Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel-Banaan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:35

Appel-Banaan

Het leven is wat je gebeurt

Topicstarter
Hallo

Ik heb een 2.5 WD harde schijf waarvan de arm kapot is. Zou het mogelijk zijn om de platters uit de HD te halen en in een (willekeurige) andere hd te proppen?

Het is namelijk erg belangrijk dat de data van de schijf af komt, niet zozeer dat ik de HD weer wil gaan gebruiken :)

Tnx voor eventuele reacties!

Terwijl je andere plannen maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:33
Misschien eerst even inlezen? Thematopic: Datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Nee dat kan niet in een willekeurige andere harde schijf. En als je zelf de HD open hebt gemaakt is het al gebeurd zowat door stof en vuil wat in de lucht hangt.

Het beste kun je het laten doen. Maar zoals Edwin zegt, leest dat topic eerst door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
Kijk hier.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:32
Gaat je nooit lukken (tenzei je een clean room hebt, een hdd van exact het zelfde type enz enz enz) is gewoon NIET te doen. Als het echt belangrijke data is kan je een data recovery bedrijf inschakelen.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 13:22
Hoe weet je dat de arm kapot is?

Overigens moet je gelijk een bedrijf gaan beginnen als je dat lukt. Op die manier data recoveren kan, maar is niet echt bedoelt voor de huis tuin en keuken gebruiker. (noch betaalbaar)

Zou gewoon een keertje die schijf in een boterham zakje doen met silicagel korrels (die je bij schoenen krijgt) en een nachtje in de vriezer leggen. Daarna aansluiten op z'n kant (verticaal) en zeker zijn dat er geen condens op de schijf zit en dan booten met live CD & extra backup schijf. En dan zo snel mogelijk alles proberen te kopieren (dd 1:1 / imagen)

Deze methode heeft bij mij ongeveer 3 van de 4 keer gewerkt. Condens vorming had ik zelf ook een keertje last van, controller kapot. Gelukkig had ik nog een schijf met exact dezelfde controller liggen en dus toch nog weten te backuppen.

Nog te riskant? Dan kan je het beter laten doen :Y)
edit:
Keer dat het niet werkte was bij een schijf van een bekende. Externe USB-HD. Draadje + langslopen + haken = behoorlijke stuiter geweest voor die schijf. Beyond repair. Alle schijven waar het wel bij lukte waren gewoon uit "natuurlijke" ouderdom tegen gaan stribbelen.

[ Voor 13% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-06-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Appel-Banaan,

Welkom op GoT. :)

Voordat je een topic opent, vragen wij jou om je eerst goed in te lezen, goed voor te bereiden, en pas dan een topic aan te maken als je nog resterende vragen hebt. Uit je startpost blijkt niet dat dit het geval is, dus daarom moet je topic helaas sluiten.

Mocht je nog vragen hebben na je te hebben ingelezen, kun je deze beter stellen in het Datarecovery topic, zoals EdwinB al opperde.

Succes ermee!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.