Beste PRGers,
Momenteel ben ik een inhouse-tool aan het maken waarmee we een statusfile (theorie) tegen een stukje software (praktijk) willen testen. Even wat voorkennis; In de statusfile staan een aantal zaken. Zoals het hardwareplatform waarop de software moet komen te draaien. Het versienummer van de software, wie er verantwoordelijk is voor de vrijgave, de bestandsnaam van de software en (eventueel) welke extra configuratiebestanden er bij moeten zitten.
De flowdiagram ziet er (globaal) zo uit:
Ik ben al een beetje aan het rommelen geweest, maar kom niet tot een generieke opzet. Ik krijg de relaties tussen de benodigde klassen niet voor elkaar.
Wat ik momenteel heb is het volgende:
Echter krijg ik het niet voor elkaar om middels een extends of implements meerdere JPanels "achter elkaar te knopen". Ook lukt het me niet om voor de active JPanel, de juiste next() (met daarin de checks) uit te voeren.
Hebben jullie tips hoe dit te implementeren?
Alvast bedankt
Matis
Momenteel ben ik een inhouse-tool aan het maken waarmee we een statusfile (theorie) tegen een stukje software (praktijk) willen testen. Even wat voorkennis; In de statusfile staan een aantal zaken. Zoals het hardwareplatform waarop de software moet komen te draaien. Het versienummer van de software, wie er verantwoordelijk is voor de vrijgave, de bestandsnaam van de software en (eventueel) welke extra configuratiebestanden er bij moeten zitten.
De flowdiagram ziet er (globaal) zo uit:
- Gebruiker verricht handelingen op JPanel
- Gebruiker klikt op volgende
- Software voert check uit ? Ga naar de volgende JPanel : Toon waarschuwing en blijf op JPanel
- Ga naar stap 1
Ik ben al een beetje aan het rommelen geweest, maar kom niet tot een generieke opzet. Ik krijg de relaties tussen de benodigde klassen niet voor elkaar.
Wat ik momenteel heb is het volgende:
- MainWindow extends JFrame (BorderLayout)
- CENTER: Panel1 extends WizardPanel
- SOUTH: MenuBar extends JPanel (Hierin staan de cancel, vorige, volgende en finish knoppen met bijbehorende ActionListners)
- abstract WizardPanel extends JPanel
- public abstract boolean nextPage();
- public abstract boolean prevPage();
- public abstract boolean cancel();
- public abstract boolean Finish();
Echter krijg ik het niet voor elkaar om middels een extends of implements meerdere JPanels "achter elkaar te knopen". Ook lukt het me niet om voor de active JPanel, de juiste next() (met daarin de checks) uit te voeren.
Hebben jullie tips hoe dit te implementeren?
Alvast bedankt
Matis
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time