duidelijk het verschil uitleggen tussen die amd 7970 en tussen die gtx675.
Bv bij xnotebooks word de amd video kaarten duurder verkocht terwijl bij bto de zelfde prijs gehanteerd word is hier een reden voor?

Voor de rest zijn deze laptops opgevallen.

*de alienware x17 (ik heb nog niet een samenstelling kunnen vinden met een sdd die onder de 1500 uit komt)
mss darkstone ?
*X•BOOK 17CL46-GTX675 i7 QUAD, Basis
*xnb Titan (gtx 675)

ook heb ik nog een extra vraag ik ben nogal digibeet met drivers etc dus zou het liefst vooraf geinstalleerd willen hebben bij bto + xnotebooks is een vereiste dat je windows dan koopt wat €100,- is.
beetje duur of niet, iemand tips erover O-) ?!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Windows wordt bij zowel XNB als BTO voorgeinstalleerd, je hoeft het niet gelijk aan te schaffen...
Je kan het nog hebben liggen, illegaal regelen (praten we hier niet over) of goedkoper via je school ofzo :)

Een SSD kun je beter zelf kopen en installeren, is makkelijk en scheelt je vele tientallen euro's, dusja...

Videokaarten is een kwestie van benchmarks bekijken, bijvoorbeeld op NotebookCheck
De 7970 is wel een stukje krachtiger, maar slurpt meer energie, zal waarschijnlijk (nog) harder blazen...

Voor de rest heb ik minder kennis van 17" dan van 15,6" laptops dus ik ga ook geen adviezen geven...
Heb zelf een 15,6" Xnotebook en dat is gewoon een topapparaat... Darkstone zal wel weer gaan blaten dat de Alienware de beste 17" laptop is in het hele universum... Dan wordt het lekker kortingscodecheck en bestellen.

Voor de rest ervaringen checken in [Ervaringen] BTO notebook / laptops & [Ervaringen] xnotebooks

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 28-06-2012 00:13 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/426BEC2BAA7110A33D0F9B5D9C663BD3-blaat.jpg :+
dutch2much schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:01:
Ik heb de keuze al gemaakt en kom tot de conclusie dat het geen dell alienware moet worden. Simpel weg omdat ik voorkeur geef aan de machine (specs) dan aan de body. Ik hoef geen laptop die "van buiten bont en van binnen stront" is, hehe.
Dan zit je bij alienware goed: Double-X-L in "[Ervaringen] Alienware producten - Deel 1"
Goedkoper dan clevo, je moet alleen weten waar je moet zoeken. En dat weet ik ook niet precies.

De kwaliteit van de M17x komt nowhere near in de buurt van de alienware's: Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011". Tenzij je een 15.6" wilt is de keuze simpel.

• dutch2much
sorry darkstone, als ik je post begrijp zeg jij gewoon alienware dus doen hahaha.
nog even een vraag betreft clevo wat zijn dit ik snap niet wat hiermee wordt bedoelt heb beetje doorgelezen en kom op engels talige sites.

Darkstone nog een vraagje waar kan ik kortingsbonnen vinden voor de alienware m17x hehe

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Clevo is een fabrikant van laptops / barebones...
En deze 'barebones' (laptopbehuizingen zonder processor, scherm, videokaart, ram, HDD) worden door resellers ingekocht, om ze zodoende onder hun eigen naam te verkopen :) Zoals BTO doet of Xnotebooks of Deviltech :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb de keuze al gemaakt dat mijn laptop niet mooi er uit hoef te zien zolang the specs maar goed zijn. Simpel weg omdat ik voorkeur geef aan de machine (specs) dan aan de body. Ik hoef geen laptop die "van buiten bont en van binnen stront" is, hehe.

Kwaliteit van Alienware is letterlijk echt zoveel beter dan alternatieven... De MSI", Clevo etc.. zijn juist stront van binnen en leuk prijsje van buiten...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• dutch2much
hmm oke dan ik schrap dan de bto en xnotebooks als ik zo ook reviews lees en alles krijg je meer waar voor je geld bij een alienware, nu moet ik dus enkel nog wat korting hahaha!!
iemand zei de url te veranderen

"het laatste stukje van de url (nldhs1) veranderen in (nlepp1)
Krijg je 6 % ? extra korting.
en via shopse en haalmeeruitjecard (ideal en creditcard respectievelijk) kun je nog eens 7% krijgen."
Alleen ik zie geen prijs verandering hoe komt dit ?

Ook even een update gedaan wat betreft de specs.

Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)
Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 675M
8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD
Alienware M17x Stealth Black
Dvd+/-rw-station (dvd/cd lezen en schrijven)
Killer Wireless-N 1103 a/g/n 3x3 MIMO with Bluetooth 4.0

prijs exc kortingen etc:1559,-

even een vraag wat is nou beter qua video kaart die amd 7970 of gtx 675
ik weet nou niet zo zeer wat nu echt beter is ook wat het minste problemen geeft

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
De AMD HD7970M is beter dan de GTX675M, scheelt ongeveer 50% (en dus veel). De GTX680M doet daar nog zo'n 10% bovenop, alleen is deze ook veel duurder, dus is de 7970M de beste koop (indien je geen voorkeur hebt voor AMD/Nvidia).

Ik zeg alleen wel dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2005/03/interview_nvidia_dev/twimtbp.jpg

Grillmeister

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 19:15

The Wizard

Moderator Mobile
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:05:

Kwaliteit van Alienware is letterlijk echt zoveel beter dan alternatieven... De MSI", Clevo etc.. zijn juist stront van binnen en leuk prijsje van buiten...
Flauwekul, ik werk al 7 jaar met meerdere 17 inch Clevo's, mijn huidige is 4 jaar oud, de accu werkt nog steeds naar behoren, kun je niet zeggen van de Asus die 2 jaar jonger is, daarvan is de accu al verrot (30% capaciteit over). Tevens is er nog geen kras op te vinden, komt de aluminium afwerking. Tevens is hij al meerdere keren in de woestijn geweest (in totaal 9 maanden) waarbij hij 24/7 aanstond, ook bij temperaturen van 50+ en al dat stof. Ik heb daar heel veel laptops kapot zien gaan, vooral Dells. Het enige wat ik heb gedaan is bij terugkomst de ventilatoren uitgespoten.

Mijn nieuwe clevo is besteld, en die komt binnenkort binnen. Mijn persoonlijke ervaringen zijn gewoon goed.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

Natuurlijk zijn er clevo's die beter zijn dan een willekeurige asus of dell, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat clevo goed spul verkoopt.
Pagina: 1