Best iedereen,
Het is dan eindelijk zo ver. Het prachtige 'Je hele leven lang onbeperkt internet' is nu ten einde gekomen.
In juni 2010 had ik zo'n abbonnement genomen. Na wat problemen met bellen per minuut, waar velen van u ook mee belazerd waren, hebben we nu het volgende:
- Flexibel 20: 120 min/sms (lager kan helaas niet)
- Surf en Mail Extra Snel, dit is ongeveer 1.5mbit download
Ideaal dacht ik! Zo kan ik super naar online radio stations luisteren. Zelfs tot 320kbps gaat prima!
Velen nachtdiensten zo gedaan en uren geluisterd.
Tot gisteren! Kreeg ik ineens een SMS van KPN:
Abonnement: 2000 MB
Verbruik 01-06 t/m 30-06 2012: 1100 MB (nog 6 dag(en) te gaan)
Ongebruikt tegoed: 900 MB
Verbruik boven bundel: 0 MB
Abonnement: 2000 MB ???? En dit staat er met kleine letters onder:
Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dus ik de klantenreactie afdeling gebeld, want dit is de zoveelste keer dat KPN eenzijdig alles maar weer loopt aan te passen.
De reactie daar was, "ja omdat steeds minder mensen uw abbonement soort heeft, gebruiken steeds minder mensen zoveel data en dus gaat de Fair Use naar beneden."
En toen viel ik bijna van mijn stoel af. Dit is echt te gek voor woorden.
Waarom blijf je dan bij KPN hoor ik velen denken. a) principe, ik laat me niet graag naaien, wat zoveel mensen gewoon toe laten. b) het netwerk van kpn is gewoonweg het beste, wat ook hun enige redding is met zoveel mensen.
Voor de duidelijk ik heb vele keren meer dan 10GB/maand weggeluisterd en dat kan dus nu ineens niet meer.
Ik kom hier nog op terug wanneer bepaalde zaken in gang gezet zijn, mijn advocaat begon alweer te glimlachen toen ik het SMSje voorlas. Een Fair Use is bijvoorbeeld 1456MB of 3467MB, een gemiddelde dat variabel is. Maar niet een vaste waarde die ineens door je strot geduwd en waar je 'out of the blue' ineens op de hoogte gesteld van wordt via een SMSje.
Groeten,
Eén van de weinige die zich niet steeds laat belazeren en alles maar goed vindt.
Het is dan eindelijk zo ver. Het prachtige 'Je hele leven lang onbeperkt internet' is nu ten einde gekomen.
In juni 2010 had ik zo'n abbonnement genomen. Na wat problemen met bellen per minuut, waar velen van u ook mee belazerd waren, hebben we nu het volgende:
- Flexibel 20: 120 min/sms (lager kan helaas niet)
- Surf en Mail Extra Snel, dit is ongeveer 1.5mbit download
Ideaal dacht ik! Zo kan ik super naar online radio stations luisteren. Zelfs tot 320kbps gaat prima!
Velen nachtdiensten zo gedaan en uren geluisterd.
Tot gisteren! Kreeg ik ineens een SMS van KPN:
Dus ik inloggen op mijn kpn.com en wat zie ik daar ineens tot mijn grote verbazing: Mijn internetverbruikUw mobiele internetabbonnement heeft een Fair Use Policy. U heeft daar momenteel 50% van verbruikt. Bij het bereiken van 100% wordt uw snelheid de rest van de maand verlaagd. Zie kpn.com/fairuse
Abonnement: 2000 MB
Verbruik 01-06 t/m 30-06 2012: 1100 MB (nog 6 dag(en) te gaan)
Ongebruikt tegoed: 900 MB
Verbruik boven bundel: 0 MB
Abonnement: 2000 MB ???? En dit staat er met kleine letters onder:
Het Fair Use limiet is dus precies hetzelfde als het duurste data abbonement.Als je een onbeperkte internetbundel hebt, dan wordt je Fair Use limiet getoond als abonnement in de verbruiksbalk en in de details. Eventueel verbruik boven het Fair Use limiet is kosteloos.
Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Dus ik de klantenreactie afdeling gebeld, want dit is de zoveelste keer dat KPN eenzijdig alles maar weer loopt aan te passen.
De reactie daar was, "ja omdat steeds minder mensen uw abbonement soort heeft, gebruiken steeds minder mensen zoveel data en dus gaat de Fair Use naar beneden."
En toen viel ik bijna van mijn stoel af. Dit is echt te gek voor woorden.
Waarom blijf je dan bij KPN hoor ik velen denken. a) principe, ik laat me niet graag naaien, wat zoveel mensen gewoon toe laten. b) het netwerk van kpn is gewoonweg het beste, wat ook hun enige redding is met zoveel mensen.
Voor de duidelijk ik heb vele keren meer dan 10GB/maand weggeluisterd en dat kan dus nu ineens niet meer.
Ik kom hier nog op terug wanneer bepaalde zaken in gang gezet zijn, mijn advocaat begon alweer te glimlachen toen ik het SMSje voorlas. Een Fair Use is bijvoorbeeld 1456MB of 3467MB, een gemiddelde dat variabel is. Maar niet een vaste waarde die ineens door je strot geduwd en waar je 'out of the blue' ineens op de hoogte gesteld van wordt via een SMSje.
Groeten,
Eén van de weinige die zich niet steeds laat belazeren en alles maar goed vindt.