Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:39
Best iedereen,

Het is dan eindelijk zo ver. Het prachtige 'Je hele leven lang onbeperkt internet' is nu ten einde gekomen.
In juni 2010 had ik zo'n abbonnement genomen. Na wat problemen met bellen per minuut, waar velen van u ook mee belazerd waren, hebben we nu het volgende:
- Flexibel 20: 120 min/sms (lager kan helaas niet)
- Surf en Mail Extra Snel, dit is ongeveer 1.5mbit download

Ideaal dacht ik! Zo kan ik super naar online radio stations luisteren. Zelfs tot 320kbps gaat prima!
Velen nachtdiensten zo gedaan en uren geluisterd.
Tot gisteren! Kreeg ik ineens een SMS van KPN:
Uw mobiele internetabbonnement heeft een Fair Use Policy. U heeft daar momenteel 50% van verbruikt. Bij het bereiken van 100% wordt uw snelheid de rest van de maand verlaagd. Zie kpn.com/fairuse
Dus ik inloggen op mijn kpn.com en wat zie ik daar ineens tot mijn grote verbazing: Mijn internetverbruik
Abonnement: 2000 MB
Verbruik 01-06 t/m 30-06 2012: 1100 MB (nog 6 dag(en) te gaan)
Ongebruikt tegoed: 900 MB
Verbruik boven bundel: 0 MB

Abonnement: 2000 MB ???? En dit staat er met kleine letters onder:
Als je een onbeperkte internetbundel hebt, dan wordt je Fair Use limiet getoond als abonnement in de verbruiksbalk en in de details. Eventueel verbruik boven het Fair Use limiet is kosteloos.
Het Fair Use limiet is dus precies hetzelfde als het duurste data abbonement.

Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dus ik de klantenreactie afdeling gebeld, want dit is de zoveelste keer dat KPN eenzijdig alles maar weer loopt aan te passen.
De reactie daar was, "ja omdat steeds minder mensen uw abbonement soort heeft, gebruiken steeds minder mensen zoveel data en dus gaat de Fair Use naar beneden."
En toen viel ik bijna van mijn stoel af. Dit is echt te gek voor woorden.

Waarom blijf je dan bij KPN hoor ik velen denken. a) principe, ik laat me niet graag naaien, wat zoveel mensen gewoon toe laten. b) het netwerk van kpn is gewoonweg het beste, wat ook hun enige redding is met zoveel mensen.

Voor de duidelijk ik heb vele keren meer dan 10GB/maand weggeluisterd en dat kan dus nu ineens niet meer.
Ik kom hier nog op terug wanneer bepaalde zaken in gang gezet zijn, mijn advocaat begon alweer te glimlachen toen ik het SMSje voorlas. Een Fair Use is bijvoorbeeld 1456MB of 3467MB, een gemiddelde dat variabel is. Maar niet een vaste waarde die ineens door je strot geduwd en waar je 'out of the blue' ineens op de hoogte gesteld van wordt via een SMSje.

Groeten,
Eén van de weinige die zich niet steeds laat belazeren en alles maar goed vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Schandalig maar het verbaast me niets van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:30
Voor zover ik weet dekken telecomproviders zich altijd in (via algemene voorwaarden) dat ze die eenzijdig mogen veranderen. Als klant mag je dan direct opzeggen, en daar houden je opties ook zo'n beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 05:03
Er staat toch gewoon dat het gebruik BOVEN die FUP kosteloos is?

Dan heb je toch nog steeds onbeperkt?

De glimlach van jouw advocaat slaat waarschijnlijk gewoon op "Ik ga wat geld verdienen" en niet op "ik ga deze zaak winnen".
KPN levert je namelijk nog steeds onbeperkt internet, alleen niet met een onbeperkte snelheid.

Zoals RemcoDelft al zegt, KPN heeft zich echt wel juridisch ingedekt.

