Goedkope & stille interne optische drive

Pagina: 1
Acties:

• klimpton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09-2025
Hallo, ik zoek voor de PC die ik ga bouwen nog een onderdeel, namelijk een optical drive.
Met deze zal ik OS's & games gaan installeren, maar veeleer belangrijk is dat ik er ook DVD's mee ga kijken.

Daarom zullen de meeste goedkope hits op Pricewatch niet volstaan, want de meeste hebben slechts 2 sterren op geluidsproductie, wat dus een filmervaring kan verpesten.

Ik dacht, na wat rondgekeken te hebben op Pricewatch, aan deze, aangezien die bij 2 reviews die hij heeft een 4 scoort op geluidsproductie, maar als jullie (betere) suggesties hebben, graag!

Met goedkoop bedoel ik <€25, waarmee men toch al wat kan imo :). De drive moet in een Corsair Carbide 500R komen, ik weet niet of daar ergens problemen mee kunnen zijn, maar ik verwacht van niet.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:21
Als je een goedkope brander van Samsung, LG of SonyOptiarc koopt zit je altijd goed... vrijwel iedere optische drive zal bij een hoge leessnelheid een blazend geluid maken. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld Nero Drivespeed of iets vergelijkbaars installeren, dan kan je de snelheid van je optische drives beperken e.d. :)

Drivespeed is vast onderdeel van het Nero pakket en ze bieden het zelf niet los aan op de website, maar diverse (oudere) versies zijn wel overal als download te vinden... ff googlen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

een film vereist niet maximale RPM, alleen na een pauze en bij het begin.

Mijn LG is gewoon stil tijdens een film of een game.

People as things, that’s where it starts.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
Anno 2012? Ik heb al jaren een frustratie met optische drives, dus vergeef me mijn ietwat negatieve insteek. Een paar jaar geleden was een goede optische drive vrij duur. Toen kwamen al die vervelende kopieer'beveiligingen' waardoor je goed moest zoeken om een drive die alles goed kon lezen. Kwaliteit holde navenant achteruit, toch wist ik meestal wel een fatsoenlijke te vinden, meestal van NEC. Maar die fuseerden met Sony (welke ook wel aardige drives maakten) en nu zitten we met die Optiarc baggertroep die weliswaar in eerste instantie wel goed leek maar die bij mij aan de lopende band sneuvelen. Ik zit nu nog steeds met een kapotte drive (en een paar spindles lege cd's en dvd's) maar ben heel erg blij dat ik dat medium niet meer nodig heb, alles komt tegenwoordig online binnen.

Zo nu en dan vraagt iemand me een cd'tje te branden, maar dan moet ik eerst op zoek naar een laptop met een nog werkende brander en vervolgens eerst weer Nero opduiken en installeren. Lang leve externe harddisks en usb-sticks!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

PhilipsFan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:56:
Lang leve externe harddisks en usb-sticks!
Lang leve kopieerrecht hier in NL :+ . Persoonlijk download ik m'n films en series gewoon op bluray formaat, maar dit moet de TS zelf maar uitvinden.

Anyhow, zoals eerder al aangegeven maakt het vrij weinig uit welke je haalt. Ze maken eventjes geluid in de menu's en gaan daarna gewoon idle of op een zeer lage snelheid draaien. Zelfs de lawaaiige DVD speler/brander in m'n laptop maakt 0,0 geluid tijdens het afspelen van een film.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Met Nero Drivespeed kun je de draaisnelheid van je optische drive limiten. Op 4x bijv. werkt alles perfect en je hoort 'm zo goed als niet meer.

www.nintendocasemods.com

• klimpton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09-2025
Ok. Bedankt voor de feedback :), eender welke blijkt goed dus ^^.
Pagina: 1