Beste PRGers,
momenteel ben ik bezig een tooltje te schrijven dat onze softwarevrijgaves geautomatiseerd kan testen.
Veelal worden de installatiebestanden gezipt. Nu heb ik in Java een prima manier gevonden om een zip in te lezen en te kijken welke entries er in de ZipFile zitten. Echter kan het ook voorkomen dat er een zipje in de ZipFile zit. Zipception
Nu probeer ik een manier te vinden om de inhoud van de gezipte zips uit te lezen.
Nu heb ik geprobeerd om van de InputStream uit de zipfile.getInputStream(zipentry); een File (of ZipFile) te maken, maar dat lijkt niet te kunnen zonder de zip eerst uit te moeten pakken.
Tijdens mijn zoektocht binnen GoT kwam ik wel dit topic tegen: [Java] Open docx file uit zip file
Echter wil de TS van dat topic de een bestand (InputStream) parsen.
Weten jullie een manier om dit wel te realiseren; Desnoods via een File dat ik in memory kan opslaan. Zonder tussenkomst van het filesystem?
Thnx
Matis
momenteel ben ik bezig een tooltje te schrijven dat onze softwarevrijgaves geautomatiseerd kan testen.
Veelal worden de installatiebestanden gezipt. Nu heb ik in Java een prima manier gevonden om een zip in te lezen en te kijken welke entries er in de ZipFile zitten. Echter kan het ook voorkomen dat er een zipje in de ZipFile zit. Zipception
Nu probeer ik een manier te vinden om de inhoud van de gezipte zips uit te lezen.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| public boolean test() { try { ZipFile zipFile = new ZipFile(_filename); scanZip(zipFile); } catch (IOException e) { e.printStackTrace(); return false; } return true; } private boolean scanZip(final ZipFile zipfile) { for (Enumeration<? extends ZipEntry> entries = zipfile.entries(); entries.hasMoreElements();) { final ZipEntry zipentry = (ZipEntry) entries.nextElement(); scanZipRecursive(zipfile, zipentry); } return true; } private boolean scanZipRecursive(final ZipFile zipfile, final ZipEntry zipentry) { System.out.printf("ZipEntry name %s \n", zipentry.getName()); if (checkExt(zipentry.getName(), "zip") == true) { /* Hier wil ik dan weer de ZipEntry omzetten naar een ZipFile */ scanZip(null); } return true; } |
Nu heb ik geprobeerd om van de InputStream uit de zipfile.getInputStream(zipentry); een File (of ZipFile) te maken, maar dat lijkt niet te kunnen zonder de zip eerst uit te moeten pakken.
Tijdens mijn zoektocht binnen GoT kwam ik wel dit topic tegen: [Java] Open docx file uit zip file
Echter wil de TS van dat topic de een bestand (InputStream) parsen.
Weten jullie een manier om dit wel te realiseren; Desnoods via een File dat ik in memory kan opslaan. Zonder tussenkomst van het filesystem?
Thnx
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time