[ Voor 0% gewijzigd door DivxLover op 26-06-2012 08:07 . Reden: typo ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Schandalig. En eenzijdig je abbo veranderen, enige wat je daaraan kunt doen is opzeggen maar daar heb je dan nog meer jezelf mee denk ik. Lastige situatie, maar bedenk bij een eventuele overstap dat dit ook weer extra kost (zit zelf bij T-Mobile), en dan moet je je nog maar afvragen of daar de service beter is. Nee, het wordt tijd voor een echte concurrent ;).

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap het wel. Niets is 'onbeperkt' en 10GB per maand verbruiken is wel heel erg gortig (zelfs een beetje tegen het asociale aan). Dat is geen gebruik meer, maar eerder misbruik.

Ben wel benieuwd hoe je 10GB op een mobieltje krijgt weggewerkt.
Anoniem: 375601 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:51:
Schandalig maar het verbaast me niets van KPN.
Laten we nou niet doen alsof andere providers het niet zo doen. Dit is erg goedkoop en onnodig KPN bashen.

[ Voor 62% gewijzigd door Gunner op 26-06-2012 08:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:14:
Ik snap het wel. Niets is 'onbeperkt' en 10GB per maand verbruiken is wel heel erg gortig. Dat is geen gebruik meer, maar eerder misbruik.

[...]

Laten we nou niet doen alsof andere providers het niet zo doen.
Is dat zo? Ik heb een tijdje een dongle gehad met "onbeperkt" internet. In mijn geval betekende dat dat ik er een aantal dagen per week de hele dag op werkte, inclusief video calls, downloaden/uploaden van grote databases etc. Dan zat ik met de dongle gewoon aan de 30 a 40GB per maand. En aangezien tethering nu gewoon mag, is er niks mis voor TS om hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb ook zo'n "oud" abbo van de KPN. Er staat gewoon in je contract dat het 'onbeperkt' volgens een FAIR USE principe is.

Ik zou je ook niet echt te druk maken
Abonnement: 2000 MB
Verbruik 01-06 t/m 30-06 2012: 1100 MB (nog 6 dag(en) te gaan)
Ongebruikt tegoed: 900 MB
Je hebt nog 900 mb voor 6 dagen :) en als je daar al overheen gaat gaat alleen je snelheid maar naar beneden.

Trouwens juni 2010? Dat is 2 jaar geleden... is je abbo niet "verlopen" ondertussen?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Mijn Flexibel abbo uit 2009 heeft/had ook zo'n FUP. Dat betekende bij mij steevast bij 1000MB een SMSje dat de 'limiet' bereikt was en mijn snelheid werd verlaagd naar 384/64.
Op Mijn KPN zie ik nu ook dat dit nu blijkbaar 2000MB is.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 02-05 21:43

ralpje

Deugpopje

neeecht schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:45:

De reactie daar was, "ja omdat steeds minder mensen uw abbonement soort heeft, gebruiken steeds minder mensen zoveel data en dus gaat de Fair Use naar beneden."
En toen viel ik bijna van mijn stoel af. Dit is echt te gek voor woorden.
Zo vreemd is dat niet. De FUP is meestal het gemiddelde verbruik van alle gebruikers min de 20% grootste verbruikers ofzo.
Als er minder mensen zijn (en het is niet ondenkbaar dat juist de grootverbruikers vertrekken naar een 'groter' abonnement) kan het dus best zo zijn dat dat gemiddelde verbruik (en daarmee ook de FUP) omlaag gaat.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Gunner schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:14:
Ik snap het wel. Niets is 'onbeperkt' en 10GB per maand verbruiken is wel heel erg gortig (zelfs een beetje tegen het asociale aan). Dat is geen gebruik meer, maar eerder misbruik.

[...]

Laten we nou niet doen alsof andere providers het niet zo doen. Dit is erg goedkoop en onnodig KPN bashen.
10GB tegen het asociale aan?? :')
Hier heb je Pathé Unlimited

Onbeperkt toegang tot alle reguliere filmvoorstellingen voor slechts € 19,- per maand
10% korting op hapjes en drankjes
Ik kijk iedere dag wel 2 films!!

