Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:31
Hallo allemaal,

Ik ben niet helemaal zeker of dit het juiste onderdeel is voor mijn vraag, alvast excuses voor het geval dat niet zo is.

Hier is mijn vraag, ik huur bij mijn huismeester een aantal serverracks met uiteraard servers erin. Echter blijft de stroomrekening maar oplopen en moet ik volledig vertrouwen op de data die hij op de rekening plaatst.

Ik ben dus op zoek naar een manier om het stroomverbruik te meten. Ik heb het al eens met een stroomtang gedaan maar volgens mij moet deze om een enkele ader en niet om de gehele kabel en ik ben er niet happig op om de kabel open te maken. Liever zou ik een apparaat hebben wat ik simpelweg tussen de stekker en de socket zet die het verbruik meet. Is er zoiets, en zoja; hoe heet het?

Het gaat overigens om 32 AMP stekkers.

Ook excuses voor mijn lekentaal, ik ben op zijn best slechts een enthousiaste amateur.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:42

paularts

Paulux !!!!!!

Basetech COST CONTROL 3000 LCD 0.00 - 9999.99 kWh
Als het om een normale stekker gaat maar als je tussen de 32AMP wilt kom je een heel eind duurder uit

TIP 3/32 CEE stekker - MID Elektromechanisch 7-cijferig 999999.9 kWh

dit zijn enkel voorbeelden, je kunt op Watt meter zoeken of verbruiksmeter

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10
Of zoiets:
KwH-meter-80A-3-Fase-analoog

inbouwen in je kast

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:31
Bedankt voor de snelle antwoorden paularts en Tens. Ik ga er direct naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:50
Iets inbouwen in een meterkast (of een klein kastje plaatsen) lijkt me idd de makkelijkste optie.

Enige puntje: *officieel* mag een kWh meter zonder MID certificering niet gebruikt worden om stroomverbruik mee af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Wilke,
Deze metertjes zijn zonder uitzondering van het type om in een stopcontact te prikken. Inherent daaraan is het maximum meetbereik doorgaans 16 A, wat overeenkomt met krap 3700 VA.
TS meldt echter 32 A stekkers.
Pagina: 1