Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Ik wil een Samsung 830 128GB series ssd kopen. Ik zag dat de desktop upgrade kit ook in de aanbieding was en sinds ik geen bracket heb zou deze kit beter voor me uit komen dan de standaard ssd alleen. Echter de goedkoopste shops die deze in voorraad hebben, hebben ook best wat negatieve feedback.
Daarom dacht ik om toch maar de standaard ssd alleen te kopen bij CD-ROM-LAND (in voorraad) die hele goede feedback heeft en de ssd gewoon met tape vast te plakken op de plaats waar normaal de cd/dvd-rom gaat. Is dit verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je je pc niet (vaak) verplaatst kan je hem ook prima gewoon los in de kast laten liggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
Of maar aan een kant vast schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Wow, snelle reacties. Thanks, dat leek me al logich, maar sinds het mijn eerste ssd is dacht ik om het toch maar ff eerst te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Hangt natuurlijk ook van je kast af. Ik heb bijvoorbeeld een Fractal Design R2, deze heeft standaard al schroefgaatjes voor SSD's. Misschien heeft jouw kast dit ook wel ergens?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de fabrikant v/h chassis heeft rekening gehouden met montage van een floppy drive, wat evenbreed is als de Samsung SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik maak m vast aan de zijkant van de IO drives als dat even kan. (aan één kant dus). werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Ik heb een CoolerMaster Elite 333 kast. In het midden heeft 't idd voorstukjes waar een floppy drive of cardreader in kan. Het is een cheapo kast, verder niet zo bijzonder.

Referentie foto (niet mijn kast):
Afbeeldingslocatie: http://img123.imageshack.us/img123/2583/gt1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Halfdan op 22-06-2012 21:46 . Reden: Edit:plaatje toegevoegd (niet mijn kast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12

D4NG3R

kiwi

:)

scenix_ schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:41:
Ik maak m vast aan de zijkant van de IO drives als dat even kan. (aan één kant dus). werkt prima!
Dit, alleen als de SSD dan ook 'ligt' op de bodem van said driveruimte. Als hij bungelt aan 2 schroeven zou ik het afraden.

Maargoed, koop er hier 1ntje van en je bent meteen veilig en wel klaar.
pricewatch: Bracket converter 2.5 in 3.5 inch

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 22-06-2012 21:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo'n ding is zo licht, daar gebeurt echt niets mee....

just my 2 cents

Een tie wrap doet eventueel ook prima dienst

edit: ik zie het plaatje...helaas geen plek meer :+

[ Voor 42% gewijzigd door albino71 op 22-06-2012 21:47 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2 schroefjes, tie-rips, dubbelzijdig tape of zelfs gewoon los laten liggen is allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
albino71 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:45:
Zo'n ding is zo licht, daar gebeurt echt niets mee....

just my 2 cents

Een tie wrap doet eventueel ook prima dienst

edit: ik zie het plaatje...helaas geen plek meer :+
Ik heb de ssd ook op de bodem, en ik vind het gewoon de beste plek, vlak bij de psu en sata aansluiting. Meteen weer minder kabelwarboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Bedankt voor al jullie reacties. Denk dat ik 'm gewoon zo via CD-ROM-LAND ga bestellen. Als het goed is heb ik 'm dinsdag hier.

Ga me denk ik maar ff inlezen hoe ik mijn huidige win7 install kan klonen naar de ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Ik heb mijn SSD op de bodem van de 5 1/4" drives geplakt met dubbelzijdige tesa tape, die krijg je er alleen heel moeilijk uit als die kapot gaat en je wilt er garantie op claimen. Je kunt natuurlijk ook minder sterke dubbelzijdige tape nemen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
dcvit schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:22:
Bedankt voor al jullie reacties. Denk dat ik 'm gewoon zo via CD-ROM-LAND ga bestellen. Als het goed is heb ik 'm dinsdag hier.

Ga me denk ik maar ff inlezen hoe ik mijn huidige win7 install kan klonen naar de ssd.
Zou je mij een plezier willen doen om mij een DM te sturen als je het klonen voor elkaar hebt gekregen? Bij mij is het helaas mislukt met Acronis en zit nu op een verse installatie.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een SSD werkt sowieso optimaal bij een verse installatie, klonen zou ik niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Modest71 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:28:
[...]

Zou je mij een plezier willen doen om mij een DM te sturen als je het klonen voor elkaar hebt gekregen? Bij mij is het helaas mislukt met Acronis en zit nu op een verse installatie.
Als ik besluit te klonen en 't lukt me zal ik je een DM sturen.
PilatuS schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:31:
Een SSD werkt sowieso optimaal bij een verse installatie, klonen zou ik niet zo snel doen.
Ja ik twijfel nog. Een verse install is wel een hassle :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dcvit schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:42:
[...]

Ja ik twijfel nog. Een verse install is wel een hassle :p.
Als je de verse install doet met een usb stickje, staat het in 10 minuten op je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Reepje schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:45:
[...]

Als je de verse install doet met een usb stickje, staat het in 10 minuten op je SSD.
Ja, over de win7 install maak ik me geen zorgen :D. Het zijn alle andere progs die er nog op moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Als je voor het eerst een SSD gebruikt, is het zelfs leuk om veel programma's te installeren en zien met wat voor een snelheid dat gaat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PilatuS schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:31:
Zowel bij de Samsungs als de Intels wordt prima software meegeleverd die alles goed aligned dus niks aan de hand en gewoon doen :)

Verder zou ik zeggen lees dit topic ook eens door : nero355 in "SSD op zijn kop / ondersteboven"

En al die vele andere over SSD's ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt ook gewoon een losse bracket kopen voor praktisch nop; scheelt een berg gedoe. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door TimMer op 22-06-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:45
Als je geen fresh install doet kan de block alignment van de ssd fout gaan, waardoor die veel meer schrijfacties moet doen en daardoor langzamer word en sneller slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Wat hierboven staat, je kan beter direct op een SSD installeren, windows 7 detecteert of er gebruik wordt gemaakt van een SSD of niet en optimaliseert zichzelf hiervoor. Als je van een HDD naar een SSD kloont dan zul je of zelf dingen moeten gaan uitvoeren om dezelfde resultaten te behalen of mindere prestaties behalen.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
Thanks. Ja, ik ga maar gewoon een clean install doen. Kost wat meer tijd, maar lekker makkelijk :P. Voor zover ik het begrijp moet ik er alleen voor zorgen dat AHCI mode in BIOS in ingeschakeld ipv IDE. Maar dat heb ik bij deze hdd al ingesteld.

(Aangezien ik de ssd al heb besteld kan ik me voorstellen dat deze topic als done kan worden gezien en verdere discussie als off-topic door de mods kan worden bestempeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Laatst online: 15-08 15:32
met dubbelzijdige tape/klittenband vastplakken aan de bovenkant/onderkant van je case/HDD bay.
Pagina: 1