:( MISBRUIK zeg ik je!!!

;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb de SMS dat ik over de limiet ben al een paar keer gekregen maar mijn snelheid werd niet verlaagd. Gewoon lekker negeren dus ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via een mobiele telefoon? Ja.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Gunner schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 09:47:
[...]

Via een mobiele telefoon? Ja.
Want?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:26
De providers hebben in het verleden onbeperkt mobiel internet abbo'tjes gesleten voor 2,50 per maand naast het normale abonnement. En nu gaan zeiken dat mensen er gebruik van maken. Als het toen onbeperkt kon kan dat vandaag al helemaal. Asociaal is grove bedragen rekenen voor de paar MB die gebruikt worden via een mobiele verbinding. Om over SMS kosten maar te zwijgen, de data tarieven zijn doorgaans volledig uit de lucht gegrepen. Dat is pas asociaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Mattie112 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:57:
Ik heb ook zo'n "oud" abbo van de KPN. Er staat gewoon in je contract dat het 'onbeperkt' volgens een FAIR USE principe is.

Ik zou je ook niet echt te druk maken

[...]

Je hebt nog 900 mb voor 6 dagen :) en als je daar al overheen gaat gaat alleen je snelheid maar naar beneden.

Trouwens juni 2010? Dat is 2 jaar geleden... is je abbo niet "verlopen" ondertussen?
Verlopen, met extra korting tot december, en daarna gewoon onder dezelfde voorwaarden elke maand verlengen.

En "gaat alleen je snelheid naar beneden"? Dus geen radio stations meer luisteren!
Mensen zijn veel te gemakkelijk en/of bang geworden, iedereen laat maar over zich heen lopen.

Mijn advocaat glimlachte inderdaad omdat er weer een zaak aankomt. Geld verdienen doet hij toch wel, maar dit zijn weer de leuke zaken. Van de 8 telecom zaken die we zijn aangegaan hebben we er 7 gewonnen en 1 is komen te vervallen omdat de isp het toen uiteindelijk maar snel kwam oplossen. Dit was UPC.

En 10GB is inderdaad niets als je fanatiek internet radio luisteraar bent.
Deze optie zit op de telefoon, prachtig en ideaal, waarom niet gebruiken dan?
In 2010 kon het wel (eerder al) en nu niet meer? Dat noemen we achteruit gang, en dat is heel slecht voor welke sector dan ook, maar ook voor de mensheid zelf.

Telefoon nu express 24/7 aangelaten met een 320kbps internet stream. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
Hopelijk heeft Glashelder gelijk en kan ik gewoon door blijven luisteren, aan de andere kant, je kunt glimlachende mensen ook niet teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 08:24
Mensen laat je niet gek maken, data kost bijna niets, het probleem bij de telco's is, dat de oude verdienmodellen niets meer opleveren, omdat gebruikers steeds meer gebruik gaan maken van VOIP diensten en app's als WhatsApp om te bellen en berichten te versturen.

Dan de klanten maar wijsmaken dat dataverkeer duur is, nou ik kan je vertellen dat dat absoluut niet zo is. (heb zelf enkele "dedi" servers in verschillende datacenters staan)

Kortom, het graaien moet natuurlijk wel gewoon doorgaan !!!

Van KPN is bekend, dat de beleggers voor hun belangerijker zijn dan tevreden klanten.

Mooi voorbeeld: in Duitsland is al een abonnement te krijgen voor € 39,95 met een volledige flatrate op bellen, sms'en en internetten (Vodafone via hun eigen shopping zender MediasparTV op Astra 19.2)

[ Voor 11% gewijzigd door VriezeNet® op 26-06-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

VriezeNet® schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:49:
Mensen laat je niet gek maken, data kost bijna niets, het probleem bij de telco's is, dat de oude verdienmodellen niets meer opleveren, omdat gebruikers steeds meer gebruik gaan maken van VOIP diensten en app's als WhatsApp om te bellen en berichten te versturen.

