Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:48
Ik heb bij de Aldi voor 25 euro een heel klein cameraatje op de kop getikt. De specs zijn als volgt:
  • Opnameresolutie 720x480, 30fps
  • Accuduur 2 uur
  • Zo groot als je duim
Testfilmpjes van anderen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
EnVivo Action Video Camera Movie Sample 3

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Envivo action cam ( ALDI)

Bekijk op YouTube
ENVIVO Action Camera on board test position

Omdat de camera licht is en makkelijk op te hangen heb ik er twee gekocht om overzichts-filmpjes te maken van een festival. Op dit moment test ik hoe lang ze zonder opladen volhouden. Als ze het niet lang genoeg doen ga ik 'm modden - er zit een 3.7V batterijtje op 220mA, dus dat is vrij gemakkelijk te vervangen denk ik.

Heeft iemand anders ervaringen met deze apparaatjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Mithrandir op 27-06-2012 15:15 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:24

SomerenV

It's something!

Jammer dat het geen 720p is :) Zou best een paar euro extra willen betalen voor die resolutie! Heb er zelf overigens ook eentje sinds vandaag :+ Vanavond even testen!

Edit: typos

[ Voor 32% gewijzigd door SomerenV op 27-06-2012 21:25 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:10
Die camera is onder de naam MD80 al best een tijd een low-budget favoriet onder motorrijders. Aardige kwaliteit, ik heb er zelf ook nog ergens een rondslingeren :P Ik heb er toen 8 euro ofzo voor betaald :)

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 27-06-2012 16:55 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ohja, onder de naam MD80 zijn ze ook te koop bij Amazon.de; een vergelijkbare prijs:

http://www.amazon.de/Vide...TF8&qid=1340809238&sr=8-1

Wat mij wel leuk leek is om er twee naast elkaar te monteren om een 3D-beeld te maken, of om er een aantal naast elkaar te doen en de video's aan elkaar te stitchen voor een panorama beeld.

[edit]
Ook in de pricewatch: pricewatch: Veho Muvi Micro Camcorder VCC-003-MUVI-BLK Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door Mithrandir op 27-06-2012 20:18 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb de ebay versie nog ergens liggen maar vond het formaat van het apparaatje niet handig.
De keychain versie was voor mij een stuk praktischer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Net even een testfilmpje gemaakt in de auto (moest tanken :+ )

[video]

Het is wel even kijken hoe je dat ding precies moet richten voor goed beeld maar voor z'n prijs levert ie prima beeld. Heb in Premiere wel opgerekt naar 720p (icm crop), tint eroverheen gegooid, sharpening en curves. Prima plaatje voor zo'n camera ^^

[ Voor 79% gewijzigd door SomerenV op 27-06-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Mithrandir schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:12:
[..]
Op dit moment test ik hoe lang ze zonder opladen volhouden. Als ze het niet lang genoeg doen ga ik 'm modden - er zit een 3.7V batterijtje op 220mA, dus dat is vrij gemakkelijk te vervangen denk ik.
[..]
Kun je hem niet gebruiken met de lader aangesloten? Of met aangesloten USB kabel? (USB kabel zou je dan aan portable powerpack ofzo aan kunnen sluiten, of simpele 5V USB autolader / netvoeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 17:54
SomerenV schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:51:
Net even een testfilmpje gemaakt in de auto (moest tanken :+ )

[video]

Het is wel even kijken hoe je dat ding precies moet richten voor goed beeld maar voor z'n prijs levert ie prima beeld. Heb in Premiere wel opgerekt naar 720p (icm crop), tint eroverheen gegooid, sharpening en curves. Prima plaatje voor zo'n camera ^^
Wow! Ik ben echt overdonderd door de kwaliteit die je kan bereiken met wat aanpassingen! Misschien toch maar kopen dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
ThinkPadd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:08:
[...]

Kun je hem niet gebruiken met de lader aangesloten? Of met aangesloten USB kabel? (USB kabel zou je dan aan portable powerpack ofzo aan kunnen sluiten, of simpele 5V USB autolader / netvoeding).
Zodra je de USB kabel aansluit gaat de camera in computer-connection modus, en kun je dus niet meer opnemen. Je kunt wel met bijgeleverde software verbinden en opnemen + foto's maken, maar dat werkt alleen op een PC. :/

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Na er wat meer mee gespeeld te hebben ben ik nog steeds onder de indruk voor de kwaliteiten van deze spotgoedkope camera en ik heb tot op heden nog maar één minpuntje: ik had liever wat meer groothoek gehad. Misschien is het op te lossen met van die kleine opzet-adaptertjes die je ook voor de telefoon kunt scoren. Dan zou dit ding helemaal perfect zijn :)

Binnenkort maar eens aan de hond bevestigen. Ben benieuwd hoe dat gaat :+

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 28-06-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ik heb 'm vandaag aan m'n fiets gehangen toen ik naar de universiteit fietste. Helaas staat alleen de eerste 30 minuten van het filmpje op band; daarna heeft hij niets meer opgeslagen (toen heb ik een shortcut offroad genoemen, dus het kan zijn dat hij daar 'n tikje heeft gehad).

Het beeld viel me op de fiets tegen, maar ik denk dat ik de ophanging beter moet doen (de versnellingskabel beweegt te veel)

Oeh, ik heb een hele vette site gevonden die allemaal info heeft over deze camera en zijn sleutelhanger-broertjes:

http://www.chucklohr.com/808/MD80/index.html

[ Voor 17% gewijzigd door Mithrandir op 28-06-2012 23:58 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Onderaan die site staat hoe je kunt opnemen met oplader aangesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ik heb het geprobeerd (record-knopje ingedrukt houden als je de stroom er in doet), maar de truuc werkt bij mij niet. Het blauwe lampje moet branden en de rode uit zijn (standby modus), maar bij mij blijft het rode lampje aan het knippert het baluwe (pc-connect modus?).

Ik ga een oude nokia-stekker + een paar diodes gebruiken om 'm op AC aan te sluiten denk ik :)

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mithrandir schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:51:
Ik heb het geprobeerd (record-knopje ingedrukt houden als je de stroom er in doet), maar de truuc werkt bij mij niet. Het blauwe lampje moet branden en de rode uit zijn (standby modus), maar bij mij blijft het rode lampje aan het knippert het baluwe (pc-connect modus?).

Ik ga een oude nokia-stekker + een paar diodes gebruiken om 'm op AC aan te sluiten denk ik :)
Zelf nog niet geprobeerd, maar misschien werkt het wel als de data kabels niet meer zijn aangesloten dus alleen de stroom kabeltjes van de USB stekker.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ik krijg het helaas niet voor elkaar om 'm op de stroom op te laten nemen. Nouja, volgens mij is de 4 gigabyte geheugenkaart toch de limiterende factor - na een uur is die toch vol.

Verbouwing

Pagina: 1