Advies voor een budget render-pc

Pagina: 1
Acties:

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01-2025
Hi all,

Ik ben op zoek naar de juiste verhouding rekenkracht voor de juiste taken. Ik wil heel erg veel renders (elke 2 maanden rond de 600) maken, en heb hiervoor een werkstation nodig. Ik werk met Solidworks en Keyshot, en zal deze renders uiteindelijk printen op A3/A2 formaat. De assemblies die ik wil renderen zullen niet complex zijn, hoogstens 100 parts, of multibodyparts.

Een voorwaarde is dat de renders het liefst binnen een uur klaar zijn, redelijk fotorealistisch met veel detail, en op A3/A2 formaat.

Kan dit voor rond de 1000€? Of zit ik nu gelijk vast aan een hoger bedrag?

Greets

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 18:44
Ik denk dat je eerst eens wat meer info mag leveren, met name over wat je er zelf al over gevonden hebt. Dat staat volgens mij toch vrij duidelijk onder punt 3 van het DAA beleid.

Verder denk ik dat eisen als "liefst binnen een uur klaar" zowat niet te beantwoorden zijn en "redelijk fotorealistisch met veel detail" ook behoorlijk subjectief is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01-2025
Het is lastig om iets te vinden, ik kan wel met termen als i7 met quadro of kaarten of xeon's gaan roepen, en waarschijnlijk zal dat ook wel genoeg zijn, maar die zijn te duur en overkill. Het zit hem in de juiste configuratie vinden die precies genoeg is voor zulke taken. Hoeveel GB geheugen heb ik nodig? Zit ik met 8GB goed, of gaat alles een stuk sneller met 16GB en past dat dan nog in het budget?

Goed, qua renderen in Keyshot zijn dit de eisen (vergelijkbaar met "high"), en Keyshot is ook CPU-based:

- Samples - 100
- Ray bounces - 32
- Anti aliasing - 8
- Shadow quality - 5,5
- Global illumination quality - 3
- Pixel filter size - 2
- DOF quality - 5,5
- Sharp shadows - ON
- Sharper texture filtering - ON

Ik hoef ook niet door te werken als de pc aan het renderen is, daar is de pc juist voor bedoeld.
In dit topic kon ik aardig spieken, maar dat zijn andere gebruikte programma`s en doeleinden:
Aankoop Workstation t.b.v.3D Rendering