Dan de klanten maar wijsmaken dat dataverkeer duur is, nou ik kan je vertellen dat dat absoluut niet zo is. (heb zelf enkele "dedi" servers in verschillende datacenters staan)

Kortom, het graaien moet natuurlijk wel gewoon doorgaan !!!

Van KPN is bekend, dat de beleggers voor hun belangerijker zijn dan tevreden klanten.

Mooi voorbeeld: in Duitsland is al een abonnement te krijgen voor € 39,95 met een volledige flatrate op bellen, sms'en en internetten (Vodafone via hun eigen shopping zender MediasparTV op Astra 19.2)
Een mobiele dataverbinding is iets heel anders dan een verbinding in een datacenter. De kosten liggen voor KPN niet in de backend (de daadwerkelijke aansluiting met het internet), maar in de frontend: de gsm-masten. Elke mast heeft een beperkte bandbreedte, en naarmate er meer mensen online gaan, komt het einde van die bandbreedte meer en meer in zicht. De oplossingen zijn tot nog toe: meer masten plaatsen, wat geld kost en nieuwe abonnementen duurder worden, of een beperking opleggen op het gebruik van mobiel internet, of een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 16:36

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Owh ja, dat is natuurlijk ook volledig vergelijkbaar met een landelijk dekkend netwerk van GSM masten en onderling vastgeknoopt met glasvezel terwijl je dagelijks vele terabytes aan data verwerkt. Dat ze dat vroeger konden bekostigen met de winsten op bellen en sms'en wil niet zeggen dat ze vandaag de dag de data maar gratis moeten aanbieden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Andros schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:57:
De providers hebben in het verleden onbeperkt mobiel internet abbo'tjes gesleten voor 2,50 per maand naast het normale abonnement. En nu gaan zeiken dat mensen er gebruik van maken. Als het toen onbeperkt kon kan dat vandaag al helemaal. Asociaal is grove bedragen rekenen voor de paar MB die gebruikt worden via een mobiele verbinding. Om over SMS kosten maar te zwijgen, de data tarieven zijn doorgaans volledig uit de lucht gegrepen. Dat is pas asociaal!
Zijn er echt mensen die niet wisten dat die tarieven voor mobiel verkeer echt niet zouden blijven? Die waren gewoon idioot goedkoop, was nogal obvious dat dat gewoon lokkertjes waren. Je ziet toch in dat het niet mogelijk is voor 2.50 per maand iedereen onbeperkt te laten internetten op hun mobieltje als de hele handel internetradio aan het luisteren is, skypen, etc waardoor er op geen andere manier geld binnenkomt?

Als de autodealer je voor 50 euro extra een airco bij de auto aanbiedt dan betekend het ook niet dat dat voor 50 euro uit kan.
Waarom blijf je dan bij KPN hoor ik velen denken. a) principe, ik laat me niet graag naaien, wat zoveel mensen gewoon toe laten.
Dus omdat KPN je naait, blijf je principieel bij KPN omdat je je niet wil laten naaien :?

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 26-06-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 23:56
Ik vind 2 GB per maand anders helemaal niet weinig hoor...

Zeker als ik me bedenk dat dat toen voor 2,50 p/m aangeboden werd (al weet ik niet of dat voor de ts opgaat).

Verder halen bedrijven altijd truukjes uit om jouw het leven net wat lastiger te maken. Zo heb ik bij Vodafone Mobile TV geactiveerd (1e maand gratis). Werkt perfect en alle gebruikte data @ mobiletv.vodafone.nl word buiten je bundel gehouden (gratis dus verder).

Na een paar GB vonden ze het echter prettig om elke 10 minuten de verbinding te verbreken. Koppig als ik ben activeer ik hem dan steevast weer. Erg hinderlijk tijden nieuwsuitzendingen en voetbal e.d.

