• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van de week Battlefield 3 gekocht om eens lekker te kunnen knallen.
Alleen heb ik er nu last van dat hij aangeeft dat er niet genoeg video memory beschikbaar is.

Nu heb ik een XFX 8800GTS XXX met maar 320MB, wat gewoon niet genoeg is.

Om dus genoeg geheugen te krijgen zou ik een nieuwe kaart kunnen kopen, maar ik zou ook SLI kunnen gaan draaien.
Nu weet ik dat je geheugen niet verdubbeld met een SLI configuratie, dus dat word lastig.

Mijn vraag is eigenlijk of twee 8800GTS kaarten in SLI Battlefield 3 wel aankunnen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Absoluut niet nog een 8800gts erbij kopen, om de volgende drie redenen:

Een: ze sterven bij bosjes, tenzij je een gloednieuwe kan kopen niet doen (niet tweedehands dus).
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Twee: microstuttering, zeker met de oude generatie is SLI nog niet zo goed als de nieuwere generatie. Je merkt dingen zoals microstuttering veel meer.

Drie: elke tweedehands kaart vanaf +/- 60 euro is sneller dan een SLI setup van die twee kaarten. Dit gaat ook op voor nieuwe kaarten vanaf +/- 90 euro.

Dus ga gewoon rondkijken voor een nieuwe kaart en misschien ook voor een snellere processor indien nodig.

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27
Zoals Sp3ci3s8472 al aangeeft moet je geen SLI gaan nemen om de genoemde redenen, daarnaast, je geeft zelf al aan dat je weet dat het video geheugen niet verdubbeld als je een 2e 8800 erbij neemt, waarom zou je er dan uberhaupt een 2e bij nemen als video geheugen hetgene is wat de boel ophoud ?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

H.Boss

Hugo Boss

Verkoop die kaart voor een leuk prijsje en neem lekker een nieuwe of 2de hands kaart van de nieuwere generaties.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Ik zou ook gewoon een nieuwe videokaart aanschaffen.
Misschien zit hier iets voor je tussen:

http://tweakers.net/price...H0tMDF_ob0BRf6M_qakQ4juMX

Als het even kan doe dan wel een 2GB kaartje, tenminste dat zou ik doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jasiccama op 26-06-2012 12:47 ]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Battlefield 3 ondersteund als het goed is geen SLI met oudere kaarten. Zo werd mijn GTX260 sli ook niet ondersteund. Mijn scherm ging knipperen als ik SLI inschakelde.
Ik raad het je aan om gewoon een nieuwere/betere kaart te halen.

Heb mijn beide gtx260 meteen verkocht. Zaterdag krijg ik (hopelijk) mijn geforce gtx 670 :) Kan ik fatsoenlijk bf3 weer spelen :)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, het absolute minimum is een 8800gt met 512mb VRAM. Je zit gewoon onder de minimal specs en SLI gaat dat niet verhelpen omdat VRAM niet word opgeteld. Je zal dus een nieuwe kaart moeten kopen en het liefst een met 2GB aan VRAM aangezien BF3 nogal zwaar is op hogere instellingen. Voor ultra moet je toch wel minimaal 1.5GB hebben en 2GB is beter omdat je 1.6GB VRAM kan halen in de MP.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Wat zit er voor de rest in je systeem? Een 8800 geeft toch wel aan dat het zeer waarschijnlijk niet om het jongste systeem gaat, dat is toch wel erg leidend wat voor een upgrade geschikt is. Maar zoals al genoemd is voor 8800 in sli gaan weggegooid geld, het gaat je heel weinig opleveren, buiten het feit dat die serie kaarten ook niet als erg betrouwbaar te boek staan. Koop iedere willekeurige videokaart van AMD of Nvidia van rond de 100 euro en het zal al stukken beter presteren.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Koop eenHD5770.. zuinig en 2e hands 60 euro _/-\o_

[ Voor 123% gewijzigd door A87 op 26-06-2012 14:47 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-02 10:56

immetjes

HIER is BERN-E

com2,1ghz schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:42:
Battlefield 3 ondersteund als het goed is geen SLI met oudere kaarten. Zo werd mijn GTX260 sli ook niet ondersteund. Mijn scherm ging knipperen als ik SLI inschakelde.
Ik raad het je aan om gewoon een nieuwere/betere kaart te halen.

Heb mijn beide gtx260 meteen verkocht. Zaterdag krijg ik (hopelijk) mijn geforce gtx 670 :) Kan ik fatsoenlijk bf3 weer spelen :)
Ik draai BF3 sinds een maand PERFECT met 2 eVGA GTX260's in SLI. Geen enkel probleem. Waar m'n framerates eerst bleven hangen ronde 30..40 fps heb ik nu alles op High gedraaid en draait alles op zo'n 70..80 fps. Soms als het heel druk is dipped ie naar 40fps. Resolutie: 1680x1050 XFAA aan.

Zie mijn verder systeem spec's in m'n tag onder deze post. Ben het er verder wel mee eens dat een 8800 kaart in SLI niet zo'n goed idee meer is.
Pagina: 1