Afgelopen weekend kwam ik op het impulsieve idee om mijn 19'' inch monitor te vervangen. Want ook al werkt mijn monitor nog goed en ik heb deze monitor al lang. Naast deze 19" monitor gebruik ik een 15" monitor als 2de scherm.
Beide monitoren werken prima, alleen het nadeel van deze opstelling is dat:
Nu heb ik een aantal schermen vergeleken en ben ik aan het kijken welk scherm ik zou kunnen gaan nemen. Zie onderstaand lijstje:
TN-Schermen:
pricewatch: Iiyama ProLite T2451MTS-B1 (deze had mijn voorkeur voor 239 euro, want had als leuke extra touchscreen, maar is inmiddels duurder)
pricewatch: Iiyama ProLite E2472HDD-B1
pricewatch: Iiyama ProLite E2773HDS-B1 27IN
IPS-Schermen:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de eerste 2 schermen. Ik weet persoonlijk nog niet of ik voor 24” moet gaan of naar 27”, momenteel denk ik 24”.
Mijn vraag is of jullie nog een beter scherm weten die zal voldoen aan mijn eisen, zo ja waarom? Want ik heb nu gezocht me de kennis en de info die ik heb op het internet/forum, maar waarschijnlijk zitten hier tweakers met meer scherm kennis.
En misschien is jullie met de ervaring met de boven genoemde schermen slecht en adviseren jullie een andere..
Ik ben benieuwd of jullie mij wat raad kunnen geven. Of zeggen jullie dat ik het beste de huidige monitors kan blijven gebruiken? Ik denk er over om het 19" scherm als 2de montor te gaan gebruiken als ik over ga op een nieuwen.
Tevens wat verder info over de huidige hardware die ik in gebruik heb:
Beide monitoren werken prima, alleen het nadeel van deze opstelling is dat:
- Het 19" scherm kan maar tot een resolutie van 1280*1024
- Het 15" scherm kan maar tot een resolutie van 1024*768
- Het 15" scherm heeft minder warme kleuren dan de 19", komt wat witter over.
- Mijn huidig 19” heeft een 12ms response tijd, een kleine maar merkbare ghosting.
- Zo’n 5-3 jaar geleden deed ik nog aardig wat computer reparaties voor familie en wat adresjes. Als ik de computers thuis gerepareerd moesten worden, sloot ik de computer aan op een 19” CRT Monitor (echt een bakbeest!!).
Monitor staat nu in de weg, en wordt alleen gebruikt voor als ik ooit nog iets repareer, want nu ik afgestudeerd ben en full time werk heb ik nog weinig zin om kleine reparaties of opschoning uit te voeren. Mijn lijkt het handig om voor die reparaties die er misschien nog komen het 15” scherm te gebruiken.
- Films en tv-series in volle HD kwaliteit te bekijken.
- Mooier en scherper beeld voor Games en Films.
- Geschikt voor casual gaming (first person shooters)
- Groter werkveld voor bijvoorbeeld photoshop
- Zo’n laag mogelijke responsetijd(MS)
- Geen inputlag
- Geen ghosting
- Wame kleuren en helderheid
- Minimaal 24”
- Mag max €300 euro kosten
- Grote kijkhoek
- Hoge resolutie
Nu heb ik een aantal schermen vergeleken en ben ik aan het kijken welk scherm ik zou kunnen gaan nemen. Zie onderstaand lijstje:
TN-Schermen:
pricewatch: Iiyama ProLite T2451MTS-B1 (deze had mijn voorkeur voor 239 euro, want had als leuke extra touchscreen, maar is inmiddels duurder)
pricewatch: Iiyama ProLite E2472HDD-B1
pricewatch: Iiyama ProLite E2773HDS-B1 27IN
IPS-Schermen:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de eerste 2 schermen. Ik weet persoonlijk nog niet of ik voor 24” moet gaan of naar 27”, momenteel denk ik 24”.
Mijn vraag is of jullie nog een beter scherm weten die zal voldoen aan mijn eisen, zo ja waarom? Want ik heb nu gezocht me de kennis en de info die ik heb op het internet/forum, maar waarschijnlijk zitten hier tweakers met meer scherm kennis.
En misschien is jullie met de ervaring met de boven genoemde schermen slecht en adviseren jullie een andere..
Ik ben benieuwd of jullie mij wat raad kunnen geven. Of zeggen jullie dat ik het beste de huidige monitors kan blijven gebruiken? Ik denk er over om het 19" scherm als 2de montor te gaan gebruiken als ik over ga op een nieuwen.
Tevens wat verder info over de huidige hardware die ik in gebruik heb:
- Het 19” scherm is de: pricewatch: Philips 190S5CS (19", 12ms, D-sub)
- Het 15” scherm is de: Fujitsu Siemens 383V FA
- Grafische kaart: MSI nVIDIA GeForce GTX 550 Ti
- CPU: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600
[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 27-06-2012 20:34 ]