Ik zit nu aan 5 GB zonder rekening i.i.g.

Verder is het leven zo met "oude" abonnementen. Wij hebben een "antiek" UPC alles-in-1 pakket (6 Mbps upload, wat niet meer in pakketvorm te krijgen is). Door mijn thuisserver wil ik er niet vanaf. UPC verhoogt onder het mom "onderhoudskosten" de prijs met € 2,50 p/m. Als je het niet eens bent kun je er vanaf, maar zeg dan maar dag tegen je upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, pak je contract er maar bij. Onbeperkt inetten hebben ze je niet afgepakt, dat heb je nog steeds (ook al is het tegen een lagere snelheid)

Het is meer de vraag wat er in je contract staat over snelheid. En dat is naar ik vermoed vrij weinig. Over het algemeen krijg je maximum snelheid toebedeeld, maar het kan door allerlei omstandigheden minder zijn (en dat hoeven niet alleen inet omstandigheden te zijn, een overvolle paal is ook gedekt in zo goed als elk contract).
De grote vraag is volgens mij meer of bewust afknijpen ook onder die omstandigheden valt of niet.

Onbeperkt inetten voldoen ze op zichzelf nog steeds aan als ze jou op een 2400 baud modem plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Naar mijn weten had Surf & Mail Totaal een snelheid van 384/128, en na de FUP 128/64, en Surf & Mail Extra Snel een snelheid van 1024/384 en na de FUP 384/128.

Als je voor de laatste hebt gekozen, kun je na de snelheidsverlaging nog prima streamen. Ik heb dit contract namelijk ook een jaar gehad, en ging regelmatig over de FUP, maar dat was dan nog prima te doen, zelfs met Spotify en YouTube.

Maar ik zou zeggen, pak de voorwaarden van Surf & Mail er eens bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 27-06-2012 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Update: Er is nog steeds communicatie tussen mij en KPN.
Ondertussen is de "MB-meter" niet meer werkzaam in mijn Mijn KPN. Ook krijgen we geen SMS meer boven de 50%.
Een fairuse is prima, maar deze is elke dag/maand/jaar anders. Dit moet een variabel getal zijn. Een gemiddelde van alle gebruikers lijkt mij een mooie fairuse.
Voorbeeld: Juni 2012: Gemiddelde gebruiker = 800mb, dan is een fairuse van 5GB voor de "zware jongens" net aan redelijk.

Alleen deze situatie is zeer opmerkelijk te noemen. Als je in 2005 bijvoorbeeld 500GB in de maand deed bij UPC vonden ze dat veel. Nu vinden ze dat zelfs bij UPC lachwekkend laag voor mensen die online 720p documentaires kijken en andere hobbies hebben. Zeker in een groot gezin.
Maar bij KPN, en andere mobiele providers, gaat het echt met grote stappen achteruit.
Waar toen 5-10GB in de maand vrij normaal was, lekker radio luisteren, beetje je telefoon als wifi punt gebruiken en genoeg data te gebruiken voor mensen die weten wat ze willen. Is nu 2000MB alleen voor de rijkere mensen weggelegd.

BMW zal ook wel denken: WZF (What Ze F*ck) Nederland?? Daar zijn ze namelijk bezig met autoradio's die:
FM/DAB/DAB+ en UMTS aankunnen, een simkaartje dus! Een mooi shoutcast menuutje en klaar.
En ja ik heb er een positief commercieel belang bij, als je namelijk op het genre Dance zoekt staan wij bovenaan... maar ik zal niet spammen waar het om gaat.

Verder weet ik ook wel dat we in Nederland wonen, en zolang het economisch relatief goed (zeg maar gerust geweldig) gaat in dit kleine landje zal het weinig mensen boeien. Ik hoop dat Google mee gaat bieden op de "4G" frequenties en dat de gevestigde orde maar eens klappen gaat krijgen.

Dank voor het aanhoren van mijn hart-luchting! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 20:28
Moved naar TP

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 16:39
Kijk je kunt natuurlijk wel een beetje gaan janken dat het schandalig is van KPN en dat het limiet te hoog is en dit en dat. Maar aan de andere kant moet je realistisch blijven. Voor €2,50 kun je nu eenmaal niet zoveel data krijgen en dan kun je wel zeggen dat is KPN zijn probleem maar ik vind het wel associaal dat dat soort mensen tientallen tot honderden GB's verbruiken en dan gaan lopen zeuren en zo de prijzen voor de normale gebruiker alleen maar opdrijven. Mobiel internet is daar gewoon niet voor gemaakt en niet voor geschikt om zoveel data te gebruiken daarvoor heb je Wifi of een vaste verbinding.

Ja ik heb ook zo'n onbeperkt abbo van Hi twee jaar geleden deze heeft inmiddels ook een FUP van 1,5 GB maar ben ik daar nu zo somber over? Nee. Het was te verwachten en het zat er aan te komen het is gewoon onrealistisch dat jij van KPN verwacht dat ze je gewoon tientallen GB's gaan leveren voor die paar centen die jij betaald. Typisch een gevalletje van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Zo werkt het nu eenmaal niet en zeker nu niet meer nu iedereen meer data gebruikt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 17:06

TMoose

Mooooooose !!

Precies, gewoon klakkeloos aannemen was de paarse broeken je vertellen. Die zullen het toch niet wagen onjuiste of onvolledige informatie naar buiten te brengen teneinde de winstmarges van de telecombedrijven te laten groeien...... }:O

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
En een update voor iedereen:

Momenteel staat de DATA teller op 2700MB. Het is nog steeds een limit, maar geen strak gezicht 2000MB Fairuse policy meer. Ik wilde net een mooi screenshot maken, maar mijnkpn is zoals zo vaak, weer in onderhoud en de mijnkpn site blijft belachelijk traag, maar goed dat is weer een ander topic.

Ik ga nu elke maand expres over mijn limiet heen en tot nu toe ben ik nog niet afgeknepen.
KPN doet het gewoon? Ik doe het gewoon.

Sommige zaken lopen nog steeds, maar ik ben wel al te weten gekomen hoeveel 1GB data verkeer ongeveer gemiddeld kost voor alle providers. Een nummer mag ik nu nog niet geven, maar we worden massaal genaaid.
Maar zoals bovenstaande reacties... iedereen vind het maar prima.
Bijna gratis internet in 2010 en nu het heel normaal vinden de hoofdprijs te betalen. Technologische achteruitgang heet dat, en dat is heerlijk gevaarlijk.

Ik betaal nu nog minder per maand omdat ik nog een aantal andere zaken heb aangekaart.
Voor alle schapen: Beeeeeh
Voor alle mensen die voor het rechten willen opkomen: Durf je mond eens open te doen en je hoeft alleen de naam Tweakers.net te laten vallen en deuren gaan voor je open!

Bedankt Tweakers.net voor uw bestaan en het durven weergeven van misstanden.
Het heeft mij enorm geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
neeecht schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:49:
Sommige zaken lopen nog steeds, maar ik ben wel al te weten gekomen hoeveel 1GB data verkeer ongeveer gemiddeld kost voor alle providers. Een nummer mag ik nu nog niet geven, maar we worden massaal genaaid.
Het zal zo zijn dat we massaal genaaid worden, maar er is niet ongeveer 1 bedrag dat 1GB data kost voor alle providers...
Als je wel zo'n bedrag te horen hebt gekregen dan kan ik je vertellen : Dat bedrag is te laag.

Tuurlijk zal de telecom-afdeling je een bedrag kunnen geven waarvoor zij 1GB inkopen en voor hoeveel zij dat weer verkopen, maar die afdeling weet niets over de kosten van de palen, de kosten van het onderhoud aan die palen. De kosten van de proxy's die er tussen zitten, de kosten van het onderhoud van die proxy's etc. etc.

Traffic is cheap, traffic bij de eindgebruiker krijgen is echter een gigantisch stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Barfly
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-01 11:28

The Barfly

I'm a believer

Ik heb een soortgelijk abbo bij kpn.. toen ik bij mijnkpn zag dat er een databalk stond, heb ik ook gelijk gebeld, 3 domme dozen en een technisch leidinggevende verder kreeg ik uiteindelijk de toezegging dat ik onbeperkt data hield zonder snelheidsverlies... maar helaas kots ik zo van die kpn dat ik liever weer ga shoppen voor een nieuw abbo. Maar helaas het is niet veel soeps hedendaags... zit nu op 350 belminuten en onbeperkt data voor 45 euries....zonder de korting.

[ Voor 17% gewijzigd door The Barfly op 02-09-2012 16:15 ]

If there is life out there in space, why don't we hear them laugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Update: Ook na 2700MB blijft de snelheid gewoon voluit werken. Of dit nu een foutje is, of dat ik de interne FUP niet gehaald heb weet ik niet, voorlopig tevreden.

Maar dat is niet waarom ik een post update maak. Dit doe ik namelijk omdat:

DAMES EN HEREN! Schapen kunnen vliegen!

SMS van KPN:

Geachte klant, de maximumsnelheid van uw mobiele internet gaat vanaf deze maand omhoog. U hoeft hier niets voor te doen en uw kosten blijven gelijk.
Download wordt 14,4 Mbit/s (nu 1Mbit/s).
Upload gaat van 384 kbit/s naar 2Mbit/s.
Mvg, KPN Mobiel

Al enkele tests gedaan, speedtest.nl geeft al 7-10Mbit/s in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:18
Datzelfde smsje kreeg ik ook _/-\o_ Bij mij is de snelheid nog niet omhoog gegaan (nog steeds 1Mbit max.)
Morgen eens uitgebreid testen...

Wel bizar de prijsverschillen met 1,5 jaar geleden.
Ik heb destijds een abonnement afgesloten met 320 smsjes/minuten + surf & mail extra snel (onbeperkt met fair use) voor 22,50 totaal. Nooit meer dat ik ga switchen van provider. Blijf lekker tot m'n dood maandelijks verlengen :+

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 23:07
Geluksvogels.
Ik heb de lichtere variant, maar kreeg ook een sms , Datum: 21-9-2012:

Geachte klant, de maximumsnelheid van uw mobiele internet gaat vanaf deze maand omhoog. U hoeft hier niets voor te doen en uw kosten blijven gelijk.
Download wordt 2 Mbit/s (nu 384 Kbit/s).
Upload gaat van 128 Kbit/s naar 384 Kbit/s.
Mvg, KPN Mobiel

en btw: Voorpagina nieuws. Hopelijk neemt de redactie van Tweakers dit correct over. (Dat niet iedereen verblijd wordt met de 14,4Mbps down / 2 Mbit up)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915347

De fair use policy was opgenomen tijdens het afsluiten van het abonnement. Waar kpn nu echter mee komt anno 2017 is een wijziging. Nu willen ze onbeperkt terugzetten naar 10.000mb en verstoppen ze zich achter de wetswijziging dat je bundel in de hele EU geldig moet zijn. De overheid verplicht de providers op deze manier in ons voordeel te handelen. KPN handelt echter in het nadeel van mensen die in 2010 een surf en mail extra snel onbeperkt internet levenslang abonnement afsluiten. Dit is pas mensen naaien waar ze bij staan. Als je ze er dan volgens op aanspreekt krijg je de reactie dit zal juridisch wel kunnen anders deden we het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 22:07

The Wizard

Moderator Mobile
Verder gaan in dit topic, deze wordt gesloten. KPN wijzigt onbeperkt internet in 10GB bundel

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.